Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Zbroje

by Kinski, Elaviart & Jay-Jay


Zbroje skórzane


Ludzka skóra
(LEAT22)


To jest tunika wykonana ze źle zszytej ludzkiej skóry, którą zabraliście z domu Tannera w Dzielnicy Mostów. Gdyby ją uzupełnić, to byłaby dobrą zbroją, ale tylko naprawdę źli ludzie mogliby ją nosić.



Miejsce wystąpienia:
 Pod łóżkiem w domu Rejieka Skórarza (Dzielnica mostowa)


Uwagi: 2 szt. zł. Zapewnia KP: 7, karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Można w niej rzucać zaklęcia - przydatna dla początkujących i złych bardów. Dla złodziei lepsza będzie Skóra Aegera albo Pancerz Cienia. Waga 5.



Ludzka skóra +5
(LEAT21)


Ta zbroja jest wykonana z ludzkiej skóry i oblana krwią szlachetnego smoka. Wydziela ostry odór śmierci. Ta nikczemna zbroja może być używana tylko przez naprawdę złą osobę.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Specjalne:
 +4 do rzutów obronnych
 +20% do odporności na magię
Waga: 5
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Mag
 Postać o charakterze dobrym lub neutralnym

Miejsce wystąpienia:
 Dom garbarza w Dzielnicy mostowej (skóra), Adalon w Podmroku (Krew srebrnego smoka), uzdatnia ją Fael alias Darcin Cole (Wzgórza Umar, pojawia się po odnalezieniu listu garbarza)


Uwagi: 2 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom oraz premię +20% do cichego chodzenia. Świetna zbroja dla złych postaci. Jest jedną z najlepszych, gdyż zapewnia spore premie przeciwko magom, którzy w grze pojawiają się non stop. Po połączeniu z innymi przedmiotami odporność na magię wzrośnie do ok. 50%. Nie tylko dla złych - mogą ją nosić postacie z Użyciem dowolnego przedmiotu (np. zabójca i pozostałe klasy złodziei). Jej minusem jest późna dostępność - dopiero po Podmroku (i trzeba jeszcze czekać 4 dni na wykonanie).



Obrońca zastępcy +2
(LEAT03)


Zbroja skórzana +2: 'Obrońca zastępcy'
Była niegdyś elitarna grupa elfich łowców, nazywająca się Mgła z Cieni, która patrolowała las Cormanthor, będąc prawdziwym biczem zarówno na wszelakich bandytów, jak i na potwory. Ta szczególna zbroja była noszona przez Indeerę Lakhan, jednego z najbardziej zasłużonych oficerów w tej grupie i zastępcę jej dowódcy. Właśnie dzięki jej pozycji ta zbroja zyskała swe imię, jednak nie wiadomo w jaki sposób Indeera Lakhan ją utraciła.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 5
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kula sfer (pomieszczenie z Jaszczuroludźmi)


Uwagi: 3500 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Poza tym są lepsze zbroje i szybciej dostępne. Choć warto wspomnieć, że ma ciekawą historię. Jednak to nie obroni cię przed wrogimi atakami...



Podarunek Nocy +5
(LEAT14)


Ta pobłogosławiona przez Shar zbroja ma długą i ciekawą historię. Tylko najlepszy ze złodziei mógł nosić ten potężnie umagiczniony pancerz. Została w nim zamknięta esencja nocy co sprawia, że nosi się go jak zwykłą zbroję, ale zamyka on właściciela w gęstwinie wirujących cieni.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Specjalne:
 +20% do Krycia się
Waga: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda Pastora Lloyda za likwidację Pana Cieni (Wzgórza Umar-Ruiny świątyni)
 Arkanis Gath (ale nie ten z zadania dla Bodhi!)


Uwagi: 8500 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Jednak Skóra Aegera lepsza (bardziej przydatne premie).



Skóra Aegera +3
(LEAT20)


Ta ciężka i gruba niedźwiedzia skóra jest wszystkim co zostało ze słynnego Aegera. Kilkaset lat temu Aeger, olbrzymi niedźwiedź, terroryzował setki wiosek wzdłuż całego Wybrzeża Mieczy. Niedźwiedź był niewrażliwy na ogień, zimno i kwas. Wreszcie zebrali się młodzi mężczyźni i kobiety z kilku wiosek, tworząc grupę liczącą prawie dwieście osób. Aeger został otoczony i zgładzony. Przeżył mniej niż tuzin ludzi, którzy podzielili między siebie skórę Aegera. Zbroja została wykonana z jednego z tych kawałków.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Specjalne:
 +15% do odporności na ogień, zimno i kwas
 Odporność na Zamęt
Waga: 35
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 9000 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Jedna z najlepszych (i najcięższych) zbroi. Porównywalna do np. Łuski Smoka Cieni. Dostępna niemal na początku, chroni przed Zamętem i Chaosem - jednymi z ulubionych czarów różnego rodzaju magów. Do tego zapewnia odporność na żywioły i może używać jej wiele postaci. 15% może wydawać się mało, ale wystarczy nałożyć Hełm ochrony lub ze smoczych łusek i będzie to niemal 40%. Warto zainstalować moduł Item Upgrade - wtedy ta zbroja może zostać jeszcze bardziej ulepszona.



Skóra ghula +4
(LEAT13)


Przebiegły złodziej, Damien Jeden Nóż zawsze próbował skorzystać z własności swoich wrogów, niezależnie od okoliczności. Po trudnej walce z kilkoma ghulami, w której zginęło dwóch jego kompanów, Damien postanowił wyrównać swe szanse w przyszłych pojedynkach. Oskalpował jednego z nieumarłych i zaniósł tę skórę do niziołka płatnerza wprawnego w umagicznianiu skór. Gdy zbroja została ukończona zabezpieczała magicznie przed atakami fizycznymi i paraliżem. Może to niezbyt epickie, ale praktyczne.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
 +3 do rzutów obronnych przeciwko paraliżowi/truciźnie
Waga: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Theshal - pan ghuli w swoim mieście (zadanie z Niewidzącym okiem)


Uwagi: 7000 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Premia do rzutów jest nawet przydatna, ale są lepsze i szybciej dostępne zbroje. Fajna historia artefaktu, warto to docenić. Szczególnie ciekawe jest ostatnie zdanie - niezbyt epickie, ale praktyczne. Ta zbroja na odwrót - niezbyt praktyczna, ale epicka.



Skórzana zbroja Karajaha
(LEAT09)


Zbroja skórzana +3: 'Życie i śmierć Karajaha'
Karajah przez ponad dziesięć lat był mistrzem walk gladiatorów w Calimshanie. Ubrany jedynie w cienką zbroję skórzaną i nabijane rękawice, pokonywał wszystkich przeciwników, zaś sam zdawał się być niewrażliwy na ich ciosy. Gdy jednak okazało się, że jego zbroja jest silnie magiczna, wściekli widzowie wrzucili go na arenę razem z uzbrojonym w maczugę ogrem. Zbroja wytrzymała wszystkie ciosy, ale Karajah - nie.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 4
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 5500 szt. zł. Porównując wszystkie zbroje skórzane, które oferuje Ribald, to i tak Skóra Aegera jest lepsza (ale i najcięższa). Jak to było? Niezbyt praktyczna, ale epicka.



Strój Przygodowy Jansena
(NPARM)


Ciosoodporny Metalowy Strój Przygodowy Marki Jansen - (wniosek patentowy w trakcie załatwiania)

Ta dziwaczna zbroja jest wykonana z nieznanego materiału, bardzo elastycznego, ale twardego w dotyku. Zbroję zaprojektował dla samego siebie Jan Jansen i tylko on może ją nosić. Zbroja nie daje żadnych premii do podstawowej klasy pancerza, ale zapewnia +25% odporności na wszystkie obrażenia fizyczne i dodatkową premię +5 do klasy pancerza Jana przeciwko pociskom. Jan może też bez ograniczeń rzucać zaklęcia nosząc tę zbroję. Co więcej, zbroja jest bardzo szykowna.


