AR4200 - Wodogrzmot driad
by Shinigami



Lokacja na północy prowadzi do obszaru AR3498, na zachodzie (przejście to przesmyk w środkowej części) do Twierdzy Gnolli, zaś na południu do dalszej części Chmurnych szczytów (lokacja AR4300).

Mniej więcej w centrum terenu spotkasz Driadę z Kniei Otulisko (1), która poprosi o pomoc przeciwko dwóm zbójom – Caldo i Krumm chcą zbezcześcić majestat natury i ściąć cudowny dąb. Można od niej zażądać zapłaty, wtedy driada poinformuje cię o skarbie w pobliskiej jaskini. Jeśli się zgodzisz pomóc, zaprowadzi cię na miejsce. Porozmawiaj z Caldo – można się sprzeciwić ich niecnemu postępkowi i zaatakować obydwu niedoszłych drwali – po 175 PD od łebka, Pas tłumienia i Mikstura uzdrowienia. Driada podziękuje i zdobędziesz 500 PD, a reputacja wzrośnie o 1, otrzymasz też Antidotum. Jeśli wcześniej żądałeś od niej nagrody, a ona obiecała powiedzieć ci o skarbie, to zdobędziesz 300 PD oraz 20 sztuk złota i wspomnianą informację o jaskini na południu. Można też porozmawiać z Caldo i zgodzić się na ich propozycję, czyli próbować ściąć drzewo, jednak wtedy driada staje się wroga i trzeba z nią walczyć – 975 PD (reputacja obniża się), a zbóje-drwale odchodzą.

Na północy znajduje się grupa Gnolli (2), żądają 50 sztuk złota za przejście przez ich terytorium. Można zapłacić lub pozabijać "kudłate kupy szakalego łajna" – po 35 PD, lecz lepszym rozwiązaniem jest pojedynek. Na początku trzeba powiedzieć, że nie masz ani grosza, wtedy gnoll zaproponuje pojedynek z najlepszym wojownikiem, jeśli wygrasz - pozwolą odejść, jeśli przegrasz - trzeba będzie zapłacić 50 sztuk złota. Ich czempionem jest Ludrug – gnoll, z którym rozmawiasz. Jeśli zacznie się walka i go zranisz, wtedy powie, że udało ci się wygrać, jego towarzysze i on sam odejdą, a ty zdobędziesz 500 PD.

Niedaleko świętego dębu znajduje się jaskinia (3), przed którą stoi Wściekły wilk – 125 PD. W środku w skrzyni znajdują się: Halabarda +1, Naszyjnik z muszelkami i złoto.

Koło wodospadu stoi mała dziewczynka Drienne (4). Jej kotek o imieniu Chochlik wpadł do wodospadu (5). Za odniesienie jej futrzanego przyjaciela, którego można znaleźć martwego w wodospadzie, jest nagroda, choć zależy to od reakcji. Jeśli jest niższa niż 8 pkt., wtedy dziewczynka oskarży cię o śmierć kotka i nie otrzymasz żadnej nagrody. Jeśli twoja reakcja jest wyższa niż 7 pkt., lecz niższa niż 15 pkt., wtedy zdobędziesz 200 PD oraz otrzymasz 23 sztuki złota. Jeśli twoja reakcja jest wyższa niż 14 pkt., to zdobędziesz 200 PD, reputacja wzrośnie o 1 oraz dostaniesz zwój Ochrony przed martwiakami. Zwój można jej też ukraść.

Na północnym zachodzie spotkasz gnolla Ingota (6), który został wyrzucony z klanu za próbę zjedzenia więźnia. Ten więzień to czarodziejka Dynaheir. Gnolla można puścić wolno lub zabić – 235 PD.