(wersja modu 2.01B)

by Shinigami (+Ascaephel)


Bardo Furfoot
Siła: 12 Rasa: Niziołek
Zręczność: 19 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 13 Klasa: Złodziej
Inteligencja: 11 Charakter: Neutralny Dobry
Mądrość: 11
Charyzma: 14
Biografia:
Bardo Furfoot, niziołek z sennej wioski Gullykin, od małego cechował się niespokojną duszą. Dodatkowo naczytawszy się książek, zapragnął sam przeżyć kilka przygód. Inni mieszkańcy Gullykin z niepokojem kręcili głowami, patrząc na rozmarzonego ziomka.
Okazja nadarzyła się, gdy wioskę obiegła wieść o zbliżającym się Leśnym Smoku. Gandolar Szczęśliwa Stopa zorganizował grupę gotową powstrzymać smoka i był wśród nich również Bardo.
Miejsce spotkania:
W piątym rozdziale kiedy Nashkel zagraża niebezpieczeństwo ze strony smoka musimy udać się na lokację 5500 by go zabić. Niedaleko smoka spotkamy Gandolara Szczęśliwą Stopę z drużyną innych niziołków którzy wycofują się bo są za słabi. Pozostaje tylko Bardo którego można przyłączyć do drużyny. Ma on ciekawe strzały stworzone specjalnie do walki przeciw smokom.
Ascaephel:
Złodziej, który chce pomóc ubić pewną jaszczurkę. Poza ciekawym ekwipunkiem niczym nie zaskakuje, o ile miałeś Imoen od początku nawet nie zastanawiaj się nad zmianą.
Ocena: Zalety: Wady:
4/10 - złodziej jak złodziej, postrzela z łuku, coś otworzy... - niczym się nie wybija ponad przeciętność
Shinigami:
Jako złodziej jest świetny. Trochę dość późno się go przyłącza. Jeśli mamy np: Imoen, którą zdualowaliśmy na maga lub Safanę to możemy się zastanawiać czy go przyłączyć.
Ocena: Zalety: Wady:
6/10 - 4x cios w plecy - słabe Trak0
- średnie rzuty obronne - mało PŻ
- wysoki poziom umiejętności złodziejskich - słabe KP
 
 


Bub Snikt
Siła: 17 Rasa: Człowiek
Zręczność: 16 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 14 Klasa: Wojownik
Inteligencja: 10 Charakter: Neutralny Dobry
Mądrość: 11
Charyzma: 13
Biografia:
Rodzina Buba Snikta pochodzi z niedalekiej Athkatli. Jego dziadek wsławił się wybiciem w pojedynkę bandy rozbójników, terroryzujących z warownego wzgórza niedaleko Akhatli okoliczne wioski. Ojciec, niewyróżniający się specjalnymi talentami człowiek, ciężką pracą i uporem dorobił się stanowiska kapitana straży miejskiej. Miał jednakże znacznie większe ambicje, które przelał na swego jedynego syna. Pod taką presją ze strony ojca i w cieniu sławy dziadka od najmłodszych lat Bub szkolił się na wojownika z miernym efektem.
Aby pomóc szczęściu syna ojciec kupił za niebotyczną cenę specjalne rękawice mistrzostwa. Tak wyposażony i zdesperowany Bub wyruszył na słynące z dzików i rozbójników Wybrzeże Miecza, aby stać się godnym swoich antenatów. Nie wróci do rodzinnego miasta, póki nie stanie się sławnym i bogatym wojownikiem.
Miejsce spotkania:
Bub znajduje się na lokacji 3800. Poniżej Beregostu. Kreci się gdzieś na zachodzie lokacji. Jeśli chcemy możemy go przyłączyć.
Ascaephel:
Niczym nie wyróżniający się wojownik. Przyłączyć go opłaca się raczej tylko po to, żeby "pożyczyć" sobie jego sprzęt. W walce niczym Cię nie zaskoczy.
Ocena: Zalety: Wady:
4/10 - przyłączyć można go dość szybko - przeciętniak, lepszy będzie Khalid
Shinigami:
Jako wojownik jest beznadziejny. Khalid, Kivan lub Minsc są lepsi od niego. Można go przyłączyć tylko po to by zabrać mu rękawice mistrzostwa.
Ocena: Zalety: Wady:
4/10 - rękawice mistrzostwa - słabe KP
- można przyłączyć na początku gry
 
