Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Ż

by morgan


K


Imię Miejsce Charakterystyka
Ka'rashur

Twierdza Strażnika, poziom III (AR3013)

Przywódca demonów z Baator; w zależności m.in. od Twojego charakteru zaatakuje lub zaproponuje eliminację przywódcę balora Tahazzara.

Kaatja

Wzgórza Umar (AR1100)

Przedstawia się jako Kaatje; opowiada o swoich kontaktach z Merellą, złych ludziach, cienistym wilku - w celu sprawdzenia tych rewelacji odsyła do chatki łowczyni.

Kachiko

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 5

Pojawia się jako jedna z grupy wsparcia, jeśli porozumiesz się ze Złodziejami Cienia w sprawie pomocy przeciw Bodhi.

Kail

Doki, posiadłość Galvareyów (AR0308) (8)

Towarzyszy Galvareyowi i jego kompanii podczas pierwszej konfrontacji z Harfiarzami w wątku romansu z Jaheirą, konieczna jest jej eliminacja (zadanie Jaheiry).

Kalah

Promenada Waukeen, namiot cyrkowy (AR0606, AR0607) (1)

Gnom z przerostem ego - zawładnął namiotem tworząc w nim jedną wielką iluzję. Po pokonaniu go, namiot wróci do normalności.

Kalbor

Dzielnica mostów, Karczma Delosara, parter (AR0513) (13)

Oberżysta i sklepikarz (ma na składzie m.in. Mikstury siły i heroizmu) na najniższym poziomie karczmy, ma banter z Janem Jansenem.

Kalden

-

Paladyn, miał się pojawiać w ramach kontyngentu Zakonu (po)Promiennego Serca do walki z Bodhi, autorzy doszli jednak do wniosku, że komando złożone z Eryka Vanstraatena, Nerita, Williama Reirraca i Braneta Al-Thona to i tak aż nadto (podobnie stało się w przypadku Levina Rayna).

Kamerdyner Metigo

Warownia d'Arnise, parter (AR1306)

Pojawia się po wyzwoleniu warowni, gdy obejmiesz ją jako swą twierdzę - nazwa mówi sama za siebie.

Kamir

Dzielnica Cmentarna (AR0800), 5

Paladyn, opłakuje śmierć swojego syna, Stefana, może zaopiekować się sierotką Risą.

Kamuzu

Doki, Gildia Mae'Vara, piwnice (AR0301) (5)

Więzień Mae'vara, jeśli go uwolniłeś i objąłeś twierdzę ostrzeże Cię, gdy będziesz mieć się spotkać z Amą, że była ona kochanką Twojego poprzednika.

Kaol

Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 9 lub 13

Mag, jeden z towarzyszy Samii - do zabicia, najlepiej w pierwszej kolejności.

Kapitan Aduo’on

Suldanesselar (AR2800), 9, nieopodal Bramy

Informuje o tym, że Irenicus zabarykadował się w pałacu.

Kapitan Alyittyl

Miasto Sahuaginów (AR2300), 1

Jeden z przybocznych króla Ixilthetocala, dokonuje egzekucji wielkiej królewskiej kapłanki Senityili, ogłasza alarm podczas ataku buntowników.

Kapitan Arat

Warownia d'Arnise (AR1300), 2

Wprowadza Cię w sytuację okupowanej twierdzy, na odchodnym daje Ci 20 strzał ognistych.

Kapitan Bob Holmes

Brynnlaw, Pod Wulgarną Małpą (AR1602) (6)

Jeden z piratów w tawernie Pod Wulgarną Małpą, ma kilka niezwiązanych z fabułą kwestii, m.in. narzeka na Desharika.

Kapitan Cernick

Warownia d'Arnise (AR1304)

Pojawia się w miejsce Kapitana Arata, jeśli obejmiesz twierdzę.

Warownia d'Arnise (AR1300), dziedziniec

Pojawia się po opuszczeniu bramy podczas odbijania zamku.

Kapitan Denis

Dzielnica mostów, Karczma Delosara, I piętro (AR0514) (13)

Szef najemników z Riatavinu - można go zlikwidować lub zrealizować zadanie (jeśli wyraziłeś wcześniej odpowiednie Życzenie (Chcę przeżyć przygodę, jakiej nie miałem jeszcze w życiu); przedstawia się jako Dennis.

