AR8600 - Kopalnia Otulisko
by Shinigami (+ korekta by morgan)



Lokacja główna

Nareszcie docieramy do Kopalni w Kniei Otulisko. Będziemy musieli rozłupać tu parę głów.

Na północy spotkamy Lakadaara (1) (120 PD). Jeśli powiemy, że przyszliśmy tu w poszukiwaniu ludzi Żelaznego Tronu, wtedy atakuje nas, a na pomoc przywołuje 4 gwardzistów (120 PD/sztuka).

Idziemy teraz do fortu. Zabijamy straż przy wejściu (2) (120 PD/sztuka) i wchodzimy dalej. Spotkamy najemników (3) Drasusa (1400 PD, Morgensztern +1, Buty Szybkości, Mikstura siły giganta lodowego), Genthora (1600 PD, Zbroja płytowa +1), Rezdana (1200 PD, Szata ochrony przed chłodem) i Kysusa (1400 PD, Szata wędrowcy), którzy będą chcieli nas powstrzymać. Lepiej się przygotować, bo to nie jest łatwa walka.

Po wybiciu ich wchodzimy do budynku po lewej (4). Zabijamy dwóch gwardzistów (120 PD/sztuka) i przeszukujemy skrzynie. W jednej z nich leży mikstura magicznej zasłony. Na piętrze spotkamy strażnika, który się nas boi. Powie, że wejście do kopalni (5) znajduje się we wschodniej części umocnień, a potem ucieka. Jeśli zdążymy, możemy go zabić.

Wychodzimy na zewnątrz, za budynkiem znajduje się jeszcze jedno małe pomieszczenie (6), a w środku kolejny strażnik, którego wysyłamy na tamten świat (65 PD). Idziemy w stronę wschodnich umocnień i wchodzimy do znajdującego się tam wejścia do kopalni (5). Wybijamy kolejnych dwóch strażników (120 PD/sztuka). Schodzimy do pomieszczenia niżej i windą zjeżdżamy do kopalni.



I poziom Kopalni Otulisko

Po zjechaniu na dół pora rozejrzeć się po kopalni. Zaraz pojawi się koło nas gwardzista (1), który będzie chciał nas powstrzymać (65 PD).

Gdy zapuścimy się trochę głębiej, podejdzie do nas Faber (2), który bierze nas za strażników i donosi, że Andarsson (3) źle mówi o Davaeornie. Potem ucieka.

Andarsson (3) może nam opowiedzieć, dlaczego tłucze w skały oskardem. Spotkamy też Tipiana (4), Canticla (5) i Phaersisa (6), z którymi możemy zamienić parę słów. Przy wielkiej śluzie spotkamy górnika (7), który twierdzi, że wie, jak zalać kopalnie. By to zrobić, potrzebuje klucza do śluzy, który ma Davaeorn. Wspomni też o Yeslicku, który jest ostatnim ze swojego klanu. Znajduje się on w więzieniu na 2. poziomie kopalni. Jeśli się zgodzimy zdobyć klucz, wspomni też o Rillu, który będzie mógł ewakuować stąd górników, nim kopalnia zostanie zalana. Pozostaje nam jeszcze wybić gwardzistów i zejść na niższy poziom (8).



II poziom Kopalni Otulisko

Uwaga na pułapki oznaczone czerwonym kwadratem. Po zejściu niżej zahaczymy o dwóch gwardzistów (1) (120 PD/sztuka). Idziemy dalej, wybijamy wszystko, co się rusza. W końcu spotkamy też Hareishan (2) (1200 PD, Szata łowcy przygód, zwoje: Dotyk ghula, Przyspieszenie, Mikstura wybuchów), razem z obstawą gwardzistów (120 lub 240 PD/sztuka). Walka nie jest łatwa, więc radzę uważać. Po przebiciu się przez nich idziemy dalej, aż natrafimy na zamknięte drzwi. Otwieramy je, a w środku spotkamy Rilla (3), o którym opowiadał nam górnik przy śluzie. Potrzebuje on 100 szt. złota, by przekupić gwardzistę przy wejściu i by niewolnicy mogli uciec z kopalni. Możemy mu dać kasę lub odmówić. Jeśli odmówimy, nie będziemy mogli zalać kopalni, gdyż nie zgodzi się na to górnik przy śluzie. Wiec lepiej dać mu te 100 szt. złota. Spotkamy też Yeslicka (4), który będzie chciał się przyłączyć do naszej drużyny.

