Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Taktyki - Fll'Yissetat

by Kinski


Może i posiadasz moc, by rozproszyć czar Abazigala, pomiocie Bhaala.
Masz zwój odwrócenia. Czuję... jego moc. Uwolnij mnie... z niewoli!

Przeciwnicy:

Fll'Yissetat (60000 PD)


Kinski: Skoro Draconis wyciągnął szpony (bo nie kopyta), czas zająć się tatusiem. Podobnie jak synek, występuje on w dwóch postaciach. Jednak zanim dotrzemy do jaskini, gdzie „urzęduje” Abazigal, trzeba pozbyć się strażnika, czyli smoczycy Fll'Yissetat. Walka z nią jest opcjonalna - można odczytać zwój i wybrać opcję pierwszą - dostaniemy Kamień strażniczy Abazigala i po 10000 PD na łebka. Można też wybrać rozwiązanie bardziej opłacalne - odczytać zwój i wybrać opcję drugą (Głupio postępujesz, próbując mierzyć się ze smokiem w takim miejscu) - 10000 PD na łebka i gratis w postaci wrogiego zielonego smoka za 60000 PD. Druga opcja jest chyba bardziej ambitna, nie? Czyli do broni!

Walka z nią jest o tyle trudna, że Fll'Yissetat jest zielonym smokiem, którego żywiołem jest trucizna. Zresztą, trudno określić jej kolor, bo w podklasie jest opisana jako red dragon, używa zionięcia zielonego smoka, ale i zdolności czarnego (tego z Miasta Elfów). Tak czy inaczej lepiej jej nie lekceważyć (jak i każdego mocniejszego przeciwnika). Trzeba jej poświęcić nieco uwagi, ale na pewno mniej niż np. Draconisowi.

Oczywiście jak zwykle najlepiej sprawdzi się taktyka „jelenia”, choć można spróbować na „łapu capu” i „huzia na Józia”. Ale jaki będzie wynik tych prób - ciężko przewidzieć, choć można przypuszczać, że nieciekawy. Pod względem parametrów technicznych Fll'Yissetat jest typowym smokiem - dużo punktów życia - prawie 300, dobra KP: -9, niezłe TraK0: -13 i 5 ataków. Do tego ma 25 pkt. siły. Na najtrudniejszym poziomie trafia prawie zawsze i wali po ok. 50 pkt., co z 6 atakami (ze względu na Przyspieszenie) może sprawić, że niejeden zbrojny będzie musiał salwować się taktycznym odwrotem.

Przed walką standardowo się przygotowujemy. Ze względu na odporność na truciznę może być ciężko, bo niewiele przedmiotów ją zapewnia. Nie chodzi o pierwszą lepszą odporność, a o tę procentową. Przyda się tu Pierścień przeciw jadowi (od lisza Vongoethe). Pierścień Gaxxa czy Amulet neutralizacji trucizny, a także zielone zwoje nie mają większego znaczenia... Pierścień przeciw jadowi niech założy zbrojny, postacie czarujące mogą się obronić inaczej.

Magowie rzucają standardowe ochrony - Lustrzane odbicia, Rozmycie, Odporność na strach, Kamienną skórę, Ogniste tarcze (tak, tak, wiem, było to już kilka razy, ale będzie jeszcze nieraz ;-) ). Do tego Niepodatność na czary/Odrzucanie, Sprowadzanie i Poznanie (pierwsze trzy ikony od lewej), Tarczę przeciw czarom i Ochronę przed Magicznymi Broniami. Po takiej mieszance będziemy praktycznie nietykalni. Można też przygotować Sekwencer (trzy Ogniste strzały lub Eksplodujące czaszki), Warunkowanie (cokolwiek - może być Ogień słońca), Wyzwalacz (dwie Przeszywające magie i Obniżenie odporności). Łańcuch można odpalić już podczas walki ;-). Kapłani dorzucają swoje trzy grosze - jakieś Błogosławieństwa, Psalmy, Przywołania boskiej mocy, Jedności obronne, Ochrony przed złem, promień 3 metry, itp., itd. Można przywołać jakiegoś Szkieletora wojownika albo i dwóch. Jak ktoś lubi, to opcjonalnie deva, planetar, książę żywiołów... Wojownicy za specjalnie nie muszą się wysilać - ot, powinno starczyć Ulepszone przyspieszenie ruchów (choć i przyda się Kamienna skóra z Butów Gorgony, Lustrzane odbicia z Ilbrathy i Ognista tarcza z Kostura ognia).

