Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne


by Kinski


Alchra Diagott

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 11
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0
PŻ: 90
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Zwykły lisz, przebywa w Maszynie z uwięzionymi duszami w Podmroku, można go uwolnić - czwarta "dusza" od lewej.



Azamantes

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mag
Poziom: 25
Cechy:
Siła: 12
Zręczność: 10
Kondycja: 14
Inteligencja: 18
Mądrość: 18
Charyzma: 17
KP: -4
PŻ: 180
Trak0: 3
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 5
Czary: 4
Odporności:
Ogień zwykły i magiczny:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
Magiczne zimno: 50%
Kwas: 50%
Sieczne, Kłute, Obuchowe i Pociski: 20%
PD za pokonanie: 25000

Uwagi: Można go spotkać na 5. poziomie twierdzy Strażnika, pojawia się po otwarciu jednej z pieczęci otwierającej portal do Uwięzionego ("Uwięzionego"). Ma zwyczajne odporności lisza oraz dodatkowo jest niewrażliwy na: ogłuszenie, zamęt, truciznę, zmęczenie, utratę przytomności i sen, panikę, uroki, berserk i petryfikację. Odporny na cios w plecy. Walka z nim to wyższa szkoła jazdy. Automatycznie wyzwala dwa razy Strach lisza, działa podobnie jak Smoczy strach - rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -4, albo ofiara ucieknie w panice i otrzyma karę -2 do TraK0. Na początku wyzwalają mu się zaklęcia ochronne: Kamienna skóra, Ulepszona opończa i Lustrzane odbicia, uruchamia też Wyzwalacz zaklęć z Ochroną przed ogniem i Kloszem niewrażliwości, po czym rzuca Zatrzymanie czasu i kolejno: Rój meteorów, Uwięzienie, Plugawy uwiąd, Labirynt, Symbole, Ogień słońca, Zawodzenie Banshee, Palec śmierci, Drzwi z cienia, Przywołanie ifrita, Zamianę ciała w kamień, Dezintegrację, Dominację, Spowolnienie, Ognistą strzałę, Kwasową strzałę Melfa, Pomniejsze drążenie Larlocha, Polimorfowanie innego. Na ogół podczas zatrzymania czasu aktywuje mu się Sekwencer z Ognistą kulą, Zamętem i Ochroną przed złem, jeśli zostanie średnio zraniony aktywuje Łańcuch czarów z Ulepszoną opończą, Odbiciem czaru i Kloszem niewrażliwości, po poważnym zranieniu aktywuje mu się Warunkowanie z OpMB, czasem rzuca Kamienną skórę i Odbicie czaru, jeśli ochrony zostały rozproszone. Jako że rzuca Uwięzienie, to dobrze byłoby się przed nim ochronić, wystarczy Odbicie/Odchylenie czaru, Niepodatność na czary/Odrzucanie, Tarcza Archonów.



Deirex

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 18
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 20
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0
PŻ: 123
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 3
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Trochę mądrzejszy od pozostałych, ma aż 20 pkt., inteligencji, jednak to nieco zmodyfikowany zwykły lisz, ma tylko więcej PŻ i lepsze rzuty obronne. Można go spotkać w jego wieży w mieście drowów Ust Natha w Podmroku w związku z zadaniem związanym z Jarlaxlem i Visajem.



Kangaxx (lisz)

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 27
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0
PŻ: 126
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Ulubieniec niemal wszystkich, baldurowa maskotka i legenda. Uroczy, czarujący nieumarły magik i sztukmistrz w pierwszej swojej odsłonie. Przebywa w krypcie w Dokach (dom na prawo od tawerny "Morska Zdobycz"). Posiada standardowe odporności jak zwykły lisz oraz dodatkowo jest niewrażliwy na: Uwięzienie i Labirynt, petryfikację, Słowo mocy: giń, uroki, wyssanie energii, berserk, strach, śmierć (np. bronią worpalną, jaką walczą devy i planetary, efekty Srebrnego miecza), ogłuszenie, truciznę, zamęt, bezmyślność, zmęczenie, choroby, ciszę. Jako że ma na sobie Pierścień Gaxxa, to zyskuje regenerację 1 PŻ na 3 sekundy oraz 10% odporności na magię i premię do KP oraz rzutów obronnych (można mu go ukraść, to go trochę osłabi). Skrypt i czary jakie rzuca są takie same, jak w przypadku zwykłego lisza. Jeśli pozostanie mu 1 PŻ życia przemieni się w Demilisza Kangaxxa.