Uwaga: Zadanie jest zależne od naszej reputacji i charyzmy. Jeśli charyzma będzie na poziomie około 12, a reputacja poniżej przeciętnej, wtedy Yeslick nie będzie chciał się przyłączyć.

W ukrytym korytarzu, za ukrytymi drzwiami możemy spotkać Ghasta (5) (650 PD), a nawet dwa. Schodzimy poziom niżej (6).



III poziom Kopalni Otulisko

Po wybiciu komitetu powitalnego (1) warto udać się do zbrojowni (2). Można tam znaleźć Zbroję skórzaną ćwiekowaną +1 i Małą tarczę +1. Ponadto w świątyni (3) w wazach można znaleźć parę przydatnych mikstur. Jest tam też strażnik do ubicia (65 PD). Spotkamy też Ogrzego Maga (4) (650 PD), którego należy zabić oraz Natashe (5) (1200 PD, Szata wędrowcy, zwoje: Dotyk ghula, Spowolnienie, Lustrzane odbicia, Unieruchomienie osoby) z obstawą Hobgoblinów również do likwidacji. W skrzyni leży włócznia +1 (6).

Na tej mapie znajdują się 43 skrzynie, w których można znaleźć wszystko: zwoje, mikstury, broń, amunicję itd. Schodzimy piętro niżej (7).



IV poziom Kopalni Otulisko

W końcu docieramy na ostatni poziom kopalni. Po wejściu zaczepia nas osobisty strażnik Davaeorna (1) (650 PD), który nie jest zbyt zadowolony z naszej obecności.

Zanim wejdziemy dalej, rozbrajamy wszystkie 4 pułapki (oznaczone czerwonymi, nachodzącymi na siebie kwadratami.), o ile nie chcemy mieć niemiłych niespodzianek np: Horrorów Bitewnych. Teraz pora zmierzyć się z Davaeornem (2) (6000 PD, Szata złego arcymaga, Bransolety ochrony KP 6, klucz do śluzy, parę listów, zwoje: Śliskości, Tarczy, Ochrony przed złem i petryfikacją). Nie jest on łatwym przeciwnikiem, ponieważ ciągle się teleportuje w inne miejsce, ale pozbawienie magii go uspokoi. Po ubiciu go rozpoczyna się VI rozdział. Na koniec dobieramy się do Stephana (3), ucznia Davaeorna, który wyjawia nam wiele informacji. Możemy go zabić lub puścić wolno. W bocznym pomieszczeniu spotkamy też Galaretę musztardową (4) (2000 PD). Teraz możemy spokojnie przeszukać wszystkie skrzynie, a znajdziemy w nich między innymi: różdżkę strachu, kosztowności, zwoje i parę różnorakich mikstur.



Zakończenie

Kiedy już skończymy plądrować to miejsce, wsiadamy do windy (5) i wracamy na pierwszy poziom kopalni. Idziemy do górnika przy śluzie i dajemy mu klucz. Jeśli rozmawialiśmy z Rillem i uwolniliśmy górników, zatapiamy kopalnie. Po chwili znajdujemy się na zewnątrz kopalni. Podchodzi do nas niewolnik, od którego dostajemy 2000 PD i reputację podwyższoną o 2.

Nasze zadanie w Kniei Otulisko dobiegło końca i pora się stąd wynosić. Wracamy do Beregostu, gdzie odpoczniemy, sprzedamy łupy, zwrócimy płaszcz Gurke, jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy; oraz skoczymy do świątyni po nagrodę za głowę wywerny. Wreszcie możemy ruszać do Wrót Baldura. Most (Żmijowa przeprawa) prowadzący do nich stoi dla nas otworem.



Bohater przyłączalny

YESLICK - wojownik/kapłan, krasnolud, praworządny dobry, mężczyzna

Statystyki: 15|12|17|7|16|10