Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Taktyki - Pustoszyciel

by Kinski


Jestem ostatnią przeszkodą na drodze do twego przeznaczenia.
Pokonaj mnie i ta sfera przestanie istnieć... pozostanie tylko Tron Bhaala.

Przeciwnicy:

Pustoszyciel (50000 PD)


Kinski: Walka z nim będzie miała miejsce podczas piątej próby Bhaala. Przeciwnik wygląda jak połączenie przerośniętego Zabójcy z Biesem z otchłani. I jest tak samo groźny. Taktyka typu Hurra! Do ataku! niespecjalnie się sprawdza.

Do czynienia mamy z bestyjką, która jest mocarna pod względem statystyk, całkowicie odporna na żywioły (z wyj. magicznych: chłodu - 75% - i ognia - 50%), niemal w pełni na magię (90%) i całą masę efektów. Ma ponad 500 (534) PŻ i redukcję obrażeń fizycznych na poziomie 75%, regeneruje również 5 PŻ/sekunda. Trzeba go tłuc bronią co najmniej +4 dobre kilkanaście rund. Ma wysoką siłę (24 pkt), niską KP, świetne TraK0 (-6) i 5 ataków, więc będzie trafiał. Na najtrudniejszym poziomie zbrojni będą obrywać po ok. 30-40 pkt obrażeń. Ale wojownicy wkroczą do walki nieco później. Żeby wyzwanie nie było nader łatwe, Pusty jest także odporny na Obniżenie odporności (i Zatrzymanie czasu również). Ale tę kwestię można rozwiązać inaczej.

Przede wszystkim trzeba się przygotować. Ze względu na to, że potworek walczy specyficzną bronią i używa specjalnych zdolności potrzebne będą odporności na uroki i utratę przytomności, czyli zabezpieczamy się Chaotycznymi rozkazami. Przy trafieniu wyzwala także Rozproszenie magii i obniża odporność na magię -5% na półtorej rundy. W przypadku walki na dystans do czynienia będziemy mieli z obrażeniami od zimna, od trucizny i ogłuszeniem (33% szans na wszystkie efekty). Żeby jeszcze bardziej uprzykrzyć życie Dziecięcia Bhaala, zmierzyć się będziemy musieli także z Kościanymi ostrzami. Walka z nimi nie ma większego sensu - gdy jedno ginie, pojawia się następne.

Przed pojedynkiem wojownicy wspomagają się miksturami - heroizmu/mocy, siły burzowego olbrzyma (lub Crom Faeyrem), odporności na zimno. Właściwie najbardziej przydatne z czarów poziomów 1-5 okażą się zaklęcia ochronno-wspomagające. Mag powinien mieć zapamiętany Wyłom, Ochronę przed magicznymi broniami (co najmniej 3-4 - można dodatkowo wsadzić do Wyzwalacza i Warunkowania) i np. Przeszywającą magię (albo i dwie), a kapłan/druid Odporność na czary (5. poziom) i np. Pełzającą lub Plagę owadów. Najważniejszą rolę odegrają mag i zbrojni.

Po krótkiej rozmowie (monologu właściwie) rozpocznie się walka. Pustoszyciel rzuci Barierę ostrzy i sprowadzi Kościane ostrza. Można je zająć sprowadzonymi summonami. Najlepsze efekty przyniosą Miecze Mordenkainena, bo są całkowicie odporne na obrażenia i żywioły. Teraz do akcji wkracza mag, który pod wpływem Ochrony przed magicznymi broniami (np. Warunkowania z opcją zauważono wroga) będzie robił za jelenia (najlepiej stanąć jak najbliżej). Dwu- i wieloklasowcy wojownicy/magowie w tym momencie mogą od razu przystąpić do akcji i atakować na Ulepszonym przyspieszeniu ruchów i OpMB. Przez 4 rundy mamy nietykalność. Żeby nie otrzymywać obrażeń - należy zdjąć Barierę ostrzy, więc rzucamy Wyłom. Teraz do akcji mogą wkroczyć zbrojni, którzy odpalają Młyńce lub wcześniej Ulepszone przyspieszenie ruchów.

Żeby obniżyć odporność na magię można użyć Przeszywającej magii (-20%) lub Przebicie tarczy (-30%). Jednak, żeby to przyniosło efekt trzeba użyć trzech zaklęć w Łańcuchu czarów. Niepotrzebne zawracanie głowy. Najłatwiejsze rozwiązania są najlepsze. Niech kapłan lub lepiej druid pod wpływem Żelaznej skóry rzuci Odporność na magię, co podziała od razu jak Przeszywająca magia i Przebicie tarczy na raz, bo obniży odporność do 40% (po 20. poziomie poziom jest stały). Teraz mag może poprawić Przeszywającą, a jeszcze lepiej, jakby wojownik z Replikantem +4 odpalił Młyniec lub pojechał Pustka na UPR. W tym momencie kończy się 3-4 runda, mag ponawia OpMB i można rozpocząć turniej trójmagiczny. Harry, tfu, mag odpala Łańcuch czarów i wkłada do niego trzy Plugawe uwiądy. Druid może dorzucić Plagę owadów lub Pełzającą zagładę. Wojownicy nie przerywają i machają dalej pięściami (mnich), cepami, młotami, mieczami i co tam jeszcze mają. Jeśli po koktajlu Plugawych Pustek żyje - replay. Ostatnia przeszkoda na drodze do przeznaczenia została usunięta. Pozostał tylko Tron Bhaala.

Porada: Magiczne pociski i w ogóle ofensywne zaklęcia poziomów 1-2 można sobie odpuścić. Jest odporny.


Skrót:

Odporność na magię + Przeszywająca magia + Łańcuch czarów (Plugawy uwiąd Abi-Dalzima 3x) + dożynki = FINAŁ!