Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Tawerny

by Pily


Tawerna jest dobra, gdy kto chce popić, pośpiewać i się zabawić...


Wstęp

Podobnie jak w pierwszej części sagi, karczmy odgrywają znaczącą rolę w grze - głównie tu udajemy się by odpocząć po męczącej misji bądź przygotować się do dłuższej wyprawy. Tutaj pokrótce przedstawię zasoby jakimi dysponuje dana karczma, kogo ciekawego możemy tam spotkać, zapoznać się z menu każdej z nich + kilka istotniejszych 'szczegółów'.



Cienie Amn

Gospoda "Mithrest"

Lokacja: Promenada Waukeen

Oberżysta: Pugney

Noclegi: 1 - 4

Trunki: Berduskańskie Czerwone Wino, Zimowe Wino, Wywar Złote Piaski, Piwo Smoczy Oddech, Piwo Ciemne Gorzkie, Wino Alurlyathańskie, Piwo Północne Iriaeborańskie

Handel: brak

Ciekawostki: Drobne złoto w skrytkach. Jeśli wykonujemy zadanie związane z Keldornem, natrafimy tu na Sir Williama (więcej w Zadaniach NPC).



Nora Siedmiu Dolin

Lokacja: Promenada Waukeen

Oberżysta: Patrycja

Noclegi: 1 - 3

Trunki: Piwo Smoczy Oddech, Wywar Złote Piaski, Piwo Ciemne Gorzkie, Miód pitny

Handel: brak

Ciekawostki: Kamień słoneczny w kuchni, Na 1 piętrze przebywa drużyna dowodzona przez Menkara Kruszykamienia. Można z nią walczyć lub posłuchać obelg i odejść uniżonym. Przy zwłokach znajdziemy Płaszcz Niewykrywalności, Pierścień niewidzialności i kilka innych przedmiotów. W skrzyniach troszkę złota, klejnot i strzały.



Pod Miedzianym Diademem

Lokacja: Slumsy

Oberżysta: Bernard

Noclegi: 1 - 2

Trunki: Piwo Ciemne Gorzkie, Bursztynowe Piwo z Amn , Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Wywar Złote Piaski

Handel: Sporo magicznych broni, zwykłych niemal każdego rodzaju, mikstur, zwojów, strzał itp.

Ciekawostki:

1. Amalas prowokuje Nas do walki, możemy odmówić, jednak lepiej go zabić ;)

2. Gbur - z nim możemy obstawiać zakłady dotyczące pojedynków psów

3. Przy schodach na górę spotykamy Tianę, która szuka swojego męża Rumara, który jest przy pokojach na górze.

4. W pokoju na górze możemy znaleźć min. Rękawice złodziejstwa, a także zabawić się u Madame Nin.

5. W jednym z pokoju przebywa Llynis - jest w posiadaniu misia, o którego odzyskanie prosił nas duch dziecka z Dzielnicy Cmentarnej.

6. Na zapleczu Miedzianego Diademu, prócz wykonania zadania związanego z niewolnikami, można dostać się do kanałów, a z nich do zagrody niewolników (więcej w solucji).

7. NPC do przyłączenia: Korgan (+ quest), Nalia (+ quest), Anomen.

8. Możemy spotkać tu też wcześniej napotkanych, a nie przyłączonych do drużyny NPCów: Yoshimo (Jeśli nie mieliśmy go w Czarowięzach, a stamtąd wróciliśmy - ginie), Imoen oraz Edwina.

9. Lord Jierdan Firkraag zleca Nam zadanie oczyszczenia Wzgórz Wichrowych Włóczni z potworów.

10. Spotykamy tu również Ungera Ciemne Wzgórze, który w późniejszym etapie może Nam się przydać w zadaniu związanym z ilitem.



Morska Zdobycz

Lokacja: Doki

Oberżysta: Paluch

Noclegi: 1 - 4

Trunki: Wino Alurlyathańskie, Arrabellańskie Wino Wytrawne, Piwo Ciemne Gorzkie, Piwo Przysmak Elminstera, Wiecznomiód, Piwo Cieniste

Handel: brak

Ciekawostki:

1. Jeśli w naszej drużynie znajduję się Jaheira, po wejściu do tawerny odbywa się rozmowa, podczas której Baron Ployer rzuca na nią klątwę.

2. Spotkamy tu również Marcusa, który posiada dokumenty o które prosi Edwin (trzecie zadanie w gildii Mae'Vara).

3. Niemal naprzeciwko wyjścia z gospody znajduję się kryjówka piratów. W środku po pokonaniu grupy piratów, znajdziemy min. klejnoty i złoto.



