Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Ż

by Alvarez


D


Imię Miejsce Charakterystyka
Daar

Wzgórza Umar (AR1100), przed domem Jermiena (7)

Chce poślubić Collete, na co nie zgadza się jej ojciec, zakapturzony czarodziej Jermien.

Dak Sontan

Przytułek, Lochy, poziom Ib (AR1513), 5

Wampir stworzony przez Bodhi, jego ręka jest niezbędna do przejścia na drugi poziom lochów.

Daleson

Warownia d'Arnise, parter (AR1302), 1

Sługa rodu d'Arnise, opowiada nam o sytuacji w okupowanej twierdzy.

Dalok

Gaj druidów (AR1900), nieopodal 8

Dowódca grupy bojowników natury strzegących wejścia do gaju.

Damien

Podmrok (AR2100), 22

Złodziej z wrogiej drużyny naziemców, która atakuje nas podczas wykonywania zadań dla drowów w Podmroku.

Danno Szybkostopy

Nieokreślona lokacja

Pojawia się po uratowaniu Immensvale, jeśli w drużynie jest Mazzy. Narzeczony Pali Fentan - siostry Mazzy, prosi Mazzy o pomoc, gdyż Pala doznała otrucia zakupionym przez niego u Wallace'a eliksirem miłosnym (zadanie Mazzy).

Daria Thet

-

Mała dziewczynka, podobnie jak Dario Thet nie pojawia się w grze. Możliwe, że była ona związani z jakimś nieukończonym questem Haer'dalisa.

Dario Thet

-

Postać nieukończona. Nie wiadomo, czy Dario miał być związany z jakimś zadaniem, jednak podobieństwo imion świadczy o pokrewieństwie z Darią Thet.

Darsidian Moor

Targowo (AR2000), 4

Pojawia się przy południowej bramie po rozmowie z Tirisem. Współpracownik Rejieka Skórzarza. Próbuje nas wkręcić w upozorowanie jego śmierci.

Debiutantka Alicja

Promenada Waukeen, Gospoda Mithrest (AR0704) (3)

Szlachcianka, do której zarywa Hrabia Clayan.

Dedral

Doki, Gildia Złodziei Cienia (AR0329), 7, 9

Złodziej Cienia, jeden z przeciwników, którzy stają na drodze do Arana Linvaila.

Degargan

Nieokreślona lokacja

Pojawia się 12 dni po przemianie Edwina. Czerwony mag z Thay, poszukuje tchórzliwego robaka Edwina, który nie płaci dziesięciny, a wcześniej oczernił mistrzów bractwa i splugawił imiona bogów.

Deidre

Promenada Waukeen, Targ Przygody (AR0702) (4)

Sprzedawczyni; wprowadzona do gry w edycji kolekcjonerskiej.

Deirex

Ust Natha, Wieża Deirexa (AR2207) (13)

Lisz, jest w posiadaniu kamieni szlachetnych, które mamy odzyskać dla Jarlaxe'a pod groźbą zdemaskowania.

Del

Athkatla (poza Dz. Cmenarną), w nocy

Wampir, uczestniczy w wojnie między gildiami rozgrywającej się na ulicach miasta (walki pomiędzy gildiami).

Brynnlaw (AR1600), 1

Jeśli jesteśmy po stronie Złodziei Cienia, atakuje nas razem z Parisą i Valen.

Dzielnica cmentarna, Niższe grobowce (r. VI) (AR0808), 2, 3

Jedna z naszych przeciwniczek podczas ostatniej walki z Bodhi. Po zabiciu jej oraz innych wampirów "za życia" i przebiciu ich kołkiem, otworzy się przejście do krypty Bodhi.

Delga Deepdelver

-

Członkini nieukończonej 'drużyny' poszukiwaczy przygód, którą mieliśmy napotkać w Tronie Bhaala. W jej skład oprócz Delgi mieli wchodzić: Helena Jasnoręka, Long Po, Eler Had, Karun Czarny i Berena Elkan. Co ciekawe, ostatnia trójka została finalnie zaadaptowana jako strażnicy Gromnira (jednak z innymi *.cre).

Delon

Dzielnica Rządowa (AR1000), 12

Opowiada o problemach wioski Imnesvale na Wzgórzach Umar, zaznacza ją na naszej mapie.

Twierdza łowcy

Dopada nas gdziekolwiek jesteśmy, by przekazać wiadomości o problemach na Wzgórzach Umar.

Demi-lisz Kangaxx

Doki, jeden z domów (AR0331) (11)

Druga forma lisza Kangaxxa.

Demogorgon

Twierdza strażnika, poziom VI (AR3020)

Uwięziony w Twierdzy Strażnika książę demonów, wyjawia fałszywość Rycerzy czuwania i proponuje dokonanie na nich zemsty.

Deril

Dzielnica rządowa, posiadłość Derilów (AR1004) (8)

Szlachcic, zamieszany w śmierć żony Cernda - Galii; w jego posiadłości przebywa syn Cernda (zadanie Cernda)

Dermin Courtierdale

Nieokreślona lokacja

Natrafiamy na niego trzykrotnie podczas wykonywania zadanie Jaheiry. Były nauczyciel Jaheiry, namawia ją do wyjaśnienia śmierci harfiarzy. Przy drugim spotkaniu nazywa ją morderczynią i zdrajczynią i informuje, że rozkazano przeprowadzenie na niej egzekucji. Trzecie spotkanie jest już regularną potyczką.

Derrick

Wzgórza Umar (AR1100), 11

Łowca, przyjaciel Valygara, pilnuje wejścia do jego chaty.

