by Igor z Moskwy & Alvarez



Uwięziony

Hej, ho, to już prawie koniec...

Tradycyjnie w komnacie są dwa portale – jeden powrotny na poziom V, drugi prowadzi na zewnątrz Twierdzy. Komnata wygląda w miarę zwyczajnie jeśli nie liczyć strasznie dużych kajdan i łańcuchów, leżących zdawałoby się bezładnie na podłodze. Kiedy im się jednak zaczniesz przyglądać... No właśnie. Jesteś u celu. Uwięziony (1) do Ciebie przemawia. Po krótkiej ‘pogawędce’ możemy odczytać zwój rytuału otrzymany od Odrena (80000 PD na głowę) i co się okazuje... jest trefny, osoba go odczytująca więzi Uwięzionego, jednak sama też zostaje pozbawiona wolności – portale na zewnątrz są nieaktywne, najwyraźniej Odren chciał nas wykorzystać do spełnienia "swojego" obowiązku umywając od wszystkiego rączki. Teraz są dwa sposoby na wydostanie się na zewnątrz:



Sposób I

Zabijamy Uwięzionego, który ujawni się jako Demogorgon - książę demonów, każdy członek drużyny otrzymuje 100000 PD, pozostają jeszcze przyzwane Marilithy (o których jest wzmianka w Ekologiach Elminstera), za każdą 23000 PD, acz wcale nie musimy ich zabijać, można po prostu zwiać przez portal ;)

Możemy udać się teraz do Rycerzy czuwania. Odren zacznie śpiewkę:

Powracasz! Czuliśmy... że zabezpieczenia dolnej krypty zostały przełamane! CO się stało? Nie udało ci się odprawić rytuału?

Mówimy mu o zabiciu Demogorgona oraz, że wiemy, iż chciał nas oszukać, Odren wykazuje skruchę i teraz możemy czynić z Rycerzami Czuwania co nam moralność;p nakaże:

1. Możemy zemścić się na niby-Helmitach: Brat Odren (10000 PD), Brat Pol (18000 PD), Siostra Garlena (10000 PD), Rycerze Czuwania (2x 10000 PD, 1x 15000 PD), pozostawią po sobie Wekiery +2 i Zbroje płytowe +1 – na tym etapie nic cennego;

2. Możemy darować im życie - otrzymamy +1 o reputacji i 50000 PD na głowę, przy czym jeśli zażądamy wynagrodzenia zainkasujemy dodatkowo 10000 sztuk złota i 7000 PD dla każdego członka drużyny (to chyba za spryt ;). Rycerze pójdą w świat odkupić swoje winy.



Sposób II

Możemy pójść na układ z Uwięzonym – powiedzieć Odrenowi, że Uwięziony nie żyje aby ten przyszedł to sprawdzić osobiście i zginął. Możemy zrobić wedle zaleceń, albo też powiedzieć, że żadnego rytuału nie odprawiliśmy a Uwięziony wciąż żyje, Odren i spóła i tak zejdą na dół. Pojawi się Zjawa, która wyjawi, że Odren dla Helma jest już stracony i zaproponuje trzy wyjścia, możemy:

1. 'Iść precz' – wyjście mało rozsądne, acz nadal będziemy mogli zmienić zdanie i zejść do Uwięzionego;

2. Próbować ratować Odrena, choć niegodny jest naszej pomocy i stoczyć bój z księciem demonów;

3. Zapieczętować Twierdzę z zewnątrz za pomocą Zwoju od Zjawy.

Jeśli zadeklarujemy jakieś działanie otrzymamy Zwój Helma i 25000 PD dla każdego członka drużyny.

Teraz możemy zapieczętować Odrena wraz z Uwięzionym, tak jak było mu nakazane – otrzymamy 80000 PD na głowę. Jeśli zdecydujemy się zejść na dół ratować Odrena i towarzyszy czeka nas walka z Demogorgonem – za jego pokonanie otrzymamy 100000 PD na głowę i 20000 PD po rozmowie z umierającym Odrenem, który wyzna, że wydawało mu się, że jest zbyt ważny, by się poświęcić.


Oczywiście nie musimy czytać zwoju rytuału od Odrena i od razu pójść na układ z Uwięzionym lub go zabić, lecz stracimy wtedy darmowe doświadczenie.


Po wyjściu na zewnątrz Zwój Helma znika – gdy awatar Demogorgona został zniszczony nie jest już potrzebny. Tu jednak jest pewien trik, Zwój znika po chwili, więc jeśli po przejściu przez portal zatrzymamy grę i każemy odczytać jeszcze wtedy istniejący Zwój zainkasujemy dodatkowe 80000 PD, co prawda w dzienniku będą dwa w sumie sprzeczne wpisy, ale kogo to obchodzi ;p


Teraz może podam najbardziej ekspodajny sposób: czytamy rytuał od Odrena, idziemy na układ z demonem, bierzemy Zwój Helma, próbujemy ratować Odrena i spółkę i na koniec czytamy otrzymany od Zjawy zwój, prawda, że proste? Na tym kończy się przygoda w Twierdzy Strażnika, czas ruszać w drogę...