by Welverin (korekta by Kinski)



Wstęp

Zadanie to zleca Nalia przebywająca w gospodzie Pod Miedzianym Diademem. Przed podróżą warto zaopatrzyć się w czary elementarne (Kwasowa strzała, Ognista strzała, Płonące dłonie, Płomienie Agannazara, Ognista kula i in.), strzały (ogniste lub kwasowe) lub broń zadającą obrażenia od ognia lub kwasu (np. Płomienny długi miecz +1, Topór bojowy +3: Skalny ogień), co pozwoli ostatecznie wykańczać trolle (nie będziesz musiał ich zamykać w pomieszczeniach...).

Po dotarciu na miejsce (1) najlepiej rzucić Jasnowidzenie (tym razem zwój nie jest konieczny) – teren zostaje odkryty, możesz zwiedzić lokację – jakieś losowe potworki – grupka goblinów lub lodowy troll do likwidacji. Udaj się na południowy zachód, do fortu z palisadą (2). Jeśli nie przyłączyłeś Nalii w Miedzianym Diademie, właśnie tutaj będzie czekać, wyjaśni też z kim przyjdzie Ci się zmierzyć – okaże się, że zamek jest oblężony przez Trolle i Yuan-Ti, a w środku znajduje się ojciec Nalii – Lord d'Arnise. Jeśli chcesz, to teraz możesz przyłączyć Nalię. Więcej informacji uzyskasz od Kapitana Arata, który na odchodne daje 20 ognistych strzał (i tak w kółko, drobny bug). Po zaopatrzeniu się w strzały i rozmowie udaj się do ukrytego wejścia (3).




Parter

Po wejściu rzuć Jasnowidzenie (ze zwoju); jeśli masz Nalię, powie, że trzeba odszukać Dalesona, a potem dostać się na dziedziniec i opuścić zwodzony most. Przeszukaj beczkę i skrzynię (1) – znajdziesz Strzały i Bełty +2 oraz błyskawic, Miksturę ochrony, Ciężką kuszę, Lekką kuszę +1, pięć Mikstur dodatkowego leczenia, zwój Płomieni Agannazara, zwykłe Pociski oraz Strzałki.

Przejdź przez kamienny mostek i w następnym pomieszczeniu (2) zabij trolla, ale jego ofierze, czyli słudze niestety raczej nie zdążysz pomóc. W skrzyniach i na stoliku trochę amunicji +1 i +2, zwój Ochrony przed zwykłymi broniami, kilka Bełtów błyskawic.

W zbrojowni (3) porozmawiaj z Dalesonem, który wyjaśni bardziej sytuację, w jakiej znalazł się zamek, warto go posłuchać – dowiesz się kilku naprawdę interesujących informacji, opowie o Trollach, Yuan-Ti oraz cepie bojowym i psim gulaszu dla Umbrowych kolosów. Lepiej nie straszyć go, bo jeśli powiesz, żeby uciekał, możesz stracić kilka punktów reputacji... Znajdziesz tutaj sporo zwykłej amunicji, Długi łuk +1, Kwasowe i ogniste strzały, Kij +1, Bełty ukąszeń i +1, Włócznię +1, Strzałki zranień, Pociski +2 – amunicji i broni nie powinno Ci zabraknąć.

Przejdź przez ukryte drzwi, dojdziesz do sali z paleniskiem (4), z którego niedługo skorzystasz przy konstrukcji cepa bojowego. Znajduje się tu też skrzynia, a w niej zwój Znalezienia chowańca oraz losowe przedmioty. Idź do pomieszczenia z rzeźbami (5) i ze skrytki z figurki lwa zabierz głownię cepa bojowego od chłodu, złoto i Pierścień kontroli nad ziemią (w opisie tego nie ma, ale pierścień zapewnia także +1 do rzutów obronnych).

Gdy będziesz przechodzić obok środkowej komnaty (6) powinna się w niej pojawić (jeśli nie pojawią się, przejdź korytarzami) grupa Trolli, w zależności od twojego doświadczenia, powyżej 2 mln. PD będą to: dwa Trolle – po 1400 PD i trzy Duchowe trolle (Duchy trolla) – po 12000 PD. Zabójcza chmura czy Zaklęcie śmierci (powali ich na ziemię) jak zwykle skutecznie, dobij ich Ognistą kulą.

W sali ze schodami na pierwsze piętro (9) Troll znęca się nad sługą, jeśli masz niezły refleks, może go uratujesz, jeśli nie, nic nie szkodzi – zabij Trolla – 1400 PD.

