
Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne

by Torn
G
Imię | Miejsce | Charakterystyka |
Gaal | Dzielnica Świątyń (AR0900), 4 |
Spotykamy go podczas debaty teologicznej, w której nawołuje ludzi do porzucenia swoich fałszywych bóstw i poznania prawdziwego boga jakim jest Niewidzące Oko. |
Kult Niewidzącego Oka (AR0202), 4 |
Zleca nam zadanie zdobycia różdżki szczelinowej (po przyjęciu zadania zbadania kultu od którejś ze świątyń). |
|
Gaelan Bayle | Slumsy (AR0400), 1 |
Proponuje pomoc w odnalezieniu Irenicusa i Imoen, prowadzi do swego domu w celu omówienia szczegółów. |
Slumsy, Dom Gaelana Bayle'a (AR0311) (2) |
Przedstawia ofertę płatnej (20000 szt. zł.) pomocy w dostaniu się do Czarowięzów. Gdy już zbierzemy 15000, spuści nieco (5000 szt. zł.) z tonu i da nam klucz do piwnic Złodziei Cienia. |
|
Gaius | Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 2 |
|
Gallchobhair | Kanały pod Dzielnicą Świątyń (AR0701), 2 |
|
Galvarey | Siedziba Harfiarzy (AR0308) (8) |
Galvarey jest harfiarzem, który postanawia wykorzystać nasze dziedzictwo, do poprawienia swojej pozycji w hierarchii Harfiarzy. Gdy go spotkamy (zadanie Jaheiry), urządzi nad nami "sąd" (zada kilka pytań, odpowiedzi i tak nie będą miały znaczenia, bo skończy się to walką). |
Galvena | Brynnlaw, Dom uciech Lady Galveny (AR1610) (7) |
Galvenę spotykamy podczas wymierzania kary Klarze - trzeba dać jej i jej sługusowi Vadekowi lekcję pokory |
Garock | Twierdza Strażnika, poziom III (AR3017), 8 |
Minotaur, spotkamy go w pomieszczeniu, w którym można znaleźć również kryształowy młotek, potrzebny do uwolnienia Carstona z machiny Luma szalonego. |
Garoll | Slumsy, Pod Miedzianym Diademem (AR0406) |
Jeden z pijaczków w Miedzianym Diademie, można się od niego dowiedzieć o "szelkiego rozaju zrywkach" na zapleczu Miedzianego, jeśli postawimy mu kufel. |
Garren Wichrowa Włócznia | Wzgórza Wichrowych Włóczni (AR1200), 1 |
Garren zostaje światkiem naszej potyczki z paladynami zakonu Płomiennego Serca i jako jedyny może poświadczyć o naszej niewinności. W czasie, gdy Garren odwiedza zakon, Firkraag porywa jego dziecko, cóż począć? Przysługa za przysługę, trzeba je odbić. |
Garrick | Dzielnica Świątyń (AR0900), 9 |
Nasz stary znajomy z Wybrzeża mieczy, stara się podbić serce Lady Irlany, korzystając z pomocy gnoma Cyrando - z marnym skutkiem można dodać, choć nie z winy gnoma. |
Garuk | Kudlt Niewidzącego Oka (AR0202), 6 |
Garuk jest jednym z byłych kultystów Niewidzącego oka, którzy przejrzeli na oczy;). Ich przywódca Sassar, zleca nam zdobycie połowy różdżki szczelinowej i pozbycie się Niewidzącego oka. |
Gavid | Sfera kieszeniowa, próba I (AR4500), 1 |
|
Gellal | Niższe grobowce (AR0801), 2 |
Jeden z wampirów z gildii Bodhi, do rozwałki podczas wykonywania trzeciego zadania dla Arana. |
Generał Sovalidaas | Wyjście z Podmroku (AR2500), 2 |
Jeden z elfów z obozowiska Elhana przy wyjściu z Podmroku, odsyła nas do Elhana. |
