Dane techniczne | Przedmioty | Solucja




by porfirion & L`f


Amulety


Gustowny amulet ochrony
(WQXNEC2)
PARAMETRY:

+1 do Klasy Pancerza
+1 do rzutów obronnych
+1 do Charyzmy

Miejsce wystąpienia:
 Biały Władca Zwierząt na drugim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 2000 szt. zł.

L`f: Przedmiot bazuje na Amulecie ochrony +1, nawet większość opisu jest taka sama, niemniej jednak nie posiada jego najpoważniejszej wady - tego egzemplarza można używać z magicznymi zbrojami oraz pierścieniami lub płaszczami +1 i +2. Premia do Charyzmy to miły dodatek. Przydaje się głównie w początkowych fazach gry (później znajdziemy amulety o ciekawszych właściwościach), niemniej jednak warto z niego korzystać, także ze względu na stałą premię do Charyzmy (o ile mamy poniżej 20). Co ciekawe, jest o jedną trzecią tańszy od zwykłego Amuletu ochrony +1.

Zagłada łucznika
(WQXNEC1)
PARAMETRY:

+2 do klasy pancerza przeciwko pociskom
50% odporności na obrażenia od pocisków
Chroni przed uciszeniem

Miejsce wystąpienia:
 stół na parterze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 2800 szt. zł.

L`f: Świetny amulet! Premia do Klasy Pancerza nie jest zbyt znaczna, ale redukcja obrażeń od pocisków jest bardzo przydatna, jako że mnóstwo przeciwników w grze atakuje nas na dystans. Stałe Ugłosowienie to kolejny duży atut, jako że uciszenie jest bardzo nieprzyjemne dla postaci czarujących. Można dać barbarzyńcy albo postaci z Użyciem Dowolnego Przedmiotu, która nosi Strój Przygodowy Jansena - odporność na obrażenia od pocisków przekroczy wtedy 70%. Z drugiej strony efekt Ugłosowienia zachęca raczej, by amulet dać kapłanowi (magowi łatwo ochronić się przed pociskami). Warto nosić, będzie przydatny nawet w Tronie Bhaala. Należy tylko uważać, by nie dawać amuletu członkowi drużyny noszącemu Tarczę odbić +1, bo błyskotka mocno wtedy traci na użyteczności.

Broń


Czarna Gałąź
(WQXMAIN)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Specjalne:
 Może rozproszyć rytuał chroniący Białą Królową
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:

Miejsce wystąpienia:
 otrzymujemy ją od Starego Druida na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 0 szt. zł. Umagicznienie +1. Przedmiot niezbędny do ukończenia misji (i z tej racji może jej używać każdy, całe szczęście) – po pojedynczym uderzeniu gałęzią Białej Królowej znika jej osłona i można ją zabić dowolną bronią.

L`f: Poza znaczeniem w wątku głównym i małym umagicznieniem jest to najzwyklejsza w świecie maczuga. Nawet - wbrew nazwie - nie jest czarnego koloru (jedynie na ikonce w ekwipunku). Po rozproszeniu ochron Królowej traci jakiekolwiek znaczenie i można ją bez sentymentów wyrzucić.

Czarna laska
(WQXST1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Specjalne:
 +1 do Klasy Pancerza
 75% do odporności na kwas
 +40 do wiedzy
 Ochrona przed oplątaniem
 -1 do Charyzmy
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:

Miejsce wystąpienia:
 Stary Druid na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 4000 szt. zł.

