Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne


by Elaviart + obszerne dopiski i uwagi by Kinski


Abazigal

Rasa: smok
Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: smok cienia (jako człowiek: kensai)
Poziom: 30
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 19
Kondycja: 22
Inteligencja: 14
Mądrość: 12
Charyzma: 17
KP: -12 (-15), -2 przeciw pociskom
PŻ: 200 (220)
TraK0: -6 (-13)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Elektryczność: 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 40%
PD za pokonanie: 68000

Uwagi: Występuje, podobnie jak jego synek, w dwóch postaciach. Jako człowiek jest kensaiem – posiada 290 PŻ, 80% odporności na pociski i nieco lepsze TraK0: -28, używa Wytrzymałości, Młyńców, czasem Kai. W obydwóch postaciach ma podobne odporności - na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, strach, polimorfię, petryfikację, śmierć i zabijanie, uwięzienie, labirynt, wysysanie poziomów, Słowo mocy: giń, dezintegrację, truciznę. Po przemianie w smoka dojdą mu odporności na: spowolnienie i uciszenie, jest też odporny na zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy oraz Odrzucenie. Jak każdy smok używa zionięcia, własnych smoczych zdolności – Smoczego strachu i Uderzenia skrzydeł. Smoczy strach ma nieco inne działanie od zwykłego strachu czy paniki – jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4 ofiara otrzymuje karę -2 do TraK0 na 2 tury (20 rund), ponadto wywołuje strach, jeśli ofiara nie jest chroniona przed tym efektem.

Odrzucenie skrzydeł – odrzuca przeciwnika daleko w tył, zadaje 1k8 obrażeń obuchowych i jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -10, pada nieprzytomna na 3 sekundy.

Piorunujący oddech niebieskiego smoka – 24k12 obrażeń od elektryczności, połowa po rzucie obronnym przeciwko zionięciom.

Fala uderzeniowa Abazigala – 1k10 obrażeń od elektryczności, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4 ofiara otrzyma dodatkowe 3k10 obrażeń. Rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -6 lub utrata przytomności na pół rundy; jeśli nie powiedzie się rzut obronny przeciwko zionięciom z modyfikatorem -6 ofiara będzie miała 90% szans na nieudane rzucanie zaklęć przez 2 rundy.

Obniżenie odporności na elektryczność – rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -3, albo -50% do odporności na elektryczność.

Walczy szponem +4, zadaje 1k8+10 obrażeń, dodatkowe 1k4 od elektryczności. Powinien być odporny na Zatrzymanie czasu i mieć zdolność regeneracji, ale efekty nie działają (także kilka innych).



Adalon

Rasa: smok
Płeć: Kobieta
Charakter: praworządny dobry
Klasa: srebrny smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 19
Kondycja: 19
Inteligencja: 22
Mądrość: 22
Charyzma: 19
KP: -11 (-15), -4 przeciw pociskom
PŻ: 254
TraK0: -2 (-9),
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Zimno (zwykłe i magiczne): 100%
Magia: 60%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 54000

Uwagi: Odporna na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie. Jest chroniona przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), odrzuceniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Jak większość smoków używa własnych i smoczych zdolności (Smoczy strach, Uderzenie skrzydeł), w tym także zionięcia:

Paraliż srebrnego smoka – rzut obronny przeciw czarom lub ogłuszenie na 2 rundy.

Zionięcie srebrnego smoka (inaczej Stożek zimna srebrnego smoka) – 24k10 obrażeń od zimna, rzut obronny przeciwko zionięciom zmniejsza obrażenia o połowę. Twarda s(zt)uka. Walczy szponem smoka +5, zadaje 1k8+12 obrażeń.