Kangaxx (demilisz)

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 27
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0 (-2)
PŻ: 50
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 90%
PD za pokonanie: 55000

Uwagi: Wyszło szydło (martwe) z worka. Odporności, jak w przypadku pierwszej formy, dodatkowo jest odporny na broń +3 i o niższym umagicznieniu oraz na niemal wszystkie zaklęcia poziomów 1-9 (z niektórymi wyjątkami np. Miniaturowe meteory Melfa, Czarne ostrze Klęski, Płonąca kula Sola, itd.). Używa tylko dwóch zdolności, lecz są one dość groźne: Skowyt demilisza - to właściwie Zawodzenie Banshee, rzut obronny przeciwko śmierci lub nagła śmierć (Osłona przed śmiercią chroni przed efektem). Uwięzienie rzuca on jako zdolność specjalną, działa prawie tak samo jak czar maga z 9. poziomu (można się przed nim obronić Ochroną przed magią, Niepodatnością na czary/Odrzucanie; czary takie jak Odbicie czaru, Tarcza Archonów, Pułapka na czary działają zbyt krótko, bo lisz rzuca Uwięzienie jak karabinek). Po przemianie w demilisza, Gaxxowi zmienił się charakter (ciekawe). Posiada też Pierścień Gaxxa, co zapewnia mu dodatkową ochronę. Dość prostym sposobem jest użycie Wekiery zniszczeń czy Lazurowego ostrza. Mógłby się sprawdzić jako drużynowa maskotka á la Morte (jak w Planescape Torment).



Kapłan

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny neutralny
Klasa: Kapłan
Poziom: 11
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 16
Mądrość: 18
Charyzma: 10
KP: 0
PŻ: 110
Trak0: 8
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Wszystkie po 30%, łącznie z odpornością na obrażenia fizyczne
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Tego lisza można spotkać na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika, walka z nim jest opcjonalna, jeśli odda mu się Stare pantofle, to odejdzie, jednak jeśli nie - stanie się wrogi, dodatkowo do pomocy przyzwie dwóch Wojowników Szkieletorów. Posiada odporności jak zwykły lisz oraz dodatkowo regeneruje 1 PŻ na rundę. Podczas walki rzucone zostają na niego od razu: Regeneracja i Bariera ostrzy, po czym rzuca kolejno (o ile zdąży): Pełzającą zagładę, Palec śmierci, Plagę owadów, Zamęt, Przywołanie żywiołaka ognia, Przywołanie żywiołaka ziemi, Powietrznego sługę; Ciszę, 5 metrów (nawet dwukrotnie); Słup ognia, Unieruchomienie osoby, Płaszcz strachu, Lustro materii. Po trafieniu rzuca Żelazną skórę. Jeśli ma poważne rany rzuca Uzdrowienie. Ten lisz jest szybszy niż jego koledzy po fachu - porusza się, jakby miał buty szybkości (ale stare pantofle mamy my, i nie oddamy!).



Lagole Gon

Płeć: brak
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: Mag
Poziom: 29
Cechy:
Siła: 13
Zręczność: 18
Kondycja: 14
Inteligencja: 18
Mądrość: 18
Charyzma: 17
KP: 10 (6)
PŻ: 96
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności: brak
PD za pokonanie: 26000

Uwagi: Można go spotkać podczas wykonywania zadania Cernda związanego z jego rodziną. Lisz przebywa w Posiadłości Derilów w Dzielnicy rządowej, jednak niełatwo sprowokować go do walki. Nie posiada żadnych odporności. Rzuca takie same zaklęcia jak Shangalar.