L`f: Niezła laska? Raczej taka sobie, choć odporność na kwas się przydaje, a ten kij zapewnia ją w znacznym stopniu. Opis może być mylący - kij nie ustala odporności na kwas na poziomie 75% (jak czyni np. Karsomir z odpornością na magię), ale dodaje 75%, czyli odporność kumuluje się z efektem pochodzącym od innych przedmiotów. Umagicznienie jest całkiem wysokie, +3 wystarcza do końca Cieni Amn na przeważającą większość przeciwników. Reszta efektów jest już jednak mało ciekawa. Mało kto rzuca Oplątanie, zresztą efekt chroni jedynie przed niemożnością ruchu, kara do KP w przypadku nieudanego rzutu wciąż jest nakładana. Wiedza traci znaczenie z chwilą nabycia Okularów identyfikacji, a kara do Charyzmy też nie jest niczym przyjemnym (choć jeśli nie damy tego kija przywódcy, zbytnio ona nie boli). Premia do Klasy Pancerza jest malutka, ale lepszy rydz niż nic. Zdecydowanie nie jest to słaby przedmiot, ale mógłby być też znacznie lepszy. Z pewnością przyda się w wybranych sytuacjach, np. w walce z przeciwnikami zadającymi obrażenia od kwasu albo jeśli atakujemy grupę wrogów, rzucając na nich Oplątanie. Kija teoretycznie mogą używać wszyscy - ale choć w ekwipunku mnicha nie świeci się on na czerwono, mnich nie może go wziąć do ręki, jako że jest to broń oburęczna. W nazwie i w opisie wspomniana jest jego czarna barwa - niestety, na ekranie gry kij jest równie brązowy, jak jego zwykła wersja.

Halabarda "Błaha śmierć"
(WQXHE1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +1
TraK0: +2
Specjalne:
 Znacznie lżejsza i szybsza niż inne halabardy
 Każde trafienie obniża szczęście właściciela o 1
 Przedmiot przeklęty
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
 Druid
 Kapłan
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 Biała Nadzorczyni w podziemiach pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 700 szt. zł. Umagicznienie +1. Obniżenie szczęścia właściciela trwa 45 sekund.

L`f: Jest szybka, ale co z tego? Nie rekompensuje to kar do Szczęścia, umagicznienie i premie do TraK0 i obrażeń też są niewielkie. Użyteczność porównywalna z resztą przeklętych przedmiotów, czyli znikoma. Oczywiście aby ją zdjąć, należy rzucić Zdjęcie klątwy. Dziwi trochę wzmianka o lekkości i szybkości broni w sekcji "Specjalne" - nie wystarczyły wartości przy parametrach "Waga" i "Opóźnienie" oraz wzmianka w opisie przedmiotu?

Maczuga +2 "Ogniste Żyły"
(WQXCLB1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2, +1 obrażeń od ognia
TraK0: +2
Specjalne:
 +1 atak na rundę
 +50% odporności na ogień
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 skrzynia na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 3000 szt. zł. Umagicznienie +3.

L`f: No no, istne świecuszko. To bez wątpienia najlepsza broń, jaką znajdziemy podczas wykonywania zadania na Niemych Bagnach. Premie do TraK0 i obrażeń może nie powalają na kolana, ale reszta właściwości to coś pięknego. Znikome opóźnienie, szeroka używalność, przydatne dodatkowe obrażenia od ognia, którymi przerwiemy czary wrogom i dobijemy trolle. 50% odporności na ogień to świetna premia - dorzucimy Łuskę Czerwonego Smoka lub Pierścień kontroli nad ogniem i mamy 100% - pełną niewrażliwość na najczęściej spotykany typ obrażeń niefizycznych. Umagicznienie jest wyższe niż wynika z nazwy i premii do TraK0 i obrażeń, bo aż +3, czyli nie ma powodów do narzekań. Waga, wbrew opisowi, wynosi 1. Jakby tego wszystkiego było mało, mamy jeszcze wisienkę na torcie - dodatkowy atak na rundę. Wojownik powyżej 13. poziomu, trzymając tę maczugę w lewej ręce, może bez problemu osiągnąć 4,5 ataku, dołóżmy do tego Buty szybkości i mamy okrągłe 5. Nie wspominam już o kombinowaniu maczugi z Belmem +2 lub Kundanem +2, bo to overkill - chyba że damy taki zestaw komuś innemu niż zbrojnemu, wtedy "Ogniste żyły" wędrują do prawej ręki. Wszystko to sprawia, że jest to broń trochę za mocna, wręcz na granicy przegięcia - niemniej jednak jest nieziemsko użyteczna. Trochę dziwne tylko, że pulsuje zielonym światłem, zamiast żarzyć się na pomarańczowo - ta zieleń jest niestety wybitnie mało ognista.

