Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Ż

by Alvarez


A


Imię Miejsce Charakterystyka
Aabir dowódca straży

Dzielnica świątyń (AR0900), 1

Kapłan Helma, możemy porozmawiać z nim o Bogu-Strażniku.

Aataqah

Lochy Irenicusa, poziom I (AR0602), 3

Geniusz, zadaje nam zagadkę po której następuje mała próba, po której wskazuje nam, by odszukać Relieva.

Aawil

Więzienie sfer (AR0516), 1

Przywódca łowców niewolników.

Abazigal

Kryjówka Abazigala (AR6005)

Niebieski smok, ojciec Draconisa i jednocześnie nasz przyrodni brat. Wchodzi w skład Piątki.

Aboleth

Ust Natha (AR2200), 5

Rybopodobna kreatura. Szantażuje nas - wie, że nie jesteśmy prawdziwymi drowami i grozi, że wyjawi to miastu, jeśli nie przyniesiemy mu mózgu kapłanki Qilue.

Achon

Doki, Gildia Złodziei Cienia (AR0307), 6

Niegdyś prawa ręka Arana, działając dla dobra gildii próbował zabić Arana, za co teraz kona w więzieniu.

Acton Balthis

Dzielnica mostów, Posiadłość Balthistów (AR0506) (16)

Wiceregent Rady. Pierwotnie związany z zadaniem Haer'dalisa, porzuconym jednak przed premierą.

Adalon

Podmrok, Ciemna jaskinia (AR2102) (16)

Srebrna smoczyca, strażniczka elfich ruin. Prosi o odzyskanie porwanych przez Irenicusa jaj, za co pomoże nam się wydostać na powierzchnię. By tego dokonać mamy udać się pod iluzją mrocznego elfa do drowiego miasta Ust Natha. Krew srebrnego smoka jest niezbędna do utkania przez Darcina Cole'a zbroi Ludzka skóra +5.

Adepth Perth

Brynnlaw, Dom Adepta Pertha (AR1605), (9)

Zakapturzony czarodziej, posiada kamień strażniczy umożliwiający nam dostanie się do Przytułku.

Adratha

Gaj druidów, Dom Adrathy (AR1902) (5)

Stara wiedźma, która lubi zioła i mieszanie różnych składników. Możemy nabyć u niej trochę eliksirów. Adratha to w istocie rakshasa poszukiwana przez dżinów z Targowa. Jeśli rozmawialiśmy z dżinami, od razu rozpoczyna walkę; możemy ją również rozpoznać, jeśli wcześniej rozmawialiśmy z Itoną.

Adsaan

Suldanesselar, Dom Demin (AR2801) (5)

Jedna z trzech rakshas atakujących Demin. Posiada Pas siły kamiennego olbrzyma.

Aerie

Promenada Waukeen, Namiot cyrkowy (AR0604) (1)

Skrzydlata elfka, pod iluzją orga, informuje o zajściach jakie miały miejsce w cyrku. Prosi o znalezienie klucza i uwolnienie jej z łańcuchów, jeśli to uczynimy przybiera normalną formę.

Promenada Waukeen, Namiot cyrkowy - wyzwolony (AR0607) (1)

Przybrana krewna właściciela cyrku - Quayle'a. Postać przyłączalna.

Aesgareth

Twierdza strażnika, poziom III (AR3015)

Kambion - hazardzista. Proponuje nam rundkę gry w karty z użyciem Talii mnogich rzeczy, w której możemy ugrać zwój Życzenia, Widmowy rodzaj oraz możliwość przejścia na IV poziom.

Afril

Przytułek (AR1515), 7

Jeden z obłąkanych pacjentów przytułku. Afril widzi rzeczy z innych sfer i z każdego czasu.

Ahmaz

Ust Natha (AR2200), 1

Gith, kapitan sferowych rozbitków z czarostatku, który możemy odnaleźć w mieście drowów. Dość opryskliwy, jednak da się wyciągnąć z niego kilka informacji o jego podróżach. Podobnie jak wszyscy githyanki z Ust Natha, mówi drowim dość niegramatycznie.