W sali obok (7) znajduje się palenisko z ogromnym kotłem, w którym można coś ugotować, może jakiś gulasz dla Umbrowych kolosów? Ale z czego? Idź jeszcze do sypialni żołnierzy, przeszukaj skrzynie, a znajdziesz jakieś drobiazgi i zwoje: Ochrony przed zwykłymi broniami i Wyłomu. W kibelku obok leży sobie w ekskrementach szafir gwiaździsty (x=1764, y=505)... Wyjdź na dziedziniec południowymi drzwiami (10), przy których jeszcze opróżniamy skrzynię zabezpieczoną pułapką z Uśpieniem – Sztylet +2 i złoto.

Na dziedzińcu zabij Otiaga (4 na mapie głównej lokacji) – 5000 PD, w pobliżu biegają cztery sympatyczne pieski – Burek, Azor, Reksio i Rex (5 na mapie głównej lokacji), szkoda, że skończą w kociołku, na razie to Ty im zaserwuj kulkę ognia, a z ich ciał zabierz Psie mięso. Wejdź na mury obronne i użyj kołowrotu (6 na mapie głównej lokacji), który otwiera główne wrota i spuszcza zwodzony most – 29750 PD dla całej drużyny, wspomogą Cię posiłki – kilku Gwardzistów, którzy trochę przerzedzą szeregi trolli. Wróć na dziedziniec, walka wre: dwa Olbrzymie trolle – po 1400 PD, Większy Yuan-Ti – za 5000 PD.

Ponownie wejdź do zamku (7 na mapie głównej lokacji), wewnątrz zabij Trolla – 2400 PD, o ile nie zrobią tego za Ciebie Gwardziści. Idź do Kuchni (7), wsyp do kotła psie mięso, aby przygotować strawę – ugotujesz gulasz z mięsa psów. Pamiętaj, że biedactwa: Reks, Reksio, Burek i Azor oddały swoje życie, żeby można było zrobić ten gulasz! Wróć do pomieszczenia ze schodami (9) i wejdź na piętro.




Piętro

Po wejściu przeszukaj pomieszczenie (1) i jeśli znajdziesz coś ciekawego (część przedmiotów jest losowa), zabierz, ponadto sporo zwykłej amunicji. Skieruj się na południowy zachód do biblioteki (2), tam poślij do grobu dwa Trolle (z jednego jeszcze wyskoczą dwa mniejsze) i Maga Yuan-Ti – razem ok. 10000 PD, uwaga na Zamęt, Eksplodującą czaszkę i Dominację. W regałach są zwoje Mniejszego odbicia czaru i Sprowadzenie pomniejszego żywiołaka ziemi oraz Klucz do twierdzy ciotki, jeśli potrzebujesz ich, weź także Bełty +1.

Wejdź na górę na mury obronne: Troll – 1400 PD i dwa Yuan-Ti do pokonania – 3000 PD, po zejściu z powrotem udaj się do sypialni Lady Delsji Caan (4), porozmawiaj z Hendronem (Gwardzistą) i uwolnij ciotunię, w ścianie wykrywamy ukryte przejścia (5), jedno z nich prowadzi do sali z golemami i statuami (6) każda z nich jest chroniona przez golemy, jeśli weźmiesz coś z którejś, dwa z nich Cię zaatakują. Najlepiej rozprawić się z nimi zawczasu – dwa Kamienne golemy – po 8000 PD, dwa z ciała – po 2000 PD, Gliniany – 8000 PD, Żelazny (można go atakować z półdystansu, bo blokuje się w drzwiach) – 13000 PD. Dla krótkiego przypomnienia – Kamienne golemy potraktuj bronią minimum +2, Gliniane – bronią obuchową minimum +1, Żelazne – bronią minimum +3, z ciała – bronią minimum +1. Zabierz po walce wszystkie przedmioty – Młot Bojowy +1, +4 przeciwko olbrzymom, kolejną głownię cepa bojowego, tym razem od ognia, (długi) Łuk Elfi dwór +3, Topór bojowy +3: Lodowy łupieżca.