Aran Linvail

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: neutralny
Klasa: mag/złodziej (wieloklasowiec)
Poziom: 14/14
Cechy:
Siła: 18
Zręczność: 19
Kondycja: 18
Inteligencja: 17
Mądrość: 11
Charyzma: 16
KP: 10 (0)
PŻ: 68 (88)
TraK0: 11 (8)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
Berła/Różdżki/Laski: 6
Petryfikacja/Polimorfia: 8
Zionięcia: 11
Czary: 7
Odporności:
brak
PD za pokonanie: 17000

Uwagi: Typowy przeciętniak.



Artemis Entreri

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Klasa: złodziej
Charakter: praworządny zły
Poziom: 11
Cechy:
Siła: 13
Zręczność: 18
Kondycja: 15
Inteligencja: 16
Mądrość: 15
Charyzma: 13
KP: -8 (-12)
PŻ: 107 (117)
TraK0: 3 (-3 dla prawej ręki, 1 dla lewej)
Liczba ataków: 5
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 6
Zionięcia: 4
Czary: 7
Odporności:
brak
PD za pokonanie: 6000

Uwagi: Wycofany sprzed premiery, przywraca go Unfinished Busines. Miał się pojawić przed ostateczną walką w Rozdziale 6 z Bodhi przed jej kryptą. Walczy sztyletem +4 „Złodziejem życia”, poza tym nic ciekawego.



Baltazar

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny neutralny
Klasa: mnich
Poziom: 30
Cechy:
Siła: 22
Zręczność: 20
Kondycja: 22
Inteligencja: 15
Mądrość: 15
Charyzma: 13
KP: -10 (-8), -10 przeciwko pociskom
PŻ: 280 (298)
TraK0: -5 (-12)
Liczba ataków: 2 (5)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 3
Czary: 4
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 90%
Zimno (zwykłe i magiczne): 90%
Kwas: 90%
Elektryczność: 90%
Magia: 90% (127%)
Trucizna: 100%
PD za pokonanie: 40000

Uwagi: Odporny na wiele efektów: ogłuszenie, uroki, polimorfię, zabijanie i śmierć, sen, petryfikację, utratę przytomności, unieruchomienie, strach, wyssanie energii, uwięzienie, słowo mocy: giń, zamęt, dezintegrację, Odporność na bronie +2 i niższe. Jest mnichem, więc dochodzą premie klasowe (spowolnienie, uroki). Ma ruch przyspieszony o 8, jest odporny na czary poziomów 1-2. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy. Używa zdolności mnicha z modu Oversight (Pozycja lunarna, Szybszy niż mgnienie oka, Drugi wiatr i in.). Walczy pięścią +3, zadaje 1k20+3 obrażeń obuchowych, przy trafieniu – Drżąca dłoń i automatycznie zabija wszystkie przyzwane istoty. Niewrażliwy na zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci.



Bhaal

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: wojownik
Poziom: 17
Cechy:
Siła: 18/100
Zręczność: 17
Kondycja: 18
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma: 15
KP: 10 (-3)
PŻ: 120 (156)
TraK0: 4 (-4)
Liczba ataków: 2 i 1/2
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 3
Czary: 6
Odporności:
brak
PD za pokonanie: brak

Uwagi: Przerobiona wersja Sarevoka :-).



Bodhi

Rasa: wampir
Płeć: Kobieta
Charakter: chaotyczny zły
Poziom: 25
Cechy:
Siła: 24
Zręczność: 24
Kondycja: 20
Inteligencja: 15
Mądrość: 15
Charyzma: 14
KP: -1 (-7)
PŻ: 120
TraK0: 4 (-2)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 5
Czary: 5
Odporności:
Zimno (zwykłe i magiczne): 100%
Elektryczność: 100%
Magia: 75%
Trucizna: 100%
PD za pokonanie: 91000

Uwagi: Odporność na zwykłe bronie i +1. Walczy bronią +4, wysysa 5 poziomów przy trafieniu. Posiada zdolność regeneracji 2 PŻ na sekundę i odporności na strach: sen, utratę przytomności, zmęczenie, berserk, unieruchomienie, uroki, petryfikację, choroby, zamęt, ogłuszenie, dezintegrację, Uwięzienie, Labirynt, Słowo mocy: giń, śmierć, zabijanie, wysysanie poziomów i oślepienie. Bardzo seksowna kobietka, bardzo dba o cerę i o zęby.