PARAMETRY:

Specjalne:
 +25% do odporności na obrażenia fizyczne
 +5 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Może używać:
 Jan Jansen
Uwaga: Czyścić tylko na sucho!

Miejsce wystąpienia:
 Jan Jansen;)


Uwagi: 5 szt. zł, waga 3. Zapewnia bazową KP: 9. Może ją nosić chaotyczny neutralny gnom z określonymi cechami (wymagane 17 zręczności). Niezła zbroja dla Jansena, ale jeszcze lepsza dla wojownika/złodzieja lub kensai/złodzieja z biegłościami w cepach bojowych - razem z Obrońcą Easthaven odporność na obrażenia zwiększy się do 45% - po rzuceniu Wytrzymałości będzie to już 85%. Mniam! Żeby podnieść Klasę Pancerza wystarczą czary (Duchowy pancerz, Tarcza) lub mikstury.



Zbroja skórzana
(LEAT01)


Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Waga: 15
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 5 szt. zł. Zbroje skórzane dodają karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Absolutnie nie-epicka i niepraktyczna!



Zbroja skórzana +1
(LEAT02)


Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 15
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Całkiem popularna


Uwagi: 1000 szt. zł. Lepsza nawet zwykła Zbroja skórzana ćwiekowana - KP identyczne, ale lepsze premie przeciw różnym rodzajom obrażeń, dodatkowo ta jest magiczna.



Zbroja skórzana +2
(LEAT11)


Podstawowa zbroja wykonana z grubej skóry wzmacnianej woskiem lub wodą. To mocna ochrona, nie tak miękka jak buty czy płaszcz. Miękkie skórzane szaty, takie jak ta, nie zapewniają lepszej ochrony niż zwykłe ubranie. Magiczne wzmocnienia zwiększyły właściwości ochronne tej części garderoby.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 5
Wymagana siła: 4
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Czarnorynkowy handlarz w Slumsach koło Świątyni Ilmatera (w nocy)
 Ribald na Targu Przygód
 Jayes – na Promenadzie w nocy (wschodnia część)
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniu z dżinami)


Uwagi: 3500 szt. zł. Nic specjalnego. Łatwiej i szybciej jest zdobyć pancerz skórzany z KP:3.



Zbroja skórzana +3
(LEAT12)


Podstawowa zbroja wykonana z grubej skóry wzmacnianej woskiem lub wodą. To mocna ochrona, nie tak miękka jak buty czy płaszcz. Miękkie skórzane szaty, takie jak ta, nie zapewniają lepszej ochrony niż zwykłe ubranie. Magiczne wzmocnienia zwiększyły właściwości ochronne tej części garderoby.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 4
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Gaelan Bayle
 Gorch w Gildii Mae'Vara w Dokach
 Ketta – strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 5500 szt. zł. Zwykła zbroja +3, czyli -20 do epickości i +5 do praktyczności..



Zbroja skórzana gruba
(LEAT10)


Zbroja skórzana gruba (futro) jest wykonana ze skóry bardzo dużego zwierzęcia (na przykład słonia) lub z wielu warstw skóry zwykłych zwierząt, takich jak krowy. Zbroja ta jest zbyt ciężka, sztywna i niewygodna, by była używana przez bardziej rozwinięte cywilizacyjnie społeczności. Jest bardzo powszechna wśród licznych barbarzyńskich humanoidów z posępnych puszcz i mglistych dżungli tego świata. Mimo iż daje ona lepszą ochronę niż zwykła zbroja skórzana, noszący ją musi się pogodzić z jej nieprzyjemnym zapachem i prymitywnym wyglądem. Złodzieje mogą używać tej zbroi, jednak obniża to ich profesjonalne umiejętności.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
 -20 do Cichego chodzenia
 -10 do Otwierania zamków
 -10 do Znajdowania pułapek
 -10 do Kradzieży kieszonkowych
Waga: 40
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dom Garbarza w Dzielnicy mostów (skrzynia na 2 poziomie piwnic, zabezpieczona pułapką z Lodową nawałnicą)


Uwagi: 7 szt. zł. Dodaje karę -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom. Jedyną jej zaletą jest fakt, iż jest niemagiczna. Po za tym nieprzydatna i cholernie ciężka.



Zbroje skórzane ćwiekowane


Łuska Smoka Cieni
(LEAT19)


Ten pancerz jest wykonany z zachodzących na siebie łusek smoka cienia. Eleganckie wykonanie i względy praktyczne czynią tę zbroję piękną jak i użyteczną. Łuski smoka cienia dają właścicielowi dodatkową ochronę przed kwasem.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Specjalne:
 +50% do odporności na kwas
Waga: 10
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Thaxll'ssillyia w Ruinach świątyni (Łuski Smoka Cieni), wykuwa ją Cromwell


Uwagi: 1000 szt. zł. Dodaje premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym. Jedna z najlepszych zbroi skórzanych. Odporność na kwas się przydaje, chociaż może nie tak jak na np. ogień, jednak jest kilka grup przeciwników, które używają tego żywiołu (magowie, raksashe, lisze, smoki, mgły). Ma dość dobrą KP, więc warto ją nosić (postać główna lub NPC, np. Minsc, Viconia, Yoshimo, Cernd). Tę zbroję może nosić Zmiennokształtny (jeśli zainstalowano Tron Bhaala), oczywiście poprawia to - ukochany i często wymieniany - BG2 Fixpack.



Pancerz cienia
(LEAT08)


Pancerz cienia to skórzana zbroja ćwiekowana stworzona przez Mistrzów Cieni z Amn. Mistrzowie Cieni, jak łatwo się domyślić, stoją najwyżej w hierarchii Złodziei Cienia. Ta zbroja zapewnia modyfikator +3 i pozwala zlewać się z cieniami.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
 +15% do Krycia się
Waga: 8
Wymagana siła: 6
Może używać tylko:
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Mae’Var
 Renal Krwawy Skalp


Uwagi: 10500 szt. zł. Zbroja ćwiekowana, więc dodaje premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym. Ta zbroja jest niezła, o ile zdobędzie się ją na początku - dla głównej postaci lub Yoshimo.



Przyciągacz pocisków +2
(LEAT06)


Przeklęta zbroja skórzana ćwiekowana
Ta dziwnie wyglądająca zbroja skórzana nie może zostać zdjęta bez pomocy czarodzieja. Zwiększa ochronę przeciwko wszystkim rodzajom broni do walki wręcz, ale czyni osobę, która ją nosi bardziej podatną na broń strzelecką. Wybór jest prosty, śmiercionośne strzały albo zabójcze miecze.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5 (15 przeciwko broni strzeleckiej)
Waga: 8
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kod - nie ma jej w BG II


Uwagi: 2500 szt. zł. Przeklęta, zapewnia bazową KP: 5, premię +1 przeciwko broniom obuchowym i kłutym, +2 przeciwko broniom siecznym, lecz karę -10 przeciwko pociskom. Można z nią nosić przedmioty ochrony (pierścienie, płaszcze). Wybór jest prosty - ani śmiercionośne strzały, ani zabójcze miecze!



Zbroja arcymistrza +6
(LEAT24)


Stworzona dla Arcymistrza Zabójcy Vita Muerte, ta zbroja stanowiła nie tylko ochronę, ale umożliwiała również Muerte skuteczniej ścigać jego uciekające ofiary... jak też rychło się o tym przekonał pechowy czarodziej, który wymodelował ten przedmiot bezwzględnemu zabójcy.