Lisz

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 11
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0
PŻ: 90
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Standardowy lisz, w Cieniach Amn wszystkie są bardzo wolne, ślimaki są szybsze (ślimaki? w Faerunie?!). W Tronie Bhaala (a więc i w Twierdzy Strażnika) niektóre są dość szybkie. Każdy (oprócz Lagole Gona) nosi nieupuszczalny pierścień, który zapewnia odporność na: utratę przytomności, sen, unieruchomienie, polimorfię, dezintegrację i zabijanie (z czarów, np. Zawodzenie Banshee, Symbol: śmierć, Palec śmierci, Zabijanie żyjących, itp.) oraz co najważniejsze - na czary poziomów 1-5 (włącznie, wyjątkami są - pośrednio - Miniaturowe meteory Melfa, Wyrocznia, wysokopoziomowe Rozproszenie/Usunięcie magii), chroni też przed zwykłą bronią, demonami, zimnem i elektrycznością (100%). Wszystkie lisze wykrywają i widzą niewidzialnych, jako nieumarli są podatni na odpędzanie, bronie i czary działające przede wszystkim na nieumarłych (Wekiera zniszczeń, Lazurowe ostrze, Promień słońca). Mimo że zwykłe lisze mają tylko 11. poziom, to skrypt pozwala im rzucać zaklęcia z wysokich poziomów. Na początku automatycznie zostają zarzucone czary ochronne: Kamienna skóra, Ochrona przed magicznymi broniami i Pułapka na czary; w przypadku ucieszenia (Słowo mocy: cisza), rzucają Ugłosowienie; jeśli widzą postacie, to zaczynają rzucać Zatrzymanie czasu, podczas którego automatycznie aktywuje się Wyzwalacz zaklęć z Prawdziwym widzeniem, Usunięciem magii i Zaklęciem śmierci, potem serwują serię zaklęć, kolejno: Symbol ogłuszenie, strach i śmierć; Ogień słońca, Zawodzenie Banshee, Drzwi z cienia, Plugawy uwiąd, Palec śmierci, Przyzwanie ifrita, Zamiana ciała w kamień, Dezintegracja, Dominacja, Ognista tarcza, Spowolnienie, Ognista strzała, Kwasowa strzała Melfa, Pomniejsze drążenie Larlocha, Polimorfowanie innego. W przypadku, jeśli czary ochronne zostały rozproszone lub minął ich czas działania rzucają Odbicie czaru. Po zranieniu aktywują Łańcuch czarów z Odbiciem czaru i Zwodniczym sobowtórem, po średnim zranieniu - Warunkowanie z Ochroną przed magicznymi broniami.

Najprostszym sposobem ich pokonania jest użycie zwoju Ochrony przed nieumarłymi (zielonego), lecz wtedy nie ma zabawy i walka w zasadzie sprowadza się do zbicia ożywieńca na kwaśne (i martwe) jabłko, to trochę pójście na łatwiznę.

Jeszcze prostsze jest zauroczenie lisza i kazanie mu rzucenie na siebie samego Uwięzienia, do tego potrzebny będzie Pierścień kontroli nad powietrzem. Sposób skuteczny, za prosty, ale zabawny.

Można też przygotować pułapki, jednak w przypadku zwykłych liszy ich pojawienie się jest na ogół losowe, w dodatku atakują w towarzystwie innych nieumarłych. Skoro złodziej działa, to niech spróbuje wsadzić coś liszowi w plecy - niemal wszystkie lisze w Cieniach Amn są wrażliwe na cios w plecy, o ile uda się go przeprowadzić (rzuca Kamienną i Ochronę przed magicznymi broniami, ale można sztyletować tych, którzy wstają z grobu). Jako że chroni ich Ochrona przed magicznymi broniami (OpMB), to przez 4 rundy będą niepodatni na ataki jakąkolwiek bronią (jedynymi zaklęciami, które są w stanie usunąć tę ochronę są: Wyłom, ale lisz są na niego odporne, więc pozostaje Usunięcie/Rozproszenie magii, jednak potrzebny jest do tego wyższy poziom, a samo zaklęcie nie zawsze podziała), zostają czary - najlepiej obszarowe, bo chroni ich Pułapka na czary, np. Fałszywy świt i Promień słońca, Burza ognia, nieźle się sprawują: Piękno natury (oślepiony przeciwnik, to wkrótce martwy przeciwnik...) lub Pełzająca zagłada. Z czarów maga bardzo dobrze działają: Zapalająca chmura, Zabójcza mgła, Opóźniona kula ognista, Tęczowe kolory, Słowo mocy: ogłuszenie (jeśli zostanie zraniony), Plugawy uwiąd Abi-Dalzima. Własne czary ochronne są dość oczywiste, skoro wiadomo, jakie zaklęcia rzuca lisz. Trzeba uważać na Usunięcie magii z Wyzwalacza, bo jak usunie czary ochronne, to może być nieciekawie - można podesłać mu jakieś mięsko armatnie, jako przynętę (z Różdżki przywołania potwora można puszczać potworki non stop).