- mało PŻ
- słabe rzuty obronne
 


Conchobhair Strongblade
Siła: 18/35 Rasa: Człowiek
Zręczność: 12 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 15 Klasa: Paladyn
Inteligencja: 11 Charakter: Praworządny Dobry
Mądrość: 14
Charyzma: 17
Biografia:
Conchobhair pochodzi z Waterdeep. Jest najmłodszym z czworga synów wpływowej rodziny w Waterdeep. Jednak jako najmłodszy w rodzinie nie liczył na zbytnią troskę innych i dlatego w wieku 20 lat opuścił dom. Na początku został paladynem, jednak nudziła go dyscyplina świątynna. Podczas jednej z wypraw z Waterdeep do Wrót Baldura spotkał wojownika Fergusa Ravenskilla. Fergus był porywczy i większość ze swego ponad pięćdziesięcioletniego życia spędził na polach walki. Razem spędzili kilka miesięcy na szlaku, gdzie opowieści Ravenskilla zaintrygowany młodzieńca. Jednak opowieść o potyczce z niebieskim smokiem zaważyła na dalszych losach Conchobhaira, który przy swoim towarzyszu przez następne 6 lat poznawał wszystkie możliwe aspekty sztuki wojennej. I tak pewnego dnia stanęli oko w oko z czerwonym smokiem, który już wcześniejsze spotkanie z Fergusem przypłacił stratą oka. Niestety w bitwie Fergus zginął, a Conchobhair poprzysiągł śmierć wszystkim napotkanym smokom.
Miejsce spotkania:
Conchobhair siedzi w gospodzie w Nashkel. Na początku twierdzi że przebył daleką drogę i musi odpocząć. Jednak w 5 rozdziale po rozmowie z zastępcą burmistrza Conchobhair proponuje że przyłączy się do drużyny.
Ascaephel:
Paladyn, i to nie byle jaki, lubi zabijać smoki; ale co jest najważniejsze - SPRAWDŹCIE JEGO POCZĄTKOWY SPRZĘT! Coś pięknego.
Ocena: Zalety: Wady:
9/10 - sprzęt początkowy - klasa (dla złych drużyn)
- potęga - stosunkowo późno można go przyłączyć
 
- klasa (dla dobrych drużyn)
Shinigami:
Bardzo dobry paladyn. WARTO zastanowić się nad jego przyłączeniem do drużyny.
Ocena: Zalety: Wady:
7/10 - interesujące przedmioty - brak większych minusów
- średnie rzuty obronne  
- średni poziom PŻ  
- świetny w pierwszej linii zwłaszcza w starciu ze smokiem  
 


CúChoinneach
Siła: 17 Rasa: Półelf
Zręczność: 15 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 15 Klasa: Kapłan / Łowca
Inteligencja: 10 Charakter: Chaotyczny Dobry
Mądrość: 16
Charyzma: 14
Biografia:
Niewiele wiesz o CuChoinneachu i jego wilku cienia. Nie wiadomo skąd pochodzi, ani dokąd zdąża. Widać jednak, że stracił tak charakterystyczną dla swojej rasy chęć życia. Elf jest bardzo małomówny, ale z jego zdawkowych odpowiedzi wynika, że podporządkował wszystko tylko jednemu celowi: Zniszczyć Lorda Daerthmaca!.
Miejsce spotkania:
W 5 rozdziale kiedy zostanie porwany synek burmistrza CúChoinneacha spotkamy na lokacji powyżej Nashkel (Lokacja 4300 a konkretniej na południu lokacji). Poda on lokację porywacza syna burmistrza i chce się dołączyć do drużyny by nas wspomóc w walce z nim.
Ascaephel:
Uwaga, uwaga - absolutny KILLER wśród nowych NPC. 5 stałych ataków na rundę, kombinacja czarów druida i kapłana, walczy sejmitarem (chociaż klasa kapłana na to nie pozwala), do tego posiada takiego miłego psiaka, który też jest rzeźnikiem. Absolutny MUST HAVE (szkoda, że nie można go przyłączyć na stałe).
Ocena: Zalety: Wady:
11/10 - WSZYSTKO! jest niesamowity - nie można go mieć na stałe :(
Shinigami:
Najpotężniejszy ze wszystkich przyłączanych NPC. Prawdziwa jednoosobowa armia. Na dodatek ma do wsparcia swego wilka. Jedyna wada to to, że odłącza się po wykonaniu zadania z lordem Daerthmacem.
Ocena: Zalety: Wady:
10/10 - 5 ataków na rundę - odłącza się po wykonaniu zadania z Lordem Daerthmacem
 
