Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Tarcze

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Puklerze


Puklerz
(SHLD08, SHLD09, SHLD10)


Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechny


Uwagi: 1 szt. zł. Dodaje karę -1 przeciwko broniom strzeleckim i kłutym. Tego typu tarczy mogą używać bardowie, druidzi i złodzieje. Podobnie jak w przypadku małych tarczy opis nie odzwierciedla całej prawdy - wydawać by się mogło, że można by używać broni dwuręcznych, jednak nie można.



Puklerz +1
(SHLD17)


Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten ma w sobie pewnego rodzaju magię, która czyni go bardziej odpornym na ciosy.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
Specjalne:
 Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Gildia Mae’Vara (pierwsze piętro, skrytka w ścianie zabezpieczona pułapką Zamianą ciała w kamień)


Uwagi: 250 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom strzeleckim i kłutym. Ten puklerz mogą nosić druidzi, bardowie i złodzieje np. razem ze sztyletem, strzałkami (do walki na dystans) czy innymi broniami jednoręcznymi. Przydatna tarcza do modu Item Upgrade - jest komponentem Puklerza Amaunatora.



Puklerz Kiela
(SHLD20)


Jest to puklerz Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Dzięki temu, że jest niezwykle lekki i znakomicie wykonany, zwiększa Zręczność używającej go osoby o 1.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
 +1 do Zręczności
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Niedostępny w części drugiej


Uwagi: 2000 szt. zł. Można go znaleźć w Północnym lesie po zainstalowaniu modu Tactics. Dodaje karę -1 przeciwko broniom strzeleckim i kłutym, jednak zwiększenie zręczności może oznaczać premie do TraK0 przy używaniu broni dystansowych (strzałki, sztylety).



Małe tarcze


Mała tarcza
(SHLD01, SHLD11, SHLD12)


Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag
 Druid
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 3 szt. zł. Dodają karę -1 przeciwko broniom strzeleckim. Poszczególne modele o różnych kodach różnią się kolorami w ekwipunku (podobnie inne tarcze).



Mała tarcza +1
(SHLD02)


Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
Specjalne:
 Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechna


Uwagi: 1000 szt. zł. Dodają karę -2 przeciwko broniom strzeleckim.



Mała tarcza +2
(SHLD28)


Pomimo skuteczności magicznych wzmocnień tej tarczy, trudno ją opisać i precyzyjnie zidentyfikować. Taka standaryzacja pozwala przypuszczać, że była używana przez straż jakiejś zapomnianej baronii, ale to nic pewnego.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Specjalne:
 Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Arnolinus na Promenadzie Waukeen
 Czarnorynkowy kupiec koło Świątyni Ilmatera w Slumsach (w nocy)
 Ribald w Rozdziale 6
 Twierdza Strażnika (poziom I)


Uwagi: 2500 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom strzeleckim. Tarcza odbić lepsza.



Tarcza harmonii +2
(SHLD25)


Audn z Pola, rycerz i czempion czarodzieja Kekkima, nosił tę tarczę przez większość swojego życia. Chroni ona nosiciela przed większością form kontroli umysłu, co jest zaletą dla czarodzieja, który potrzebował przyjaznych mu wojowników, aby stali wiernie po jego stronie. Zarówno Kekkim, jak i Audn dawno już gryzą ziemię, pozostawiwszy tarczę temu, kto wydostanie ją z wieży czarodzieja.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Specjalne:
 Odporność na uroki, zamęt, dominację oraz unieruchomienie osoby
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Lord Khellon Menold (pojawia się tylko, jeśli postać główna ma zły charakter) - nagroda za zatrucie Gaju druidów
 Przełożona gildii Busya - nagroda za rozwiązane problemu z dżinami Dao
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 5000 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom strzeleckim. Dość przydatna tarcza, szczególnie wtedy, kiedy zdobędzie się ją w miarę szybko - zapewnia świetne odporności, pomocne właściwie do końca gry (walki z magami i nieumarlymi). Nie chroni przed ogłuszeniem.