Miejsce wystąpienia:
 Eler Had (złodziej Gromnira)


Uwagi: 13500 szt. zł, waga 5. Zapewnia bazową KP: 1, dodaje premię +1 przeciwko pociskom i obuchowym, +2 przeciwko siecznym oraz przyspieszenie ruchów (bez modyfikatorów ataku, jednak zaokrągla w górę wartości połówkowe). Nie może używać: mag, mnich, kensai, zmiennokształtny i mściciel. Ta zbroja jest już całkiem użyteczna - można zaoszczędzić na Butach szybkości - w grze jest sporo postaci, które mogą ją nosić (Korgan, Sarevok, Anomen, Viconia). Przyspieszenie jest dość przydatną właściwością. Biorąc pod uwagę ten etap gry, przydałyby się jeszcze jakieś dodatkowe właściwości.



Zbroja głębokiej nocy +4
(LEAT17)


Zaklęte ebonitowe płytki pokrywają czarną skórę tego pancerza. Królowa Mórz, Umberlee, podarowała ten pancerz Dami Darn, która zgładziła czarodzieja Looxila. Zabójstwo ucieszyło Umberlee, ponieważ Looxil zdradził ją w przeszłości. Dami Darn zginęła wiele lat później, od ciosu nożem w plecy zadanego przez jej następcę w gildii złodziei.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 7
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód


Uwagi: 10000 szt. zł. Dodaje premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym.



Zbroja skórzana ćwiekowana
(LEAT04)


Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 25
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 20 szt. zł. Zbroje ćwiekowane dodają premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym.



Zbroja skórzana ćwiekowana +1
(LEAT05)


Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 15
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Dość często spotykana


Uwagi: 1500 szt. zł.



Zbroja skórzana ćwiekowana +2
(LEAT07)


Ta zbroja to standardowe wyposażenie jeźdźców gryfów i innych wojowników używających wierzchowców. Jest lekka, ale zapewnia dobrą ochronę, szczególnie dzięki zawartych w niej magicznych zabezpieczeniach.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 8
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód
 Kapitan Haegan


Uwagi: 4500 szt. zł. Nic specjalnego.



Zbroja skórzana ćwiekowana +2
(LEAT15)


Ta zbroja to standardowe wyposażenie jeźdźców gryfów i innych wojowników używających wierzchowców. Jest lekka, ale zapewnia dobrą ochronę, szczególnie dzięki zawartych w niej magicznych zabezpieczeniach.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 8
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Kod


Uwagi: 4500 szt. zł. Nic ciekawego, od poprzedniej różni się wyglądem.



Zbroja skórzana ćwiekowana Cierni +6
(LEAT23)


Ta zbroja, wyprodukowana przez Hierofantkę Wassalię, zanim zdecydowała się ona zamieszkać na zawsze w Sferze Żywiołu Ognia, nie jest pokryta zwykłymi metalowymi ćwiekami, ale ciężkimi czerwonymi kolcami.



PARAMETRY:
Obrażenia od kolców - każde udane trafienie w osobę, która nosi tę zbroję, powoduje zadanie napastnikowi 1k4 obrażeń od ognia

Klasa Pancerza: 1
Waga: 5
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag
 Mnich

Miejsce wystąpienia:
 Sendai


Uwagi: 14500 szt. zł. Dobra, lecz nie rewelacyjna, po Sendai można by się spodziewać czegoś lepszego. Dodaje premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym. 1k4 to nie jest zbyt dużo, szczególnie w trudniejszych trybach gry, kiedy przeciwnicy zadają po 40-50 pkt. obrażeń. Klasę Pancerza można dość łatwo podnieść (czary, przedmioty, mikstury), więc też nie jest top jakąś zaletą.



Zbroja skórzana orków +3
(LEAT16)


Ten upiorny pancerz został zdobyty w obozie orków zniszczonym przez barbarzyńców. Zamiast metalowych płytek jak normalna wzmocniona skóra, ta jest pokryta setkami kości hartowanych w ogniu. Kości palców, żeber i czaszek pokrywają ten pancerz zastępując tradycyjne metalowe płytki. Potężne zaklęcia orków dają tej zbroi specjalną odporność na ataki pocisków, ale brzydota zbroi zmniejsza charyzmę właściciela.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
 +10% do odporności na ataki pociskami
 -1 do Charyzmy
Waga: 7
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Twierdza d'Arnise, podziemia, w skrzyni przed pomieszczeniem z TorGalem


Uwagi: 5000 szt. zł. Dodaje premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym. 10% to w tym przypadku za mało, o wiele za mało... Lepiej użyć Tarczy odbić przeciwko atakom strzeleckim.



Zbroja żmii +5
(LEAT18)


Wąż jest tylko w nazwie tej zbroi, odnosząc się do drowa-zabójcy Raroha. Trucizna była jego wizytówką i gdy odkrył podatność tej zbroi na jad, podarował ją Avlormowi, obiecującemu nowicjuszowi z jego gildii. Gdy Avlorm w końcu zagroził jego pozycji, Raroh łatwo się go pozbył dzięki słabości zbroi, którą Avlorm wciąż nosił.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Specjalne:
 -2 to rzutów obronnych przeciwko truciźnie/paraliżowi
Waga: 6
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Szafka w Wieży Deirexa zabezpieczona pułapką z Prawdziwym widzeniem (Ust Natha)


Uwagi: 7000 szt. zł. Dodaje premie +1 przeciwko broniom kłutym i pociskom, +2 przeciwko siecznym. Łuska Smoka Cieni jest lepsza.



Kolczugi


Adamantynowa kolczuga drowów +5
(DWCHAN02)


Adamantynowa kolczuga drowów +5

Wytrzymałe rzemiosło drowów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 12
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Kensai

Miejsce wystąpienia:
 


Uwagi: 500 szt. zł. Elfia kolczuga, dodaje karę -4 do KP przeciwko broniom obuchowym, poza tym standardowe kary do umiejętności złodziejskich. Można w niej czarować i kryć się w cieniu.



Elfia kolczuga
(CHAN12)


Delikatne, a mimo to wytrzymałe rzemiosło Elfów pozwala im na projektowanie pięknych i pożytecznych wyrobów. Wśród nich jest elfia kolczuga, wykonana tak doskonale, że można ja nosić niewidoczną pod ubraniem. To i jej lekkość pozwala by nosili ją złodzieje i wojownicy/magowie z niewieloma ograniczeniami.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 7
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Popularna w elfich skupiskach (np. Suldanessellar)


Uwagi: 5000 szt. zł. Elfie kolczugi mogą być noszone przez złodziei - można używać umiejętności złodziejskich, lecz z drobnymi karami: -10% do cichego chodzenia, -5% do otwierania zamków i wykrywania pułapek, -20% do kradzieży kieszonkowej. W przypadku dwu- i wieloklasowców złodziei/magów umożliwiają także rzucanie zaklęć. Plusem tych kolczug jest ich użyteczność - wiele postaci może je nosić (Nalia, Imoen, Jansen).



Elfia kolczuga +1
(CHAN13)


Ta kolczuga, wykonana przez najlepszych elfich rzemieślników, w dotyku przypomina bardzie tkaninę niż metal. Mogą ją nosić złodzieje, odczuwając niewielki dyskomfort, a także wojownicy-magowie bez utraty zdolności rzucania czarów.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Waga: 8
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Aran Linvail
 Drowy w lokacji Wyjście z Podmroku (walka z elfami wieczorem lub w nocy)
 Elhan
 Kapitan Aduo'on w Suldanessellar
 Kapitan Erelon z Amkethran


Uwagi: 7500 szt. zł. Zapewnia umiarkowaną KP, jednak w przypadku magów to nie odgrywa większej roli, bo można ją zwiększyć bardzo łatwo czarami (np. Duchowy pancerz).