Proca "Oko Demona"
(WQXSL1)
PARAMETRY:

Ta potężna proca nie potrzebuje pocisków.
Obrażenia: 1K6 +3, +1 obrażeń od ognia
TraK0: +3
Specjalne:
 10% szansa na spowolnienie celu (udany rzut obronny przeciw czarom neguje)
 10% szansa na wywołanie szału u ofiary (udany rzut obronny przeciw śmierci neguje)
 Użytkownik jest odporny na strach
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Postać o dobrym charakterze

Miejsce wystąpienia:
 nagroda od Uwięzionego Demona na parterze pałacu na Niemych Bagnach za przyniesienie mu głowy Nekromanty

Uwagi: Cena: 4500 szt. zł. Szansa na spowolnienie wynosi naprawdę 25%, natomiast spowalnia na 10 sekund. Berserk trwa 30 sekund.

L`f: Mocarna rzecz. Co prawda nie ma tak wysokiego umagicznienia i premii do TraK0, jak Proca Everarda, ale zadaje za to większe obrażenia (Proca Everarda jedynie 1K4 +2). Dodatkowo do obrażeń, podobnie jak w przypadku procy kupowanej u Joluva, wliczana jest premia od Siły, co przy wysokiej (ponad 19) wartości tejże cechy oznacza "szoty" za 15-25 pkt. obrażeń. Zadaje obrażenia od ognia, dzięki czemu można zabijać nią trolle i przerywać czary magom w Kamiennej. Szansa na negatywne efekty dla trafionych wrogów też nie jest bez znaczenia - na spowolnienie jest aż 25% szans i mimo braku kar do rzutu efekt często wejdzie, a wróg spowolniony to wróg prawie martwy. Jak na takie premie wydaje się aż za szybko dostępna. Przydatna właściwie aż do Tronu Bhaala, kiedy to umagicznienie przestaje być wystarczające - można jednak wtedy naładować ją pociskami +4 i nadal będzie spełniała swoją rolę (choć proca Everarda spisze się lepiej ze względu na premię do TraK0). Dodatkowo pociski tworzone przez tę procę świetnie wyglądają - mają animację promieni obserwatorów. Genialna rzecz i najlepszy wybór w układach z demonem, jedyną wadą jest to, że nie może być używana przez dobre postaci.

Sejmitar "Jedność w śmierci"
(WQXSWQ2)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +3
Specjalne:
 50% odporności na kwas
 +1 do Klasy Pancerza
 +1 do Zręczności
 +1 do prędkości poruszania się
 -5 do maksymalnych punktów życia
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: Sejmitar/Wakizashi/Ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Biała Królowa na ostatnim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 4000 szt. zł. Umagicznienie +1.

L`f: Odporność na kwas jest w cenie (choć nie aż tak wysokiej, jak odporność na ogień czy obrażenia od magii). Podobnie jak w przypadku Czarnej laski, również premia do odporności na kwas z tej broni w pełni kumuluje się z innymi. Plus do Zręczności jest na ogół mało przydatny, jako że premie od tej cechy w zakresie 18-20 słabo się skalują, a w Cieniach Amn nie ma przedmiotów dodających stały modyfikator (poza Rękawicami zręczności, ale one ustalają wartość na 18). Dopiero importowany z BG I elf, który użył Grimuaru Szybkiego Działania, może co nieco zyskać (Zręczność 21 daje premie +1 do KP, TraK0 przy ataku na dystans i reakcji wobec Zręczności równej 20). Premia do Klasy Pancerza się przyda, podobnie premia do szybkości ruchu, ale obydwie są za małe, aby samodzielnie wywrzeć jakikolwiek zauważalny efekt. Utrata 5 punktów życia wojownika zbytnio nie zaboli, ale barda lub złodzieja już owszem. Jednak tym, co najbardziej zniechęca do używania tej broni, jest jej niskie umagicznienie - w trakcie gry napotkamy mnóstwo stworzeń, których nie zdołamy nią zranić. Premie tego, niestety, nie równoważą. Żeby jeszcze z tego ostrza dawało się rzucić jakiś fajny czar... albo żeby to chociaż było +2. Obecnie jest to raczej mało atrakcyjna broń - jeśli jednak ktoś się pokusi dla darmowych 50% odporności na kwas, raczej dać do lewej ręki.

