ARD012 - Wieza Durlaga - Podziemia, poziom II
by Shinigami

II poziom podziemi Wieży Durlaga

Drugi poziom nie będzie łatwiejszy od wcześniejszego.

Udaj się na południe i przyjrzyj się posągom. Zarówno jeden (1), jak i drugi (2) posąg można przekręcić, co spowoduje otwarcie drzwi do komnat Fuernebola (3) lub Islanne (4).

Przekręć drugi posąg (2) i wejdź do pokoju Islanne. Znajdziesz tam kamienie strażnicze oznaczone imionami ich właścicieli. By móc kontynuować podróż, musisz zabrać z sobą jedynie kamień Kiela. Jeśli zabierzesz ze stolika kamień strażniczy Islanne, pojawi się Durlag, który będzie zbliżał się do łóżka Islanne. Po chwili przemieni się w Większego sobowtórniaka i trzeba będzie z nim walczyć (4000 PD). Po zabiciu go przekręć pierwszy posąg (1), a otworzy się wejście do komnat Fuernebola. W środku aż roi się od pułapek, ale niestety na mapie nie było miejsca, by je zaznaczyć. Znajdują się tam też trzy kukły, które można zaatakować. Ich kolory odpowiadają kolorom kamieni strażniczych, które znajdowały się w komnacie Islanne. Zaatakowanie czerwonej kukły spowoduje otwarcie drzwi do komnaty Islanne, zaatakowanie pomarańczowej spowoduje otwarcie się drzwi, za którymi pojawi się Durlag - on także jest Większym sobowtórniakiem, którego trzeba ubić (4000 PD).

Kiedy już zrobisz z nim porządek, zaatakuj ostatnią zieloną kukłę. Jeśli masz kamień strażniczy Kiela, to otworzy się nam wejście do jego komnaty (5), do której się udaj. Przy tronie leży hełm (6). Jeśli go podniesiemy, otworzą się wejścia do komnat po bokach oraz pojawią się Fuerenbol, Durlag i Islanne. Po chwili przemienią się w Większe sobowtórniaki (4000 PD/sztuka). Walka z nimi jest bardzo trudna, dlatego lepiej jest udać się do pomieszczenia na prawo (7) i tam poczekać, aż opadną wszystkie chmury, które wznieśli sobowtórniacy. To pomieszczenie jest też centrum kontrolnym. Przełączniki na ścianie umożliwiają otwarcie/zamknięcie wszystkich drzwi na tym poziomie. Po otworzeniu wszystkich drzwi wróć do komnaty Kiela i udajemy się do pomieszczenia na lewo (8). Tam również aż roi się od pułapek, lecz na mapie nie ma miejsca, by je zaznaczyć. Radzę ostrożnie stawiać nogi. Kiedy przejdziesz przez pomieszczenie pojawią się ponownie dwa Większe sobowtórniaki, które będą wyglądać jak Islanne, Durlag, Fuernebol lub Kiel.

Po uporaniu się z tą niezbyt miłą niespodzianką dotrzesz do komnaty (9) z której musisz się teleportować. Teleport nie jest jednak aktywny. By go uaktywnić, należy użyć klucza z wazy, która stoi niedaleko. Przeteleportuj się na drugą stronę i wjedź do następnego pomieszczenia (10). Jest tu mała komnata, a w niej posąg (11). W posągu znajduje się kamień strażniczy, niezbędny do przedostania się na niższe piętro. Weź kamień i kontynuuj wyprawę. Przejdź wąskim tunelem (12), w którym towarzystwa dotrzymywać Ci będą Ghasty (650 PD/sztuka). W końcu natrafisz na schody (13) prowadzące na niższe piętro. Radzę trzymać się od nich jak najdalej, gdyż jest to pułapka. Jeśli na nie nastąpisz, gwałtownie wzrośnie wokół Ciebie stężenie Szkieletów wojowników. Prawdziwe przejście na niższy poziom znajduje się za ukrytymi drzwiami na południe od schodów (14). Nim jednak zejdziesz niżej, skieruj się na wschód, a znajdziesz grobowiec Kiela (15) oraz strzegących go Krasnoludzkich strażników zagłady (2000 PD/sztuka). Do konfrontacji dojdzie, jeśli ośmielisz isę otworzyć skrzynię przy grobowcu. Jeśli skierujesz się tunelem dalej, dotrzemy do miejsca z trzema mostami, w którym spotkasz kolejne trzy Większe sobowtórniaki (16) (4000 PD/sztuka), które będą wyglądać jak Islanne, Durlag, Fuernebol lub Kiel. Gdy się już z nimi uporasz, zejdź na niższy poziom - nie mamy tu już nic do roboty.