Bruenor

Rasa: krasnolud
Płeć: Mężczyzna
Charakter: neutralny dobry
Klasa: wojownik
Poziom: 13
Cechy:
Siła: 17
Zręczność: 15
Kondycja: 19
Inteligencja: 12
Mądrość: 15
Charyzma: 15
KP: -3 (-6)
PŻ: 130 (175)
TraK0: 8 (2)
Liczba ataków: 4
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 4
Czary: 5
Odporności:
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 3500

Uwagi: Korgan powinien dać mu radę.



Cattie Brie

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna (fabularnie Płeć: Kobieta)
Charakter: chaotyczny dobry
Klasa: wojownik
Poziom: 16
Cechy:
Siła: 12
Zręczność: 16
Kondycja: 15
Inteligencja: 14
Mądrość: 16
Charyzma: 17
KP: 0 (-2)
PŻ: 65 (74)
TraK0: 0 (-6)
Liczba ataków: 3 i 1/2
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 4
Czary: 5
Odporności:
Magia: 98%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%
PD za pokonanie: 12000

Uwagi: Przerobiona postać Drizzta, nawet nie zmieniono płci.



Demilisz Kangaxx

Rasa: lisz
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: mistrz przywołań
Poziom: 27
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0 (-2)
PŻ: 50
TraK0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 90%
PD za pokonanie: 55000

Uwagi: Odporny na sen, utratę przytomności, unieruchomienie, polimorfię, zabijanie, choroby, strach, truciznę, odporny na broń +3 i niższą, odporny na zaklęcia poziomów 1-9 (z niektórymi wyjątkami np. Miniaturowe meteory Melfa). Używa tylko dwóch zdolności, lecz są one dość groźne, jeśli się przed nimi nie ochroniłeś. Skowyt demilisza to właściwie Zawodzenie Banshee – rzut obronny przeciwko śmierci lub nagła śmierć. Uwięzienie rzuca on jako zdolność specjalną, działa prawie tak samo jak czar maga z 9. poziomu. Najciekawsze jest to, że po przemianie w demilisza, Gaxxowi zmienił się charakter. Mógłby się sprawdzić jako drużynowa maskotka á la Morte (jak w Planescape Torment).



Demogorgon

Rasa: demon
Płeć: brak
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: tanari
Poziom: 25
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 20
Kondycja: 22
Inteligencja: 22
Mądrość: 22
Charyzma: 18
KP: -12 (-16), -2 przeciw pociskom
PŻ: 290
TraK0: -8 (-21)
Liczba ataków: 5
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 100%
Elektryczność: 100%
Zimno (zwykłe i magiczne): 50%
Magia: 90%
Sieczne, Kłute, Pociski: 10%
Obuchowe: 25%
PD za pokonanie: 36000

Uwagi: A oto „Uwięziony”, hehe. Odporny na broń +2 i niższą, posiada zdolność Zwiastuna śmierci, przyspieszenie rzucania zaklęć o 5, zwiększony ruch o 6. Odporny na: zatrzymanie czasu, sen, utratę przytomności, uroki, unieruchomienie, polimorfię, śmierć, zabijanie, ogłuszenie, truciznę, unieruchomienie, zamęt, bezmyślność, dezintegrację, uwięzienie, labirynt, petryfikację, Słowo mocy: giń, wyssanie energii, berserk, strach, choroby, uciszenie, Pole teleportacyjne, odrzucenie, czary poziomów 1-2, także na zaklęcie Obniżenie odporności (używaj innych zaklęć obniżających odporność na magię). Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy. Niewrażliwy na zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci. Walczy bronią +5, zadaje 1d6+5 obrażeń, przy trafieniu wyzwalane jest zarażenie – ofiara traci 2 PŻ na sekundę przez 3 rundy, oraz wysysa 2 poziomy, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4.



