Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne


by Kinski


Nie! Jestem za słaba! Przeklinam cię!
Muszę zdobyć więcej esencji... muszę zgromadzić więcej mocy!!



Amelissana (III) - Akt IV, scena 1

Przeciwnicy:

Amelissana (kapłan/mag, brak)

Cień zabójca x4 (12500 PD)


Kinski: Trzecie starcie z bohaterką tego dramatu. I chyba najtrudniejsze. A przesądzić o tym może słup esencji. Dziwnie to brzmi - ale parafrazując - wszystko się dziwnie plecie na tym tu otchłaniowym świecie. Tuż po pojawieniu się Kapłanki, pojawią się cztery Cienie zabójcy, a ona sama się teleportuje w północną część lokacji. Właśnie. Ta lokalizacja jest dość niefortunna, bo Melissanę zasłania słup Esencji Bhaala. Trzeba trochę się domyślać, co ona robi, bo najzwyczajniej nie widać. Szczególnie wtedy, gdy od razu po teleporcie, wszyscy ją otoczą i zaczną atakować, więc zastrzeżenia można mieć i do siebie.

Ból NIE będzie przejściowy. I raczej nie przeżyje tego procesu. Miecze Mordenkainena zajmą Cienie zabójców. Drużyna pospiesznie podąża na północ i zajmuje się Melissaną. Jako że będzie ona chroniona Kamienną skórą i Barierą ostrzy (12k10 obrażeń siecznych, połowa po rzucie przeciwko czarom - prędzej czy później rzut się nie uda) zarazem, to najlepiej jest rozproszyć obydwie ochrony. Żeby to zrobić mag może wcześniej włożyć Przeszywającą magię (na Kamienną skórę) i Wyłom (na Barierę ostrzy) w Wyzwalacz zaklęć, który wędruje jak najszybciej do Kapłanki, a właściwie na nią (w nią?). Druid może wezwać jednego z książąt żywiołów, a kapłan devę.

W przypadku demonów pula losowania będzie inna. Do wyboru będą - Balor (22000 PD), Kościany bies, Marilith (23000 PD), Cień zabójca. Każdy na swój niebezpieczny i oczywiście odporny na żywioły, efekty oraz magię. Trzeba też wcześniej wzmocnić zbrojnych dodatkowymi zaklęciami ochronnymi. Osłona przed śmiercią zabezpieczy przed worpalnym uderzeniem Balorów (15% szans bez rzutu), ochrony przed żywiołami osłoni przed bronią Marlith, które walczą długimi mieczami (6 ataków) podobnymi do Cepa Bojowego Wieków +5 - zadaje dodatkowe obrażenia od jednego z żywiołów, kłute i od magii oraz zatrucie na 5 sekund (utrata 2 PŻ/sek). Wszystkie efekty mają 10% szans powodzenia (może wystąpić jeden na raz). Do tego swoboda ruchów (ataki Melissany i Paraliż Balora) oraz bronie zadające obrażenia od żywiołów (kwas, zimno, trucizna). Marilith używają ciągle Kamiennych skór, których nie ma sensu wyłomować/usuwać, bo rzucają od razu kolejne.

Zmienia się również repertuar zaklęć. Prędzej czy później spróbuje Zatrzymania czasu, ale Czarnoserca potrafi przywalić też Burzą zemsty, Słowem mocy giń (szczególnie na Miecze Mordenkainena) czy Labiryntem. Jeśli nie rzuci Usunięcia magii, to czary i mikstury zapewnią odporności na wszystkie efekty. W przypadku Labiryntu - wskazana jest wysoka odporność na magię, zwój Uwolnienia lub ostatecznie wysoka inteligencja (Mikstury skupienia) - jeden wojownik mniej robi decydującą często różnicę. Zdarza się, że wszystko idzie nadzwyczaj sprawnie - zbrojni wbijają w nią swoje ostrza, włócznie tudzież inne bronie, Sunnis czy Chan odwracają uwagę od zbrojnych, magowie sprowadzają Miecze Mordenkainena (mogą oberwać Zaklęciem śmierci), druidzi wspomagają jak mogą, czyli najczęściej summonami i ochronami (Jedność obronna, Grupowe wskrzeszenie, Uzdrowienie). Nagle - bach! Usunięcie magii kapłana/maga 30/30 czyści WSZYSTKO. Cóż za faux-pas.

Zdecydowanie wtedy trzeba przyspieszyć (Przyspieszenie ruchów, Młyńce, Cios na odrzucenie demonów) i sprowadzić coś mocniejszego typu deva lub planetar. Jeśli atakowany jest zbrojny - może rzucić Lustrzane odbicia z Ilbrathy. Magowie mogą spróbować rzucić Łańcuch czarów (cztery zaklęcia w dwie rundy - jedna runda na rzucenie, druga na aktywację - można wtedy dorzucić kolejny czar) z OpMB, Ochroną przed energią i np. Mieczem Mordenkainena oraz robić jako wabiki, żeby skupić ataki Melissany. Ryzykowne. Magowie muszą też być przygotowani, żeby zdjąć kolejną Barierę ostrzy (Wyłom lub Różdżka Ataków Magicznych). Użyteczne w takich sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia byłoby Życzenie, ale trzeba mieć szczęście, żeby trafić odpowiednie opcje (Ulepszone przyspieszenie ruchów dla całej drużyny, Wyłom na wszystkich wrogów, Na 4 rundy wszystkie cechy na 25 dla całej drużyny itd.). Jeśli brakuje nam Łańcucha czarów - Ograniczone życzenie i jednorazowe życzenie Chcę być przygotowany(a) na każdą okoliczność (powyżej 9 pkt mądrości) - rzucane przed walką. Ale dwóch zbrojnych na UPR/Młyńcach i ze Swobodą działania (bronie, Pierścień swobody ruchów) powinno zrobić swoje.Podbój wszechświata nie może być przedmiotem drwin!

Hall of Fame