Uczniowie Gonda - Followers of Gond
Teoria Praktyka
Teoria modowania
Tag Podręczniki BG I
Temat
Autor
dialogi Nauka tworzenia dialogów w weekend Zed Nocear

Przystępne objaśnienie podstaw tworzenia plików dialogowych D w oparciu o zasady panujące w BG I.

npc Tutorial NPC dla początkujących Lava Del'Vortel

Tworzenie pliku postaci przyłączalnej, jej dialogu przyłączenia/odłączenia, dodawanie postaci do lokacji. Instalowanie nowego NPC przy pomocy WeiDU.

technikalia Technikalia, czyli pułapki modowania Zed Nocear

Kodowanie tekstów w BG1, sposób na dodanie przyłączalnego NPC do lokacji, formaty portretów, tokeny dialogowe.

technikalia Ciekawostki modowania, doświadczenia własne Zed Nocear

Pozycja skryptów w plikach CRE, rozważania na temat dialogów, namierzanie celów w skryptach, uruchamianie skryptu z przedmiotu, niezgodności poleceń skrytpowych, ograniczenia użycia zmiennych, offsety spawn pointów, przedmioty losowe.


Tag Podręczniki BG II
Temat
Autor
lokacje Tworzenie lokacji w DLTCEP Kirara

Tutorial w postaci lekcji pokazujący, jak od zera stworzyć nową lokację do BG2. Każdy krok jest szczegółowo wytłumaczony i okraszony screenami z aplikacji. Do wszystkich lekcji dołączone są materiały w postaci plików testowego obszaru.

dialogi Tworzenie skryptu dialogowego L`f

Wszystko o tworzeniu plików dialogowych D. Składnia bloków dialogowych, rozmowy wielu postaci (CHAIN), wtrącenia (INTERJECT) i wiele innych zagadnień.

dialogi
skrypt
Pisanie ścieżek romansowych i przyjacielskich Lava Del'Vortel

Pisanie dialogów specjalnie dla przyłączalnych NPC z opcją romansowania oraz tworzenie skryptów wywołujących te rozmowy w określonych odstępach czasu.

npc Tutorial NPC dla początkujących Lava Del'Vortel

Tutorial pokazujący, jak w najprostszy sposób zrobić przyłączalnego NPC - tworzenie pliku postaci, przypisanie dialogu przyłączenia/odłączenia, dodanie NPC do lokacji poprzez skrypt obszaru.

podklasy Tworzenie podklas Yarpen

Dowiedz się, jak napisać własną podklasę przy pomocy zwykłego notatnika i dodać ją do gry używając aplikacji WeiDU.

skrypt Tworzenie inforegionów z nowym tekstem L`f

Implementowanie pól informacyjnych (tzw. inforegionów) w pliku ARE lokacji oraz przypisywanie im własnych tekstów z poziomu WeiDU.

skrypt Tworzenie snów i cutscen Marcin

Tutorial omawiający zagadnienie cutscen, czyli skryptów-przerywników w programie gry, ze szczególnym uwzględnieniem implementacji snów.

skrypt
grafika
Tutorial Text Screen Lava Del'Vortel

Poradnik przedstawiający jak wykonać i zaimplementować nowy Text Screen, czyli ekran pojawiający się np. przy przechodzeniu do kolejnych rozdziałów.

skrypt
czar
Tworzenie zdolności specjalnej Lava Del'Vortel

Zmienianie standardowego czaru maga/kapłana w zdolność specjalną przy pomocy skryptu w TP2 i WeiDU lub za pomocą DLTCEP.

skrypt Implementowanie CD_STATE_NOTVALID Lava Del'Vortel

Dodanie używanego z poziomu skryptów nowego stanu "niezdolności do interakcji" postaci.

dźwięki
npc
Implementowanie plików AUDIO Lava Del'Vortel

Dodawanie z poziomu skrytpu TP2 głosu dla postaci przyłączalnej.

muzyka
skrypt
Dodawanie muzyki do obszarów Lava Del'Vortel

Dodawanie nowej muzyki uruchamianej z poziomu skryptu lokacji (bez ingerencji w listę SONGLIST.IDS)

weidu
plik tp2
O WeiDU słów kilka Tuldor88

Uruchamianie WeiDU, traifikacja, detraifikacja; Kilka uwag odnośnie komend *.TP2: DeathVariable NPC dodanych z poziomu WeiDU, edycja plików 2DA.


Tag Poradniki, listy
Temat
Autor
grafika Lista plików BAM (animacje) Kirara

Graficzna lista niemal wszystkich efektów animacji używanych przez czary wraz z nazwami ich plików BAM. Obejmuje zasoby z BG, BG2, IwD, IwD2, P:T.

efekty Spis efektów w DLTCEP dla BG I i BG II Alvarez

Posortowana lista wszystkich efektów w DLTCEP wraz z ich numerami.

tokeny Polskie tokeny w BG II Shaggie & morgan

Lista tokenów, czyli wyrażeń używanych w dialogach oznaczających np. imię protagonisty, płeć, porę dnia, wraz z ich objaśnieniami.

pociski PROJECTILES w BG I Zed Nocear

Spis pocisków wraz z ich przykładami wykorzystania w grze.

narzędzia Najważniejsze narzędzia do edycji gier IE Zed Nocear

Opisy możliwości kilku najbardziej znanych narzędzi wykorzystywanych do modowania gier na silniku IE.

narzędzia Modowanie w DLTCEP Kirara

Objaśnienie parametrów edytowanych w DLTCEP.

postaci Listy losowych kolorów awatarów postaci L`f

Graficzne zestawienie list losowych kolorów, których używa się w celu zróżnicowania wyglądu postaci w grze. Dotyczy BG II.