- średnie KP
- łowca/kapłan  
- wilk towarzysz  
- przyzwoita liczba PŻ  
- średnie rzuty obronne  
 


Ferthgil Zabójca Trolli
Siła: 18/72 Rasa: Krasnolud
Zręczność: 17 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 19 Klasa: Wojownik
Inteligencja: 7 Charakter: Neutralny Dobry
Mądrość: 12
Charyzma: 5
Biografia:
Ferthgil wychowań się w Chmurnych Szczytach, a jego ojciec, Breachin Zabójca Trolli był wędrownym kowalem podróżującym po nadbrzeżnych szlakach. Breachina spotkała jednak wczesna śmierć podczas przypadkowego starcia z Verbeegami w Chmurnych Szczytach, a młody Ferthgil tułał się sam dzierżąc jedynie topór ojca. Wtedy właśnie spotkał Gulmotha Stoneheartha an Alaghor, kapłana Clanggedina Srebrnobrodego. Gulmoth dostrzegł zdolności Ferthgila i wychował go na oddanego sługę dobra w imię krasnoludzkiego boga wojny. Potem, wiedziony wewnętrzną potrzebą, Ferthgil wyruszył w podróż po ziemiach Faerunu.
W czasie tych podróży zaprzyjaźnił się z innym gorącokrwistym, młodym krasnoludem Tearlacem Truehammerem. Tearlac i Ferthgil byli przyjaciółmi na dobre i złe, a przyjaźń ta pozwalała Ferthgilowi znowu poczuć rodzinne więzy.
Miejsce spotkania:
W 5 rozdziale w pewnym momencie Otho poprosi nas o poszukanie jego syna. W tym celu udajemy się na lokację 4300 i niedaleko obozowiska orków znajdujemy wejście do jaskini. Po zejściu dość głęboko w dół spotkamy Ferthgila, który powie że syn Otho nie żyje a on sam z chęcią się do nas przyłączy.
Ascaephel:
Ot, krasnoludzki wojownik. W chwili, gdy go spotkasz, jego sprzęt nie powinien cię już zaciekawić. Brać tylko w przypadku, gdy potrzebne nagłe wsparcie pierwszej linii.
Ocena: Zalety: Wady:
5/10 - przydaje się w pierwszej linii - nie zachwyca
- może używać krasnoludzkiego sprzętu dla wojowników (w NTotSC to duży plus) - przeciętniak

 
Shinigami:
Dość krzepki wojownik. Spotykamy go jako ostatniego ze wszystkich nowych NPC. Można się zastanowić nad jego przyłączeniem jednak błąd w liczbie exp. wymaganego do następnego awansu uniemożliwia awansowanie go.
Ocena: Zalety: Wady:
8/10 - szczątkowa regeneracja jeśli nosi swoją zbroję, która daje mu +2 do kondycji - sporo exp by awansować na następny poziom (najpewniej błąd w tworzeniu postaci)
- dużo PŻ  
- niskie Trak0  
- niskie rzuty obronne  
- niskie KP

 