Draconis

Rasa: smok
Płeć: Mężczyzna
Charakter: neutralny zły
Klasa: mag
Poziom: 25
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 14
Kondycja: 16
Inteligencja: 15
Mądrość: 15
Charyzma: 13
KP: -10 (-11), -2 przeciw pociskom
PŻ: 190 (225)
TraK0: -4 (-11)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 50%
Kwas: 100%
Magia: 55%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 61000

Uwagi: Synalek Abazigala. To chyba rodzinne – występuje w dwóch postaciach, w pierwszej jako człowiek, w drugiej zamienia się w smo(cz)ka. W obydwóch posiada takie same odporności jak tatuś. Odporny na zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci. Wykrywa niewidzialnych, jest odporny na odrzucanie i cios w plecy. Jego szybkość rzucania zaklęć jest przyspieszona o 4, a jako smok jest odporny na Ognistą kulę i ma przyspieszoną szybkość poruszania się o 4. Używa standardowych zdolności (Smoczy strach, Odrzucenie skrzydeł) i zionięcia.

Kwasowy oddech brązowego smoka – 24k6 obrażeń od kwasu, połowa po udanym rzucie obronnym przeciwko zionięciom. Walczy szponem +4, zadaje 1k6+10. Często znika.



Drizzt

Rasa: elf
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny dobry
Klasa: wojownik
Poziom: 16
Cechy:
Siła: 13
Zręczność: 20
Kondycja: 15
Inteligencja: 17
Mądrość: 17
Charyzma: 14
KP: -10 (-16)
PŻ: 92 (101)
TraK0: 0 (-8)
Liczba ataków: 5
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 4
Czary: 5
Odporności:
Magia: 98%
Ogień: 50%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%
PD za pokonanie: 12000

Uwagi: Żagiew mrozu zapewnia mu odporność na ogień (i nam też, jak ją zdobędziemy...). Bardzo dobry wojownik i nie taki słaby, jak by się to mogło zdawać (bardzo dobra KP, TraK0 i 5 ataków), do tego odporny na magię, czego chcieć więcej?



Elhan

Rasa: elf
Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny neutralny
Klasa: wojownik
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 17
Zręczność: 19
Kondycja: 16
Inteligencja: 14
Mądrość: 11
Charyzma: 14
KP: 10 (0)
PŻ: 106 (124)
TraK0: 5 (5 dla prawej ręki, 9 dla lewej)
Liczba ataków: 2 (3 i 1/2)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
Berła/Różdżki/Laski: 6
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 4
Czary: 7
Odporności:
brak
PD za pokonanie: 6000

Uwagi: Ma przy sobie dwa sejmitary Shazzellim +1.



Ellesime

Rasa: elf
Płeć: Kobieta
Charakter: praworządny dobry
Klasa: kapłan
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 8
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 15
Mądrość: 18
Charyzma: 15
KP: 8
PŻ: 75
TraK0: 8
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
Magia: 50%
PD za pokonanie: 12000

Uwagi: Raczej nie powinna należeć do potężnych, skoro miasto elfów upadło. Jakaś taka nawiedzona...



Elminster

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny dobry
Klasa: kapłan/mag
Poziom: 29/18
Cechy:
Siła: 13
Zręczność: 18
Kondycja: 14
Inteligencja: 18
Mądrość: 18
Charyzma: 17
KP: 3 (-6)
PŻ: 100
TraK0: 10
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 50%
Magia: 50%
PD za pokonanie: 25000

Uwagi: Nosi Szatę neutralnego arcymaga i kilka innych użytecznych (lub nie) przedmiotów.