Kapitan Egeissag

Enklawa Sendai, Komnata Egeissaga (AR6106)

Kapitan wojsk Sendai, którego musimy pokonać - dostaniemy wybór między pojedynkiem a bitwą.

Kapitan Erelon

Amkethran (AR5500), 13

Trenuje grupę najemnych łuczników - jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę możesz stać sie celem.

Kapitan Feerlattiys

Miasto Sahuaginów (AR2300), 1

Jeden z przybocznych króla Ixilthetocala, ginie po egzekucji wielkiej królewskiej kapłanki Senityili.

Kapitan Haegan

Slumsy, zagroda niewolników (AR0405), 6

Główny, obok Lehtinana, organizator handlu niewolnikami, zaatakuje Cię natychmiast po zauważeniu.

Kapitan Rerdes

Brynnlaw, Dom Uciech, Komnata Galveny (AR1613) (7)

Dowódca straży Lady Galveny, może pojawić się także w Piwnicy Domu Uciech (AR1608), jeśli znajdujący się tam strażnicy podniosą alarm. W jednym miejscu jego nazwisko zapisane jest Rerders

Kapitan Samand

Saradush, koszary samoobrony (AR5015) (7)

Dowódca lokalnej samoobrony, prowadzi dochodzenie w sprawie zdrady w obrębie murów, można mu w nim pomóc.

Karczmarz Vincenzo

Wzgórza Umar, Oberża Umar (AR1105), 5

Oberżysta w miejscowej gospodzie, dnie spędza na wykłócaniu się z posługaczem i próbie kolportażu miejscowego bestselleru zapewne własnego autorstwa - Dziennik projektu Wiedźma Umar (w oryg. Umar Witch Project Journal).

Karenina

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523)

Aktorka, bierze udział w przedstawieniu, jeśli przejęliśmy teatr po Raelis.

Karthiz al-Hezzar

Północny Las (AR6400), 2

Kupiec, którego ratujesz przed napaścią, ma oprócz Kuflowego Drzewa w Saradush (oczywiście do czasu) najlepszy asortyment w dodatku.

Karun Czarny

Saradush, Pałac Gromnira, piętro (AR5002) (1)

Mag, wchodzi w skład obstawy Gromnira Il-Khana.

-

Członek nieukończonej 'drużyny' poszukiwaczy przygód, którą mieliśmy napotkać w Troni Bhaala. W jej skład mieli wchodzić: Delga Deepdelver, Helena Jasnoręka, Long Po, Eler Had, Karun Czarny i Berena Elkan. Co ciekawe, ostatnia trójka została finalnie zaadaptowana jako strażnicy Gromnira (jednak z innymi *.cre).

Kayardi

Slumsy, Kula Sfer (AR0411), 7

Mistrz przywołań, jeden z krwiożerczych niziołków z Kuli Sfer - do eksterminacji.

Keldorn

Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 7

Bohater przyłączalny

Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6)

Bohater przyłączalny, pojawia się tu, jeśli odmówiłeś przyłączenia go w Kanałach.

Kerstia

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 16

Jedna z propozycji Madame Nin dla samotnych panów, tych mniejszego kalibru; pojawia się po rozmowie ze stręczycielką. Jeśli wynajmiesz ją na noc i dowiesz się o jej niewolniczym statusie, po przejęciu gospody przez Hendaka dowiesz się, że ten zaoferował jej posadę w Miedzianym Diademie.

Ketrick

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0523)

Jeden z aktorów biorących udział w turmijskiej sztuce. Jest zaniepokojony klątwą, która rzekomo wisi nad Zgubą Czarodzieja, jest przeciwny nawet używaniu tej nazwy. Prosi nas o zrobienie porządku ze zmianami w sztuce nieustannie wprowadzanymi przez Zarena.

Ketta

Dzielnica Świątyń, Strzeżony Budynek, parter (AR0906) (7)

Złodziejka, wita Cię wraz z Sionem; jeśli dobrowolnie nie opuścisz tego miejsca wezwie strażników.