Gereth | Promenada Waukeen, Targ Przygód (AR0702) (4) |
|
Gerg | Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podziemia świątyni (AR1202), 15 |
Hobgoblin, na rozkaz Kapitana czyści wraz z Trollem golema jakiegoś mistrza. Ostatecznie sfrustrowany niefachowością roboty Kapitan zmienia się w wilkołaka i atakuje obydwu. |
Giermek Cathras | Dzielnica Świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6) |
|
Giermek Elotte | Wzgórza Umar (AR1100) |
Elotte należy do oddziału Zakonu którego zadaniem jest zwalczenie patrolu Imperium Sythilliańskiego - oddziału który musimy uratować w pierwszym zadaniu w twierdzy paladyna. |
Giermek Melvin | Dzielnica świątyń, Zakon Promiennego Serca (AR0903) (6) |
Melvin został giermkiem, dzięki niesamowitej wprawie w posługiwaniu się nożem do oprawiania ryb;). |
Gijjal z domu Malario | - |
Nie występuje w grze, prawdopodobnie miał być powiązany z jakąś niezrealizowaną misją w twierdzy kapłana. |
Giltham | Twierdza Strażnika, poziom I (AR3001), 1 |
Archiwista, zajmuje się biblioteką i budzi starego kapłana na mszę. Podpowiada, że jedynym sposobem udobruchania kapłana jest przyniesienie mu jego kapci, mówi również o rytuale, który trzeba odprawić, by przejść na kolejny poziom. |
Ginia | Brynnlaw (AR1600), 2 |
Niewolnica Chremego, wydana mu przez Desharika. Jest zmuszana do pracy jako kurtyzana dla pijanych piratów pod groźbą zabicia jej brata Asona, który pracuje jako kieszonkowiec. Możemy uratować ją i brata płacąc przemytnikowi Calahanowi za zabranie ich z wyspy. |
Giran | Promenada Waukeen (AR0700), obok cyrku (1) |
Matka Girana jest uwięziona w namiocie cyrkowym, chłopiec prosi nas o pomoc w jej uwolnieniu. |
Glaicas | Warownia D'Arnise, piętro (AR1304), 10 |
Osobisty strażnik Lorda D'Arnise, zauroczony przez Torgala (można go odczarować), jest w posiadaniu kwasowej głowicy cepa bojowego. Przez wszystkich nazywany jest Glaicusem. |
Glinden | Dzielnica Świątyń, Świątynia Helma (AR0901), Lathandera (AR0902) lub Talosa (AR0904) |
Żona Glindena go zdradza, on zaś prosi nas o radę w rozwiązaniu tego problemu (pierwsze zadanie w twierdzy kapłana). |
Glut | Dzielnica rządowa, Posiadłość Derilów (AR1004), 8 |
|
Główny Inspektor Brega | Dzielnica rządowa, Budynek Rady Sześciu (AR1002) (3) |
Inspektor Brega z ramienia magistratu zajmuje się wykrywaniem przestępstw popełnianych w Athkatli. Jeśli zaniesiemy mu głowę Neba dzieciobójcy, to dostaniemy nagrodę (2500 sztuk złota i +1 do reputacji). Zajmie się też ciałem porucznika Aegisfielda, jeśli ten przypadkowo polegnie podczas wykonywania obowiązków służbowych. |
Gofus | Dzielnica cmentarna, Niższe grobowce (AR0808), 5 |
Jeden ze Złodziei Cienia, którzy wraz z Arkanisem zostali oddelegowani przez gildię, do pomocy w walce z Bodhi. |
Golin | Brynnlaw (AR1600), 8 |