Firkraag

Rasa: smok
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: czerwony smok
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 17
Mądrość: 3
Charyzma: 9
KP: -11 (-12) -2 przeciw pociskom
PŻ: 184
TraK0: -5 (-12),
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%
PD za pokonanie: 64000

Uwagi: Ale z niego mądrala, haha. Odporny na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), uroki, spowolnienie, ogłuszenie, sen, rozkazy, utratę przytomności, zamęt, uciszenie. Jest chroniony przed zwykłą bronią dystansową (strzały, topory, strzałki, sztylety, bełty, kulki), odrzucaniem skrzydeł i ciosem w plecy, wykrywa niewidzialnych. Jak większość smoków używa określonych zdolności, w tym także zionięcia.

Zionięcie Czerwonego Smoka –zadaje 24k10 + 6 obrażeń od ognia (zwykłego), połowa, jeśli uda się rzut obronny przeciwko zionięciom. Zionięcie ma znaczny zasięg i obszar działania – 320 stóp (czyli ponad 100 metrów, cały ekran monitora, hehe).

Obniżenie odporności na ogień – jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z karnym modyfikatorem -3, jej odporność na ogień zostaje obniżona o 50% na 6 rund, efekt się kumuluje.

Walczy szponem +2, zadaje 1k12 +12 obrażeń.



Gromnir Il-Khan

Rasa: półork
Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny neutralny
Klasa: wojownik (kensai)
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 19
Zręczność: 19
Kondycja: 19
Inteligencja: 9
Mądrość: 10
Charyzma: 12
KP: 10 (-7)
PŻ:190 (235)
TraK0: 1 (-14 dla prawej ręki, -9 dla lewej)
Liczba ataków: 3 (5)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 2
Berła/Różdżki/Laski: 4
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 3
Czary: 4
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 20%
PD za pokonanie: 22500

Uwagi: Ma na sobie Pełną zbroję płytową +2, więc jego TraK0 jest niższe o 1 pkt., a prędkość poruszania o 2 pkt. Walczy Lodową gwiazdą, więc ma niewielką odporność na ogień.



Illasera

Rasa: elf
Płeć: Kobieta
Charakter: neutralny zły
Klasa: wojownik/mag (wieloklasowiec)
Poziom: 20/1
Cechy:
Siła: 17
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 14
Mądrość: 14
Charyzma: 9
KP: 6 (-3)
PŻ: 98
TraK0: 11 (7)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 6
Odporności:
brak
PD za pokonanie: 10000

Uwagi: Odporna na cios w plecy, poza tym strasznie cienka w uszach...



Jon Irenicus

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny dobry
Klasa: mag
Poziom: 29
Cechy:
Siła: 13
Zręczność: 18
Kondycja: 14
Inteligencja: 18
Mądrość: 18
Charyzma: 17
KP: 10
PŻ: 96
TraK0: 11
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
brak
PD za pokonanie: brak

Uwagi: Wykrywa niewidzialnych (jeśli chodzi o walkę). Mógłby być lepszym magiem, gdyby naprawdę się nią zajął, rozproszyły go chyba inne przedsięwzięcia – eksperymenty, próby odebrania nam duszy, ugody z drowami. Jednak dążenie do określonego celu może być wadą lub zaletą.



Lisz Kangaxx

Rasa: lisz
Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: mistrz przywołań
Poziom: 27
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0 (-2)
PŻ: 126
TraK0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Ulubieniec wszystkich, to jego pierwsza forma. Punkty życia nawet robią wrażenie. Warto zwrócić uwagę na charakter. Odporny na sen, utratę przytomności, uroki, unieruchomienie, polimorfię, śmierć, zabijanie, ogłuszenie, truciznę, unieruchomienie, zamęt, bezmyślność, dezintegrację, uwięzienie, labirynt, petryfikację, Słowo mocy: giń, wyssanie energii, zmęczenie, berserk, strach, choroby, uciszenie, odporny na zwykłą broń, czary poziomów 1-5, chroniony przed przywoływanymi demonami. Jako że ma na sobie Pierścień Gaxxa, to zyskuje regenerację 1 PŻ na 3 sekundy oraz 10% odporności na magię i premię do KP oraz rzutów obronnych (można mu go ukraść, to go trochę osłabi). Całkiem świetnie radziłby sobie jako zastępstwo dla Edwina.