Tarcza odbić +1
(SHLD24)


Sądzono, że jest to tylko zapomniana ozdoba z jakiejś komnaty, więc tarcza ta leżała na tyłach jakiegoś sklepu, dopóki pewien młody szlachcic nie zakupił jej jako część swojej zbroi paradnej. Jej bierne właściwości odkryto później, gdy podczas nieudanej próby pozbawienia go życia, tarcza odbijała każdy atak w stronę niedoszłych zabójców. Późniejsze badania połączyły ją z Myth Rynn albo innymi dawnymi wykopaliskami.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
Specjalne:
 Odbija pociski z powrotem w atakującego
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 2500 szt. zł. Dodaje karę -2 do KP przeciwko pociskom, ale odbija pociski – dotyczy to wszelkiej broni pociskowej (strzały, pociski, bełty, sztylety do rzucania, strzałki, toporki), w tym także Krasnoludzkiego młota +3, Toporka Hangarda, Lazurowego ostrza, Ognistego kła, Sztyletu bumerangu, Zatrutych sztyletów do rzucania oraz czaru Ognista strzała (Kwasowa nie). Wyjątkiem są też Miniaturowe meteory Melfa. Jeśli weźmie się częstotliwość ataków dystansowych, to okaże się, że ta tarcza jest niezwykle przydatna. Wystarczy puścić do przodu kogoś z tą tarczą, jako „jelenia”, a przeciwnicy zginą od przysłowiowego własnego „miecza”. Polecam np. przetestować na ulepszonej Illaserze z modu Ascension (dodatkowo np. Oaza, Kuo-Toa itp.). Ostatecznie - jeśli chce się zwiększyć ogólną KP - inne tarcze (np. ze smoczych łusek, Wartownik) będą lepsze, jeśli ktoś atakuje z dystansu - Tarcza odbić! Uwaga - nie chroni przed Strzałami chłodu (podobnie też czar kapłana Lustro materii), ale naprawia to BG2 Fix Pack.



Średnie tarcze


Łaska ocalenia +3
(SHLD27)


Kiedyś była to potężna tarcza używana przez kapłanów Bane'a, jednakże wraz ze śmiercią tego boga, większość z jej właściwości prysła. Pozostaje tylko podstawowa magiczna ochrona, co czyni ją użyteczną dla każdego poszukiwacza przygód.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +4
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda awatara Amaunatora z Zapomnianej świątyni za Różdżkę szczelinową (zadanie z Niewidzącym Okiem)


Uwagi: 5000 szt. zł. Premia +4 do KP piechotą raczej nie chodzi, jeśli gra drużyna jest liczna, to można przypuszczać, że ta tarcza nie zostanie nie wykorzystana (Korgan, Viconia po zwiększeniu siły, Keldorn bez Karsomira).



Średnia tarcza +2
(SHLD29)


Zwyczajna magiczna tarcza, jaką wręcza się elitarnym jednostkom i osobistym strażnikom. Ten konkretny egzemplarz jest dość nowy. Został niedawno wykuty przez Taeroma Fuiruima z Beregostu i może opowiedzieć niewiele historii. Może znajdzie się jakiś młody dzielny wojownik, który za jej pomocą dokona kilku legendarnych czynów.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Raczej dostępna - m.in. na Promenadzie (Arnolinus, Ribald)


Uwagi: 2500 szt. zł. Nic ciekawego.



Tarcza Baldurana
(WA2SHIEL)


Tarcza Baldurana +3
Tę tarczę dzierżył niegdyś sławny Balduran. Jest to część kompletu broni i zbroi, który został skradziony z muzeum miejskiego we Wrotach Baldura.



PARAMETRY:

Klasa pancerza: +4
Specjalne:
 Odbija promienie obserwatorów
 -1 do Siły
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Deidre na Targu Przygód


Uwagi: 16000 szt. zł. Warto się w nią zaopatrzyć przed walkami z obserwatorami, inaczej może zaboleć. „Oczka" są jednymi z najbardziej upierdliwych przeciwników, więc tarcza będzie arcyprzydatna. Po co się męczyć - Tarcza Baldurana cię wyręczy... Waży 4, a nie 5. Chyba jest zbyt łatwo dostępna.