Dzielnica Świątyń, Strzeżony Budynek, I piętro (AR0907) (7)

Jedna spośród gospodarzy tego miejsca, zaatakuje, gdy tylko Cię zobaczy.

Khalid

Lochy Irenicusa, poziom II (AR0603)

Martwy mąż Jaheiry, na jego widok starka zwykła się rozklejać, jak chińskie trampki;)

Candlekeep (Sen) (AR0011)

Jeden z bohaterów pierwszego snu o Candlekeep.

Las Mira - Świątynia (AR5202), 1

Przyzwana przez władcę upiorów imaginacja męża Jaheiry, jeśli ta romansuje z protagonistą - obciąża ją winą za jego śmierć i zarzuca brak miłości.

Khelben

Miasto Sahuaginów (AR2300), 4

Jedna z "zagadkowych" postaci chochlików - prezentacja jednego z magów wszech czasów - Khelbena "Czarnokija" Arunsuna; należy oddać mu (włożyć do skrzyni za nim) Laskę, w zamian otrzymasz Wisior (z wizerunkiem miecza) - dla Alustriel Srebrnorękiej.

Khellor Ahmson

Nieokreślona lokacja

Jeden z żołnierzy Roenalla, pojawia się po aresztowaniu Nalii. Wyjawia nam informację o skorumpowaniu Isaei oraz wskazuje, jak można tę korupcję ujawnić. Dostarczenie dowodów przełożonemu Isaei skutkuje wszczęciem śledztwa i uwolnieniem Nalii (zadanie Nalii).

Khollynnus Paac

Nieokreślona lokacja

Mistrzyni przywołań, wchodzi w skład ostatniego patrolu Zakapturzonych Czarodziei, którzy pojawiają się, jeśli używamy magii w mieście bez zezwolenia (patrz: magia w mieście).

Slumsy, Kula Sfer (AR0411)

Pojawia się, gdy zapłacisz Ribaldowi za pomoc w zadaniu z mieszkańcami Kuli, i odsyła rycerzy solamnijskich do ich macierzystej sfery.

Kich

Targowo (AR2000), nieopodal cmentarza

Trudni się prawie legalnym handlem.

Kindail

-

Iluzjonista, miał się pojawiać wraz z Thraxisem Gallem, nieumarłym magiem identycznej specjalizacji. Prawdopodobnie obaj mieli być powiązani z nieukończonym zadaniem Aerie.

Kirinaldo

Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, teatr (AR0510) (6)

Członek trupy Raelis Shai, gra w przedstawieniu, które masz okazję obejrzeć schodząc do piwnic Pięciu Dzbanów; spotkasz go również, gdy udasz się na ratunek aktorom uwięzionym w Więzieniu Sfer.

Kiser Jhaeri

Saradush, Koszary samoobrony, (AR5015) (7), Dom Kisera, parter (AR5008) (8)

Saradushański zdrajca, nieomal schwytany na gorącym uczynku wrobił w to niewinną osobę, możesz go zdemaskować lub wykonać jego zlecenie.

Saradush, Dom Kisera, piwnica (AR5014) (9)

Pojawia się, gdy wkroczysz do piwnicy jego domu przywiedziony czarem Errarda.

Kitthix

Przyzywany za pomocą Figurki czarnego pająka

Pająk, przywołaniec z figurki, którą można było zdobyć u Pai'Ny (więcej).

Klara

Brynnlaw. Dom Uciech, lochy (AR1610) (7)

Żona Sanika, pracownica Lady Galveny, która próbowała przedwcześnie rozwiązać umowę o pracę, uratowanie jej przed śmiercią i uwolnienie z rąk stręczycielki stanowi jedno z zadań w Mieście Piratów.

Konster

Wzgórza Wichrowych Włóczni, leże Firkraaga (AR1203)

Mag - mistrz przywołań, podwładny Firkraaga (który nazywa go Consterem), stanowiący przeszkodę w uratowaniu dziecka Garrena.

Korgan

Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406), 3

Bohater przyłączalny.

Kornel

Dzielnica Rządowa, Budynek Rady Sześciu (AR1002) (6)

Człowiek Zakapturzonych Czarodziejów w atkatlańskich władzach, trudni się sprzedażą licencji na używanie magii w Athkatli - pozwolenie kosztuje 5000 sztuk złota (o ile Twoja reputacja jest wyższa niż 3). Przez wszystkich nazywany jest Corneilem.