Jet'laya
Siła: 13 Rasa: Półelf
Zręczność: 14 Płeć: Kobieta
Kondycja: 14 Klasa: Kapłan / Mistrz Poznania
Inteligencja: 15 Charakter: Praworządny Dobry
Mądrość: 15
Charyzma: 12
Biografia:
Wuj Jet'layi, podobno szlachcic, wyruszył na poszukiwanie przygód. Podczas podróży spotkał i kilkakrotnie zostań uratowany przez przyszłego ojca Jet'layi, Torvina. Wówczas zostali przyjaciółmi i powrócili do Cormanthor. Będąc w mieście, Lennan (Le*non) przedstawił Torvina ojcu, znanemu arystokracie. W podzięce za opiekę nad synem Torvin, zostań przyjęty w mieście i stań się popularną postacią. Wkrótce też poznał matkę Jet'layi, a po ślubie zamieszkali na skraju pobliskiej kniei.
Kiedy Jet'laya i jej brat mieli sześć lat, Cormanthor zostań zaatakowany przez watahę nieumarłych, prowadzonych przez Vampire'a. Podczas gdy elfy broniły miasta, dzieci zostały ukryte. Wrogowie zostali przegnani, ale wśród ofiar znaleźli się także rodzice Jet'layi. Atak wywołał trwałe kalectwo starszej siostry, a całość wydarzeń spowodowała nienawiść Jet'layi do wszelkich form nieumarłych. Pomimo próśb pozostałej rodziny, gdy tylko osiągnęła odpowiedni wiek, opuściła rodzinne strony.
Miejsce spotkania:
Jet'laye spotkamy przed wejściem do gospody Pod Pomocną Dłonią (lokacja 2300) dopiero w 5 rozdziale. Rozmowa z nią rozpoczyna właśnie główne wątki w NTotSC.
Ascaephel:
Posiada dwie klasy (kapłan i mag - specjalista, co jest niespotykane przy jej rasie). Świetny czaromiotacz, świetna w walce z umarlakami, przeciętna w walce procą (ale czego oczekiwać przy magu/kapłanie...).
Ocena: Zalety: Wady:
7/10 - dobra na umarlaki - kiepska w walce otwartej
- ciekawe połączenie klas czarujących - trzeba na nią uważać
 
Shinigami:
Jet'laya to dość słaby NPC. Kiedy spotykamy ją większość naszej drużyny bije ją na głowę.
Ocena: Zalety: Wady:
5/10 - brak jakiś większych zalet - mało PŻ
  - słabe Trak0

- mało czarów ze względu na wieloklasowość
 


Keiria Silverstring
Siła: 14 Rasa: Półelf
Zręczność: 16 Płeć: Kobieta
Kondycja: 15 Klasa: Bard
Inteligencja: 17 Charakter: Neutralny Dobry
Mądrość: 11
Charyzma: 16
Biografia:
Keiria Silverstring pochodzi z utalentowanej muzycznie rodziny. Jej rodzice należą do grupy Harfiarzy, wśród których Keiria ma wielu przyjaciół. Keiria to utalentowana śpiewaczka i aktorka. Nawet czasem występuje w Silverymoon i Athkatli. Jednak oprócz ujmującej osobowości i elfiej urody, potrafi również poradzić sobie podczas bitwy. Dlatego podróże i przygody przedkłada nad scenę twierdząc, że to dodaje jej sił twórczych.
Miejsce spotkania:
Keirie można spotkać na jarmarku Nashkel (lokacja 4900). Znajduje się ona na wschodzie lokacji i można ją przyłączyć dopiero w 5 rozdziale.
Ascaephel:
Miłe zaskoczenie. Piękny głos, ładny portret, ciekawa klasa. Nie powalczy długo w zwarciu, ale przecież nie od tego jest. Mocne wsparcie dla drużyny, jeśli się ją dobrze wykorzysta.
Ocena: Zalety: Wady:
8/10 - głos - nie sprawdzi się w walce wręcz
- portret  
- klasa (dla barda jest trochę mocnego sprzętu w NTotSC)
Shinigami:
Jeśli mamy miejsce w drużynie to można ją przyłączyć. Jednak w walce w zwarciu się nie sprawdzi. Można ją dać góra do drugiej linii. Jedyna jej ciekawa zaleta to poziom wiedzy, który umożliwia jej identyfikacje przedmiotów.
Ocena: Zalety: Wady:
5/10 - brak większych zalet - mało PŻ
- wysoki poziom wiedzy - słabe KP
- 2 ataki na rundę jeśli używa swojej kuszy - słabe rzuty obronne
- słabe Trak0
 


