AR8400 - Gaj Otulisko
by Shinigami



Spotkamy barda Eldotha (1), który chce, byśmy mu pomogli wymusić pieniądze. Mamy porwać Skie, córkę Wielkiego Księcia Entara Srebrnej Tarczy. Eldoth twierdzi, że Skie chce uciec z domu i chętnie pomoże w realizacji naszego planu. Jeśli się zgodzimy, Eldoth dołącza do drużyny. Uwaga: zadanie jest zależne od naszej reputacji i charyzmy. Jeśli charyzma będzie na poziomie około 12, a reputacja poniżej przeciętnej, wtedy Eldoth nie będzie chciał z nami rozmawiać.

Po przekroczeniu mostu zaczepi nas Laskal (2) (1000 PD, mikstura niewrażliwości), obrońca Kniei Otulisko. Jeśli nie będziemy chcieli z nim rozmawiać, od razu nas atakuje i trzeba go zabić (reputacja obniża się). Jeśli będziemy chcieli z nim rozmawiać, zapyta, czy służymy Żelaznemu Tronowi, bo ma dla nas wiadomość. Jeśli powiemy, że tak - atakuje nas, jeśli natomiast powiemy, że nie - dostaniemy miksturę niewrażliwości i odejdzie w pokoju. Jeśli mamy w drużynie Faldorn, wtedy mówi tylko parę słów i odchodzi niczego nam nie dając.

Spotkamy też druida cienia o imieniu Izefia (3) (120 PD). Jeśli mamy w drużynie Jaheirę, od razu nas zaatakuje. Jeśli jej nie mamy, to w zależności od tego, jak przeprowadzimy rozmowę, zaatakuje nas lub nie. Ponadto wspomni o człowieku, który więzi leśne zwierzęta w jaskini na północnym zachodzie. Jeśli mamy w drużynie Faldorn, odejdzie w pokoju.

Udajemy się do tej jaskini (4), o której wspomniał Izefia. W środku spotkamy Petera z Północy (240 PD, strzały +1 i strzały lodowe), który przedstawi się jako leśnik-grotołaz. Nieważne, jak poprowadzimy rozmowę, trzeba z nim walczyć. Do ubicia też dwie małe wywerny (450 PD).

Zaczepi nas też Takiyah (5) (120 PD), następny druid cienia i sytuacja toczy się podobne jak z Izefiem: Jaheira = atak, Faldorn = odejście w pokoju, rozmowa = walka lub odejście w pokoju.

W domku w drzewie (6) spotkamy Amarande (120 PD), arcydruida cienia. Sytuacja podobnie się potoczy jak z Izefiem i Tekiyahem: Jaheira = atak, Faldorn = odejście w pokoju, rozmowa = walka lub odejście w pokoju. Warto przeszukać też skrzynie w drzewie, bo można w nich znaleźć mikstury: wzmocnienia, uzdrowienia, wolności i antidotum, oprócz tego pociski +1.

W kamiennym kręgu spotkamy Faldorn (7), którą można przyłączyć do drużyny. Chce ona zniszczyć tych, co zanieczyszczają Knieję Otulisko. Mówi o organizacji Żelazny Tron.

Uwaga: Zadanie jest zależne od naszej reputacji i charyzmy. Jeśli charyzma będzie na poziomie około 12, a reputacja poniżej przeciętnej, wtedy Faldorn nie będzie chciała z nami rozmawiać.



NPC do przyłączenia:


ELDOTH - Bard, Człowiek, Neutralny Zły, Mężczyzna
Statystyki: 16|12|15|13|10|16.

FALDORN - Druid, Człowiek, Neutralny Dobry, Kobieta
Statystyki: 12|15|11|10|16|15.