Ajantis

Wzgórza Wichrowych Włóczni (AR1200), 1

Jeden z paladynów Zakonu Promiennego Serca, w których zabójstwo wrobił nas Lord Jierdan. Wspomina o nim Keldorn.

Akae

Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 9

Wojownik, towarzysz Samii, pojawia się wraz z resztą gdy zdemaskujemy jej plan bądź splądrujemy grobowiec.

Akolita Byron

Twierdza kapłana - świątynia Helma (AR0901)

Wprowadza nas do posługi w świątyni, wysyła do nas kolejne osoby po porady, kontroluje nasze poczynania.

Akolita Vilon

Twierdza kapłana - świątynia Talosa (AR0904)

Jw.

Akolitka Lara

Twierdza kapłana - świątynia Lathandera (AR0902)

Jw.

Alatelo De Bonito

Promenada Waukeen, Nora Siedmiu Dolin (AR0709) (2)

Mag, który próbuje swych sił w domenie bardów. Jego poczynania nie spotykają się jednak z entuzjazmem bywalców tawerny...

Alchemik Festule

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 12

Oferuje nam sprzedaż mikstury wyrównującej szanse Mazzy w starciu z Gorfem, po jej zakupie należy jeszcze przekonać dziewczynę Gorfa, by mu ją podała (zadanie Mazzy).

Alchra Diagott

Podmrok (AR2100), 8

Lisz, jedna z ofiar uwięzienia.

Alenina

Targowo, Pub Vyatriego (AR2010) (10)

Minstrel z Tethyru, gra by wlać pokój w serca mieszkańców Targowa; rozpoznaje w nas bohaterów Wybrzeża Mieczy.

Alexander Ralisar

Saradush (AR5000), 3

Pomiot Bhaala, można zapytać go o Gromnira, Melissanę czy drogę do pałacu.

Alfons, poborca podatkowy

-

Postać nieukończona. Alfons prawdopodobnie miał się wiązać z zadaniami z twierdzy paladyna.

Alfonso

Świątynia Helma (AR0901) (1), Lathandera (AR0902) (2) lub Talosa (AR0904) (5)

Jeśli mamy kwaterę w którejś ze świątyń, Alfonso przynosi przedmioty, które możemy wybrać jako nagrodę za wykonanie zadania z Sir Sarlesem.

Algor

Brynnlaw, Dom Cayi (AR1606) (15)

Wzywa straże zaraz po tym jak zastajemy go w objęciach Cayi.

Alhelor

Nieokreślona lokacja

18-poziomowy mag wchodzący w skład pierwszego oddziału pojawiającego się w mieście przy niskiej reputacji, To same komando pojawia się również po wydarzeniach na Wzgórzach Wichrowych Włóczni, jeśli wrócisz do Athkatli nie przyjąwszy pomocy Garrena lub przed rozwiązaniem sprawy z dzieckiem Garrena.

Alianna

Sfera kieszeniowa, próba II

Przyzywa ją Solar. Nasza matka, kapłanka Bhaala. Gdyby nie interwencja Goriona, złożyłaby nas w ofierze na jednym z ołtarzy.

Alnarow

Kula Sfer (AR0411)

Elf-złodziej z drużyny zabójców dowodzonej przez Sierżanta Natulę, nasłanej przez lorda Argrima (trzecie zadanie w twierdzy maga). Do piachu!

Altheia

Doki (AR0300)

Młoda kobieta, jej ojciec zmarł, a matka nie jest w stanie wszystkich wykarmić, przez co Altheia musi zarabiać na ulicy. Przynajmniej w teorii, bo przyznaje się do swego dziewictwa. Możemy wspomóc biedulkę 50 sztukami złota.

Alustriel

Miasto Sahuaginów (AR2300), 4

Córka Mystry. Uczestniczy w zagadce chochlików. Otrzymujemy od niej fajkę Elminstera, do jej skrzyni należy włożyć Wisior.

Alyra

-

Pierwotnie miała to być Złodziejka Cienia, która pomaga nam w walce z wampirami Bodhi, jednak nie pojawia się ona w ostatecznej wersji gry.