Sejmitar "Śmierć w jedności"
(WQXSWQ1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Specjalne:
 3% szansa na odświeżenie umysłu i ciała użytkownika jak po wypoczynku
 10% szansa na wywołanie paniki u wroga
 15% szansa na wyssanie jednego poziomu z przeciwnika
 30% szansa na zniszczenie nieumarłego o wielkości poniżej 5 kostek
 -5 do maksymalnych punktów życia
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: Sejmitar/Wakizashi/Ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
 Kapłan
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Biała Królowa na ostatnim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 4000 szt. zł. Podobnie jak poprzedni sejmitar Białej Królowej – także umagicznienie tylko +1. Nie wspomniane są rzuty obronne (wszystkie przeciw śmierci): nieumarły ma rzut z modyfikatorem -4; przed wyssaniem lub paniką rzut -2. Jeśli rzut się nie powiedzie, efekt paniki jest stały i można go rozproszyć tylko Odpornością na strach lub podobnymi czarami (wyssanie poziomu też jest stałe, ale to oczywiste).

L`f: Nieco gorszy brat bliźniak "Jedności w śmierci". Nie dość, że słabiutko umagiczniony, to jeszcze nie ma żadnych efektów pasywnych (poza karą do PŻ, hehe), a wszystkie aktywne są jedynie procentową szansą. Co gorsza, przed efektami chronią rzuty obronne. Zniszczenie nieumarłych rzadko się przyda, bo większość ma więcej niż 5 Kostek, a jeśli już trafimy na takiego słabiaka, musimy mieć jeszcze szczęście i trafić w te 30%... zważywszy na mizerną ilość PŻ potworów o 5 Kostkach i poniżej, częściej zabijemy takowego bez żadnych dodatkowych efektów. Wysysanie poziomów przydaje się przeciwko potężnym przeciwnikom, ale zważywszy na niewielką szansę i obecność rzutu obronnego, rzadko na takim ataku skorzystamy. Największym atutem tego miecza są te 3% na efekt odpoczynku (to wcale nie tak mało; przypomnijcie sobie, jak często Sarevok trafiał po 200 pkt. obrażeń od Ataku Zwiastuna Śmierci, na który też jest 3% - prędzej czy później się trafi). Efekt ten nie przywraca utraconych PŻ, ale niweluje zmęczenie i przywraca WSZYSTKIE zapomniane zaklęcia i zdolności specjalne. Z tego względu najbardziej przyda się postaciom czarującym... i w tym cały szkopuł, bo sejmitarów nie mogą używać magowie i kapłani, hehe. Z tego względu jego użyteczność ograniczona jest dla dwu i wieloklasowych magów, kapłanów/złodziei z UDP, bardów i druidów. Mimo wszystko ten efekt byłby dużo lepszy, gdyby nie był losową szansą, a aktywną zdolnością używaną raz dziennie. Używać jako broń główną, żeby zmaksymalizować szansę na wyssanie poziomu i odpoczynek. Z drugiej strony nawet dla wyżej wymienionych klas nie jest to broń na całą grę - gdy pojawi się lepsza alternatywa, warto wymienić sejmitar na coś mocniejszego (bo z ostrzem +1 jako główną bronią daleko nie zajdziemy), a czary przywracać w sposób klasyczny, czyli odpoczywać. Ogólnie po pokonaniu głównej przeciwniczki można było się spodziewać lepszego oręża... zwłaszcza że przed wejściem do jej pałacu znajdujemy dużo mocniejsze "Ogniste żyły".

Sztylet "Gwałt magii"
(WQXDA1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +1
TraK0: +1
Specjalne:
 -25% do odporności na magię
 25% szansa na uzyskanie dodatkowego ataku na rundę na 15 sekund
 25% szansa na obniżenie odporności na magię użytkownika i wroga o 10%
 Przedmiot przeklęty
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Biały Władca Zwierząt na drugim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 1300 szt. zł. Obniżenie odporności na magię użytkownika i wroga trwa 20 sekund.

