Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Twierdza druida

by Vaelleas Baenre


Wstęp

Żeby zdobyć tę twierdzę postać musi być druidem, w przypadku wieloklasowców wojowników/druidów także można ją zdobyć, jednakże z tą różnicą, że nie można mieć wcześniej twierdzy wojownika. Wojownik/druid może mieć obydwie twierdze, lecz twierdzę wojownika musi zdobyć później. Nie jest wymagany 14. poziom, jak to mogą sugerować porady w grze, twierdzę można mieć nie mając wspomnianego poziomu, dopiero w przypadku jeżeli chce się panować nad gajem i zdobyć tytuł wielkiego druida, wtedy minimalny - 14. poziom - jest wymagany. Twierdzę otrzymuje się zaraz po wygranym pojedynku z Faldorn - po nim Mistrz Verthan podaruje Ci Kostur Gromu i Piorunów oraz twierdzę. Powie też, żeby odpocząć w gaju, a Duch przybędzie, by zaofiarować błogosławieństwo.



Zadanie I

Tak jak zaproponował Mistrz Verthan, odpocznij w Gaju druidów (wewnątrz), po odpoczynku pojawi się Duch Gaju, który na początku spyta czy będziesz służył sprawie zachowania równowagi. Jeśli odmówisz, stracisz twierdzę, jeśli się zgodzisz, otrzymasz pierwsze zlecenie - przywrócić wspomnianą równowagę i zabić szamankę trolli - Nilthiri, która wiedzie pobratymców do chaosu. Ruszaj i czyń swą powinność! Dostaniesz też Korzeń cierpienia, maczugę +3. Rzeczoną szamankę znajdziesz na wschód od Kopca Trolli, razem z nią przywitają cię 3 Trolle. Po krótkim przemówieniu (Mrocznej Mocy Kopca! - mimowolnie nasuwa się skojarzenie z Gwiezdnymi wojnami...) zostaniesz zaatakowany. Za każdego trolla - 1400 PD, za Nilithiri - 10000 PD. Po jej śmierci pojawi się Duch gaju, który podziękuje za przywrócenie równowagi (bo przecież o nią to właśnie chodzi) - każdy z drużyny otrzyma 18500 PD. Duch powie też, że na razie masz fajrant, następne zadanie za 10 dni, po powrocie do gaju odpocznij, a duch się objawi.



Zadanie II

Wróć do gaju za 10 dni i odpocznij, pojawi się Duch Gaju i poprosi o przysługę. Równowaga jest zagrożona, a Chaos jest już tuż, tuż, po rzewnej historyjce wyjaśni o co chodzi - trzeba odnaleźć potomka Marka, chłopaka o imieniu Loren i chronić go przed dawnymi nieprzyjaciółmi Marka, którzy nastają na jego życie. Loren przebywa w Targowie poza miejskimi murami, wśród skupiska namiotów. Udaj się do miasta i pomóż chłopcu - znajdziesz go na zewnątrz murów miasta, obok żółtego namiotu. Porozmawiaj z nim, a opowie ci o głosach, które słyszy, powiedz, żeby nakłonił duchy do ujawnienia się - ukaże ci się Chaos, który jest wrogiem „równowagi” - walcz z nim, będzie się przemieniał w różne stwory - obserwatora, wampira, żywiołaka ognia, otiaga, cień, Bodhi, a nawet w ciebie. Nie jest jakimś wymagającym przeciwnikiem, choć wypada wspomnieć, że jest odporny w pewnym stopniu na magię, a całkowicie na zimno i kwas. Warto dodać, że nie imają się go zwykłe bronie, jest odporny na część zaklęć, a i sam używa magii. Za pokonanie Chaosu - 12000 PD. Zaraz pojawi się Duch Gaju - dostaniesz Figurkę Złotego Lwa i każdy z drużyny zdobędzie 20500 PD.



Figurka Złotego Lwa

Joolon ma 18 pkt siły (reszta cech 9 pkt) i jest odporny na zwykłą broń. Jego zaletą jest bardzo ładny i lśniący żółty kolorek. Walczy szponem +1, zadaje 1K12 pkt. Szczegóły:


Złoty lew

Siła: 18
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Mądrość: 9
Inteligencja: 9
Charyzma: 9

Punkty życia: 45
Ataki: 3
Broń: 1K12 (działa jak +1)
TraK0: 15 (14)
KP: 6

Odporność na zwykłą broń


Joolon może być wezwany raz dziennie na pięć minut. Ponadto ma on kilka przydatnych zdolności:

Płaszcz strachu – wszystkie istoty w obszarze działania muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom, albo uciekną w panice na 4 rundy. Joolon może użyć tej zdolności 1 raz na jedno przyzwanie.

Rozmycie – obniża KP o 3 a rzuty obronne o 1. 1 raz dziennie.


Figurki może używać: każdy.





Walka o przywództwo nad Gajem

Jak ciągle przypominają wskazówki w grze, wymagany jest co najmniej 14. poziom (jako druid - dotyczy to także wojowników/druidów). O przywództwo może się ubiegać tylko postać główna. Porozmawiaj z Mistrzem Verthanem i powiedz, że możesz już walczyć o przywództwo. Przeniesie cię na arenę lecz, w przeciwieństwie do walki z Faldorn, nie upuszcza się przedmiotów - do pokonania będzie 14-poziomowy druid, nie można powiedzieć, żeby był wymagającym przeciwnikiem. Po pokonaniu Mistrz Verthan ogłosi wszem i wobec, że zostałeś Wielkim Druidem lub Wielką Druidką, w zależności od płci postaci. Dostaniesz też nowe zabawki - Kostur kapłana +3, Pierścień ochrony +2 i 10000 sztuk złota.



Zakończenie

Niestety to wszystko, co ma do zaoferowania twierdza druida - dobrze, że chociaż figurkę dali;)