Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Wlocznie

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Włócznie


Gwóźdź Ixila +4
(SPER11)


Przez wiele pokoleń to magiczne drzewce było oddzielone od Kolca Ixila, obdarzonego czarodziejskimi właściwościami grotu legendarnej włóczni. Jednak nawet w tak niekompletnym stanie ten artefakt jest bronią o wielkiej mocy.



PARAMETRY:

Trak0: +4
Obrażenia: 1k6 +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Test wytrzymałości na V poziomie Twierdzy Strażnika, jest w bajorku


Uwagi: 9900 szt. zł. Zwykła włócznia +4, jednak jest komponentem lepszego artefaktu. Opóźnienie wynosi 2, a nie 6. Zasięg jest taki sam jak w przypadku np. sztyletu i wynosi 1, a nie jak w przypadku mieczy oburęcznych 2. Poprawia to BG2 Fixpack.



Kolec Ixila +6
(SPER12)


Teraz, kiedy drzewce i grot zostały połączone, Kolec Ixila znowu stał się potężną bronią. W czasie walki grot może się odłączyć od reszty i przyszpilić przeciwnika do ziemi, podczas gdy na końcu włóczni za przyczyną magii tworzy się nowy grot.



PARAMETRY:


Specjalne:
 Stała swoboda działania
 Przy każdym udanym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny lub zostanie przygwożdżona do ziemi na 3 rundy, odnosząc w każdej rundzie 1k6+5 obrażeń.

Trak0: +6
Obrażenia: 1k6 +6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 V poziom Twierdzy Strażnika (Gwóźdź Ixila +4), Zmiennobarwny demon w Twierdzy Strażnika (Kolec Ixila), wykuwa ją Cespenar


Uwagi: 11000 szt. zł. Podobnie jak większość broni od chochlika, warto jej używać. Swoboda działania zapewnia taką samą jak Cep Bojowy Wieków. Broń ma najwyższe umagicznienie (więc Całkowita niewrażliwość nie chroni, jednak OpMB już tak). Jaheira (czy nawet Valygar) na Młyńcu z tą włócznią może niejednego zadziwić. W przypadku używania Ulepszonego przyspieszenia i Przyspieszenia trzeba na chwilę włożyć inną broń. Niektórzy, ci bardziej potężniejsi przeciwnicy są odporni na efekt „przygwożdżenia do ziemi” (czyli utratę przytomności), jednak nadal otrzymują dodatkowe obrażenia. Opóźnienie wynosi 1, a nie 2. Zasięg 1, a nie 2 (dotyczy to wszystkich włóczni). Odpowiednie poprawki wprowadza BG2 Fixpack (zmiana zasięgu dotyczy też broni Melissany).



Lanca drowów +3
(DWSPER01)


Lanca drowów +3
Jedna z najdawniejszych broni ludzkości, datuje się ją do najdawniejszych czasów, pierwsze włócznie były prostymi zaostrzonymi na końcu kawałkami patyka. Ta lanca drowów to ulepszona wersja tradycyjnej włóczni, często używanej przez piechotę mrocznych elfów.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.


PARAMETRY:

Trak0: +3
Obrażenia: 1k6 +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: Włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ust Natha (Podmrok)


Uwagi: 300 szt. zł. Zwykła włócznia +3, rozpadnie się po wyjściu na powierzchnię. Włócznia uwiądu zdecydowanie lepsza.



Włócznia
(SPER01)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ogólnie dostępna


Uwagi: 1 szt. zł. Zwykła włócznia. Przydaje się na magów chroniących się Ochroną przed magicznymi broniami i Magiczne golemy.



Włócznia
(SPER04)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Do sprowadzenia kodem


Uwagi: 1 szt. zł. Ta włócznia ma 2 wersje – jedną do rzucania, drugą do walki wręcz (zasięg 5).



Włócznia +1
(SPER02)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nadal powszechna


Uwagi: 1000 szt. zł. Umagiczniona wersja zwykłej. Nieprawidłowy zasięg poprawia BG2 Fixpack.



