Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Klasy i podklasy | Twierdze | Premie klasowe | Zdolności | Dwuklasowość


by Solar


Wstęp

Po powrocie z Więzienia Sfer, odwiedzi nas Samuel Grzmotobek – właściciel oberży „Pod pięcioma dzbanami”. Samuel uzna, iż nasz główny bohater został wybrany przez Raelis na swoje miejsce i wspomni, że w oberży czeka reżyser imieniem Higgold, który nadawałby się do kierowania teatrem. Higgold stwierdzi, że może doglądać teatru podczas Twojej nieobecności i potrzebuje ok. tygodnia na przygotowanie jakiegoś przyzwoitego przedstawienia i zebranie aktorów – gdy Ty będziesz się zajmował tropieniem (lub krzewieniem) zła, Higgold wyruszy na poszukiwania. Po tygodniu Higgold przyjdzie do teatru, twierdząc, że ma już sztukę pod wdzięcznym tytułem „Zguba czarodzieja” oraz aktorów.

Okres prób będzie trwał ok. sześć tygodni (zależnie od czasu Twoich reakcji). Co jakiś czas możesz spodziewać się problemów, o których informował Cię będzie Meck – po tym, gdy znajdzie Cię on na mieście (lub poza nim), będziesz miał ograniczony czas na stawienie się w teatrze – spóźnialstwo może spowodować pewne niemiłe konsekwencje (więc lepiej się nie grzeb).

Twoje decyzje w czasie rozwiązywania teatrowych problemów będą miały decydujący wpływ na końcową jakość przedstawienia – z góry możemy założyć, że spóźnienie się po wezwaniu do teatru będzie Cię kosztowało dwa punkty. Początkowa jakość będzie zależała od dwóch pierwszych mini-misji.



Zadania wstępne

a) Do głównej roli rywalizują dwie aktorki – Jenna i Iltheia. Jenna jest mniej utalentowana, ale ciężko pracuje i jest pełna determinacji. Iltheia to doskonała aktorka, ale zachowuje się jak typowa primadonna. Będziesz musiał dokonać wyboru:

1. Jenna – początkowa jakość sztuki 3

2. Iltheia – początkowa jakość sztuki 5

b) Higgold chce, abyś zainwestował trochę pieniędzy w dekoracje, wynagrodzenie aktorów itp. Kwota, jaką zasilisz przedsięwzięcie zależy od Ciebie, będzie jednak miała przełozenie na jakość sztuki. Możesz:

1. Odmówić wpłaty - będziesz otrzymywać tylko połowę zysku po premierze sztuki

2. Zapłacić 1000 szt. zł. - jakość bez zmian

3. Zapłacić 2000 szt. zł. - jakość +1

4. Zapłacić 3000 szt. zł. - jakość +2

5. Zapłacić 4000 szt. zł. - jakość +3

6. Zapłacić 5000 szt. zł. - jakość +4

7. Zapłacić 10000 szt. zł. - jakość +5



Zadanie I

Problem pojawi się w cztery dni po rozpoczęciu prób (rolę posłańca będzie pełnił Meck) – masz trzy dni na dodarcie do teatru.

a) Jeśli główną rolę dostała Jenna, poskarży się ona, że Iltheia ciągle jej przeszkadza i sabotuje występy, podczas gdy Iltheia poskarży się, że jej rola nie jest dostatecznie wyeksponowana. Możesz:

1. Obsadzić Iltheię w głównej roli - jakość +1, 6750 PD

2. Udzielić jej reprymendy - jakość +1, 15750 PD

3. Rozbudować jej rolę - jakość -1, 6750 PD

4. Nic nie robić - jakość -2

b) Jeśli główną rolę dostała Iltheia, Higgold poskarży się o jej zarozumialstwo i lenistwo. Możesz:

1. Zastąpić ją Jenną - jakość -1, 6750 PD

2. Zmotywować Iltheę obietnicą premii. Możesz:

Odmówić zapłaty - jakość -1, 11500 PD

Zapłacić dodatkowe 100 szt. zł. - jakosć bez zmian, 11500 PD

Zapłacić dodatkowe 500 szt. zł. - jakość +1, 11500 PD

3. Udzielić jej reprymendy - jakość -1, 6750 PD

4. Nic nie robić - jakość -2



Zadanie II

Misja pojawi się po następnym tygodniu.

Higgold poskarży się, że Zaren improwizuje podczas prób. Zaren natomiast uprze się, że jego wersja jest lepsza i poprosi o możliwość przerobienia sztuki. Możesz:

1. Zezwolić na przeróbkę - jakość +2, 15750 PD

2. Nie zezwolić na przeróbkę, ale pozwolić na improwizację - jakość +1, 11500 PD

3. Kazać Zarenowi trzymać się tekstu - jakość -1



Zadanie III

Jeżeli wcześniej pozwoliłeś Zarenowi przerobić treść sztuki lub improwizować, cześć aktorów zdenerwuje się ciągłymi zmianami i zagrozi odejściem. Jeżeli kazałeś Zarenowi trzymać się tekstu, dowiesz się, że część aktorów jest zawiedziona marną jakością sztuki i grozi odejściem. Możesz:

