Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni
Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne


by Kinski


Nie należy martwić Sendai - ja cię zniszczę! Wejdź do komnaty Ogremacha, jeśli się ośmielisz.
Pokonaj go, a i ja stawię ci czoła.

Ogremoch

Przeciwnicy:

Ogremoch (56000 PD)

Większy żywiołak ziemi x2 (10000 PD)


Kinski: Słów tych nie wypowiada sam żywiołak (Ogremoch gwoli ścisłości), a Diaytha, kapłanka na służbie u naszej siostry przyrodniej. Bowiem zapewne i dla Was oczywistym jest, że nie może być od razu sama Sendai. Żeby do niej dotrzeć, trzeba pokonać wspomnianą kapłankę, a żeby pokonać kapłankę, trzeba zabić Księcia żywiołu ziemi - Ogremocha i dwa Większe żywiołaki. Enklawa Sendai tak już ma – trzeba wspinać się po schodkach, jednak już na samym szczycie nie ma co oczekiwać tortu z wisienką, a tylko ciastko z marmoladą.

Ogremoch jest całkiem mocnym przeciwnikiem, przynajmniej pod względem statystyk. Ale nie ma się czemu dziwić, w końcu to Tron Bhaala. Wojownicy nie powinni go jednak lekceważyć. Książę ziemi ma 220 punktów życia – specjalnie dużo to to nie jest (Młyniec, Uderzenie krytyczne i po sprawie), ale zbrojni będą mieli problem, bo ciągle rzuca Kamienne skóry – tak szybko że magowie mogą nie wyrobić z Wyłomami ;-). Wymagane są bronie zadające obrażenia od żywiołów. Do tego dochodzą 4 ataki i dobre TraK0. Trzeba uważać, bo ma 25 siły i potężną premię do obrażeń. Na najtrudniejszym poziomie zadaje ok. 80-90 pkt. obrażeń! A trafia niemal zawsze. Jest pod wpływem Przyspieszenia. Ma trochę odporności - jest całkowicie niewrażliwy na ogień, na zimno i kwas w 40%, elektryczność 60%. Ma 85% odporności na magię, więc jak chcemy go traktować czarami „damadżującymi”, nie obejdzie się bez jej obniżenia. Książę i jego dwa przyboczne żywiołaki są odporne na broń do +2. Ważna informacja dla magów, a w sumie to i zbrojnych – rozprasza magię przy trafieniu. Rzuca też Trzęsienie ziemi, a w jego komnacie znajduje się pułapka z Zawodzeniem Banshee.

Ze względu na zadawane obrażenia zbrojni mogą się sprawdzić (chyba że rzucą potrójną Wytrzymałość, chociaż... ale o tym to będzie Sztuczka...), szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że Większe żywiołaki zadają po ok. 40 pkt. obrażeń. Ale z nimi można rozprawić się w pół rundy – Cios śmierci i do piachu, do piachu, wąchać kwiatki od spodu (to akurat najodpowiedniejsze miejsce dla żywiołaków ziemi...). Trudniej jest z „szefem”. Mimo że mag rzuci Wyłom, Ogremoch natychmiast odpowie Kamienną skórą (a potem kolejną), a i szybko Trzęsieniem ziemi, coby nas zwalić z nóg.

Żeby wszystko poszło szybko i sprawnie, będzie potrzebny nie kto inny, a „jeleń” - rzucamy na niego Chaotyczne rozkazy i Kamienną skórę (żeby uniknąć utraty przytomności i obrażeń spowodowanych Trzęsieniem ziemi). Tak chroniony mag, bard lub złodziej (z Użyciem dowolnego przedmiotu może używać zwojów maga) wchodzi i rzuca Ochronę przed magicznymi broniami. Zamiast jelenia można przywołać Miecz Mordenkainena – żywiołaki będą go bezskutecznie atakować, a reszta z drużyny czarami i bronią traktuje go z dystansu.

Sztuczka: Zbrojny nakłada Płaszcz kanałów i wkłada w lewą rekę (ważne) cep Obrońcę Easthaven. Przemienia się w szczura i wykańcza żywiołaki (korzysta z Ciosu śmierci, żeby było szybciej).

Hall of Fame