Teraz (lub wcześniej) powinieneś dostać się do osobistego ochroniarza Lorda – Glaicasa (Nalia mówi Glaicus), który ma ostatnią z części cepa bojowego. Kieruj się jeszcze do północnego wejścia (11) na dach – na górze zabij dwóch Yuan-Ti – 3000 PD. Wejdź do sali znajdującej się nieco na południe od północnego wejścia na dach (8) – w kominku, zabezpieczonym pułapką znajdziesz Różdżkę zimna, w ścianie powinno się ukazać przejście na południe, kieruj się nim, w ścianach znajdują się przejścia do kolejnych pomieszczeń (9). Drzwi prowadzące bezpośrednio do sali Glaicasa (10) chroni pułapka z Błyskawicą. W skrzyniach znajdziesz: zwój Zbicia czaru, Pociski +2, Strzały kwasowe, Bełty błyskawic, Strzałki ogłuszania. Otwórz drzwi, a staniesz przed zauroczonym ochroniarzem. Jeśli Nalia jest z Tobą, powie, że Glaicas znajduje się pod działaniem wrogiej magii, możesz usunąć zauroczenie lub je zneutralizować, aby to zrobić, trzeba mieć szczęście – rzuć Dominację (hmm, może Rozproszenie magii albo Większe przywrócenie też, raz czy dwa zadziałało) – powinno się udać (lecz to on sam powinien zacząć rozmowę!) – zdobędziesz 22550 PD, więcej informacji o trollach i ostatnią część głowni cepa bojowego od kwasu. Jeśli się sztuczka nie uda, pozostaje zabicie nieszczęśnika – 9500 PD, Pełna zbroja płytowa, kilka mikstur (jeśli sam nie wypił), z jego zwłok zabierz ostatnią głownię cepa bojowego od kwasu.

Wychodzimy tą samą drogą, którą weszliśmy, możemy wrócić na parter i złożyć wszystkie części cepa bojowego w palenisku – zdobywamy 22350 PD i Cep Bojowy Wieków +3 (jedna z najlepszych broni). Pozostaje już tylko rozprawić się z szefem – schodzimy schodami na pierwszym piętrze (7) do lochów.




Lochy więzienne

Po wejściu (1) w pojemnikach znajdziesz: Strzały kwasowe i ogniste, Strzałki zranień, w skrzyni zabezpieczonej pułapką z Magicznymi pociskami są: Amulet tarczy i trochę zwykłej amunicji. Wejdź do następnego pomieszczenia (2), w którym zabij dwa Trolle – po 1400 PD i jednego Widmowego trolla – 3500 PD, jeszcze dalej (3) czeka mały komitet powitalny – pięć Umbrowych kolosów. Możesz je zwabić do dalszej części lochów – ukrytym łotrzykiem w cieniu lub kimś pod wpływem niewidzialności udaj się do cel i przekradnij się do najdalszej części korytarza, do miejsca z Psimi kośćmi (4), połóż tu wcześniej ugotowany gulasz – 18750 PD, przez co zwabisz kolosy (można je potem zabić). Możesz też zrobić na odwrót – rzuć np. Zabójczą chmurę i zabij kolosy – 20000 PD, a potem zanieś gulasz, tak czy inaczej, dostaniesz za to 18750 PD, obyś zaniósł gulasz... Przeszukaj jeszcze skrzynie przez wejściem do sali z TorGalem: Zbroja skórzana orków +3, Bełty +2 i ukąszeń, Pociski +1 i +2, Strzałki +1 i kilka drobiazgów.

Teraz przygotuj się przed starciem z szefem, wejdź do sali (5), zauważysz zwłoki ojca Nalii, co ciekawe okaże się, że TorGal i jego poplecznicy zostali przez kogoś wynajęci – zastanowisz się nad tym później (komuś zależało na zawładnięciu zamkiem...), dość gadania! TorGal – 15000 PD, dwa Olbrzymie trolle po 1400 PD, te ostatnie przy trafieniu spowalniają i wysysają siłę (jest na to rzut obronny przeciwko śmierci), mają dobrą regenerację, na najtrudniejszym poziomie zadają ok. 50 pkt. obrażeń, więc lepiej uważać. Zmasowany atak, jakiś hokus-pokus (Wielkie osłabienie + Spowolnienie), dobicie kwasem lub ogniem i po walce. Ze skrytki z posągu Tyra zabierz klejnoty, zwój Ogłupienia i ponad 2000 sztuk złota.

Wróć na powierzchnię, porozmawiaj z Nalią. Jeśli miałeś ją w drużynie, dostaniesz 10650 sztuk złota, jeśli nie, musisz obejść się smakiem (gulasz zżarły kolosy...) i zadowolić się skromną sumką 650 złociszy. Jeśli jesteś wojownikiem (lub też barbarzyńcą albo mnichem), otrzymasz propozycję nie do odrzucenia – możesz przejąć w posiadanie całą twierdzę, jeśli się nie zgodzisz – odpali Ci na odchodnym 650 sztuk (jeśli miałeś ją w drużynie) i się odłączy. Jeśli zapomniałeś złożyć Cep Bojowy Wieków, możesz to zrobić teraz (jeśli przyjąłeś w zarząd twierdzę), lecz niestety nie otrzymasz za to już PD.