Występowanie - na ogół należą do losowych przeciwników, pojawiają się w zależności od liczby doświadczenia głównej postaci - w przypadku jeśli liczba wynosi ponad 2 mln. PD, to można je będzie spotkać razem z 2 Większymi mumiami i Wojownikami Szkieletorami w następujących miejscach: Miasto ghuli w zadaniu z Niewidzącym Okiem; Ruiny świątyni - w tej lokacji można spotkać nawet dwóch - w pomieszczeniu za podłogą z lawą i przed posadzką z literami (prowadzi do Ołtarza Amaunatora); Czarowięzy, druga część poziomu pierwszego, lisz będzie obok Biblioteki Daka.



Lisz cienia

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mag
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 12
Zręczność: 10
Kondycja: 14
Inteligencja: 18
Mądrość: 18
Charyzma: 17
KP: 0
PŻ: 110
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Niemal identyczny jak poprzednik pod względem statystyk i odporności, trochę różnic jest w skrypcie. Takiego lisza można spotkać po otwarciu sarkofagu w Starych tunelach w pobliżu wyrzutków z kultu Niewidzącego Oka, strzeże części Gaxxa (Złoty korpus), po otwarciu krypty wstaje z niej, przez co można się przygotować na jego spotkanie. Na początku rzuca Kamienną skórę i Ulepszoną opończę, aktywuje też Wyzwalacz zaklęć z Ognistą tarczą (czerwoną), Zwodniczym sobowtórem i Kloszem niewrażliwości, jeśli widzi jakieś przywołańce, to traktuje je Zaklęciem śmierci (1-2 razy), potem Zatrzymuje czas, aktywuje Sekwencer z Zamętem, Ognistą kulą oraz Ochroną przed złem i rzuca kolejno: Symbol: ogłuszenie, Symbol: strach, Zawodzenie Banshee, Ogień słońca, Labirynt, Plugawy uwiąd, Labirynt, Palec śmierci, Przyzwanie ifrita, Symbol: ogłuszenie, Labirynt, Zamiana ciała w kamień, Dezintegracja, Dominacja, Przywołanie ifrita. Jeśli nie ma czarów ochronnych, to rzuca Odbicie czaru, po zranieniu aktywuje Łańcuch czarów z Ulepszoną opończą, Odbiciem czaru i Zwodniczym sobowtórem, po średnich ranach aktywuje Warunkowanie z OpMB. Sposoby jak wyżej, można go potraktować pułapkami i ciosem w plecy, po czym dobić czarem (maga np. ogniowe obszarówki, Zabójcza mgła, Tęczowe kolory, Plugawy uwiąd), nie warto rzucać Słowa mocy: ogłuszenie, bo i tak nie podziała. Skoro rzuca Ulepszoną opończę, to można go spróbować zranić minimum bronią +4 lub czarem-bronią, np. Miniaturowymi meteorami Melfa, Krzywdzeniem czy Płonącą kulą Sola (mają umagicznienie +6).



Lisz z Bram miasta (ukryta krypta w gospodzie Pod Krzywym Żurawiem)

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 19
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 11
KP: 0
PŻ: 110
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Nieco zmodyfikowane połączenie zwykłego lisza z liszem żywiołu - posiada odporności zwykłego, lecz skrypt należy już do lisza żywiołu. W kufrze obok można znaleźć długi miecz Dzienną gwiazdę. Atak czarami obszarowymi może być trochę niebezpieczny, bo ograniczeniem jest bardzo małe pomieszczenie, można więc spróbować wyjść do gospody, lisz powinien wyjść (jeśli będzie się wchodzić i wychodzić, to czasem się sklonuje...). Nie jest odporny na ogłuszenie, więc można spróbować Słowa mocy, lecz po zdjęciu ochron (Rubinowy promień odwrócenia, Bicz ochronny Khlebena, Przeszywająca magia - na Klosz niewrażliwości, Pułapkę na czary i Odbicie czaru). Inne działania, podobnie jak w przypadku lisza żywiołów czy zwykłego.