Tarcza drowów +3
(DWSHLD01)


Tarcza Drowów +3
Średnią tarczę nosi się w ten sam sposób jak małą. Jednakże w przeciwieństwie do tej drugiej, jej waga uniemożliwia postaci używanie dłoni, w której jest trzymana, do czegokolwiek innego niż noszenie tarczy. Są one przeważnie wykonane z metalu, ich średnice wahają się od 1 do 1,3 m, a kształty mają przeróżne - od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych skrzydeł smoka. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt, którego jeden z wierzchołków celuje w dół.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +4
Waga: 7
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Podmrok
 Enklawa Sendai


Uwagi: 240 szt. zł. Po wyniesieniu na powierzchnię zamieni się w pył. Są lepsze tarcze tego typu i szybciej dostępne. Plusem jest ładny, łuskowaty wygląd (i ten ciemny kolor...). Waga 6, a nie 7.



Tarcza rodziny Delrynów +1
(NPSHLD)


Tarcza Rodziny Delrynów +1

To jest rodzinna tarcza Anomena, podarowana mu przez jego ojca. Oprócz magicznej ochrony tarcza promieniuje aurą, którą zapewnia osobie, która jej używa, odporność na ogień i zimno. W celu ochrony przed atakami z dystansu, Anomen może użyć tej tarczy, żeby wznieść pole energetyczne. Taka ochrona przed pociskami może być użyta 3 razy na dzień.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
Specjalne:
 +30% do odporności na ogień
 +30% do odporności na zimno
 Trzy razy dziennie może rzucić czar Ochrona przed pociskami.

Miejsce wystąpienia:
 Anomen;)


Uwagi: Mogą używać: ludzie lub półorkowie, wojownicy, kapłani, łowcy, paladyni lub barbarzyńcy – wszystkie charaktery oprócz neutralnego złego. Minimum 14 siły i 13 charyzmy. Ma znaczne odporności na żywioły - najlepiej połączyć ją z innymi przedmiotami zapewniającymi ochronę przed obrażeniami elementarnymi (hełmy, pancerze, pierścienie, buty). Ochrona przed pociskami jest często przydatna w Cieniach Amn. Dzięki modułowi Item Upgrade można ją zwiększyć do +3 (w połączeniu z Łaską ocalenia).



Tarcza średnia
(SHLD03, SHLD13, SHLD14)


Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Mag
 Druid
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 7 szt. zł. Dla silniejszych postaci.



Tarcza średnia +1
(SHLD04)


Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
Waga: 6
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechna


Uwagi: 1500 szt. zł. Nic specjalnego.



Tarcza z Mrocznej Stali +4
(SHLD31)


Ta wyprodukowana z krasnoludzkiej mrocznej stali tarcza została obdarzona niezwykle silnymi zaklęciami, dzięki czemu zapewnia lepszą ochronę niż większość zbroi. Legenda głosi, że miała ona zostać podarowana krasnoludzkiemu bohaterowi Glimredowi Ciężkorękiemu, ale ten zaginął w czasie jednej ze swoich wypraw do trzewi Maszerujących Gór, zanim tarcza była gotowa. Wtedy postanowiono sprzedać tarczę temu, kto zaoferuje najwyższą cenę - jednak krasnoludzcy kowale nie chcieli wyjawić tożsamości nabywcy.


PARAMETRY:
 Zwiększa o +10% odporność na ogień, zimno, kwas i truciznę

Klasa pancerza: +5
Waga: 8
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Diaytha - kapłanka z Enklawy Sendai


Uwagi: 11000 szt. zł. Niezła ochrona, zwłaszcza w połączeniu z Hełmem skały/ochrony/ze smoczych łusek - zapewni wtedy ponad 30% odporności na żywioły, a to jest już coś (dodać do tego jakiś pierścień i zbroję).



