Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Ż

by Torn


G


Imię Miejsce Charakterystyka
Gaal

Dzielnica Świątyń (AR0900), 4

Spotykamy go podczas debaty teologicznej, w której nawołuje ludzi do porzucenia swoich fałszywych bóstw i poznania prawdziwego boga jakim jest Niewidzące Oko.

Kult Niewidzącego Oka (AR0202), 4

Zleca nam zadanie zdobycia różdżki szczelinowej (po przyjęciu zadania zbadania kultu od którejś ze świątyń).

Gaelan Bayle

Slumsy (AR0400), 1

Proponuje pomoc w odnalezieniu Irenicusa i Imoen, prowadzi do swego domu w celu omówienia szczegółów.

Slumsy, Dom Gaelana Bayle'a (AR0311) (2)

Przedstawia ofertę płatnej (20000 szt. zł.) pomocy w dostaniu się do Czarowięzów. Gdy już zbierzemy 15000, spuści nieco (5000 szt. zł.) z tonu i da nam klucz do piwnic Złodziei Cienia.

Gaius

Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 2

Elfi mag z drużyny Tarnora Topornika.

Gallchobhair

Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 2

Elfi wojownik z drużyny Tarnora Topornika.

Galvarey

Siedziba Harfiarzy (AR0308) (8)

Galvarey jest harfiarzem, który postanawia wykorzystać nasze dziedzictwo, do poprawienia swojej pozycji w hierarchii Harfiarzy. Gdy go spotkamy (zadanie Jaheiry), urządzi nad nami "sąd" (zada kilka pytań, odpowiedzi i tak nie będą miały znaczenia, bo skończy się to walką).

Galvena

Brynnlaw, Dom uciech Lady Galveny (AR1610) (7)

Galvenę spotykamy podczas wymierzania kary Klarze - trzeba dać jej i jej sługusowi Vadekowi lekcję pokory

Garock

Twierdza Strażnika, poziom III (AR3017), 8

Minotaur, spotkamy go w pomieszczeniu, w którym można znaleźć również kryształowy młotek, potrzebny do uwolnienia Carstona z machiny Luma szalonego.

Garoll

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406)

Jeden z pijaczków w Miedzianym Diademie, można się od niego dowiedzieć o "szelkiego rozaju zrywkach" na zapleczu Miedzianego, jeśli postawimy mu kufel.

Garren Wichrowa Włócznia

Wzgórza Wichrowych Włóczni (AR1200), 1

Garren zostaje światkiem naszej potyczki z paladynami zakonu Płomiennego Serca i jako jedyny może poświadczyć o naszej niewinności. W czasie, gdy Garren odwiedza zakon, Firkraag porywa jego dziecko, cóż począć? Przysługa za przysługę, trzeba je odbić.

Garrick

Dzielnica Świątyń (AR0900), 9

Nasz stary znajomy z Wybrzeża mieczy, stara się podbić serce Lady Irlany, korzystając z pomocy gnoma Cyrando - z marnym skutkiem można dodać, choć nie z winy gnoma.

Garuk

Kudlt Niewidzącego Oka (AR0202), 6

Garuk jest jednym z byłych kultystów Niewidzącego oka, którzy przejrzeli na oczy;). Ich przywódca Sassar, zleca nam zdobycie połowy różdżki szczelinowej i pozbycie się Niewidzącego oka.

Gavid

Sfera kieszeniowa, próba I (AR4500), 1

Pomiot Bhaala.

Gellal

Niższe grobowce (AR0801), 2

Jeden z wampirów z gildii Bodhi, do rozwałki podczas wykonywania trzeciego zadania dla Arana.

Generał Sovalidaas

Wyjście z Podmroku (AR2500), 2

Jeden z elfów z obozowiska Elhana przy wyjściu z Podmroku, odsyła nas do Elhana.

Gereth

Promenada Waukeen, Targ Przygód (AR0702) (4)

Mag poszukujący proszku z salamander.