Elfia kolczuga Aslyferunda +5
(CHAN19)


Przebywając na wygnaniu, z dala od Myth Drannor, Aslyferund poznał sekret, pozwalający na stworzenie potężnej elfiej zbroi przez złocenie i obdarzenie silnymi zaklęciami normalnej elfiej kolczugi. Niestety, potem nie chciał wyjawić tego sekretu swojemu konkurentowi, który w końcu go zabił.


PARAMETRY:
Nosząc tę zbroję, jej właściciel jest całkowicie odporny na wszystkie rodzaje zwykłej broni

Klasa Pancerza: 0
Waga: 15
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Nizidramanii'yt w Suldanessellarze (Kolczuga pieśniarza klingi), wykuwa ją Cespenar


Uwagi: 32000 szt. zł. Świetna dla barda, Nalii, Imoen, Jansena lub Haer'dalisa. Ochrona przed zwykłymi broniami przydaje się nawet w Tronie Bhaala.



Elfia kolczuga drowów +3
(DWCHAN01)


Kolczuga drowów +3

Delikatne, aczkolwiek wytrzymałe rzemiosło elfów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.
Ta magiczna kolczuga drowów daje nosicielowi dodatkowe 5% odporności na magię i zwiększa szybkość rzucania wszystkich zaklęć.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Specjalne:
 +5% do odporności na magię
 -1 do opóźnienia rzucanych zaklęć
Waga: 12
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Kensai

Miejsce wystąpienia:
 Drowy w Podmroku


Uwagi: 500 szt. zł. Całkiem dobra zbroja. Można jej używać w Podmroku, bo po wyniesieniu na powierzchnię rozpadnie się. Przyspiesza rzucanie zaklęć o 1 (opis może być mylący). Można kryć się w cieniu. Zawiera standardowe kary dla umiejętności złodziejskich, +2 przeciwko broniom obuchowym



Karmazynowa kolczuga +5
(CHAN11)


Mówi się, że ciemnoczerwony metal użyty to stworzenia tej kolczugi pochodzi z ukrytej kopalni w Chmurnych Szczytach. Pewnego razu Krwawy Szlak, grupa poszukiwaczy przygód, była cała ubrana w zbroje tego rodzaju, ale wszystkie prócz tej zostały dawno zagubione.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 7
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 12500 szt. zł. Lepsza od zbroi Drizzta.



Kolczuga
(CHAN01)


Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 40
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Popularna


Uwagi: 75 szt. zł. Wszystkie kolczugi dodają premię +2 przeciwko broniom siecznym i karę -2 przeciwko obuchowym.



Kolczuga +1
(CHAN02)


Kolczuga jest wykonana z zaczepionych o siebie pierścieni. Jest zawsze noszona na tkaninę bądź miękką skórę, by zapobiec otarciom i osłabić siłę ciosów. Dodatkowa ochrona taj zbroi została uzyskana dzięki magii.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Waga: 10
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość licznie reprezentowana w grze


Uwagi: 1600 szt. zł. Umagiczniona wersja zwykłej.



Kolczuga +2
(CHAN08)


Kolczuga jest wykonana z zaczepionych o siebie pierścieni. Jest zawsze noszona na tkaninę bądź miękką skórę, by zapobiec otarciom i osłabić siłę ciosów. Dodatkowa ochrona taj zbroi została uzyskana dzięki magii.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 10
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Czarnorynkowy handlarz w Slumsach koło Świątyni Ilmatera (w nocy)
 Ribald na Targu Przygód
 Jayes – na Promenadzie w nocy (wschodnia część)
 Kupiec-szlachcic w Targowie (po zadaniu z dżinami)
 I poziom Twierdzy Strażnika (skrzynia zabezpieczona pułapką z Błyskawicą)


Uwagi: 5000 szt. zł. Nic ciekawego.



Kolczuga +3
(CHAN07)


Kolczuga +3:

Ta znakomicie wykonana kolczuga jest typową zbroją najlepszych krasnoludzkich wojowników. Została wykonana z mitrylu i mogą ją przebić jedynie najpotężniejsze ciosy.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 9
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Cromwell
 Aesgareth na III poziomie Twierdzy Strażnika


Uwagi: 6500 szt. zł. Pancerz +3, bez żadnych dodatków - nie warto zawracać nim sobie głowy.



Kolczuga +3
(CHAN21)


Typowa kolczuga noszona przez najemników Baltazara.






PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 10
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Najemnicy Baltazara;)


Uwagi: 5000 szt. zł. Opis wyjaśnia wszystko.



Kolczuga błazna +4
(CHAN10)


Przyjaciele Dekirha Szybkorękiego, barda chcącego grać w najgłośniejszych miastach Wybrzeża Mieczy, podarowali mu tę kolczugę. Miała go chronić przed pijanymi widzami często rzucającymi w Dekirha zgniłymi warzywami, krzesłami a nawet nożami. Bard docenił podarunek, ale pomalował go ostrymi kolorami by lepiej pasował do jego występów.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 8
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Maszyna na mitrylowe żetony w Przytułku (20 żetonów, ale i tak lepiej wybrać Buty szybkości...)


Uwagi: 7000 szt. zł. Po nałożeniu tej zbroi można dostać oczopląsu - ta zbroja jest naprawdę bajecznie kolorowa.



Kolczuga mrocznych elfów
(CLOLTH)


Ta kolczuga, wykonana przez najlepszych elfich rzemieślników, w dotyku przypomina bardzie tkaninę niż metal. Mogą ją nosić złodzieje, odczuwając niewielki dyskomfort, a także wojownicy-magowie bez utraty zdolności rzucania czarów.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Waga: 8
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Służka Lloth (romans z Viconią)


Uwagi: 7000 szt. zł. To elfia kolczuga +1 - zapewnia takie same premie i kary. Od elfich kolczug różni się tym, że nie mogą jej nosić dobre i neutralne charaktery.



Kolczuga Pieśniarza Klingi +4
(CHAN16)


Wiedza o tym pancerzu jest niewielka, albo przez niecodzienne okoliczności w jakich się pojawił, lub przez życzenie jej poprzedniego właściciela, chcącego zataić miejsce jego ukrycia. Tajemnica była z pewnością niezbędna, ponieważ nawet plotki o pojawieniu się takiej kolczugi mogą wywołać zabójczy konflikt. To szczyt elfiego rzemiosła i naprawdę błogosławiony przedmiot.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 15
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Czarny smok Nizidramanii'yt w Suldanesellar (Leśna polana)


Uwagi: 30000 szt. zł. Jest komponentem Kolczugi Aslyferunda. Całkiem dobra zbroja z niezłą Klasą Pancerza (dla Imoen lub Nalii).



Kolczuga Umarłych +2
(CHAN03)


Kolczuga umarłych +2

Czarodziej może stać się niezwykle skutecznym zabójcą, jak to udowodnił Vorusta ponad 400 lat temu. Tworzył on szkielety-wojowników, ubierając ich w tę magiczną zbroję i wyposażając w potężną broń, a potem dając diadem mocy upatrzonej ofierze jako przyjacielski podarunek - nie informując jej oczywiście, co to jest. Gdy stworzona przez niego maszyna do zabijania uporała się ze swym zadaniem, Vorusta zabierał ekwipunek i złoto ofiary, a potem zaczynał cały proces od początku.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 10
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ilyich na I poziomie Lochów Irenicusa


Uwagi: 5000 szt. zł. Jak na początek, jest to całkiem dobra zbroja, ma taką samą KP, jak Zbroja płytowa, do tego ten lśniąco żółty kolor.