Koshi

Dzielnica Świątyń, Strzeżony Budynek, I piętro (AR0907) (7)

Wojownik, jeden spośród gospodarzy tego miejsca, zaatakuje, gdy tylko Cię zobaczy.

Kowal Kerrick

Amkethran, Kuźnia Kerricka (AR5502) (6)

Właściciel kuźni, wynalazca - jak można wywnioskować z rekwizytów w jego miejscu pracy, może Ci pomóc w rozwiązaniu zagadki pantalonów (link); 5 PD (+ spadek reputacji)

Kretor

Doki, gildia CHARNAME, parter (AR0322) (5

Szef grupy kieszonkowców, pojawia się, gdy obejmiesz gildię Mae'Vara.

Krin

Doki, Gildia Złodziei Cienia, piwnice (AR0307)

Jeden z praktykantów Złodziei Cienia.

Krolus

Wzgórza Umar (AR1100)

Paladyn Zakonu Promiennego Serca, prowadzi nas na audiencję z Baronem Metrichem (drugie zadanie w twierdzy paladyna), jednocześnie uprzedza, by nie słuchać bełkotu wieśniaków.

Król Ixilthetocal

Miasto Sahuaginów (AR2300), 1

Oszalały władca sahuaginów, zleci Ci zabicie przywódcy buntowników, księcia Villynaty'ego.

Kruin

Nieokreślona lokacja, r. VI

Pojawia się, jeśli posiadasz święty artefakt githów - ostrze srebrnego miecza (od Saemona Havariana), domaga się jego zwrotu. Przy jego (jej? mimo, że jest kobietą, wypowiada się w rodzaju męskim) zwłokach znajdziemy rękojeść, z którą możemy udać się do Cromwella.

Książę Eltan

Sfera Kieszeniowa (AR4500), 1

Pojawia się jako jeden z głównych przeciwników (obok Ellesime i Arana Linvaila) podczas pierwszej próby w przypadku gdy główny bohater ma charakter zły, a poziom trudności nie jest ustawiony na najłatwiejszy.

Książę Villynaty

Miasto Sahuaginów (AR2300), 10

Przywódca buntowników; stanowi przedmiot zlecenia tamtejszego króla, choć i on ma dla Ciebie zlecenie. Gdy oszukasz króla dając fałszywe serce - atakuje władcę w asyście Buntowników.

Księgarz Łazarz

Saradush, Archiwum Wiedzy Tajemnej (AR5011) (3)

Zleca odzyskanie księgi zaklęć; po jej otrzymaniu okazuje się być najlepszym sprzedawcą zwojów w grze.

Amkethran, Kuźnia Kerricka (AR5502) (6)

Kontynuuje paranie się swoim zajęciem; j.w.

Księgowy Galump

Promenada Waukeen (AR0700), 11

Trudni się handlem zwojami, ma też na stanie Tubę na zwoje.

Kucharz Olma

Warownia d'Arnise, parter (AR1306), kuchnia

Krząta się po kuchni, twoja kucharz a własciwie kucharka, pozostaje mieć nadzieję, że gotuje lepiej niż się wysławia.

Kwerosława

Targowo (AR2000), 15

Żona Mastava; wróżka, której seans będzie miał w Twoim przypadku dość niecodzienny, choć nie dramatyczny, przebieg; innym (choć nie wszystkim będzie łaskawa guślić) bezbłędnie wywróży przyszłość.

Kyland Lind

Gaj Druidów (AR1900), 4

Przywódca jednej z grup druidów cienia.

Kylie Jansen

Slumsy (AR0400), przed Domem Jansena (4)

Trudniąca się handlem rzepą krewna Jana o dość niejednoznacznym stopniu pokrewieństwia (na ogół występuje jako kuzynka, choć gdy masz gnoma w drużynie, w jednym ze zdań mówi o wujku Janie), odsyła Cię do niego, a jeśli masz go w drużynie da mu (niestety bez odpowiedniego przedmiotu - widać pożarł na miejscu) rzepę.

Hall of Fame