Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Taktyki - Odamaron

by Kinski


Spodziewałem się ciebie. Sendai jest głupia, jeśli się jej wydaje, że jej żałosne sługi mogą pokonać kogoś
takiego jak ty. Jednak ja zaznam przyjemności, niszcząc ciebie.

Przeciwnicy:

Odamaron (lisz, 22000 PD)


Kinski: Enklawa Sendai to bardzo expodajne źródło - likwidacja hord przeciwników powinna sprawić, że nasze postacie wskoczą nawet o 2-3 poziomy. Walki utrudnia trochę fakt, że drowy są odporne na magię (mniej więcej w 90%!) i zawsze przyjdzie nam walczyć z - dosłownie - hordami. Przeciwnicy są bardzo różni - beholdery, lisz, łupieżcy umysłu, pajęczaki, mykonidy, drowy, umbrowe kolosy, żywiołaki itp., itd. Ot, takie wykańczanie słabszych średniaczków - długie, nudne, ale przynoszące w sumie sporo punktów doświadczenia. Na pajączaki, umbrowe kolosy (także starsze), mykonidy, łupieżców umysłu łącznie z Mithykylem świetnie działa Cios śmierci (jego większa wersja działa tak samo) - najlepiej rzucić wcześniej Ulepszone przyspieszenie ruchów na zbrojnych. Na drowy - czary ignorujące odporność na magię - czyli Ognie słońca, Burze ognia, Roje meteorytów, Oddechy smoka mile widziane i skuteczne. Szczególnie ten pierwszy spisuje się nieźle, bo można go włożyć do Warunkowania lub Wyzwalacza czarów (poczwórny Ogień słońca spopiela wszystko aż miło). Obniżanie odporności nie sprawdza się, bo mrocznych elfów jest dość sporo, a jeśli już to lepiej użyć Odporności na magię z piątego poziomu kapłana. Żeby dotrzeć do samej szefowej mrocznych elfów trzeba pokonać kilka grup przeciwników. Oczywiście jak to zwykle bywa - występuje obowiązkowy współczynnik upierdliwości. Tym razem ze względu na różnorodność przeciwników, zawsze musi się przytrafić coś, co trochę irytuje. Ot, choćby Matka ula ze swoimi promieniami, a to dziesiątki wrogich Derro, Derro Bersekerów i Orogów w jednym z tuneli, a to jakiś przeciwnik z wredną zdolnością (choćby wampir z wysysaniem poziomów). Bardzo przydaje się zwiad - złodziej ukryty w cieniu lub mag na niewidzialności lokalizują grupy przeciwników, a to sporo pomaga, a często przesądza. Nawet można się trochę pobawić - lokalizujemy np. grupę drowów, mag podchodzi na niewidzialności i odpala Warunkowanie i Wyzwalacz czarów z Ogniem słońca. Oczywiście sposobów jest mnóstwo...

Samego lisza znajdziemy w jednej z komnat – ma Kamień strażniczy, który pozwoli wejść do kolejnych tuneli prowadzących do Sendai. Posiada dwa komponenty do artefaktów - Oko Tyra i Serce Potępieńca (Czaszka lisza jest w skrytce przy wejściu). Na tym etapie gry można by oczekiwać czegoś więcej niż 20-poziomowego mistrza odrzucania. No, ale zawsze coś.

Z liszami jest trochę problemów - cholery są odporne na zwykłą broń i rzucają Ochronę przed magicznymi broniami, którą bardzo trudno zdjąć. OpMB zdejmuje Wyłom, na który to lisze są odporne, jak i na resztę czarów do 5 poziomu włącznie! Można próbować Rozproszenia/Usunięcia magii, ale nie ma pewności czy podziała (chyba że inkwizytor). No tak, ale lisze były problemem głównie w Cieniach Amn, a i to głównie dlatego, że brakowało odpowiednich czarów - w Tronie sprawa się zmienia, bo praktycznie mamy dostęp do wszystkich. Rzucamy chmurę lub dwie i po sprawie - Zabójcza mgła, Zapalająca chmura - nawet nie trzeba się bawić w jakieś rozpraszacze ochron. Druid może dowalić Pełzającą zagładą lub lepiej - Pięknem natury. Czary bazujące na zimnie i elektryczności można sobie darować, bo lisz jest odporny. Jak nas zobaczy, rzuci trochę ochron - Kamienną skóra, OpMB i Pułapkę na czary. Odpali też Zatrzymanie czasu, a podczas niego Wyzwalacz zaklęć z Prawdziwym widzeniem, Rozproszeniem magii i Zaklęciem śmierci. Wyzwala mu się też Łańcuch czarów z Odbiciem czaru i Zwodniczym sobowtórem. Trochę tych ochron jest, ale wystarczy Uderzenie czaru i Prawdziwe widzenie, żeby je wyczyścić. Jednak nadal będzie się chronił Ochroną przed magicznymi broniami, więc wojownicy nic mu nie zrobią (a i pewnie sami oberwą, bo rzuca Ognistą tarczę czerwoną). Zawsze też zaczyna od czarów najwyższych poziomów - od Zawodzenia Banshee, Symboli poprzez Plugawy uwiąd, Palec śmierci aż do Ognia słońca czy Dezintegracji.

Wskazówka: Na wprost od wejścia w przejściu znajdują się dwie pułapki – jedna ze Słowem mocy: cisza, druga z Uderzeniem czaru.


Skrót:

Zapalająca chmura x2 = lisz is dead.