Melodyjna kolczuga +3
(CHAN15)


Bardowie Melodii byli niewielką grupą półelfów wojowników-bardów, zabawiających i broniących rozrzucone elfie osiedla w Calimshanie. Zaklęcia pozwalały by tę zbroje nosili tylko minstrele, magiczne połączenia ocierające się o siebie wydawały piękne melodie gdy tańczyli lub walczyli. Niestety Bardowie Melodii zostali rozwiązani setki lat temu a sekret „grania” na zbroi zniknął razem z nimi.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 12
Wymagana siła: 5
Może używać:
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Aawill – łowca niewolników z Astralnego więzienia


Uwagi: 10000 szt. zł. Zmodyfikowana elfia kolczuga dla bardów - posiada takie same premie i kary jak elfia kolczuga (do umiejętności złodziejskich). Dla Haerdalisa lub głównej postaci-barda.



Mitrylowa kolczuga +4
(CHAN06)


Mitrylowa kolczuga +4. Jest to osobista zbroja Drizzta, słynnego mrocznego elfa łowcy. Kolczugę tę wykuł dla niego jego przyjaciel Bruenor.




PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 7
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Drizzt


Uwagi: 9450 szt. zł. Jeśli ma się tę zbroję przy sobie, to pojawi się Melchior Harfel - dość niemiły mag i przyjaciel drowa. Zabiera przedmioty po drużynie Drizzta. Tak czy inaczej jest to całkiem niezła kolczuga, ale nic w niej ciekawego, poza tym, że należała do Drizzta. Pełna zbroja płytowa zapewnia taką samą klasę pancerza i lepsze premie przeciwko broniom (i praktycznie dostępna jest od początku gry). Mitrylówki nie mogą nosić złodzieje i nie można w niej rzucać zaklęć maga. W 6 rozdziale spodziewać się powinno czegoś lepszego. W końcu to zbroja słynnego elfa i w dodatku z mitrylu.



Mroczna zbroja +3
(CHAN09)


Albo dzięki wykonaniu lub dzięki wystawieniu na bitewną gorączkę, pierścieniowe połączenia tej zbroi są czarne jak węgiel. Choć legendy mówią zwykle o rycerzach w lśniących zbrojach walczących z wielkimi potworami, to zaklęcie odporności na ogień wskazuje na to, że ta zbroja widziała wiele bitew z potworami ziejącymi ogniem.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Specjalne:
 +20% do odporności na ogień
Waga: 9
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ciemny Patryk (Wzgórza Umar i zadanie z Panem Cienia)


Uwagi: 6500 szt. zł. Mimo że 20% to niewiele, to jednak po połączeniu z innymi przedmiotami odporność na ogień będzie znaczącą zaletą. Niemal wszyscy magowie w grze używają tego żywiołu, do tego dochodzą inni przeciwnicy (kapłani, demony, chochliki, żywiołaki).



Rodowa zbroja Corthalów
(NPCHAN)


Ta kolczuga, od dawien dawna własność rodu Corthala, chroni noszącego ją przed wszystkimi rodzajami ataków. Zbroja jest magiczna i zapewnia premię +3 do klasy pancerza Valygara. Daje też premię do odporności na kwas, ogień i obrażenia magiczne. Dopóki Valygar ma na sobie tę zbroję, jest też odporny na zauroczenia. Niewiele osób może ją na siebie założyć, gdyż dopasowano ją specjalnie do sylwetki Valygara.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Specjalne:
 Odporność na Zauroczenia
 +25% Odporności na ogień, kwas i obrażenia magiczne
Waga: 9
Może używać:
 Valygar

Miejsce wystąpienia:
 Valygar;)


Uwagi: 100 szt. zł. Porządna, ale ma trochę błędów. Zapewnia dodatkowe premie +2 przeciwko broniom siecznym i karę -2 przeciwko obuchowym. Mogą jej używać ludzie i półorkowie wojownicy (nie: kensai, wszystkie połączenia dwuklasowe), łowcy (wszystkie podklasy i wieloklasowcy) i barbarzyńcy z minimalną zręcznością = 18 pkt i mądrością = 11 (oraz siłą = 6 pkt.), czyli np. Minsc po wypiciu Mikstury zręczności/skupienia i intuicji. Dobra zbroja, można nawet powiedzieć, rewelacyjna. Nie tylko dla kensai (złodziej z Użyciem dowolnego przedmiotu), lecz także dla głównych postaci (łowców, wojowników, barbarzyńców - ludzi) i tych z Użyciem dowolnego przedmiotu (bardowie, wieloklasowcy, magowie). Można w niej czarować (zaklęcia maga). Do tego po połączeniu z hełmem czy tarczą ze smoczych łusek zapewnia 50% odporności na żywioły. Odporność na uroki też jest często przydatna (wampiry - jest ich dość sporo w Cieniach Amn, magowie, kapłani, łupieżcy). Oczywiście BG2 Fixpack wprowadza odpowiednie korekty, jednak i po nich może być użyteczna dla tych z Użyciem dowolnego przedmiotu i minimalnymi cechami.



Sylvańska kolczuga +2
(CHAN14)


Ta lekka, ale mocna kolczuga jest wytworem elfów Sylvan, i dlatego jej elegancję przyćmiewa tylko jej unikatowość. Normalnie była ofiarowywana tylko wyjątkowo odważnym elfom, więc rzadko można ja spotkać poza plemieniem leśnych elfów, a jeszcze rzadziej u kogoś, kto elfem nie jest.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 10
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Illasera na początku Tronu Bhaala


Uwagi: 7700 szt. zł. Zwykła elfia kolczuga +2.



Zbroje paskowe


Łuski Ashena +2
(CHAN17)


Zamiast pasków metalu ta zbroja wykorzystuje łuski wiwerny przymocowane do podszycia za pomocą magicznego ognia. W rezultacie zbroja ma szaropopielaty kolor i jest bardziej elastyczna niż zwykła kolczuga. Łowca Usher Skacan zrobił ten pancerz po zgładzeniu kilku wiwern, które zabijały jelenie i łosie w jego lesie.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 18
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Skrzynia w Krypcie Bodhi zabezpieczona pułapką z podwójną Błyskawicą (w Rozdziale 3 - bez znaczenia dla kogo się pracuje)


Uwagi: 2500 szt. zł. Ta zbroja jest zbroją paskową - zapewnia premie +2 przeciwko obuchowym i +1 przeciwko pociskom i kłutym.



Zbroja Łuskowa Białego Smoka
(CHAN20)


Nie budzi zdziwienia fakt, że ta zbroja, wyprodukowana z łusek młodego smoka lodowego, chroni swojego właściciela przed chłodem i lodem.




PARAMETRY:
 Zapewnia +50% odporności na zimno
 3 razy dziennie umożliwia rzucenie Stożka zimna

Klasa Pancerza: -2
Waga: 5
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Komnata z Demonem Upiorem na III poziomie Twierdzy Strażnika (łuski białego smoka), wykuwa ją Cespenar


Uwagi: 11500 szt. zł. Premia +2 przeciwko obuchowym i +1 przeciwko pociskom i kłutym. Może ją nosić Zmiennokształtny (podklasa druida) lub Tropiciel. Ten pierwszy nie może wg opisu nosić żadnej zbroi, ten drugi zbroi nie cięższych niż skórzane ćwiekowane. Nie może używać: mag, mnich, mściciel, kensai. Świetna zbroja, jedna z najlepszych w grze. Mogą ją nosić niemal wszyscy, zapewnia bardzo przydatną odporność na zimno, ma najniższą KP (nie biorąc pod uwagę drowich zbroi). Nie można w niej rzucać czarów maga. Stożek zimna traktowany jest, jakby go rzucał 10-poziomowy mag.