Zwarci i gotowi stajemy wokół, a mag rozmawia ze smokiem i prowokuje walkę. Fly (czemu te smoki nazywają się tak, że można sobie język połamać?) odpali swoje ochrony i dopalacze. Za dużo tego nie ma, ale zawsze - smocza Kamienna skóra, Ochronę przed magiczną energią, Klosz niewrażliwości i Usunięcie magii, a wkrótce potem - Ulepszone przyspieszenie ruchów lub Przyspieszenie. O dziwo! Nie ma Ochrony przed magicznymi broniami! Wszystko całkiem szybko i sprawnie, a to dlatego, że po pierwsze jej ruch jest szybszy o 3, a rzucanie czarów o 2. Zacznie też wykorzystywać te swoje smocze sztuczki - Smoczy strach, Uderzenie skrzydeł i zionięcie. Dobrze, że nie zadaje swoim oddechem obrażeń jak jej koledzy - „tylko” 24k6 pkt. od trucizny (połowa po udanym rzucie przeciwko zionięciom). Jest też całkowicie odporna na truciznę i kwas, a w połowie na magię. Ma niewielką redukcję obrażeń - 25%.

Magowi nic się nie stanie - jest chroniony przed wszystkimi atakami - przed Uderzeniem i zionięciem chroni go Tarcza przeciw czarom, przed Usunięciem magii - Niepodatność na czary/Odrzucanie, przed Prawdziwym widzeniem - Niepodatność na czary/Poznanie. Przed atakiem fizycznym - Ochrona przed magicznymi broniami.

Skoro mamy komfort, można przejść do kontrataku - na początek Wyzwalacz, który usunie Kamienną z Kloszem i obniży odporność na magię o ok. 50%. Potem Łańcuch czarów z np. Plugawymi uwiądami i Sekwencer z Ognistymi strzałami lub Eksplodującymi czaszkami. Jeśli będą to czachy - wcześniej trzeba rzucić Ochronę przed magiczną energią. W międzyczasie odpali się Ogień słońca z Warunkowania. Jak smok żyje - kolejny Łańcuch czarów z potrójnym Ogniem słońca (nawet nie trzeba obniżać odporności na magię...) lub zbrojni z Młyńcami/Ulepszonym przyspieszeniem. Druid rzuca Plagę owadów, Pełzającą zagładę lub Burzę ognia (wymagana Ochrona przed ogniem), może np. atakować Ostrzami energii.

Jeśli walka się będzie przedłużać Fly rzuci znane z Cieni Amn i walki z Czarnym Smokiem (niech ma - z wielkiej litery) Rozrost roślinności i Wezwanie owadów. Mag będzie mógł się śmiać prosto w pysk - Niepodatność na czary/Sprowadzanie i po krzyku. Oczywiście dla przypomnienia dodam, że to kamuflaż - Wezwanie owadów to Pełzająca zagłada (na najtrudniejszym poziomie zadaje 140 pkt. obrażeń!), a Rozrost to ulepszone Oplątanie (i to bardzo...).


Na skróty:

Zatrzymanie czasu –> Łańcuch czarów (dwa razy Obniżenie odporności i Przeszywająca magia) –> Warunkowanie (Ogień słońca) –> Łańcuch czarów (potrójny Plugawy uwiąd) –> Eksplodująca czaszka –> Łańcuch czarów (potrójny Ogień słońca) = Z tą smoczycą jest coś nie w porządku - nie żyje...