Melissana

Rasa: elf
Płeć: Kobieta
Charakter: neutralny zły
Klasa: kapłan/mag (wieloklasowiec)
Poziom: 30/30
Cechy:
Siła: 19
Zręczność: 20
Kondycja: 22
Inteligencja: 18
Mądrość: 19
Charyzma: 21
KP: -8 (-12)
PŻ: 250 (258)
TraK0: -7 (-17)
Liczba ataków: 5
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 2
Zionięcia: 3
Czary: 4
Odporności:
Ogień: 100%
Magiczny ogień: 50%
Zimno: 100%
Magiczne zimno: 50%
Elektryczność: 100%
Kwas: 100%
Magia: 90%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 50%
PD za pokonanie: 91000

Uwagi: Standardowe odporności, jak u poprzednich Dzieci Bhaala (w tym odporność na czary poziomów 1-2). Odporna na bronie +2 i niższe. Zwiększona prędkość poruszania się o 4, przyspieszenie rzucania zaklęć o 4. Wykrywa niewidzialnych, odporna na cios w plecy.

Walczy włócznią +5, zadaje 1d8+5 obrażeń, przy trafieniu wyzwalanych jest kilka efektów: dodatkowe 2k10 obrażeń od zimna, 25% szans na spowolnienie lub ogłuszenie celu na 3 rundy, jeśli nie uda się jej rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4; zabija wszystkie przywoływane istoty; przy każdym trafieniu wszystkie rzuty obronne zmniejszają się o 1 pkt. na 2 rundy; a odporność na magię o 5%. Walczy też bronią dystansową +4, zadaje 1k4 + 4 obrażeń, dodatkowo przy trafieniu wyzwalane są efekty: ogłuszenie, jeśli ofierze nie powiedzie się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -2; dodatkowe 1k6 obrażeń od zimna; zarażenie chorobą – utrata 1 PŻ na sekundę przez 30 sekund.



Nizidramanii'yt

Rasa: smok
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: smok cienia
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 21
Kondycja: 21
Inteligencja: 20
Mądrość: 21
Charyzma: 21
KP: -12 (-17), -2 przeciw pociskom
PŻ: 200
TraK0: -3 (-13; -6 dla prawej „łapy”, -2 dla lewej)
Liczba ataków: 4 (5)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 20%
Zimno (zwykłe i magiczne): 20%
Elektryczność: 20%
Kwas: 100%
Magia: 65%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 52000

Uwagi: Takie same odporności jak Firkraag, używa też zdolności smoków: Smoczego strachu, Uderzenia skrzydeł, Zionięcia i własnych zaklęć druidycznych:

Rozrost roślinności to nic innego jak zmodyfikowane Oplątanie, zatrzymuje na 1 rundę i dodaje karę -2 do KP, jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z karnym modyfikatorem -10.

Wezwanie owadów – działa jak Pełzająca zagłada – trwa 3 rundy, w każdej sekundzie ofiara otrzymuje 2 pkt. obrażeń, co przez 3 rundy, razem ponad 70 pkt. (na szaleńczym będą to dwukrotnie większe obrażenia, więc ponad 140!), czar powoduje 100% szans na nieudane rzucenie zaklęcia.

Zionięcie Czarnego Smoka – zadaje 24k4 +6 obrażeń od kwasu, połowa po udanym rzucie obronnym przeciwko zionięciom.

Walczy szponem +5, zadaje 1k6 obrażeń (ale szpan, co...).