Tarcza zaginionych +2
(SHLD26)


Tę dziwną tarczę skonstruowali nomadzi, którzy kiedyś zamieszkiwali las Mir, grupa już dawno zaabsorbowana do "cywilizowanego" społeczeństwa i zapomniana. Dokładniejsze badanie ukazuje splątane razem włosy ludzkie i zwierzęce trzymające się dzięki zaklęciu, choć sposób, w jaki to wykonano zaginął z czasem.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Specjalne:
 +5% do odporności na magię
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda od Madulfa na Wzgórzach Umar za układ z wioską (po pokonaniu Pana Cieni)


Uwagi: 2750 szt. zł. Taka sobie, tylko 5% odporności? Jedna jaskółka wiosny nie czyni... Ale dla niektórych postaci te 5% to będzie już coś - zwiększyć siłę Viconii i niech targa tarczę.



Tarcza Zakonu +4
(SHLD32)


Peregath Mężny, wielki rycerz Zakonu Promiennego Serca, używał tej tarczy w bitwie przeciw atakującej hordzie Tanar'ri wlewających się przez bramę do Sfery Astralnej. Opanowany przez ferwor walki potężny paladyn sam odparł hordę, a potem nieroztropnie wskoczył przez bramę astralną, żeby ich wykończyć. Brama się zawaliła i razem z Peragathem i tarczą przepadli na zawsze w Sferach.


PARAMETRY:

+1 przeciw wszystkim rzutom obronnym

Klasa pancerza: +5
Waga: 8
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Yaga-Shura (Obóz armii oblegającej Saradush)


Uwagi: 9800 szt. zł. Wymagania ochronne w Tronie Bhaala są większe, więc premie też, jednak wbrew pozorom premia +5 do KP nie wydaje się jakaś znaczna, gdyż przeciwnicy w dodatku mają często-gęsto wystarczające TraK0, żeby trafić postać nawet z KP: -15. Tarcze z ciekawymi właściwościami/odpornościami okazują się chyba bardziej przydatne.



Tarcza ze smoczych łusek +2
(SHLD21)


Ta tarcza jest kolejnym potężnym przedmiotem stworzonym przez czarodzieja Wormsora. Składa się ze skóry czerwonego smoka rozciągniętej na stalowym szkielecie. Czerwone tło zdobią zielone i białe smocze łuski, ułożone we wzór, który przy odpowiednim spojrzeniu zdaje się być twarzą prastarego smoka.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Specjalne:
 Ustala odporność na ogień, zimno i elektryczność na poziomie 25%
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Podziemia Firkraaga (grobowiec Króla Strohma III)


Uwagi: 2500 szt. zł. Całkiem niezła tarcza, szczególnie w połączeniu z Hełmem ze smoczych łusek/ochrony lub innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na żywioły, wtedy można czary magów sprawią mniej problemów.



Wartownik +4
(SHLD22)


Jakiś wiek temu astronomowie odnotowali nieoczekiwany upadek komety do morza w okolicy Wybrzeża Mieczy. To niecodzienne wydarzenie okazało się być jeszcze dziwniejsze, gdy kowal Huffum Fuiruim, którego nie obchodziły wydarzenia na nieboskłonie, znalazł wyjątkowo lekkie fragmenty metalu. Przerobił je na tę tarczę, choć kucie zajęło mu wiele miesięcy i potrzebował do pomocy kilku zaklinaczy. "Z niebios? Niiii, spod mojego młotka!"


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +5
Waga: 3
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec drow w Ust Natha (Podmrok)


Uwagi: 10000 szt. zł. Trochę późno dostępna, ale można jej używać.



Pawęże


Pawęż
(SHLD05, SHLD15, SHLD16)


Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +1
Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Mag
 Druid
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 10 szt. zł. Dla całkiem silnych.



Pawęż +1
(SHLD06)


Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dostępna w sklepach (Promenada Waukeen)


Uwagi: 2000 szt. zł. Nic ciekawego.