Włócznia +2
(SPER05)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Następnym krokiem było połączenie włóczni z magią. Plemienni szamani mogli umagicznić włócznie by trafiały częściej i zadawały przeciwnikowi poważniejsze rany.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Kultysta wiwerny w Lasach Tethyru
 W Tronie Bhaala dostępna w sklepach


Uwagi: 1500 szt. zł. Są lepsze i łatwiejsze (powiedzmy) do zdobycia bronie tego typu (Włócznia z Kuldahar, Włócznia jednorożca lub +3). Poza tym, że jest to broń +2, nie oferuje niczego innego. Nieprawidłowy zasięg poprawia BG2 Fixpack.



Włócznia +3
(SPER06)


Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. Ta włócznia drży od potężnej magii wykorzystanej do jej stworzenia.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej (1 piętro, 2 sztuki, z czego jeden ze stołów zabezpieczony jest pułapką z Palcem śmierci)
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 2000 szt. zł. Włócznia z Kuldahar jest droższa, ale lepsza. Włócznia +3 przydaje się w modzie Item Upgrade. Można z niej zrobić rzucaną wersję (z dodatkowym atakiem na rundę i zasięgiem długiego łuku). Włócznie ogólnie są trochę niedoceniane, a przecież mogą być używane przez kilka postaci (Cernd, Jaheira). Szczególnie Jaheira na Młyńcu może nią wiele zdziałać. Jak dodamy do tego Krwawą zgubę +5 z modu Tactics robi się naprawdę niebezpiecznie (dla przeciwników). Waga 5, a nie 3, zasięg 1, a nie 2. Naprawia to BG2 Fixpack.



Włócznia +3, Kąsacz
(SPER03)


Ta obłożona klątwą włócznia przy pobieżnym zbadaniu będzie się jawiła jako zwykła broń magiczna. Jednak w czasie walki po każdym udanym ataku na wroga, włócznia zaatakuje również tego, kto nią włada. Jest to potężna broń, należy jednak należy się poważnie zastanowić zanim się zacznie jej używać. Jedynym sposobem uwolnienia się od tej włóczni jest poddanie się działaniu czaru Zdjęcie klątwy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Władający otrzymuje 3 obrażenia (kłute) po każdym trafieniu
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Riti – Githyanki uwięziony w maszynie dusz (Podmrok, 3 klatka od lewej)


Uwagi: 2000 szt. zł. Jako że ta broń jest przeklęta, to jej użyteczność jest niewielka. Chyba że chce się komuś zrobić dowcip (w multiplayerze). Opóźnienie wynosi 3, a nie 6, zasięg 1, a nie 2. Poprawia to BG2 Fixpack.



Włócznia +3, Przebijacz
(SPER08)


Włócznia +3, Przebijacz
Przebijacz posiada namacalną aurę magiczną wskazującą na złośliwą naturę tej broni i dlatego była ona w przeszłości ulubioną bronią wielu potężnych wodzów orków. Trafiona ofiara zostaje, jak można się domyślać, prawie przebita, gdy magiczna zdolność broni dokonuje dzieła zniszczenia.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 +10 dodatkowych obrażeń kłutych
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Miasto Grot – Książę Villynaty
 Torba przechowywania w przypadku rozpoczęcia nowej gry w Tronie Bhaala


Uwagi: 2000 szt. zł. Świetna broń. Zadaje naprawdę spore obrażenia. Moduł Item Upgrade ulepsza do wersji rzucanej z dodatkowym atakiem na rundę. Dodatkowe obrażenia nie przechodzą przez Kamienną skórę, ale ignorują odporność na magię. Zasięg broni poprawia BG2 Fixpack (z 1 na 2).