Skeezer Lumpkin VI
Siła: 14 Rasa: Gnom
Zręczność: 16 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 13 Klasa: Iluzjonista / Złodziej
Inteligencja: 17 Charakter: Chaotyczny Neutralny
Mądrość: 10
Charyzma: 10
Biografia:
Skeezer Lumpkin VI pochodzi z Krynn, miasteczka gnomów poniżej Wzgórza Nevermind. Większość życia spędził jednak w Athkatli w Amn. Jego pasją wciąż pozostaje połączenie techniki i magii, wyczuwając jak wiele mogłoby to przynieść pożytku. Jednak jak dotąd jego sukces ma ograniczony charakter. Pośród jego wytworów można znaleźć "The Automatic (Systematic) Articulated Mop and Spring-Loaded Broom-Driven Pie Tin Flier and Egg Dropper" (w skrócie ASAMSLBPTFED), choć nie ma on większych zastosowań. Ale jego największą pasją są statki powietrzne, które chciałby by zapełniły niebo Faerunu. Bardzo chciałby dlatego dotrzeć do Wrót Baldura, ponieważ słyszał, że takie statki przybywają tam regularnie.
Miejsce spotkania:
Skeezera można spotkać na jarmarku Nashkel (lokacja 4900). Znajduje się on w jednym z namiotów gier i można go przyłączyć dopiero w 5 rozdziale.
Ascaephel:
Wieloklasowiec z podklasą maga - specjalisty (dzięki temu zyskuje dodatkowy czar ze szkoły Iluzji). Drobne problemy ze stratą komórek z czarami nie powinny zniechęcić do przyłączenia tego gnoma (warto!).
Ocena: Zalety: Wady:
7/10 - wieloklasowiec-specjalista - problemy z komórkami na czary przy awansach
- dobry sprzęt początkowy
- wysoka inteligencja
Shinigami:
Lepszy martwy niż żywy. Najgorszy ze wszystkich NPC.
Ocena: Zalety: Wady:
3/10 - jak dla mnie brak - mało PŻ
  - 1 atak na rundę
  - słabe KP
  - słabe rzuty obronne
  - niski poziom sztyletowania


- mało czarów ze wzglądu na wieloklasowość
 


Szkarłatny Will
Siła: 17 Rasa: Człowiek
Zręczność: 14 Płeć: Mężczyzna
Kondycja: 14 Klasa: Bard
Inteligencja: 14 Charakter: Praworządny Neutralny
Mądrość: 13
Charyzma: 15
Biografia:
Szkarłatny Will, z domu O"Hara, dawniej zwany był Will Tell Helm, ale nie bardzo przepada za tym imieniem i dlatego zdołał przekonać miejscowych do swego nowego imienia. Mieszka od pewnego czasu w Beregoście i bardzo chwali sobie spokój tego miasteczka. Żyje w dość przyjaznych stosunkach z mieszkańcami, chociaż zdołał już zasłynąć z kilku burd. Tym nie mniej mieszkańcy chwalą sobie jego obecność, z uwagi na wyjątkową odwagę, jaką okazał w ostatnim czasie, szczególnie podczas potyczek z okolicznymi bandytami.
Miejsce spotkania:
Willa spotkamy zaraz po wejściu do Beregostu. Udzieli nam podstawowych informacji na temat miasta a potem zaoferuje chęć przyłączenia się do drużyny.
Ascaephel:
Kolejny bard w grze, niestety nie wzbudzający mojej sympatii (ciekawostka - jego głos jest zaczerpnięty z gry o Robin Hoodzie, swoją drogą niezłej gry ;) ). Dla lubiących ubierać swoich męskich towarzyszy - jest taki mini-quest dla Willa, który wam się spodoba.
Ocena: Zalety: Wady:
6/10 - udźwiękowienie postaci - nie jest Jet-Layą :P
- mini-quest

- nie sprawdza się najlepiej w otwartej walce
Shinigami:
Will jest następnym bardem, którego można przyłączyć dzięki NTotSC. Jego zaletą jest to, że możemy go przyłączyć już na samym początku gry. Ma też naprawdę ciekawe zabawki, które czynią z niego postać znacznie ciekawszą niż Keiria.
Ocena: Zalety: Wady:
6/10 - można przyłączyć na początku gry - słabe KP ale poprawia się wraz z ulepszaniem zbroi
- interesujące przedmioty które można parę razy ulepszyć
- 1 atak na rundę
- słabe rzuty