Bransolety i rekawice
Srebrne bransolety Kedla
(kedl)
PARAMETRY:
Klasa pancerza: 2
Nie może używać:
Zabójca magów
Kensai
Miejsce wystąpienia:
Hitomi Nakanishi
Uwagi: Cena: 15000, wiedza potrzebna do identyfikacji: 73. Przedmiot z serii: Musisz to mieć - oczywiście, tylko jeśli grasz magiem (za komentarz powinno wystarczyć przypomnienie, że najlepsze bransolety w BG dają KP równą 3), warto wzmocnić ich ochronę Pierścieniem Gaxxa czy Pierścieniem ochrony +3 - dzięki temu nasza KP oscylować winna w granicach 0/-1, a to w przypadku maga całkiem nieźle... Niestety to jedyne rękawiczki dodawane przez modyfikację, jasnym jest, że w przypadku innych klas wciąż jedynym wyborem są rzeczy z "podstawki"...
Aha, sądząc po wygladzie - powinny nazywać się rękawicami;)
Kinski: Znajome koleżanki z IceWind Dale ;-) (w Tortured Souls jest bardzo wiele przedmiotów z Doliny Lodowego Wichru, pewnie wicher je przywiał czy cóś). Moim zdaniem te rękawice czy bransolety dające KP: 2 czy 3 nie są niczym nadzwyczajnym. Znacznie lepiej by było, gdyby dali premię +2 do KP, a nie ustalili KP na 2.
W przypadku maga poprawienie KP jest banalne, pomijając Zbroję z pierwszego poziomu (ten czar trwa 9 godzin!), bo Szata daje lepszą KP, mamy jeszcze:
Duchowy pancerz - KP: 2, trwa 5 tur. Podobnie Tarcza z 1 poziomu, tyle że daje KP: 4.
Eteralny pancerz - KP: 1, trwa 10 tur , no i +3 do rzutów obronnych przeciw czarom.
Jak widać czary działają dość długo, ale mają jedną wadę - można je rozproszyć. W przypadku maga podczas walki KP nie jest tak ważna. Wrodzy magowie raczej nie atakują wręcz (of corsik Tactics to zmienia, ale od czego jest Usunięcie/Rozproszenie magii...), a na zbrojnych to są ochrony (od 6 poziomu, przed zwykłą bronią nie liczę).
Sprawę też ułatwiają iluzje - Lustrzane (jeśli dobry zbrojny to niewiele pomoże) i Ulepszona niewidzialność (+4 do KP i rzutów).
Co do Kamiennej - super czar, cacy i w ogóle, ale podczas walki z jakimś porządnym zbrojnym, niewiele pomoże - zaoszczędzi 2-3 rundy (zawsze coś), ale ochrony trwają 4 i nie trzeba się przejmować, kiedy zejdą kamienne skóry.
W dodatku, poza główną postacią nie ma kto ich za bardzo używać, bo każdy w miarę ma KP: 2/3 (ten 1 punkt w tę czy w tamtą). Ale - lepiej mieć niż nie mieć ;-]