Włócznia jednorożca +2
(SPER07)


Włócznia jednorożca +2
Ta zgrabna włócznia kształtem przypomina róg jednorożca. Władający ta bronią jest niewrażliwy na czary Unieruchomienie i Zauroczenie, tak samo jak jednorożec. Nie wiadomo czy ten róg jest prawdziwym rogiem jednorożca.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 Odporność na Unieruchomienie i Zauroczenie
 +3 do rzutów obronnych przeciwko śmierci
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kopiec trolli w Gaju druidów


Uwagi: 1500 szt. zł. Dobra broń ze względu na dodatkowe efekty. Odporność na uroki jest często przydatna (wampiry, magowie, itp.). Premia do rzutów przeciwko śmierci jest nawet wysoka, jednak w praktyce się nie liczy, bo ważniejsza jest odporność na efekt. Jeśli chodzi o odporność na unieruchomienie, to niestety nie działa na wszystkie rodzaje, np. nie chroni przed Unieruchomieniem osoby (czar maga lub kapłana). Można ją ulepszyć w modzie Item Upgrade do wersji rzucanej, zadaje wtedy obrażenia od ognia. BG2 Fixpack wprowadza kilka zmian. Po pierwsze zwiększa zasięg z 1 na 2 (jak w mieczach oburęcznych) oraz rozszerza ochronę przed unieruchomieniem. Pozostałe poprawki są kosmetyczne i związane z kwestiami graficznymi (wyświetlanie lub nie ikon i informacji w oknie dialogowym).



Włócznia uwiądu +4
(SPER10)


Włócznia uwiądu +4
Ta wyciosana z serca zmurszałego Treanta włócznia pachnie śmiercią. Kiedy chwytasz ją w swoje dłonie, wydaje jęk, jak gdyby niechętnie pozwalała dotknąć się żywej istocie. W czasie walki, przy każdym udanym trafieniu, Włócznia uwiądu wstrzykuje w ofiarę śmiercionośną truciznę.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4, +4 dodatkowe pkt. obrażeń od trucizny
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kupiec drow w Ust Natha (Podmrok)


Uwagi: 9900 szt. zł. Jeśli broń zadaje obrażenia od trucizny, to znaczy, że jest godna uwagi. Tak też jest w tym przypadku – włócznia ma dobre umagicznienie, a obrażenia od trucizny przechodzą przez Kamienną skórę. Jej wadą jest dostępność dopiero w Podmroku. Z jednej strony jest bronią oburęczną, więc jej użyteczność nie będzie zbyt wysoka (efektywniejszy jest styl walki dwiema broniami). Z drugiej - kilka postaci może jej używać - np. Jaheira czy Valygar. Broń ma błędnie opisany parametr opóźnienia - wynosi on 2, a nie 6 oraz zasięg (1 a nie 2). Poprawia to BG2 Fixpack.



Włócznia z Kuldahar +3
(WASPEAR)


Włócznia z Kuldahar +3

Tę włócznię stworzyli druidzi mieszkający w pobliżu wielkiego drzewa Kuldahar. Miała znaleźć się w posiadaniu wojownika wyznaczonego na obrońcę Kuldahar.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
 +8 do maksymalnej liczby PŻ
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Joluv Pod Miedzianym Diademem


Uwagi: 12000 szt. zł. Zabugowana. Po zmianie broni i nałożeniu jej z powrotem leczy postać. Jej plusem jest dostępność niemal na początku gry. Ogólnie problemem włóczni jest to, że w Cieniach Amn nie ma dość na tyle dobrej, żeby warto jej było używać. Oburęczność, a walka mieczem i tarczą - Jaheira lepiej się sprawdza z bronią jednoręczną i tarczą, Valygar np. z katanami).



Włócznia zimorodka +1
(SPER09)


Włócznia zimorodka +1
Pokryte elektrum drzewce tej broni szumi magiczna energią. Czasem niebieskie pioruny energii przebiegają po włóczni, ładując ją. Gdy podczas walki trafi przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od elektryczności.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1, +1 pkt. obrażeń od elektryczności
Trak0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Szkielet wojownik z sarkofagu w Południowych grobowcach (Niższe grobowce w Dzielnicy cmentarnej)


Uwagi: 3300 szt. zł. Przydatna na magów chronionych Kamienną skórą. Poza tym ta broń mogłaby być naprawdę ciekawa, gdyby ją dopracować (umagicznienie i obrażenia od elektryczności). Ma niezłą nazwę i historię - +10 do epickości. Zasięg poprawia BG2 Fixpack.