Gerg

Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 15

Hobgoblin, na rozkaz Kapitana czyści wraz z Trollem golema jakiegoś mistrza. Ostatecznie sfrustrowany niefachowością roboty Kapitan zmienia się w wilkołaka i atakuje obydwu.

Giermek Cathras

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Giermek zakonu, pojawia się w rozdziale 6.

Giermek Elotte

Wzgórza Umar (AR1100)

Elotte należy do oddziału Zakonu którego zadaniem jest zwalczenie patrolu Imperium Sythilliańskiego - oddziału który musimy uratować w pierwszym zadaniu w twierdzy paladyna.

Giermek Melvin

Dzielnica świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Melvin został giermkiem, dzięki niesamowitej wprawie w posługiwaniu się nożem do oprawiania ryb;).

Gijjal z domu Malario

-

Nie występuje w grze, prawdopodobnie miał być powiązany z jakąś niezrealizowaną misją w twierdzy kapłana.

Giltham

Twierdza Strażnika, poziom I (AR3001), 1

Archiwista, zajmuje się biblioteką i budzi starego kapłana na mszę. Podpowiada, że jedynym sposobem udobruchania kapłana jest przyniesienie mu jego kapci, mówi również o rytuale, który trzeba odprawić, by przejść na kolejny poziom.

Ginia

Brynnlaw (AR1600), 2

Niewolnica Chremego, wydana mu przez Desharika. Jest zmuszana do pracy jako kurtyzana dla pijanych piratów pod groźbą zabicia jej brata Asona, który pracuje jako kieszonkowiec. Możemy uratować ją i brata płacąc przemytnikowi Calahanowi za zabranie ich z wyspy.

Giran

Promenada Waukeen (AR0700), obok cyrku (1)

Matka Girana jest uwięziona w namiocie cyrkowym, chłopiec prosi nas o pomoc w jej uwolnieniu.

Glaicas

Warownia D'Arnise, piętro (AR1304), 10

Osobisty strażnik Lorda D'Arnise, zauroczony przez Torgala (można go odczarować), jest w posiadaniu kwasowej głowicy cepa bojowego. Przez wszystkich nazywany jest Glaicusem.

Glinden

Dzielnica Świątyń, Świątynia Helma (AR0901), Lathandera (AR0902) lub Talosa (AR0904)

Żona Glindena go zdradza, on zaś prosi nas o radę w rozwiązaniu tego problemu (pierwsze zadanie w twierdzy kapłana).

Glut

Dzielnica rządowa, Posiadłość Derilów (AR1004), 8

Golem, sługa Derila, od którego odbijamy dziecko Cernda.

Główny Inspektor Brega

Dzielnica rządowa, Budynek Rady Sześciu (AR1002) (3)

Inspektor Brega z ramienia magistratu zajmuje się wykrywaniem przestępstw popełnianych w Athkatli. Jeśli zaniesiemy mu głowę Neba dzieciobójcy, to dostaniemy nagrodę (2500 sztuk złota i +1 do reputacji). Zajmie się też ciałem porucznika Aegisfielda, jeśli ten przypadkowo polegnie podczas wykonywania obowiązków służbowych.

Gofus

Dzielnica cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 5

Jeden ze Złodziei Cienia, którzy wraz z Arkanisem zostali oddelegowani przez gildię, do pomocy w walce z Bodhi.

Golin

Brynnlaw (AR1600), 8

Kapitan Golin był przyjacielem Sanika, który miał pomóc jemu i Klarze wydostać się z wyspy. Jeśli pomożemy Klarze, ta zaprowadzi nas do niego i wspólnie wypłyną w morze, opuszczając Brynnlaw. Wcześniej jednak, Golin powie nam jak dostać się do Czarowięzów.

Gont z Riatavinu

Podmrok (AR2100), 8

Jedna z ofiar uwięzionych przez drowy w krysztale dusz.

