Mechanika | Postaci | Ekwipunek | Magia | Profesje | Solucja | Ciekawostki

Bohaterowie przyłączalni (BG I) | Bohaterowie niezależni (BG I) | Bestiariusz (BG I)
Bohaterowie przyłączalni | Bohaterowie niezależni | Bestiariusz | Przeciwnicy | Taktyki (SoA) | Taktyki (ToB) | Inne

Ajantis
by Karanith & Shinigami


Siła: 17 Imię: Ajantis Ilvastarr
Zręczność: 13 Rasa: Człowiek
Kondycja: 16 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 12 Klasa: Paladyn
Mądrość: 13 Charakter: Praworządny Dobry
Charyzma: 17

Biografia:

Zapytany o przeszłość, AJANTIS ogłosił, że jest paladynem-giermkiem z Zakonu Promiennego Serca i że wprowadza w życie wiedzę i nauki Helma. Należy do szlacheckiej rodziny Ilvastarr z Waterdeep, a sztuki władania mieczem uczył się pod kierunkiem takich mistrzów jak na przykład Myrmith Splendon. Jego umiejętności i oddanie zwróciły uwagę paladyna Keldorna, jednego z najbardziej szanowanych członków zakonu. Keldorn zdecydował się wziąć Ajantisa pod swe skrzydła i uczynić swym giermkiem. Ostatnio Ajantis otrzymał zaszczytną propozycję zostania pełnoprawnym członkiem Zakonu. W tym celu wyruszył na Wybrzeże Mieczy, by ukrócić rosnącą w okolicy aktywność humanoidów. Jeśli mu się uda wykonać to zadanie, członkowie Zakonu z chęcią przyjmą go w swe szeregi. Wygląda na całkowicie oddanego swej misji.


Miejsce spotkania:

Południowa część Wioski rybackiej (1400) (1), na trakcie.

Ocena:
Karanith:

Ajantis, giermek-paladyn z Zakonu Promiennego Serca, to jeden z lepszych zbrojnych w grze. Wysoka siła i kondycja oraz punkty biegłości w ciężkich mieczach czynią go przydatnym w pierwszej linii. Niestety, na łucznika nadaje się tylko z Rękawicami Zręczności.

Ocena: Zalety: Wady:
8/10

• siła i kondycja
• biegłości w łukach i ciężkich mieczach
• nakładanie rąk

• brak większych wad


Shinigami:

Ajantis to dość dobra postać. Można go przyłączyć do drużyny jako zbrojnego i na pewno się nie zawiedziemy. Umiejętności paladyna, takie jak ochrona przed złem czy nakładanie rąk, bywają bardzo przydatne.

Ocena: Zalety: Wady:
9/10

• biegłości w łukach i ciężkich mieczach
• nakładanie rąk i ochrona przed złem

• niska zręczność

Kinski:

"Na Helma!". Przy przyłączeniu postaci brakuje paladyńskiej premii +2 do rzutów obronnych. Na szczęście po awansie ów brak zostaje naprawiony (dotyczy to również NPC krasnoludów, gnomów i niziołków). Dobry dla dobrych drużyn, bo psioczy na złe charaktery. Trochę sfanatyzowany pod względem praworządności. Jest szybko dostępny - na najwyższym przyłączanym 6. poziomie ma uniwersalne biegłości - ciężkie i lekkie miecze (**), łuki i bronie obuchowe (*). Będzie sprawdzał się w zwarciu i po - poprawieniu zręczności (Rękawice zręczności, mikstury) - także na dystans. Jako paladyn posiada w zdolnościach specjalnych jedno z najprzydatniejszych zaklęć - Ochronę przed złem. Wykrycie zła też będzie użyteczne jako czar zwiadowczy, ale w ograniczonym zakresie. Dodatkowa zaleta - może używać pałasza Drizzta Obrońcy +5 ;-] .

Hall of Fame