Pustoszyciel

Charakter: praworządny zły
Cechy:
Siła: 24
Zręczność: 24
Kondycja: 22
Inteligencja: 17
Mądrość: 15
Charyzma: 17
KP: -6 (-12),
PŻ: 534
TraK0: -6 (-16)
Liczba ataków: 5
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 4
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 5
Odporności:
Ogień: 100%
Magiczny ogień: 50%
Zimno: 100%
Magiczne zimno: 75%
Kwas: 100%
Elektryczność: 100%
Magia: 90%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 75%
PD za pokonanie: 50000

Uwagi: Odporny na: zatrzymanie czasu, uroki, utratę przytomności, strach, choroby, petryfikację, zabijanie, śmierć, zamęt, unieruchomienie, polimorfię, ogłuszenie, odrzucenie, dezintegrację, Pole teleportacyjne, truciznę, bezmyślność, wysysanie energii, uwięzienie, Labirynt, Słowo mocy: giń, czary poziomów 1-2 i na Obniżenie odporności (używaj innych zaklęć obniżających odporność na magię), Odporny na broń +3 i niższą. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy. Na dystans walczy bronią+4, zadaje 1k4 +4 obrażeń, efekty mają 32% szans na wystąpienie: zadanie 2k4 obrażeń od zimna; zatrucie – jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko śmierci z modyfikatorem -2, otrzyma 2 pkt. obrażeń na sekundę od trucizny przez 1 rundę; ogłuszenie – jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -2, zostanie ogłuszona na 1 rundę. W zwarciu – broń +5, zadaje 1k10 + 2 obrażeń, efekty mają 50% szans na wystąpienie: odrzucenie, jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko zionięciom z modyfikatorem -6; zadanie 1k8 dodatkowych obrażeń obuchowych, jeśli nie uda się rzut obronny z modyfikatorem -6; utrata przytomności na pół rundy, jeśli nie powiedzie się rzut obronny przeciwko zionięciom z modyfikatorem -10. Do tego rozproszenie magii przy każdym trafieniu i -5% do odporności na magię na 10 sekund. Prawdziwy twardziel.



Saemon Havarian

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: neutralny
Klasa: wojownik/mag (wieloklasowiec)
Poziom: 16/16 (20/20)
Cechy:
Siła: 16
Zręczność: 16
Kondycja: 18
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 13
KP: 8
PŻ: 100 (136)
TraK0: 5
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4 (3)
Berła/Różdżki/Laski: 6 (3)
Petryfikacja/Polimorfia: 5 (4)
Zionięcia: 4 (4)
Czary: 7 (4)
Odporności:
brak
PD za pokonanie: 18000 (20000)

Uwagi: Nieco lepszy przeciętniak, lecz zarazem sprytny cwaniak. Gdy pojawia się w Amkhetran jest nieco potężniejszy (wyższy poziom, lepsze rzuty), wartości, jak w nawiasach.



Sarevok

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: wojownik
Poziom: 17
Cechy:
Siła: 18/00
Zręczność: 17
Kondycja: 18
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma: 15
KP: 10
PŻ: 120
TraK0: 4
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 3
Czary: 6
Odporności:
brak
PD za pokonanie: brak

Uwagi: Nie można zapomnieć o naszym (nie)kochanym braciszku, chyba powinien znaleźć się w rankingu, nie? Dlaczego? Bo posiada zdolność Zwiastuna śmierci – 3% szans na zadanie 200 pkt. obrażeń siecznych, dodatkowo jeśli ofierze nie uda się rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4, zostanie ogłuszona na 2 rundy. 3% jak na warunki Baldurowe to wystarczająco dużo, na ogół podczas walk takie ataki będą miały miejsce. Jego upiór, którego można spotkać w Piekle jest oczywiście nieco potężniejszy, zresztą jest to tylko upiór.