Zbroja paskowa
(CHAN04)


Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Waga: 40
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość powszechna


Uwagi: 80 szt. zł. Zbroje paskowe zapewniają premie +2 przeciwko obuchowym i +1 przeciwko pociskom i kłutym, więc są lepsze niż kolczugi.



Zbroja paskowa +1
(CHAN05)


Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika. Zbroja ta posiada magiczne właściwości.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 10
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kich w Targowie (stoi w nocy na północ od krypty)
 


Uwagi: 2000 szt. zł. Umagiczniona wersja poprzedniej.



Zbroja Wiary +3
(CHAN18)


To była zbroja Seffera Ekra i oznaka przychylności bogini Mielikki. Nagrodziła ona lojalność łowcy obietnicą, że nigdy nie polegnie on w bitwie, a on przez wiele lat opierał się śmierci, utrzymując hordy orków z dala od swego rodzinnego lasu. Gdy nadszedł jego czas, zabił go atak serca, a nie ostrze wroga.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Specjalne:
 +1 do wszystkich rzutów obronnych
Waga: 15
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Można ją zdobyć, jeśli ma się twierdzę kapłana, można ją wybrać jako jedną z nagród za zadanie z ilitem i Sir Sarlesem


Uwagi: 3500 szt. zł. To zbroja paskowa i to całkiem niezła. Bardzo dobra KP i premia to przydatne atuty.



Zbroje płytowe


Łuska Czerwonego Smoka
(PLAT18)


Zbroja z łusek czerwonego smoka jest lekka, wytrzymała, i odporna na ogień. Z powodu tych właściwości jest pożądana, ale znalezienie, a co dopiero zgładzenie potężnego starego smoka jest prawie niemożliwe. Łatwiej jest znaleźć istniejący już pancerz, taki jak ten. Należy jednak uważać by nie nosić go w pobliżu smoków, szczególnie czerwonych.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -1
Specjalne:
 +50% do odporności na ogień
Waga: 30
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Bard
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Firkraag na Wzgórzach Wichrowych Włóczni (Łuski czerwonego smoka), wykuwa ją Cromwell


Uwagi: 12500 szt. zł. Zapewnia premie +3 przeciwko broniom siecznym, +1 przeciwko kłutym i pociskom. Jedna z najlepszych zbroi płytowych w grze - po nałożeniu Pierścienia odporności na ogień/kontroli nad ogniem odporność na ten żywioł wzrośnie do ok. 100% - świetna ochrona dla wojownika walczącego w pierwszym szyku - magowie mogą wtedy bez problemu serwować z dystansu Ogniste kule czy Zapalające chmury.



Pancerz zagłady +3
(PLAT12)


Nazwany tak na cześć Adariusa Shina, Pancerz zagłady zasłużył na swoją złowróżbną nazwę. Adarius chciał wzbudzać strach w swoich wrogach, ale ustanowił ponury precedens gdy zmarł w tajemniczych okolicznościach tuż po otrzymaniu zbroi, tak jak każdy poszukiwacz przygód noszący te zbroje po nim. Ale należy zaznaczyć, że większość poszukiwaczy przygód ginie w swoich zbrojach i nie są znani z długowieczności.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 27
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dżin w Przytułku (pojawia się po użyciu szafiru w portalu)


Uwagi: 6600 szt. zł. Tak jak każda zbroja płytowa zapewnia premie +3 przeciwko broniom siecznym. Zaletą może być czerwonawy kolor. Po za tym - nic ciekawego.



Zbroja płytowa
(PLAT01)


Zbroja płytowa to połączenie kolczugi z mocnymi blachami, które chronią żywotnie ważne części ciała - klatkę piersiową, brzuch i krocze. Jej ciężar jest równo rozłożony na całe ciało, zaś całość połączona metalowymi spinkami i rzemieniami.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 50
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Powszechna


Uwagi: 600 szt. zł. Zbroje płytowe zapewniają premię +3 przeciwko broniom siecznym.



Zbroja płytowa
(PLAT08)









Miejsce wystąpienia:
 Niedostępna w części drugiej


Uwagi: 8800 szt. zł. W części pierwszej można ją było znaleźć w Wieży Durlaga. Jej zaletą jest złoty kolor i niska waga. Poniżej parametry:


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 18
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej



Zbroja płytowa +1
(PLAT02)


Zbroja płytowa składa się z metalowych płyt, ochraniających najważniejsze części ciała, takie jak klatka piersiowa, brzuch i podbrzusze. Poszczególne jej elementy są osadzone na kolczudze. Prawdziwa zbroja płytowa, o budowie podobnej do zbroi płytowej z brązu, składa się z kolczugi i skóry. Oprócz tego ten pancerz został wyposażony w magiczne właściwości, dzięki czemu jeszcze lepiej ochrania swojego właściciela.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 20
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Tarnor Topornik w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń
 Draug Fea w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń


Uwagi: 5000 szt. zł. Nic wartego uwagi.



Zbroja płytowa +1
(PLAT10)


Zbroja płytowa składa się z metalowych płyt, ochraniających najważniejsze części ciała, takie jak klatka piersiowa, brzuch i podbrzusze. Poszczególne jej elementy są osadzone na kolczudze. Prawdziwa zbroja płytowa, o budowie podobnej do zbroi płytowej z brązu, składa się z kolczugi i skóry. Oprócz tego ten pancerz został wyposażony w magiczne właściwości, dzięki czemu jeszcze lepiej ochrania swojego właściciela.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 20
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Stalman – Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej


Uwagi: 5000 szt. zł. Zwykła zbroja płytowa +1.



Zbroja płytowa Delvera +2
(PLAT11)


Ta zbroja była noszona przez wielu dobrych żołnierzy, ale najbardziej znanym i tym, od którego wzięła swe imię był Delver Kinlake. Był on tułaczem, który dzięki silnemu ramieniu i przebiegłości stał się poważanym generałem w oczach Lordów Waterdeep. Zbroja była darem od Lorda Baerona i dobrze służyła Delverowi przez trzydzieści lat, a po jego śmierci należała do jego najstarszego syna. Od tej pory przechodziła w ręce wielu poszukiwaczy przygód.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 25
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Wódz DigDag w podziemiach Firkraaga


Uwagi: 6000 szt. zł. Zapewnia premie +3 przeciwko broniom siecznym. Dodaje +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom/magii - Eteralny pancerz (czar maga) jest porównywalny z właściwościami tej zbroi.



Zbroja płytowa Gorgony +4
(PLAT13)


Polowanie na Gorgony to bardzo niebezpieczny sport drowów. Często po udanym polowaniu krew Gorgony jest używana do stworzenia nowego pancerza. Ten specjalny pancerz drowów może wytrzymać światło słoneczne na powierzchni.



PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -1
Specjalne:
 +15% do odporności na ogień i kwas
Waga: 30
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Matka Przełożona Ardulace (Ust Natha)


Uwagi: 7500 szt. zł. Zapewnia premię +6 przeciwko broniom siecznym. Lepsza zbroja od Baldurana i „Jelenia”.