Lisz żywiołu

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mag
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 12
Zręczność: 10
Kondycja: 14
Inteligencja: 18
Mądrość: 18
Charyzma: 17
KP: 0
PŻ: 110
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 4
Odporności:
Ogień: 100%
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Ten lisz pod pewnymi względami jest znacznie potężniejszy, posiada odporności takie jak zwykły lisz, dodatkowo na ogłuszenie, zamęt, uciszenie, panikę oraz jest niewrażliwy na ogień, a co za tym idzie na Zapalającą chmurę, Burzę ognia czy Opóźnioną kulę ognistą. Takiego lisza można spotkać w Dzielnicy mostów oraz w Twierdzy Strażnika (4 poziom podczas zdobywania olejów). Lisz w Dzielnicy mostów strzeże części Gaxxa (Złote ramię i noga), po otwarciu Krypty wstaje z niej, przez co można się przygotować na jego spotkanie. Jego skrypt trochę się różni od standardowego, na początku rzuca Kamienną skórę, Lustrzane odbicia i Ulepszoną opończę, aktywuje też Wyzwalacz zaklęć z Ognistą tarczą (czerwoną) i Kloszem niewrażliwości, jeśli widzi jakieś przywołańce, to traktuje je Zaklęciem śmierci (1-2 razy), potem Zatrzymuje czas, aktywuje Sekwencer z Zamętem, Ognistą kulą oraz Ochroną przed złem i rzuca kolejno: Rój meteorytów, Bramę, Ochronę przed złem (i tak jest chroniony przed demonami), Plugawy uwiąd, Labirynt, Symbole (wszystkie), Ogień słońca, Zawodzenie Banshee, Drzwi z cienia, Plugawy uwiąd, Palec śmierci, Przyzwanie ifrita, Zamiana ciała w kamień, Dezintegracja, Dominacja, Ognista tarcza, Spowolnienie, Ognista strzała, Kwasowa strzała Melfa, Pomniejsze drążenie Larlocha, Polimorfowanie innego. Jeśli nie ma czarów ochronnych, to rzuca Odbicie czaru, po zranieniu aktywuje Łańcuch czarów z Ulepszoną opończą, Odbiciem czaru i Kloszem niewrażliwości, po średnich ranach aktywuje Warunkowanie z OpMB. Sposoby jak wyżej, można go potraktować pułapkami i ciosem w plecy, po czym dobić czarem (maga np. Zabójcza mgła, Tęczowe kolory, Plugawy uwiąd), nie warto rzucać Słowa mocy: ogłuszenie, bo i tak nie podziała. Skoro rzuca Ulepszoną opończę, to można go spróbować zranić minimum bronią +4 lub czarem-bronią, np. Krzywdzeniem czy Płonącą kulą Sola (mają umagicznienie +6). Jeśli jest chroniony Ognistą tarczą, to niech nie atakują go zbrojni, chyba, że zostanie ona rozproszona, np. Usunięciem/Rozproszeniem magii (wymagany raczej wyższy poziom postaci), Karsomirem czy Strzałami rozproszenia. Jeśli nie uda się rozproszyć tego czaru, to można też atakować z dystansu bronią zadającą obrażenia od żywiołów, lecz trzeba pamiętać, że nie podziała, jeśli lisz chroniony jest Ulepszoną opończą (chyba że atakuje się go bronią +4 i wyższą). Skoro przywołuje Biesa z otchłani, to wypada rzucić Ochronę przed złem, jeśli rzuca Symbole, to kolejno: Ochrona przed strachem/Przełamanie strachu, Osłona przed śmiercią i np. Swoboda ruchów (lub coś innego zabezpieczającego przed ogłuszeniem), jeśli Plugawy uwiąd - Ochrona przed magiczną energią, Lustrzane odbicia lub odporność na magię, jeśli Ogień słońca/Rój meteorytów - Ochrona przed ogniem, itd.