Sendai

Rasa: elf
Płeć: Kobieta
Charakter: neutralny zły
Klasa: kapłan/mag
Poziom: 20/20
Cechy:
Siła: 17
Zręczność: 19
Kondycja: 9
Inteligencja: 14
Mądrość: 14
Charyzma: 9
KP: 8 (-8)
PŻ: 182 (197)
TraK0: 8 (7)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 2
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 8
Czary: 6
Odporności:
Magia: 84%
PD za pokonanie: 18000

Uwagi: Zwiększony ruch o 5, przyspieszenie rzucania zaklęć o 4. Odporna na: uroki, petryfikację, polimorfię, unieruchomienie, sen, strach, śmierć i zabijanie, truciznę, wysysanie poziomów, dezintegrację, ogłuszenie, uwięzienie, Słowo mocy: giń. Wykrywa niewidzialnych, jest niewrażliwa na zdolność Sarevoka, atak Zwiastuna śmierci. Walczy cepem +5, 33% szans na wystąpienie jednego z efektów: rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -2, albo spowolnienie na 5 rund; rzut obronny przeciwko czarom lub zmniejszenie siły do 3 pkt.; zatrucie celu – rzut obronny przeciwko zionięciom z modyfikatorem -2 – 1 pkt. obrażeń od trucizny przez 10 sekund.



Thaxll'ssillyia

Rasa: smok
Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: kapłan
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 25
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 14
Mądrość: 16
Charyzma: 13
KP: -12 (-13), -2 przeciw pociskom
PŻ: 160 (169)
TraK0: -3 (-10)
Liczba ataków: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Magia: 60%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
PD za pokonanie: 45000

Uwagi: Odporność na unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), spowolnienie, wysysanie poziomów i oślepienie. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy.

Używa oczywiście zdolności (Smoczy strach, Odrzucenie skrzydeł) i Zionięcia:

Zionięcie Smoka Cienia – powoduje Oślepienie na 1 rundę (m.in. kara +10 do TraK0 i zmniejsza się drastycznie pole widzenia); wyssanie 4 poziomów na 10 rund – jeśli nie uda się rzut obronny przeciwko zionięciem wyssane zostają 2 dodatkowe poziomy.

Walczy szponem +5, zadającym 3k6 obrażeń (nie śmiać się!).



Volo

Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna
Charakter: neutralny dobry
Poziom: 5
Cechy:
Siła: 11
Zręczność: 15
Kondycja: 14
Inteligencja: 16
Mądrość: 12
Charyzma: 13
KP: 10 (9)
PŻ: 21
TraK0: 19
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
Berła/Różdżki/Laski: 11
Petryfikacja/Polimorfia: 13
Zionięcia: 14
Czary: 12
Odporności:
brak
PD za pokonanie: 650

Uwagi: ma na sobie Pas Imoen.



Yaga-Shura

Rasa: krasnolud
Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: wojownik (berseker)
Poziom: 23
Cechy:
Siła: 14
Zręczność: 14
Kondycja: 18
Inteligencja: 11
Mądrość: 10
Charyzma: 11
KP: -5 (-21)
PŻ: 186
TraK0: -5 (-14)
Liczba ataków: 2 (3 i 1/2)
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień (zwykły i magiczny): 110%
PD za pokonanie: 30000

Uwagi: A oto uciekinier od sierotki Marysi, zagubiony krasnoludek. Odporny na: spowolnienie, unieruchomienie (Oplątanie, Pajęczyna, Śliskość), Pole teleportacyjne, strach, petryfikację, truciznę, odrzucanie skrzydeł (m.in. efekt Ciosu), ogłuszenie, uroki, sen, wysysanie poziomów, labirynt, uwięzienie. Wykrywa niewidzialnych i jest odporny na cios w plecy. Niewrażliwy na śmierć i zabijanie oraz zdolność Sarevoka – atak Zwiastuna śmierci. Nosi Zbroję płytową Shuruppaka, przez co jego TraK0 pogarsza się o 1 pkt., a szybkość poruszania zmniejsza się o 2 pkt. Walczy młotem +3, zadaje 2k10 obrażeń, dodatkowe 1k6 od ognia.

Hall of Fame