Zbroja płytowa T'rachiego +5
(PLAT17)


Będąc w podeszłym wieku, Baron T'rachie pożądał żony zwykłego żołnierza Libola. Zamiast związać się z nią otwarcie i wywołać skandal, stworzył ten pancerz. Podarował go owemu żołnierzowi. Przekleństwo zbroi wywołało chorobę Libola i straszliwie go zdeformowało, a żona uciekła od niego z obrzydzeniem. Libol, uwięziony w zbroi, ale nie mający pewności co do zdrady T'rachiego, poprosił o przeniesienie na pustkowia, do niebezpiecznej służby przeciwko panoszącym się tam ogrom. Nigdy nie powrócił, a Baron T'rachie mógł związać się z wdową po Libolu. Ten pancerz jest przeklęty i aby go zdjąć potrzeba potężnej magii.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -2
Specjalne:
 -5 do Charyzmy
 -2 do Kondycji
Waga: 35
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6


Uwagi: 8500 szt. zł. Premia +3 przeciwko broniom siecznym. Przeklęta, poza efektami w opisie dodaje karę -1 do szybkości poruszania się. Dziwi trochę ten przedmiot w towarach Ribalda, zbroję można potraktować jako ciekawostkę.



Zbroja płytowa z ankhega
(PLAT06)


Ta zbroja płytowa to istne cacko. Powleczona chitynową łuską ankhega zapewnia lepszą ochronę niż pancerz wykonany z metalu i nie jest podatna na rdzę. Jednakże, jak powie ci to każdy doświadczony poszukiwacz przygód, jej największą zaletą jest niewielka waga. Potwory przychodzą i odchodzą, wyczerpanie natomiast jest stałym zagrożeniem.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 25
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 W znajdującym się między Posiadłością Balthisów, a gospodą Pięść Dzbanów domku w Dzielnicy Mostów/na Wzgórzach Wichrowych Włóczni/Przełęczy Małego Zęba (Skorupa ankhega), wykuwa ją Cromwell


Uwagi: 5000 szt. zł. Premia +3 przeciwko broniom siecznym, +1 przeciwko kłutym i pociskom. Może ją nosić Druid i Mściciel (podklasa druida), niby w opisie ma, że nie może nosić zbroi ciężej od skórzanej ćwiekowanej, lecz ta płytówka jest wyjątkiem. Polecam zainstalowanie moda Item Upgrade (po ulepszeniu m.in. KP: -1 i 50% odporności na kwas).



Pełne zbroje płytowe


Duma legionu +2
(PLAT15)


Niewiele sztuk tej zbroi, dawniej używanej przez legiony Unther, jest dziś w użyciu. Kilka jeszcze istniejących znajduje się w rękach bogatych kolekcjonerów. Znalezienie takiego pancerza może przynieść poszukiwaczowi przygód małą fortunę.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -1
Waga: 40
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Nagroda w Twierdzy paladyna (uratowanie Jutrzenki)


Uwagi: 10000 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom. Może się okazać przydatna, jeśli Zbroję Baldurana/Łuskę Czerwonego Smoka nosi inna postać.



Mitrylowa pełna zbroja płytowa +2
(BRUENPLA)


Mitrylowa pełna zbroja płytowa +2

To jest osobista zbroja Bruenora Battlehammera i trudno znaleźć lepszy pancerz. To prawdziwy cud rzemiosła płatnerskiego.


PARAMETRY:
Klasa pancerza: -1
Waga: 45
Nie może używać:
 Złodziej
 Bard
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Zbroja Bruenora, towarzysza Drizzta


Uwagi: 9000 sztuk złota. Zapewnia dodatkową premię +2 przeciwko broniom siecznym i +1 przeciwko kłutym i strzeleckim. Trudno znaleźć lepszy pancerz jest niezbyt trafnym stwierdzeniem - w Podmroku można zdobyć 2 lepsze zbroje („Gorgony” i „Jelenia”), nie mówiąc już o tym, że na początku jest Zbroja płytowa Baldurana... Cud rzemiosła płatnerskiego? Zabawne...



Mitrylowa pełna zbroja płytowa +2
(PLAT09)


Najlepsza (i najcięższa) zbroja, jaką wojownik może zdobyć - zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą zapewnia. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały tak uderzenia broni różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona - artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 70
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kod


Uwagi: 6000 szt. zł. Dodaje premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom. Kiepski dość ten mitryl - ma parametry zwykłej pełnej zbroi płytowej. Jest traktowana jak magiczna, ale można z nią nosić przedmioty ochrony (pierścienie, płaszcze).



Pełna zbroja płytowa
(PLAT04)


Najlepsza (i najcięższa) zbroja, jaką wojownik może zdobyć - zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą zapewnia. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały tak uderzenia broni różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona - artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 70
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Dość popularna


Uwagi: 6000 szt. zł. Pełne zbroje płytowe zapewniają premie +4 przeciwko broniom siecznym i +3 przeciwko kłutym i pociskom. Ich zaletą jest dostępność (można ukraść u Kowala na Promenadzie).



Pełna zbroja płytowa +1
(PLAT05)


Pełna zbroja płytowa to najlepszy pancerz, jaki może zdobyć wojownik, zarówno pod względem wyglądu, jak i zabezpieczenia, jakie zapewnia. Idealnie dostosowane płyty i folgi zostały umieszczone pod takim kątem, żeby odbijać strzały i uderzenia. Cała zbroja jest bogato grawerowana i ozdobiona tłoczonymi zdobieniami. Dzięki magicznym właściwościom idealnie nadaje się ona dla wojowników.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 35
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Do przywołania kodem


Uwagi: 17000 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom. Ma identyczny wygląd jak Zbroja płytowa Baldurana. NIE blokuje zdolności złodziejskich z wyjątkiem krycia się w cieniu (naprawia to BG2 Fix Pack, podobnie jak przy PLAT14).



Pełna zbroja płytowa +1
(PLAT14)


Pełna zbroja płytowa to najlepszy pancerz, jaki może zdobyć wojownik, zarówno pod względem wyglądu, jak i zabezpieczenia, jakie zapewnia. Idealnie dostosowane płyty i folgi zostały umieszczone pod takim kątem, żeby odbijać strzały i uderzenia. Cała zbroja jest bogato grawerowana i ozdobiona tłoczonymi zdobieniami. Dzięki magicznym właściwościom idealnie nadaje się ona dla wojowników.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 35
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Olaf Rassmusen - Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Maferan – Strzeżony budynek w Dzielnicy świątynnej
 Tazok – podziemia Firkraaga
 Bernard (po załatwieniu sprawy z Hendakiem)
 Ribald w Rozdziale 6
 Kuflowe Drzewo w Saradush


Uwagi: 17000 szt. zł. KP: 0 to już coś, ale co z tego skoro jest Zbroja płytowa Baldurana. NIE blokuje zdolności złodziejskich z wyjątkiem krycia się w cieniu.



Pełna zbroja płytowa +2
(PLAT19)


Najlepsza (i najcięższa) zbroja, jaką wojownik może zdobyć - zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą zapewnia. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały tak uderzenia broni różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona - artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami. Ta zbroja +2 została stworzona zaklęciem Ograniczone życzenie.


PARAMETRY:
Klasa Pancerza: -1
Waga: 50
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Podarunek dżina Dao z Ograniczonego życzenia


Uwagi: 100 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom oraz kary (!) -1 do TraK0 i -2 do prędkości poruszania się. Są lepsze zbroje, w dodatku bez kar. Waży 40, a nie 50 (poprawia to BG2 Fixpack).



Pełna zbroja płytowa +2
(PLAT23)


Pełna zbroja płytowa to najlepszy pancerz, jaki może kupić wojownik, zarówno pod względem wyglądu i ochrony. Skomplikowane grawiury oraz imponujące tłoczenia ozdabiające tę zbroję są niewiadomego pochodzenia, podobnie jak sama zbroja.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -1
Waga: 50
Nie mogą używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Kod


Uwagi: 15000 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom oraz kary -1 do TraK0 i -2 do prędkości poruszania się. Niegodna uwagi.