Nevaziah

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: Mag
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 18
Zręczność: 15
Kondycja: 16
Inteligencja: 20
Mądrość: 20
Charyzma: 11
KP: 0
PŻ: 88
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcia: 4
Czary: 6
Odporności:
Ogień zwykły i magiczny: -25%
Elektryczność: 100%
Zimno zwykłe i magiczne: 100%
Kwas: 100%
Kłute, Obuchowe, Sieczne: 50%
Pociski: 75%
PD za pokonanie: 8000

Uwagi: Spotkać go można podczas wykonywania zadania Edwina związanego ze Zwojem Nicości, przebywa w Niższych grobowcach. Najlepszy lisz pod względem statystyk i odporności, posiada zwyczajne odporności jak lisz oraz dodatkowo jest niewrażliwy na: ogłuszenie, zamęt, truciznę, zmęczenie, utratę przytomności i sen, panikę, uroki, berserk, petryfikację. Byłby to potężny przeciwnik, gdyby jego skrypt nie był taki słaby - na początku rzuca Przyspieszenie ruchów i Ochronę przed złem, Lustrzane odbicia, potem rzuca Animację martwego lub Przywołanie potwora III, Drzwi z cienia, Ognistą kulę, Stożek zimna, Błyskawicę, Usunięcie magii, Śmierdzącą chmurę, Płomienie Agannazara i Magiczny pocisk. Potraktować go Prawdziwym widzeniem/Ujawnianiem niewidzialnych, a zbrojni spałują go w 1-2 rundy.



Odamaron

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz odrzucania
Poziom: 20
Cechy:
Siła: 12
Zręczność: 12
Kondycja: 12
Inteligencja: 20
Mądrość: 17
Charyzma: 10
KP: -2
PŻ: 137
Trak0: 7
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 3
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 22000

Uwagi: Odporności jak u zwykłego lisza, można go sztyletować. Czaruje nieco bardziej ambitnie, ale tylko na początku - od razu są dodawane na niego Kamienna skóra, OpMB i Pułapka na czary, potem zatrzymuje czas i kolejno puszcza wiązankę: Sekwencer z Zaklęciem śmierci, Usunięciem magii i Prawdziwym widzeniem; potem Symbole, Ogień słońca, Zawodzenie, Plugawy, Drzwi z cienia, Palec śmierci, Przywołanie ifrita, Zamiana ciała w kamień, Dezintegracja, Dominacja itd.



Płomienna czaszka

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 14
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: -4
PŻ: 66
Trak0: 10
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
Berła/Różdżki/Laski: 7
Petryfikacja/Polimorfia: 9
Zionięcia: 11
Czary: 8
Odporności:
Magia: 75%
Ogień zwykły i magiczny: 127%
Zimno zwykłe i magiczne: -100%
Obuchowe i Sieczne: 30%
Pociski: 50%
PD za pokonanie: 11000

Uwagi: Można je spotkać w Maszerujących górach i Twierdzy Strażnika. Niewrażliwa na: ogłuszenie, zamęt, truciznę, zmęczenie, utratę przytomności i sen, panikę, uroki, bersek, petryfikację oraz zabijanie. Regeneruje 2 PŻ na sekundę, ma ruch zwiększony o 10, odporna na cios w plecy. Bardzo denerwujący przeciwnik, porusza się niezwykle szybko, ucieka i powraca, chroni ją Ognista tarcza (czerwona), rzuca kilka zaklęć: Płonące dłonie, Płomienie Agannazara, Zapalającą chmurę, Ognistą kulę czy coś podobnego do Eksplodującej czaszki, jednak zadającej obrażenia od ognia, jak ginie wybucha taką samą Eksplodującą czaszką. Na ogół wystarczy odporność na ogień i 2-3 trafienia bronią obuchową.



Półlisz

Płeć: Mężczyzna
Charakter: chaotyczny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 27
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 17
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: -6 (-9)
PŻ: 50
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 2
Berła/Różdżki/Laski: 4
Petryfikacja/Polimorfia: 3
Zionięcia: 3
Czary: 5
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 90%
Trucizna: 100%
PD za pokonanie: 55000

Uwagi: Przerobiony Demilisz Kangaxx, posiada takie same odporności i rzuca takie same zaklęcia (Skowyt i Uwięzienie). Dodatkowo posiada 100% odporności na trucizny. Na początku rzuca Ochronę przed energię, która nic nie daje, potem Skowyt demilisza i Uwięzienie. Jeśli widzi jakieś przywołańce to traktuje je Zaklęciem śmierci. Ochrona przed magią lub Niepodatność na czary/Odrzucanie chroni przed Uwięzieniem, więc walka powinna być formalnością.