Am-Si

Dzielnica Mostów (AR0500), 14

Mag, bierze udział w biznesie polegającym na porywaniu ludzi i wymuszaniu okupów. Jako oprych się trochę nie sprawdza - nie znosi krwi i gdy z okupu nici, porzuca ofiary zamiast je zabijać. Możemy go znaleźć po uratowaniu pogrzebanego żywcem na cmentarzu Tirdira.

Ama

Promenada Wukeen (AR0700), przy fontannie (8)

Była kochanka Mae'Vara. Podaje się za Mistrzynię Cienia wschodniego Esmeltaranu, prosi o spotkanie po zmroku na Promenadzie, które okazuje się być zasadzką (zadanie w twierdzy złodzieja).

Amac

Targowo (AR2000)

Mały krzykacz (Tyś... tyś jest sprzymierzeńcem tych druidów! Oni palić się będą, a ty także zapłacisz, zobaczysz!).

Amalas

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 1

Pyszałek, po serii obelg w naszym kierunku możemy rozprawić się z nim na arenie.

Ameralis Zauviir

Twierdza strażnika, poziom V

Drowia kapłanka, jeden ze strażników ostatniej pieczęci.

Amuana

Ruiny świątyni Amaunatora (AR1401), 2

Dziecko światła, które miało zapobiec wdzierającemu się na te ziemie mrokowi. Nie zdołała jednak pokonać Władca Cienia, a jej kości zostały rzucone czarnym wilkom. Amuana zazna spokoju, gdy dostarczymu jej kości strażnikom - Duchowi Badona i Dettseha, ofiaruje nam wtedy kamień strażniczy, dzięki któremu Smok Cienia nie dostrzeże naszej obecności.

Anarg

Dzielnica mostów (AR0500), 22

Były członek Zakonu Promiennego Serca. Dowodzi grupą upadłych paladynów, którymi mamy się zająć na zlecenie Sir Ryana Trawla.

Anath

Ruiny świątyni (AR1403), 2

Zmiennokształtna, mówi o czasach, gdy ruiny nie były spowite mrokiem oraz o pojawieniu się tu Władcy cieni.

Ancan

Slumsy, Kula Sfer (AR0411), 5)

Rycerz Róży, jeden z trójki pochodzących ze świata Ansalonu solamijskich rycerzy, uwięzionych w kuli sfer. Ostrzega nas przed komnatą z ryboludźmi.

Andante

Brynnlaw (AR1600)

Wymienia parę gorzkich słów z Dirbiszem Czarnym, po czym dochodzi do pojedynku.

Ander

Wzgórza Umar, Oberża Umar (AR1105) (5)

Sfrustrowany pastuch.

Andorian

Slumsy, Kanały pod Miedzianym Diademem (AR0418) (3)

Minotaur, walczy z królem mykonidów i jego świtą.

Andrew od Kości

-

Krupier z gospody 'Pod Krzywym Żurawiem', można było z nim zagrać w kości i zyskać parę sztuk złota - 1:2 prawdopodobieństwa wygranej. Nie istnieje w ostatecznej wersji gry, przywraca go mod Unfinished Business.

Angelo

Sfera Kieszeniowa, próba II (AR4500), 2

Przywódca Płomiennej Pięści po śmierci Scara z BG1. W części drugiej stanowi jedną z postaci z przeszłości, której musimy stawić czoła podczas drugiej próby.

Aniszai

Doki, gildia Mae'Vara, I piętro (AR0303) (5)

Skrytobójczyni na usługach Mae'Vara o uwodzicielskim głosie. Przez lekkie uchybienie tłumaczy, przedstawia się jako Anishai.

Annalynn

Targowo, Namiot uciech (AR2017) (16)

Pani do towarzystwa, cały jej czas został wykupiony przez Wilfreda, który ciągle opowiada jej brednie o tym jak zabił smoka.

Anomen

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 6

Zadufany rycerz w służbie Helma. Postać przyłączalna.

Antenos

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0801)

Uniżony sługa Bodhi, natrafiamy na niego jeśli dołączymy do jej gildii.