L`f: Waga wynosi nie 3, ale 1. Sztylecik jest przeklęty, ale - o dziwo - prawie przydatny. Oczywiście nie ma sensu dawać go komuś, kto posiada jakąkolwiek odporność na magię, niemniej jednak osoba przed magią niechroniona uniknie wszelkich kar. Szansa na dodatkowy atak się przydaje, przy odrobinie szczęścia możemy mieć przez chwilę nawet 4 lub 5 ataków. Za to 25% szans na obniżenie odporności u przeciwnika, i to tylko o 10%, to sporo za mało. Za rzadko się trafia, żeby przynosiło wymierne efekty. Gdyby to było 100% szans z jakimś trudnym rzutem (albo i bez, a co!), byłaby to oryginalna i dobra broń nieźle spisująca się przeciwko drowom i potężniejszym przeciwnikom. Obecnie dużo bardziej opłaca się jednak traktować ich Obniżeniem odporności z 5. poziomu maga (albo paroma z sekwencera), dodatkowo sztylet ma słabe umagicznienie i tych silniejszych, którzy często są odporni na czary, po prostu nie zrani. Raczej niezbyt ciekawa opcja - a szkoda, bo mało brakowało, żeby w modzie pojawiła się użyteczna przeklęta broń.

Sztylet Hamadriady
(WQXHAMA)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +1
TraK0: +5
Specjalne:
 +1 do Charyzmy
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
 Kapłan

Miejsce wystąpienia:
 Hamadriada na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 4100 szt. zł. Umagicznienie +2. Choć nie wspomniane w opisie, istnieje 10% szans, że trafiony wróg zostanie zamknięty w Labiryncie, jeśli nie wykona rzutu przeciw czarom z modyfikatorem -2.

L`f: To już lepszy sztylet. W opis znowu wkradł się błąd dotyczący wagi - broń waży 1 funt. 10% na Labirynt to całkiem ładna szansa, nie przeszkadza nawet zanadto rzut obronny, gdyż jest do niego kara (choć nie za duża, to fakt). Od czasu do czasu się trafi. Premia do TraK0 jest bardzo wysoka, jak na tak wcześnie znajdowaną broń, co mocno zwiększa jej użyteczność. Przyjemnym plusem jest dodatkowy punkt Charyzmy, choć wartość tej cechy powyżej 20 niewiele daje - ceny w sklepach już nie maleją, a testy na reakcję to ogromna rzadkość. Przeciętne testy na Charyzmę w dialogach rzadko wymagają wartości powyżej 18, chyba że jakieś mody dodają w niektórych przypadkach kosmiczne warunki. Umagicznienie +2, czyli średnie - nie wiadomo, dlaczego akurat takie, jako że modyfikator do obrażeń wynosi +1, a do TraK0 (wyszczególniony w opisie przedmiotu jako nadzwyczajny) +5. Niemniej jednak sprawia, że sztylet jest całkiem użyteczny i może trafić (i wysłać do labiryntu!) dużo więcej wrogów, niż gdyby był bronią +1.

Przedmiot ma poważnie zabugowaną animację efektu - ze względu na brak opóźnienia odesłania "klatka" labiryntu pojawia się dopiero po powrocie uwięzionego. Dodatkowo ze względu na błąd w ustawieniach animacji jest ona wyświetlana także przy każdym wejściu na nowy obszar i po każdym odpoczynku. Nijak nie zmienia to rozgrywki, ale może być irytujące, jeśli hamadriada wyśle tym sztyletem do labiryntu kogoś z drużyny. Rozwiązaniem jest zabicie postaci, na której pojawia się animacja i jej wskrzeszenie (albo i brak wskrzeszenia - wtedy animacja też się nie będzie pojawiać, muahahaha). Można też usunąć wszystkie efekty z danej postaci, używając kombinacji klawiszy CTRL+R (należy uprzednio aktywować cheaty w konsoli).

"Zabójca dziewcząt"
(WQXSW1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 2K4 +3, +2 przeciwko kobietom
TraK0: +3, +2 przeciwko kobietom
Specjalne:
 5% szansa, że trafiona kobieta będzie musiała wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -3) lub zginie na miejscu
 +2 do Klasy Pancerza przeciw kobietom
 -2 do szczęścia
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
 Druid
 Mag
 Kapłan
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 stół na parterze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 5000 szt. zł. Umagicznienie +2.