Pawęż +1, +4 przeciw pociskom
(SHLD07)


Pawęż +1, +4 przeciw pociskom: 'Tarcza Spadających Gwiazd'

Sam Ilmater nasączył tę tarczę magią, widząc, jak młody giermek gotów jest oszczędzić niewypowiedzianych cierpień swemu wiernemu wierzchowcowi. Podczas straszliwej bitwy pomiędzy kawalerią ludzi a hordą hobgoblinów młodzieniec został wysłany po posiłki. Przeciwnicy posłali w jego stronę deszcz strzał, który niemal zasłonił słońce. Giermek wiedział, że jemu pewnie uda się uniknąć grotów, ale że wierzchowiec jest stracony. Tarczą i własnym ciałem zasłonił konia przed strzałami, przez co został śmiertelnie ranny. Na szczęście wierzchowiec przetrwał nie draśnięty, co umożliwiło im ucieczkę. Koń zaniósł ciało młodzieńca do najbliższego miasta, w którym odważnego giermka wskrzeszono.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2, +5 przeciw pociskom
Waga: 12
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Komnata ognia w Kuli sfer (przed wejściem do Rdzenia mocy)


Uwagi: 3500 szt. zł. Ta tarcza jest już całkiem dobra, tyle tylko, że u Ribalda można kupić lepsze (Pawęż twierdzy i Tarcza odbić).



Pawęż +2
(SHLD19)


Pawęż +2:
Tę tarczę wykonali najlepsi krasnoludzcy kowale na zamówienie Pellana, słynnego paladyna Tyra, znanego zarówno z wielkiej odwagi, jak i zupełnego braku zdrowego rozsądku. Gdy usłyszał on, że czerwony smok pustoszy okolicę, wsiadł na konia i wyruszył na bitwę. Zarówno on jak i jego zbroja zostali łatwo strawieni, jednak ta tarcza wywołała u smoka poważne bóle brzucha. Wykrztusił ją więc i przeleżała na jego stosie skarbów aż do czasu, gdy odzyskał ją syn Pellana - paladyn, który potrafił się skradać.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciwko broni strzeleckiej
Waga: 4
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kod


Uwagi: 3500 szt. zł. Nie ma czego żałować - są lepsze tego typu tarcze (Pawęż Twierdzy).



Pawęż +2
(SHLD30)


Tarcza elitarnej kompanii najemników Niepokonanych Dragonów Calimportu, dawno rozwiązanej z powodu rozgrywek politycznych. Byli wyposażeni w najlepszy ekwipunek, ich tarcze były bardzo lekkie, a w walce zapewniały wspaniałą ochronę. Rozmiary tej tarczy uniemożliwiają wykorzystywanie trzymającej ją ręki do innych czynności.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +3
Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza przeciwko broni strzeleckiej
Waga: 4
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Arnolinus na Promenadzie Waukeen
 Bernard Pod Miedzianym Diademem po załatwieniu sprawy z Hendakiem
 Świątynia Helma w Dzielnicy świątynnej
 Maferan – Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
 Kuflowe Drzewo w Saradush


Uwagi: 3500 szt. zł. Pawęż Twierdzy lepsza i łatwiejsza do zdobycia.



Pawęż Twierdzy +3
(SHLD23)


Ta tarcza, wysoka jak człowiek, ma odpowiednią nazwę. Przy jej pomocy, Fil Pobożny, paladyn Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca pewnego razu powstrzymał nacierający batalion hobgoblińskich i koboldzich łuczników, dopóki nie wyczerpały im się strzały. Ponieważ tarcza ta jest równie użyteczna w walce wręcz, jak i na odległość, wybił on ich potem do nogi.


PARAMETRY:

Klasa pancerza: +4
Specjalne:
 +7 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 3
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Bard
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 9000 szt. zł. Premia do KP przeciwko broni dystansowej jest w tym przypadku niewielka, bo Tarcza odbić załatwia sprawę z nawiązką. Waga 10, a nie 3.