1. Wygłosić przemówienie do aktorów. Efekt zależy od charyzmy:

16 lub mniej – jakość -1

17 lub więcej – jakość +1, 11500 PD

2. Wypłacić aktorom dodatkowe 500 szt. zł. - jakość +1, 1150 PD

3. Powiedzieć, że mogą sobie odejść, jeśli chcą (nie zrobią tego) - jakość -2

4. Zaproponować własnoręczne przerobienie sztuki. Efekt zależny od charyzmy:

15 lub mniej – jakość -1

16-17 – jakość bez zmian

18 lub więcej – jakość +1, 11500 PD



Zadanie IV

Higgold powiadomi Cię o dziwnych „zdarzeniach” niepokojących aktorów. Kapłanka nieznanego kultu o imieniu Shiavanna zaofiaruje się zadbać o to, aby klątwa nie przeszkadzała w przedstawieniu. Higgold uważa ją za wariatkę, ale stwierdzi, że aktorzy poczują się lepiej, jeśli pozwoli się jej działać. Możesz:

1. Zapłacić 1000 szt. zł. - jakość +1, 11500 PD

2. Zaproponować zapłacenie 500 szt. zł. Efekt jest zależny od charyzmy:

16 lub mniej - propozycja zostaje odrzucona

17 lub więcej - jakość bez zmian, 11500 PD

3. Odprawić ją. Efekt jest zależny od tego czy masz w drużynie kapłana i jeśli tak, czy o tym wspomnisz:

Posiadanie kapłana - jakość -1

Brak kapłana - jakość -2

4. Nic nie zapłacić, jeśli nie masz takiej kwoty. Efekt zależy od charyzmy:

17 lub mniej - jakość -2

18 lub więcej - jakość +1, 11500 PD



Zadanie V

Katastrofa spotkała zespół – muzyk wynajęty przez Higgolda zniknął wraz z partyturą. Masz trzy możliwości:

1. W mieście przebywa słynny muzyk o imieniu Balmitance, który zna partyturę, możesz nająć go za 500 sz. - jakość +3, 15500 PD

2. Jeden z aktorów, Marcus, ma odrobinę talentu, ale musiałby napisać nową partyturę - jakość -2

3. Możesz spróbować napisać partyturę z pamięci i obsadzić Marcusa w roli muzyka. Efekt zależy od Twojej inteligencji:

13 i mniej – jakość -2

14-15 – jakość -1

16-17 – bez zmian, 6750 PD

18 – jakość +1, 11000 PD

19+ - jakość +2, 15500 PD



Zadanie VI

Typowe – turmijscy chuligani okupują teatr protestując przeciwko sztuce. Trzeba zejść na dół i skopać im tyłki. Jest ich tam w sumie pięcioro - Turmijski przywódca (4000 PD, 105 PŻ), Turmijski złodziej (4000 PD, 68 PŻ), Turmijska czarodziejka (4000 PD, 42 PŻ), 2x Turmijski bandzior (650 PD/sztuka, 70 PŻ) - leszcze, a całe 13300 PD za zabicie. Następnego dnia odbędzie się próba generalna.



Próba generalna i premiera

W dzień po zakończeniu zadania VI przyjdzie po Ciebie Meck i wezwie Cię na próbę generalną. Po zakończeniu próby Higgold poinformuje Cię o rychłym terminie premiery. W tydzień później znowu odwiedzi Cię Meck, informując, że na premierze będzie członek Rady i Higgold bardzo się z tego powodu denerwuje. Kiedy zdecydujesz się odwiedzić teatr (do tego momentu nic się nie będzie działo), dowiesz się, że Marcus (lub Baltimance) się rozchorował i to Ty musisz go zastąpić! Jeśli odmówisz, zdegustowany Radny opuści teatr, Higgold się wkurzy i odejdzie wraz z trupą, a Samuel zaproponuje odkupienie piwniczki za 5000 szt. zł. Jeśli zgodzisz się wziąć udział w przedstawieniu, znajdziesz się na scenie, gdzie będziesz zmuszony zagrać rolę, czyli wybierać między możliwościami dialogów. I lepiej, być wybrał dobrze (od tego zależy sukces sztuki). Teraz przydaje się dobra pamięć z próby generalnej. Próby generalnej nie masz niestety - od razu wjazd na scenę (ale stres:P).

A więc kolejno powinieneś udzielić następujących odpowiedzi:

2, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1

Oczywiście coś Ci tam podpowiadają:)

Od tego, jak Ci pójdzie (ile błędów popełnisz podczas gry), zależy potem przydział punktów PD:

2 lub mniej - 49500 PD, otrzymasz także ładną zabawkę w postaci Harfy Aslaera

3-6 - 35500 PD

6 lub więcej - 19500 PD

Następnie publiczność ocenia, jak im się sztuka podobała (całe Twoje starania teraz się kłaniają). Zależy to od osiągniętej jakości sztuki:

10 lub więcej - 50000 PD, owacje na stojąco, teatr miejski na kolejny sezon (+200 szt. zł./tydzień), te sprawy;)

1-9 - 29500 PD

0 i mniej;> (słowem, dno) - 19500 PD



Zakończenie

Koniec końców Higgold oferuje Ci, że kupi od Ciebie teatr (szczególnie, jeżeli publika orzekła, że sztuka była wspaniała). Proponuje Ci 10000 sztuk złota, możesz jednak odmówić i co tydzień zgłaszać się do teatru po swoje zyski. Należy sobie dobrze przeliczyć, czy opłaca się propozycję odrzucić, gdyż profity są proporcjonalne do tego, ile zainwestowałeś w teatr (zarabiasz 100 szt. zł. za każdy punkt jakości przedstawienia). Jeżeli maksimum czyli 10000 i w dodatku rewelacyjnie zagrałeś - maksymalny zysk na tydzień - 1800. Jeżeli mniej i/lub gorzej Ci poszło - obroty będą mniejsze. Z każdym tygodniem wpływy będą też spadać (o 100 sztuk złota na tydzień), aż w końcu utrzymywać się będą na poziomie 500 sztuk złota na tydzień.

Hall of Fame