L`f: Spełnienie marzeń każdego mizogina... a przynajmniej takim by było, gdyby wszystkie efekty działały. Ze względu na niewłaściwą implementację (nie ma dodatkowego pliku efektu, wszystko jest - błędnie - wrzucone w przedmiot) premie do TraK0 i obrażeń przeciw kobietom nie działają. Premia do KP jednak funkcjonuje dobrze, podobnie efekt natychmiastowej śmierci i kara do Szczęścia. Wśród naszych wrogów dominuje płeć brzydsza, zwłaszcza że prawie wszystkie zwierzęta i potwory są traktowane przez grę jako mężczyźni/samce. Z drugiej strony przeciwniczek płci pięknej nie jest aż tak mało, więc może kilka-kilkanaście padnie od tego efektu worpala. Z reguły więcej kobiet jest wśród trudniejszych przeciwników (głównie ludzie, ale też m.in. wampiry lub drowki), ba, kobietami jest przecież kilkoro bossów. Wystarczy, że wspomnę Bodhi czy Melissanę. Premia do KP może się zatem przydać, choć nie jest jakaś wielka. Niestety, nie wiedzieć czemu, broń ma zaniżone umagicznienie, w ogóle z tymi wartościami umagicznień w całej serii Colours of Infinity jest niezła kaszana. To jest przecież cholernie ważny parametr oręża! Wartość +2 to niestety nic nadzwyczajnego w Cieniach Amn, a fakt, że premie do TraK0 i obrażeń przeciw kobietom nie działają, znacznie obniża użyteczność. Jeszcze ta kara do Szczęścia. Można używać, ale Postrach Wrogów +3 dużo lepszy i przydatniejszy, a nawet łatwiej dostępny (no i ma prawidłowo ustalone umagicznienie, a premie do obrażeń przeciwko potworom działają, jak powinny...).

Nakrycia głowy


Biała tiara
(WQXHEQ)
PARAMETRY:

 Odporność na cios w plecy

Miejsce wystąpienia:
 Biała Królowa na ostatnim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 1000 szt. zł. Waga: 2.

L`f: Przedmioty dodające odporność na cios w plecy są bardzo popularne w modach CoI - podejrzewam, że gdyby zebrać wszystkie, można by wyposażyć w taką ochronę każdego członka sześcioosobowej drużyny. Tiarę może nosić każdy, nie ma ona żadnej animacji. Odporność na cios w plecy bywa przydatna - na naszej drodze, głównie w Tronie Bhaala, spotkamy trochę złodziei, którzy będą kryć się w cieniu, by potem niepostrzeżenie zaatakować... a udany cios w plecy często boli. Bardzo. Swoją drogą tiara ma dość niechlujny opis, co niestety jest regułą dla przedmiotów niebędących bronią w The White Queen. Widać to było już w amuletach, dalej wcale nie będzie lepiej - brak choćby nagłówka "Specjalne", informacji o wadze przedmiotu etc. To dość niepokojące; o ile w Tales of the Deep Gardens opisy były raczej dokładne, to w Innershade zaczynały się pierwsze braki (brak wymagań cechowych, używalności, typu broni itd.), a teraz jeszcze to. Abstrahując jednak od kwestii porządkowych, tiara może się przydawać w niektórych walkach i warto ją nosić, o ile nie mamy na podorędziu lepszego nakrycia głowy. Warto jednak uważać, by nie zakładać jej z innymi przedmiotami chroniącymi przed ciosem w plecy, np. z pasem z Innershade, bo to marnotrawstwo slotu. Tiara, jak wszystkie nakrycia głowy, chroni przed trafieniami krytycznymi.

Tęczowy kamień Ioun
(WQXIO1)
PARAMETRY:

 Chroni przed chorobami
 +4 do rzutów obronnych przeciwko śmierci

Miejsce wystąpienia:
 stół na drugim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 2000 szt. zł. Waga: 2.

L`f: Bardzo dobry przedmiot, porównywalny z Lawendowym kamieniem Ioun, a nawet trochę lepszy. Premia do rzutów przeci śmierci (całkiem często wykonywanych) jest całkiem duża, a pełna odporność na choroby również jest przydatnym efektem. Dodatkowo chroni przed trafieniami krytycznymi. Brać, zakładać i nosić!