Pełna zbroja płytowa drowów +5
(DWPLAT01)


Pełna zbroja płytowa to najlepsza zbroja, w jaką wojownik może się zaopatrzyć. Strój taki nie dość, że zapewnia doskonałą ochronę, to jeszcze świetnie wygląda na każdym rycerzu. Idealnie dopasowane i zachodzące na siebie płytki są wyprofilowane pod takim kątem, aby odbijać strzały oraz ciosy. Cała zbroja jest starannie przystrojona bogatym grawerunkiem i kunsztownymi rytami. Jest to zbroja drowów i rozpadnie się na proch, jeśli zostanie wyniesiona poza Podmrok.


STATYSTYKA:

Klasa Pancerza: -4
Waga: 70
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Drowy w Podmroku


Uwagi: 700 szt. zł. Dodaje premie +3 przeciwko broniom siecznym, kłutym i strzeleckim. Nie można w niej czarować i kryć się w cieniu. Zapewnia najniższą KP, lecz jej użyteczność jest ograniczona do Podmroku (pomijam triki). Swoją drogą mając do wyboru Łuskę Czerwonego Smoka i tę zbroję, lepiej wybrać Łuskę.



Pełna zbroja płytowa Enkidu +3
(PLAT21)


Zbroja ta została wyprodukowana dla Enkidu, słynnego wojownika Kara-Tur. Choć nikt nie ośmielił się stawić mu czoła w uczciwej bitwie, Enkidu był często celem skrytych ataków zabójców, ninji i Wu-Jen.



PARAMETRY:
 Użytkownik jest odporny na cios w plecy
 Zwiększa odporność na magię o 5%

Klasa Pancerza: -2
Waga: 45
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Carras w Jaskini Przemytników w Amkhetran (w sklepie i na sobie)


Uwagi: 32500 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom. Niezła zbroja dla postaci, które wybierają się do Twierdzy Strażnika. 5% to trochę za mało (na tym etapie gry), ale odporność na cios w plecy jest dość przydatna w Twierdzy właśnie.



Pełna zbroja płytowa Firecama
(NPPLAT)


Pełna Zbroja Płytowa Firecama

Pełna zbroja płytowa jest najlepszą zbroją, jaką wojownik może zdobyć - zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą zapewnia. Ten egzemplarz zwiększa klasę pancerza osoby ją noszącej o jeden powyżej normalnej pełnej zbroi płytowej. Będąc na wyposażeniu zapewnia właścicielowi premię +1 do wszystkich rzutów obronnych oraz pozwala na Swobodne działanie (np. przechodzenie przez pajęczyny). Zbroja została zaprojektowana specjalnie dla Keldorna.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 70
Może używać:
 Keldorn

Miejsce wystąpienia:
 Keldorn


Uwagi: 100 szt. zł. Mogą jej używać paladyni lub mnisi (naprawia to BG2 FixPack) o każdym charakterze z minimalnymi cechami: siła = 15, kondycja = 17, inteligencja = 12, charyzma = 18. Swoboda ruchów działa „standardowo”, choć nie chroni przed wszystkimi efektami (np. Ogłuszeniem), a przed Unieruchomieniem, Śliskością, Pajęczyną, Oplątaniem i Spowolnieniem. Zapewnia dodatkowe premie: +4 przeciwko broniom siecznym i kłutym, +3 przeciwko pociskom. Bardzo dobra zbroja, zapewnia dość często przydatne odporności i niezłe premie - Keldorn jest już dostępny niemal na początku gry. Z drugiej strony - mnich biegający po Amn w pełnej zbroi płytowej.



Zbroja Jelenia +3
(PLAT16)


W całych Krainach niewiele jest pancerzy mogących równać się z tym. Wszystkie wiadomości na temat początków Jelenia pochodzą z legend i ludowych przypowieści. Najpopularniejsza opowiada o straszliwej bitwie stoczonej kiedyś z orkami przechodzącymi przez Przełęcz Trzech Drzew. Arngor z Dębu przewodził armii ludzi i elfów i powiada się, że walczył z wodzem orków aż do zachodu słońca, a ziemia była skąpana we krwi. W końcu ork poległ, ale Arngor odniósł tak poważne rany, że nie można było go uratować. Jego krew wsiąkła w zbroje, którą nosił, i dała jej jego odwagę i szlachetność. Tak ludzie poznali Zbroję Jelenia.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -2
Waga: 45
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Upiorny rycerz w Zachodnich tunelach Kuo-Toan (pojawia się po złożeniu ofiary na pomniku Demogorgony)


Uwagi: 12500 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom. Premia do Klasy Pancerza nie jest aż tak dobra - lepsze 50% odporności na ogień i KP: -1 (Łuska Czerwonego Smoka) lub po 15% na kwas i ogień (Gorgony) niż tylko KP: -2. KP można łatwo podnieść (mikstury, czary, przedmioty).



Zbroja płytowa Baldurana
(WA2PLAT)


Zbroja płytowa Baldurana

Ten pancerz nosił niegdyś sławny bohater Balduran. Jest to część kompletu broni i zbroi, który został skradziony z muzeum miejskiego we Wrotach Baldura.


PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -1
Specjalne:
 +4 punkty życia
 +1 do Charyzmy
Waga: 50
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Deidre na Targu Przygód


Uwagi: 35000 sztuk złota. Zapewnia dodatkowe premie: +4 przeciwko broniom siecznym i kłutym, +3 przeciwko pociskom. Niezła zbroja, bardzo dobra na początek, jednak premie, które zapewnia nie są jakieś oszałamiające, można by się spodziewać więcej po takim bohaterze, jakim był Balduran. Plusem jest szybka dostępność i Klasa Pancerza.



Zbroja Płytowa Niebieskiego Smoka
(PLAT20)


Lekkie, a mimo to wytrzymałe łuski Niebieskiego Smoka zapewniają doskonałą ochronę przed orężem wykorzystującym elektryczność i przed wszystkimi jej formami.



PARAMETRY:
 Zapewnia +90% odporności na wszystkie błyskawice i ataki elektryczne

Klasa Pancerza: -1
Waga: 20
Wymagana siła: 15
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Abazigal (Łuski niebieskiego smoka), wykuwa ją Cespenar


Uwagi: 10000 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom. Porównywalna zbroja do Łuski Czerwonego Smoka, jednak minusem tej „elektryzującej” zbroi jest późna dostępność - ostatnie etapy Tronu Bhaala, kiedy prawie wszystkie Błyskawice i Wyładowania łańcuchowe już dawno poleciały...



Zbroja płytowa Shuruppaka
(PLAT22)


Shuruppak, niesławna prawa ręka nieżyjącego już boga Gilgeama, który zdobył sobie tytuł "Żniwiarza" za dokonywanie brutalnych masakr na wszystkich, którzy się mu przeciwstawili... Przed swoją zgubą bóg Gilgeam ofiarował Shuruppakowi magiczną zbroję, by ten mógł lepiej zbierać żniwo śmierci wśród wrogów.

Zbroja Shuruppaka jest zadziwiająco lekka i zapewnia noszącemu nienaturalną szybkość i grację. Nie wiadomo w jaki sposób Shuruppak utracił swój cenny przedmiot, jednak można śmiało przypuszczać, że nadal go szuka.


PARAMETRY:
 +1 do Zręczności
 +20% do odporności na ogień

Klasa pancerza: -2
Waga: 15
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Yaga-Shura


Uwagi: 17500 szt. zł. Zapewnia premie +4 przeciwko broniom siecznym, +3 przeciwko kłutym i pociskom oraz kary (!) -1 do TraK0 i -2 do prędkości poruszania się. Łuska Czerwonego Smoka lepsza. Kary do prędkości mogą być zniesione przez Buty szybkości. Premia do zręczności jest śmieszna (Mikstura skupienia podnosi o 3 punkty) i dla postaci walczących wręcz mało przydatna.