Pod Krzywym Żurawiem

Lokacja: Bramy Miasta

Oberżysta: Groncaner

Noclegi: 1

Trunki: Piwo Ciemne Gorzkie, Piwo Północne Iriaeborańskie, Najlepsze Piwo Luirena, Miód Pitny, Piwo Ciemne Mocne Tanagyra

Handel: brak

Ciekawostki:

1. Po wejściu do karczmy zaczyna na nas krzyczeć szlachcic Rilmi, po czym rozpoczyna się rozmowa w której dowiadujemy się o problemie dwóch kochanków. Znajdziemy ich na pierwszym piętrze, jeśli chcemy możemy im doradzić co mają zrobić, jednak żadnych korzyści z tego nie otrzymamy.

2. Niemal naprzeciwko wyjścia z gospody znajdują się ukryte drzwi, za którymi mieści się krypta lisza. Jeśli wejdziemy tam będziemy musieli z nim walczyć. Przy zwłokach znajdziemy min. Pierścień niewidzialności, Berło przerażenia i 3 różdżki. Wewnątrz sarkofagu znajduje się kamień z nieba i długi miecz "Dzienna Gwiazda".



Pod Pięcioma Dzbanami

Lokacja: Dzielnica Mostów

Oberżysta: Samuel Grzmotobek

Noclegi: 1 - 4

Trunki: Piwo Ciemne Gorzkie, Wiecznomiód, Wywar Złote Piaski, Wino Rubinowe z Bramy Zachodu, Saerlooniańskie Wino Topazowe

Handel: brak

Ciekawostki:

1. Po zejściu na dół trafiamy rychło na spektakl pewnej trupy aktorów. Po nieudanym występie Raelis prosi Nas abyśmy przyszli do niej i zleci Nam zadanie uratowanie Haer'Dalisa z niewoli Mekrath'a. Jeśli misja się powiedzie i ponadto przyniesiemy klejnot, to okaże się że trupa pochodzi z innej sfery i będziemy mieli kolejne zadanie do wykonania (więcej w solucji).

3. Poza tym tradycyjnie w skrytkach znajdziemy drobne kosztowności i w jednym pokoju kilka zwojów.

2. Jeśli wykonujemy zadania dla Złodziei Cienia to w jednym z pokoi będą czekały na nas 2 osoby.



Karczma Delosara

Lokacja: Dzielnica Mostów

Oberżysta: Kalbor

Noclegi: 1 - 4

Trunki: Piwo Ciemne Gorzkie, Wiecznomiód, Wywar Złote Piaski, Arrabellańskie Wino Wytrawne, Miód Pitny.

Handel: Podstawowe niemagiczne przedmioty + kilka mikstur

Ciekawostki:Przy barze jak zwykle, drobne kosztowności. Na górze przebywa drużyna pod dowództwem Kapitana Dennisa. Możemy z nim walczyć lub rzucając czar Ograniczone Życzenie zyskać quest związany z jego osobą.



Pod Wulgarną Małpą

Lokacja: Brynnlaw

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 1 - 2

Trunki: Miód z Rassmusen, Porter z Ciemnej Wyspy, Piwo Smoczy Oddech, Piwo Przysmak Elminstera, Zimowe Wino, Wino Rubinowe z Bramy Zachodu, Wiecznomiód

Handel: brak

Ciekawostki: W skrytce przy barze drobne złoto. Tu spotykamy min. Sanika, z którym związane było nasze zadanie. Możemy się dowiedzieć o domu uciech od oberżysty, posłuchać pieśni piratów, a na koniec spotkamy tu Saemona Havariana, który oczekuje nas po powrocie z przytułku.



Tawerna

Lokacja: Ust Natha

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 4

Trunki: Orbbz'hin, Kulg, Piwo Streea, Piwo Ciemne Gorzkie, Miód Pitny

Handel: brak

Ciekawostki:

1. Najczęściej tutaj spotykamy się z Soulafein'em i Faere. W karczmie możemy wysłuchać opowieści drowów, a także sprawdzić się w walce z potworami oraz z drowami. Szordrin zajmuję się tymi pierwszymi - można na nich oprócz doświadczenia – zarobić złoto. Natomiast Sondal zajmuję się walkami 1 vs 1. Pierwsze 2 walki są dla wojowników, natomiast następne tylko dla magów. Również na nich możemy zarobić.

2. Na pierwszym piętrze mamy komnaty żądzy - możemy spędzić noc w milszym towarzystwie, jednak lepiej tego uniknąć, jeśli główna postać prowadzi romans.