Kapitan Golin był przyjacielem Sanika, który miał pomóc jemu i Klarze wydostać się z wyspy. Jeśli pomożemy Klarze, ta zaprowadzi nas do niego i wspólnie wypłyną w morze, opuszczając Brynnlaw. Wcześniej jednak, Golin powie nam jak dostać się do Czarowięzów. |
Gont z Riatavinu | Podmrok (AR2100), 8 |
|
Gorch | Doki, Gildia Mae'Vara (AR0302) (5) |
Gorch prowadzi sklep-przykrywkę, przed wejściem do właściwej gildii. Po pokazaniu mu listu transferowego otrzymanego od Renala Krwawego Skalpa otworzy nam drzwi prowadzące do środka gildii. |
Gorf Miażdżyciel | Slumsy (AR0400), przed i w Miedzianym Diademie (AR0406), 3 |
|
Gorion | Obszary snów w BG, Sfera kieszeniowa (AR4500), Las Mira (AR5202) |
Zjawy, duchy i wspomnienia Goriona towarzyszą nam przez całe Baldur's Gate II, za równo w Cieniach Amn, jak i w Tronie Bhaala. |
Gorje Ciemne Wzgórze | - |
Gorje był powiązany z zadaniem zdobycia ilitu dla Sir Sarlesa, jednak został ostatecznie usunięty z gry - przywraca go mod Unfinised Business. |
Gorvin | Doki, Gildia Mae'Vara (AR0302) (5) |
|
Goshan | Doki, Gildia CHARNAME (AR0322) |
Jeden ze złodziei, którzy dla nas pracują, po przejęciu gildii od Mae'Vara (twierdza złodzieja). |
Gracen | Dzielnica mostów, Pod Pięcioma Dzbanami, piętro (AR0511) |
Łącznik, który ma przejąć dwóch dezerterów Złodziei Cienia - Caehana i Jaylosa (drugie zadanie dla Arana). Z notatki znalezionej przy jego ciele dowiadujemy się, że siedziba konkurencyjnej gildii mieści się w dzielnicy cmentarnej. |
Gracien | Doki, Tawerna Morska Zdobycz (AR0313) (7) |
Jeden z najemnych magów wynajętych przez Barona Ployera, by zemścić się na Jaheirze. |
Grady | Wzgórza Umar (AR1100) |
Jeden z trójki obleganych rycerzy zakonnych, których mamy wspomóc w boju (pierwsze zadanie w twierdzy paladyna). |
Gracja | Doki, Tawerna Morska Zdobycz (AR0313) (7) |
Gracja jest służką w tawernie Morska Zdobycz, oraz starą eee... "przyjaciółką" Edwina. ;) |
Grae | Gaj Druidów (AR1900), obok kopca (2) |
Szamanka trolli, sprzedała gong matki kapitana Denisa z Tawerny Delosara. |
Grankor | Wzgórza Wichrowych Włóczni, podziemia Firkraaga, poziom II (AR1202), 17 |
Wraz z Falikiem i innymi łakowilkami, próbuje wciągnąć nas w pułapkę. |
Gristor | Targowo (AR2006), 3 |
Prosi nas, byśmy pomogli jego synowi Tirisowi - napadniętemu (wraz z narzeczoną Raissą) przez Rejika i Darsidiana Moora. |
Gromnir Il-Khan | Saradush, Pałac Gromnira (AR5002) |
Pół-ork, Generał obrony Saradush, który ukrył się przed mieszkańcami Saradush w swojej twierdzy. Melissana zleca nam pozbycie się go, w imię dobra całego Saradush. |
Groncaner | Bramy miasta, Pod Krzywym Żurawiem (AR0021) (5) |
|
Guenhwyvar | Bezdroża (AR2601) |
|
Gurgh | Dzielnica mostów (AR0500), 15 |
Chory ogr-doker, jeden z dwójki torturowanej przez handlarza Qadella. Nie są oni w stanie dłużej znieść niewolniczej pracy i wymierzają lincz na swoim oprawcy. |
Gwera | Bramy miasta, Pod Krzywym Żurawiem (AR0021) (5) |
Służka w tawernie, o mocno marksistowskich poglądach na społeczeństwo;). |