Gorch

Doki, Gildia Mae'Vara (AR0302) (5)

Gorch prowadzi sklep-przykrywkę, przed wejściem do właściwej gildii. Po pokazaniu mu listu transferowego otrzymanego od Renala Krwawego Skalpa otworzy nam drzwi prowadzące do środka gildii.

Gorf Miażdżyciel

Slumsy (AR0400), przed i w Miedzianym Diademie (AR0406), 3

Ogr którego Mazzy wyzywa na pojedynek.

Gorion

Obszary snów w BG, Sfera kieszeniowa (AR4500), Las Mira (AR5202)

Zjawy, duchy i wspomnienia Goriona towarzyszą nam przez całe Baldur's Gate II, za równo w Cieniach Amn, jak i w Tronie Bhaala.

Gorje Ciemne Wzgórze

-

Gorje był powiązany z zadaniem zdobycia ilitu dla Sir Sarlesa, jednak został ostatecznie usunięty z gry - przywraca go mod Unfinised Business.

Gorvin

Doki, Gildia Mae'Vara (AR0302) (5)

Jeden ze złodziei pracujących dla Mae'Vara.

Goshan

Doki, Gildia CHARNAME (AR0322)

Jeden ze złodziei, którzy dla nas pracują, po przejęciu gildii od Mae'Vara (twierdza złodzieja).

Gracen

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, piętro (AR0511)

Łącznik, który ma przejąć dwóch dezerterów Złodziei Cienia - Caehana i Jaylosa (drugie zadanie dla Arana). Z notatki znalezionej przy jego ciele dowiadujemy się, że siedziba konkurencyjnej gildii mieści się w dzielnicy cmentarnej.

Gracien

Doki, Tawerna Morska Zdobycz (AR0313) (7)

Jeden z najemnych magów wynajętych przez Barona Ployera, by zemścić się na Jaheirze.

Grady

Wzgórza Umar (AR1100)

Jeden z trójki obleganych rycerzy zakonnych, których mamy wspomóc w boju (pierwsze zadanie w twierdzy paladyna).

Gracja

Doki, Tawerna Morska Zdobycz (AR0313) (7)

Gracja jest służką w tawernie Morska Zdobycz, oraz starą eee... "przyjaciółką" Edwina. ;)

Grae

Gaj Druidów (AR1900), obok kopca (2)

Szamanka trolli, sprzedała gong matki kapitana Denisa z Tawerny Delosara.

Grankor

Wzgórza Wichrowych Włóczni, podziemia Firkraaga, poziom II (AR1202), 17

Wraz z Falikiem i innymi łakowilkami, próbuje wciągnąć nas w pułapkę.

Gristor

Targowo (AR2006), 3

Prosi nas, byśmy pomogli jego synowi Tirisowi - napadniętemu (wraz z narzeczoną Raissą) przez Rejika i Darsidiana Moora.

Gromnir Il-Khan

Saradush, Pałac Gromnira (AR5002)

Pół-ork, Generał obrony Saradush, który ukrył się przed mieszkańcami Saradush w swojej twierdzy. Melissana zleca nam pozbycie się go, w imię dobra całego Saradush.

Groncaner

Bramy miasta, Pod Krzywym Żurawiem (AR0021) (5)

Właściciel tawerny.

Guenhwyvar

Bezdroża (AR2601)

Czarna pantera, pluszak Drizzta.

Gurgh

Dzielnica mostów (AR0500), 15

Chory ogr-doker, jeden z dwójki torturowanej przez handlarza Qadella. Nie są oni w stanie dłużej znieść niewolniczej pracy i wymierzają lincz na swoim oprawcy.

Gwera

Bramy miasta, Pod Krzywym Żurawiem (AR0021) (5)

Służka w tawernie, o mocno marksistowskich poglądach na społeczeństwo;).

Hall of Fame