Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Taktyki - Cryonax

by Kinski


Nie powinnam marnować na ciebie czasu. [...] w tej sferze jest dość mocy, by cię na długo zająć.

Przeciwnicy:

Cryonax (56000 PD)

Lodowa salamandra x2 (9000 PD)

Troll z zamieci x2 (5000 PD)


Kinski: Przy drugiej sadzawce natkniemy się na kolejnego strażnika z obstawą. Cryonax - coś na kształt lodowego golema z Icewind Dale. Tytułuje się Księciem Lodu, więc raczej taki przerośnięty żywiołak (ziemi, co ciekawe). Towarzyszy mu dwóch Trolli z zamieci i dwie Lodowe salamandry. Najważniejsza podczas walki jest odporność na zimno i swoboda działania. Cry standardowo jest odporny na magię (90%) i zimno, częściowo na obrażenia fizyczne. Jego i salamandry chroni Ognista tarcza błękitna i mają po 5 ataków. Fizycznych obrażeń Książę nie zadaje specjalnie dużo, ale przy trafieniu rozprasza efekty i wali po 5k4 pkt obrażeń od zimna (czyli na najtrudniejszym poziomie w sumie ponad 50 pkt). Swoboda działania jest potrzebna, bo ogłuszyć mogą trolle (rzut przeciwko czarom -2) - mają wysoką siłę i 4 ataki, więc będą trafiać. Odporność na zimno i zmasowany atak na poszczególnych przeciwników powinien rozstrzygnąć pojedynek w kilka rund. Można przyspieszyć zejście lodowiaków Ogniem słońca lub Oddechem smoka (w przypadku tych czarów liczy się odporność na ogień, a nie na magię, jeśli chcemy użyć Ognia słońca - zbrojni muszą być chronieni przed ogniem - Odporność na ogień/zimno i po sprawie). Ewentualnie Promień słońca (obrażenia od magii i oślepienie, na które jest rzut obronny).

Po walce regenerujemy siły i jak mamy możliwość czary. Można użyć Ograniczonego życzenia i wybrać opcję Chcę, aby moje czary były gotowe do ponownego rzucenia! - powyżej 15 pkt mądrości przywraca po jednym zaklęciu poziomów 1-4 czarów maga i kapłana. W przypadku Życzenia trzeba mieć szczęście, żeby trafić odpowiednią opcję. Ostatecznie Pułapka na czary.

Ponawiamy zestawy ochronno-bojowo-wspomagające. Summonów trzeba sprowadzić nieco więcej, ale maksymalnie 4, żeby mieć możliwość przywołania księcia żywiołów, devy lub planetara (oczywiście Projekcją duplikatu/Mamidłem można "naprodukować" ponad limit, ale armia 3 planetarów czy dev to lekka przesada). Najlepiej rozstawić je obok drużyny i w miejscu, gdzie pojawia się Melissana. Całość okraszamy Przyspieszeniem i Psalmem czy czymkolwiek działającym masowo (coby kleryk nie leniuchował i się na coś przydał) oraz... - na brodę ciotki Petunii! - Grupową niewidzialnością (lub Np3m).