Shangalar

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 26
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: 0
PŻ: 126
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcia: 9
Czary: 1
Odporności:
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
PD za pokonanie: 50000

Uwagi: Można go spotkać w Dzielnicy mostów, w siedzibie Spaczonego runu - wejście niedaleko od krypty z liszem żywiołów, wymagany jest Kamień łotrzyków. Posiada standardowe odporności lisza, jednak skrypt już jest nieco inny. Po krótkiej rozmowie z nim teleportuje się do przedsionka i zaczyna czarować: rzucone zostają na niego Tarcza przeciw czarom i Kamienna skóra, aktywuje się Wyzwalacz zaklęć z Ognistą tarczą, Kloszem niewrażliwości i Zwodniczym sobowtórem, po czym rzuca od razu Zatrzymanie czasu, a potem już niemal zwyczajową wiązankę zaklęć: Symbol: ogłuszenie i strach, Zawodzenie Banshee, Ogień słońca, Labirynt, Plugawy uwiąd, Labirynt, Palce śmierci, Tęczowe kolory, Przywołanie ifirta, Symbol: ogłuszenie, Labirynt, Zamiana ciała w kamień, Dezintegracja, Dominacja, Przywołanie ifrita. Jeśli zostanie średnio zraniony aktywuje Łańcuch czarów z Ulepszoną opończą, Odbiciem czaru i Zwodniczym sobowtórem. Po poważnych ranach aktywuje Warunkowanie z OpMB, jak widzi jakieś przywołańce, traktuje je Zaklęciem śmierci (rzucone zostaje automatycznie). Twardy zawodnik, dodatkowo walkę utrudnia fakt, że towarzyszy mu grupa sfrustrowanych szefów łowców niewolników, jak obserwator Vaxall, czarodziejka Layene, wampir Shyressa i wojownik Revanek. Dość skutecznym sposobem na jego wyeliminowanie jest zastawienie 3-4 pułapek, można spróbować go zasztyletować, zanim rzuci czary ochronne, jeśli przeżyje, to zacznie czarować, a wtedy może zaboleć - czary obszarowe lub rzucenie na niego Ochrony przed magią przez przywołane mamidło powinno go skutecznie uciszyć.



Vongoethe

Płeć: Mężczyzna
Charakter: praworządny zły
Klasa: Mistrz przywołań
Poziom: 30
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 11
Inteligencja: 18
Mądrość: 16
Charyzma: 10
KP: -4
PŻ: 120
Trak0: 9
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
Berła/Różdżki/Laski: 3
Petryfikacja/Polimorfia: 5
Zionięcia: 7
Czary: 3
Odporności:
Magia: 50%
Elektryczność: 100%
Zimno: 100%
Trucizna: 100%
Sieczne i Obuchowe: 30%
Pociski: 60%
PD za pokonanie: 25000

Uwagi: Walka z tym liszem jest opcjonalna, można go spotkać w Amkhetran podczas wykonywania zadania związanego z Marlowem i jego córką Mallą. Odporności jak zwykły lisz, dodatkowo odporny na cios w plecy, a wszystkie zaklęcia rzuca z czasem przyspieszonym o 2. Niewrażliwy na truciznę, bo nosi Pierścień przeciwko jadowi. Jeden z najbardziej denerwujących liszy, gdyż ciągle generuje Szkieletów łuczników (po 500 PD, pojawiają się do jego śmierci). Jego skrypt jest całkiem niezły. Jeśli dojdzie do walki pojawi się całkiem spora grupa nieumarłych - Banshee, Szkielety wojownicy i łucznicy - Promień słońca powinien pomóc. Na początku aktywuje coś podobnego do Łańcucha czarów - wyzwala Sferę chaosu (może zdezintegrować postać!), Ulepszoną opończę i Mamidło, potem aktywuje Wyzwalacz z Kloszem niewrażliwości, OpMB i Drzwiami z cienia, w końcu zaczyna czarować - Sekwencer z Wielkim osłabieniem, Kamienną skórą i Zamętem, Mniejszy sekwencer z Lustrzanymi odbiciami i Rozmyciem. Trochę dziwne, ale prawdziwe - nie zatrzymuje czasu, od razu rzuca 2 Oddechy smoka (po 2 Mikstury odporności na ogień czy Ochrona przed ogniem wystarczą), Symbol: ogłuszenie, Plugawy uwiąd, Palec śmierci, Labirynt, Chaos, nieustannie pojawiają się Szkielety łucznicy, a lisz wyzwala Usunięcie magii, irytujące. Prawdziwe widzenie i atak, powinien go nauczyć rozumu.

Hall of Fame