Desharik

Brynnlaw, dom Desharika (AR1601) (10)

Herszt piratów. Jeśli mamy w drużynie Minsca lub Yoshimo, albo dysponujemy odpowiednio wysoką charyzmą, możemy za jego pośrednictwem dostać się do Przytułku.

Brynnlaw (AR1600), płd-wsch. część portu

Demaskuje nas na próbie kradzieży statku (jeśli wybraliśmy rejs z Saemonem Havarianem).

Diaytha

Enklawa Sendai (AR6105)

Drowka, najwyższa z kapłanek Sendai. Jedna z przeszkód na drodze do naszej siostrzyczki.

Diana

-

Postać nieukończona i nieistniejąca w grze. W grze miała prawdopodobnie być zwykłą mieszkanką, jednak nie wiadomo, czy miała wiązać się z jakimś zadaniem. Prawdopodobnie matka Becky.

Dilav

-

Nieukończona postać - sądząc po nazwie jego pliku, miał on być powiązany z losowymi spotkaniami na terenie Amnu. Nie istnieją żadne inne poszlaki, po których można by domniemywać jego roli w grze.

Dili

Czarowięzy, parter (AR1515)

Jedna z kuracjuszek Przytułku.

Dirbert

Wzgórza Umar (AR1100), 9

Jeden z dzieciaków chcących zostać poszukiwaczami przygód. Prosi o przyniesienie im piwa i mieczy półtoraręcznych.

Dirbisz Czarny

Brynnlaw (AR1600)

Pirat, pojedynkuje się z Andante.

Dola Fadoon

Ust Natha (AR2200), 2

Uwięziony dżin torturowany przez grupę drowich adeptów magii.

Dr Hawkins

-

Postać powiązana z nieukończonym easter eggiem, który pozwalał na spotkanie trzech protagonistów z gry MDK2 - Niesławnego Kurta, Arnego Maxa i właśnie Dr Hawkinsa. Nie pojawiają się oni w grze, a próba przyzwania ich kodem powoduje błąd. Hawkins ma przy sobie koktajl Mołotowa.

Draconis

Kryjówka Abazigala, wejście (AR6000), 1

Syn Abazigala, brązowy smok, walczy z nami pod postacią ludzką i smoczą. Jego smoczy łeb otwiera wejście do kryjówki.

Dradeel

Przytułek (AR1515)

Stary, obłąkany, elfi mag, można zdobyć od niego kilka przepisów kulinarnych.

Przytułek (AR1515)
po przejściu lochów

Może uczestniczyć w rebelii przeciw Irenicusowi.

Drakandros

Dzielnica mostów (AR0530) (5)

Mag z wrogiej drużyny atakującej nas w jednym z budynków.

Draug Fea

Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 2

Wojownik z drużyny Tarnora Topornika.

Drenden Shale

-

Wycofany przed premierą. Druid, miał opóźnić działanie klątwy Ployera przez wprowadzenie Jaheiry w stan druidzkiej hibernacji.

Drizzt

Miasto Sahuaginów (AR2300), 4

Drow, który porzucił mój znienawidzony, podziemny dom, by stać się prawdziwym bohaterem. Jedna z postaci uczestniczących w zagadce chochlików. W jego kufrze należy umieścić sejmitar, za co da nam hełm dla Piergeirona.

Bezdroża (AR2601)

Sławny drow, podróżuje wraz z Bruenorem, Wulfgarem, Regisem i Catti-Brie. Napotykamy na niego podczas poszukiwań różowego młota Bruenora. Możemy sprowokować starcie, poprosić o wsparcie albo, jeśli zabiliśmy go w pierwszej części, przepraszać go na klęczkach.

Dzielnica Cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 4

Jeśli przy poprzednim spotkaniu go o to poprosiliśmy, wraz z ekipą pomaga w ostatecznym starciu z Bodhi.

Drogosław

Slumsy (AR0400), przed Kulą Sfer (7)

Próbuje nam opchnąć Kulę Sfer za 500 sztuk złota.

Drush

Gaj druidów, Wieża ogrów (AR1905)

Ogrzy mag, jeśli mamy różdżkę zimna, możemy wymienić ją na gong, którego mamy odzyskać dla Kapitana Denisa z karczmy Delosara, jeśli wykonujemy quest z "Ograniczonego życzenia".

Duch Badona

Ruiny świątyni, Świątynia Amaunatora (AR1401), 11

Były sługa i strażnik Amuany, prosi o odebranie wilkom jej zbezczeszczonych kości, by dziecko światła mogło zaznać spokoju a on został zwolniony ze służby.

Duch Dettseha

Ruiny świątyni, Świątynia Amaunatora (AR1401), 11

J.w.

Duma

Piekło, próba Dumy (AR2902)

Demon, schlebia naszej mocy i sile, prowokuje tym samym do pokonania posiadającego łzę Bhaala Smoka siłą. Jeśli opanujemy własną dumę, okaże się jednak, że rozlew krwi wcale nie jest konieczny.

Dunbar

Brynnlaw (AR1600), 16

Jeden z piratów, popleczników Desharika, którzy atakują nas przed odpłynięciem z wyspy z Saemonem.

Dunbar Piąty

Nieokreślona lokacja

Wchodzi w skład przewodzonej przez Strachana grupy poszukiwaczy przygód, która atakuje nas dwa dni po wydaniu pani Cragmoon porucznikowi Aegisfieldowi.

Durst

Dzielnica cmentarna, Niższe grobowce (AR0801), 5

Wampir, sługa Bodhi. Jeśli pracujemy dla Złodziei Cienia, napotykamy na niego przy próbie likwidacji konkurencyjnej gildii.

Hall of Fame