Rękawice


Rękawice "Czarowięzy"
(WQXGL1)
PARAMETRY:

 Pozwala zapamiętać dodatkowe zaklęcie z 1. poziomu
 +2 do rzutów obronnych przeciw czarom
 -1 do szybkości rzucania zaklęć
Może używać:
 Mag (jedno-, dwu- oraz wieloklasowiec)
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 stół na drugim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 4000 szt. zł. Waga: 2. Sformułowanie w opisie może być dwuznaczne – rękawice poprawiają szybkość rzucania zaklęć o 1.

L`f: Każdy przedmiot z premią do szybkości rzucania czarów jest godny uwagi. Z drugiej strony - jest to modyfikator skrajnie unikatowy, a mody dodają coraz więcej i więcej takich przedmiotów - i to w dodatku nie w sloty zbroi lub amuletów, gdzie trafiał ekwipunek z podobną premią z czystego BG II. Podejrzewam, że gdyby skompletować odpowiedni zestaw przedmiotów z BG II z różnymi modami, czary o czasie rzucania 10 mogłyby być rzucane natychmiastowo... Do tego dobra premia do często wykonywanego rzutu obronnego. Ten czar z 1. poziomu nie jest czymś nadzwyczajnym, ale to fajny dodatek - jeden Magiczny pocisk więcej zawsze się przyda. Ogółem bardzo dobre rękawiczki dla maga, zwłaszcza to oszczędzone 0,6 sekundy jest nie do przecenienia, a gdy rzucamy Zatrzymanie czasu i Akcelerację, to już w ogóle. Warto je założyć, nawet zamiast Bransolet ochrony KP 3 (od czego masz Kamienną i Eteralny pancerz?).

Strzały


Strzała piekielnego ognia
(WQXAR1)
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0: +1
Specjalne:
 40% szansa na wyssanie jednego poziomu ofiary
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać:
 Kapłan
 Druid
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Biały Łucznik przed wejściem do pałacu na Niemych Bagnach (ma 20 sztuk)

Uwagi: Cena: 5 szt. zł.

L`f: Przed wyssaniem poziomu nie chroni żaden rzut obronny, co oznacza, że los ofiary zależy wyłącznie od szczęścia. Wyssanie energii czyni duże szkody w walkach z potężnymi przeciwnikami - utrata poziomów to pogorszenie mnóstwa parametrów wroga. Strzał jest jednak bardzo mało, więc należy uważać, w kogo je posyłamy - nie marnować na leszczy i wrogów kryjących się za ochronkami. Z drugiej strony mają one malutkie umagicznienie, bo tylko +1, więc na wielu potężniejszych przeciwników nie podziałają.

Szaty maga


Biała Szata
(WQXRO1)
PARAMETRY:

Odporność na cios w plecy
+5 do rzutów obronnych przeciwko śmierci

Waga: 3
Może używać:
 Mag (jedno-, dwu- i wieloklasowiec)
 Bard

Miejsce wystąpienia:
 Nekromanta na parterze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 1000 szt. zł.

L`f: W Głębokich Ogrodach była Czarna szata, teraz jest Biała - i podobnie jak tamta, z odpowiednią barwą ma ona wspólną tylko nazwę. Więcej w jej kolorach jest złotego i purpurowego niż białego, niestety. Swoją drogą to kolejny przedmiot, który ma chronić przed ciosami w plecy... inna sprawa, że ten dla odmiany przed nimi nie chroni, gdyż ma źle ustawione parametry w efekcie. Przynajmniej premia do rzutów przeciw śmierci działa. Gdyby szata rzeczywiście chroniła przed ciosami w plecy, byłaby mniej więcej porównywalna z szatami arcymaga, obecnie, mimo fajnej premii do rzutów, jest jednak nieco gorsza, nie zapewnia nawet żadnej premii do Klasy Pancerza. Z braku laku można nosić, ale bez żalu można też wymienić.

Tarcze


Serce golema
(WQXSH1)
PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
 Chroni przed petryfikacją
Waga: 6
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
 Bard
 Druid
 Mag
 Złodziej

Miejsce wystąpienia:
 zwłoki w podziemiach pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 2500 szt. zł.