Aran Linvail

Doki, Gildia Złodziei Cienia (AR0307), 11

Mistrz Złodziei Cienia, oferuje "pomoc" w uratowaniu Imoen. Wykonujemy dla niego misje mające na celu osłabienie konkurencyjnej Gildii, po czym organizuje nam wypad na wyspę Brynnlaw. I gdzie nasze 15 tysięcy...

Doki, Gildia Złodziei Cienia (AR0329), 13

Jeśli wykonujemy misje dla Bodhi, musimy rozprawić się z nim w trzeciej misji.

Aranthis

Twierdza strażnika, poziom III (AR3005)

Piesek wart 9000 PD. Potrafi rzucać trochę czarów ze szkoły iluzji.

Ardic Santele

Saradush, Dom Kisera (AR5014) (9)

Syn Hrabiny Santale więziony przez zdrajcę Saradush - Kisera Jhaeri'ego.

Arentis

Dzielnica cmentarna (AR0800), 2

Kapłan Lathandera, poszukuje opiekuna dla sierotki Risy.

Arkanis Gath

Doki (AR0300), 22

Jeden ze złodziei, którego zabijamy podczas przechwytu towaru od Mook (pierwsze zadanie w Gildii Bodhi).

Doki, Gildia Złodziei Cienia (AR0306)

Pojawia się, gdy zaatakujemy Renala Krwawego Skalpa i z miejsca zabija główną postać.

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 5

Zabójca, dowodzi grupą Złodziei Cienia wysłanych przez Arana jako wsparcie w walce z Bodhi (jeśli z nimi współpracowaliśmy).

Arledian

Slumsy, Dom Gaelana Bayle'a (AR0312) (2)

Paser Złodziei Cienia.

Arnolinus

Promenada Waukeen, Płatnerz (AR0706) (13)

Dość obrażalski krasnoludek, prowadzi sklep.

Arny Max

-

Postać powiązana z nieukończonym easter eggiem, który pozwalał na spotkanie trzech protagonistów z gry MDK2 - Niesławnego Kurta, Doktora Hawkinsa i właśnie Maxa. Max, podobnie jak jego towarzysze, nie pojawia się w grze, a próba przyzwania go kodem powoduje błąd (z powodu braku istniejącej animacji).

Artemis Entreri

-

Wycofany przed premierą, miał się pojawić przed ostateczną walką z Bodhi w rozdziale szóstym, przywraca go Unfinished Bussiness.

Artur

Dzielnica cmentarna (AR0800)

Osobliwie sentymentalny żałobnik, opłakujący śmierć swojego lokaja.

Asana Haraad

Amkethran (AR1600), 3

Córka burmistrza Amkethran - Omara. Asana została przyłapana na kradzieży pieniędzy dla głodujących mieszkańców, za co dwójka najemników ma pozbawić ją życia.

Asmay Jahag

Saradush, pałac Gromnira, podziemia (AR5007), 7

Nasza przyrodnia siostra, próbuje uciec przed szaleństwem Gromnira i radzi nam, by zrobić to samo.

Ason

Brynnlaw (AR1600) (3)

Brat Ginii, oboje znajdują się w niewoli Chremego, któremu zostali sprzedani przez Desharika. Ason jest zmuszany do kradzieży, Ginia do prostytucji. Możemy im pomóc zabijając Chremego i dogadując się z Calahanem, który zabierze ich z wyspy. Przez Calahana nazywany jest Ansonem.

Atta

Wzgórza Umar (AR1100)

Dzieciak, ma kilka odzywek dotyczących ostatnich zdarzeń w wiosce.

Wzgórza Umar, Jaskinia Umar (AR1106) (8)

Razem z Madulfem został zepchnięty przez Orogi do okolicznej jaskini (drugie zadanie w twierdzy łowcy).

Aulava

Bramy Miasta, Pod Krzywym Żurawiem (AR0022) (5)

Wraz z Tiiro'em tworzą parę nieszczęśliwych kochanków.

Azamantes

Twierdza Strażnika, poziom V (AR3019)

Lisz, jeden ze strażników ostatniej pieczęci.

Azor

Warownia d'Arnise, dziedziniec (AR1300), 5

Jeden z uroczych psiaków, które mogą skończyć jako smakowity gulasz dla Umbrowych kolosów.

Hall of Fame