3. Poza tym możemy 'zabawić' się oglądając jak niewolnicy wybuchają w 'cudownej' machinie drowa. Pierwszy raz mamy za friko, za kolejne musimy zapłacić 100 sztuk złota. Cała ta zabawa kosztuje nas 1 pkt. reputacji za każdego niewolnika.



Noclegownia

Lokacja: Podmrok - Wioska svirfnebli

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 1 - 4

Trunki: brak

Handel: Therndle Daglefodd

Ciekawostki: W okolicy możemy znaleźć drobne kosztowności i Pierścień szaleństwa. Noclegownia związana jest z trzema zadaniami - odnalezieniem syna Therndle'a, zabiciem Balora oraz księgą Vithala.



Pub Vyatriego

Lokacja: Targowo

Oberżysta: Vyatri

Noclegi: 1 - 3

Trunki: Ciemne Leśne Piwo, Wino Rubinowe z Bramy Zachodu, Saerlooniańskie Wino Topazowe, Wiecznomiód, Berduskańskie Czerwone Wino, Arrabellańskie Wino Wytrawne

Handel: brak

Ciekawostki: Na starcie spotykamy Viekanga, który musiał mieć przykre przeżycia związane z dziećmi Bhaala, nie możemy nic zrobić – ginie na naszych oczach.



Oberża "Umar" lub "U Vincenza"

Lokacja: Wzgórza Umar

Oberżysta: Vincenzo

Noclegi: 1 - 3

Trunki: Wiecznomiód, Wywar Złote Piaski, Arrabellańskie Wino Wytrawne, Miód Pitny, Żmijowe Piwo

Handel: brak

Ciekawostki: W pokoju naprzeciwko wyjścia z pubu, mamy szafkę chronioną pułapką. W środku różdżka strachu i trochę drobiazgów. W pokoju na lewo znajdziemy złoto. Możemy również pogawędzić z pijakiem Trevorem. Od barmana Vincenzo, możemy dostać książkę Dziennik projektu Wiedźma Umar.


Tron Bhaala

Kuflowe Drzewo

Lokacja: Saradush

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 1 - 3

Trunki: Piwo Ciemne Gorzkie, Wywar Złote Piaski, Piwo Smoczy Oddech, Miód Pitny.

Handel: Większość podstawowych przedmiotów umagicznionych do poziomu +3. + Katana Yamato.

Ciekawostki:

1. Jeśli chcemy, możemy zabić dwóch żołnierzy, którzy przyczepili się do jednej z kelnerek. Dostaniemy za nich oczywiście PD + to co mają - zawsze to jakiś pieniądz ze sprzedaży magicznych przedmiotów. Chyba, że nie lubicie rozlewu krwi i wolicie dać zarobić żołnierzom 500 szt. złota - nie polecam.

2. Możemy porozmawiać z wystraszonym Peltje, który ostrzeże nas przed niebezpieczeństwem w lochach i o wampirach, na które możemy się tam natknąć.

3. Znajdziemy tu także, znanego Nam z pierwszej części gry Volo, który zdecydował się opisać dokonania naszej drużyny.

4. W gospodzie spotkamy ponownie naszego 'znajomego' Viekanga, który w Targowie zginął przez uderzenie magicznej energii. Rozmawiając z nim dowiemy się co naprawdę stało się w Targowie. Jeśli rzucimy czar "Groza" na Viekanga, uratujemy go i zdobędziemy 2000 punktów doświadczenia.

5. Spotkać możemy tu również szlachcica Pyrgam'a Alesona, od którego możemy wyciągnąć troszkę informacji, jeśli odpowiednio go przekonamy, bądź zapłacimy. W kącie karczmy stoi Hectan, z którym związane jest zadanie kradzieży w Archiwum - szczegóły w solucji. W skrytkach znajdziemy misktury, drobne złoto i kosztowności.



Tawerna Zefir

Lokacja: Amkethran

Oberżysta: Zakee Rafeha

Noclegi: 1 - 3

Trunki: Wiecznomiód, Wywar Złote Piaski, Arrabellańskie Wino Wytrawne, Miód Pitny, Żmijowe Piwo

Handel: Podstawowy ekwipunek + Srebrny Kamień Loun.

Ciekawostki:

1. Zanim się rozejrzymy po Tawernie, spotykamy Marlowe'a, który ma dla Nas pewne zadanie - prosi nas o przybycie do swojego domu w Amkethran (zadanie warte uwagi).

2. Jeśli porozmawiamy z Oberżystą, to przekaże Nam kilka ogólnych informacji dotyczących Balthazara, Marlowa, Mellissany i ogólnie co jest grane w pustynnym mieście.

3. W jedynej ze skrytek znajdziemy trochę złota.