L`f: Taka sobie. Stała ochrona przed petryfikacją może się przydać, ale ta tarcza raczej nie nadaje się do ciągłego noszenia. Nawet Tarcza ze smoczych łusek +2 lepsza, nie wspominając o Tarczy odbić +1, Pawęży Twierdzy +3 czy Tarczy harmonii +2... a to tylko tarcze dostępne przed Podmrokiem. Co prawda przyda się jako ochrona przeciw obserwatorom, które mogą zdjąć z nas ochronę przed petryfikacją z mikstury lub czaru... ale w tej roli sprawdzi się przecież dużo lepiej Tarcza Baldurana +3. Przeciwko magom i liszom, ktorzy rzucają Zamianę ciała w kamień, raczej wystarczy osłona z czaru. Ogólnie jest mnóstwo lepszych wariantów.

Zbroje


Biała skóra
(WQXLE1)
PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Noszący może rzucać zaklęcia
+2 do prędkości poruszania
Waga: 15
Wymagana siła: 4
Nie może używać używać:
 Mag

Miejsce wystąpienia:
 Biała Nadzorczyni w podziemiach pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 1100 szt. zł.

L`f: Kolejny biały przedmiot, który wcale nie jest biały. Zbroja na ekranie gry ma barwę jasnobrązową - to wina błędnie ustawionych efektów zmiany koloru. Niby umożliwia rzucanie czarów, ale co to za różnica? Bardowie szybko mogą dostać dużo lepszą Melodyjną kolczugę +3. Dla dwu lub wieloklasowych magów? Lepszą Klasę Pancerza (i parę innych premii) zapewniają już szaty arcymaga. W sumie przedmiot dla nikogo. Można połączyć z jakimiś bransoletami, ale czy warto dla jednej nie za dużej premii do ruchu?

Kaptur "Ukojenie"
(WQXLE2)
PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Ochrona przed szałem
Ochrona przed strachem
Ochrona przed ogłupieniem
+2 do TraK0
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Nie może używać:

Miejsce wystąpienia:
 Biała Królowa na ostatnim piętrze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 3000 szt. zł. Noszony jako zbroja. Mogą go założyć wszyscy, także klasy, które nie mogą nosić zbroi (mag, mnich, zmiennokształtny i kensai).

L`f: "Ochrona przed szałem" to niewrażliwość na efekt berserku. Z tych wszystkich trzech niewrażliwości najbardziej przyda się odporność na strach. Ogłupienia praktycznie nikt nie rzuca, a ochrona przed berserkiem? Chyba tylko po to, żeby używać tego przeklętego miecza +3 albo dla Minsca (tylko czemu miałby rezygnować z Klasy Pancerza zapewnianej przez normalne zbroje, zresztą czy ktokolwiek używa jego zdolności specjalnej?). Żeby jeszcze chroniło przed takim Zamętem - to by było coś. Ze względu na bardzo słabą bazową KP i premię do TraK0 nadaje się praktycznie tylko dla podklas, które nie mogą nosić żadnej zbroi. Dla kensai lub mnicha to zawsze dodatkowe +2 do KP i TraK0. Zmiennokształtny też podobnymi premiami nie pogardzi - przynajmniej do czasu zdobycia Zbroi łuskowej białego smoka, hehe. O ile jednak nie mamy w drużynie osób o tych podklasach, raczej możemy sobie darować używanie tego płaszczyka.

Przedmioty związane z zadaniami


Butelka wina
(WQXWINE)

Miejsce wystąpienia:
 jedna z beczek w wiosce na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 0 szt. zł. Do oddania kolekcjonerowi win w Dzielnicy Rządowej Athkatli.

Głowa Nekromanty
(WQXHEAD)

Miejsce wystąpienia:
 Nekromanta na parterze pałacu na Niemych Bagnach

Uwagi: Cena: 0 szt. zł. Można ją oddać uwięzionemu demonowi w zamian za złoto, magiczną procę, doświadczenie lub +1 do charyzmy.

Historia Białej Królowej
(WQXBOOK)

Miejsce wystąpienia:
 Księgowy Galump na Promenadzie Waukeen

Uwagi: Cena: 2 szt. zł. Po jej kupieniu na mapie świata pojawiają się Nieme Bagna.