1100

1100 - Wrota Baldura

Kolejna gospoda tym razem "Stara Karczma" (1). Nie jest ona jednak normalną gospodą. Zielony śluz (65 exp./sztuka) zaczął wzbierać w piwnicy i wydostał się na teren gospody. Teraz atakuje wszystko co żyje oczywiście klienci sobie za bardzo nie poradzą i to my musimy tu posprzątać.
Są tu też cztery sklepy (2,3,4 i 5) w których możemy zrobić zakupy.
W tym domu (6) spotkamy maga Sunina (2000 exp., Szata ochrony przed elektrycznością, Pierścień czarów, Zwoje: Kula ognia, Wampiryczne dotknięcie), który nie będzie zbyt szczęśliwy ze wchodzimy do jego domu. Jeśli w trakcie rozmowy nie będziemy się tłumaczyć tylko od razu będziemy chcieli walczyć wtedy zaatakuje nas sam. Jeśli zaczniemy się tłumaczyć przywoła jeszcze dwóch ochroniarzy: Joulara (1200 exp., Miecz długi +1) i Maka (1300 exp.) do pomocy.
Znajdziemy tu także następną gospodę (7) w której możemy odpocząć. W środku spotkamy Phandalyna (3700 exp., Włócznia +1) który jest paladynem i jeśli będziemy mieli w drużynie osoby o złym charakterze wtedy nas zaatakuje. Na piętrze kolejny Szynkarz i Krupier z którym możemy zagrać.
W następnym domu (8) spotkamy Wiven (900 exp., Miecz krótki +1, Mikstura mistrzostwa, Zwoje: Duchowy pancerz, Ochrona przed pociskami) która go okrada razem z kumplami: Dirkiem (300 exp.), Meakinem (300 exp.) i Sathem (300 exp.). Ponieważ jej przeszkodziliśmy w kradzieży żąda naszych pieniędzy albo będziemy musieli z nią walczyć.
Jeśli w Kniei Otulisko pomogliśmy Aldethowi Sashenstarowi wtedy ponownie go spotkamy przed Ligą Kupiecką (9). Jeśli go zabiliśmy wtedy ten budynek pozostanie dla nas niedostępny. Stwierdzi że jego partnerzy handlowi dziwnie się zachowują. W ogóle nie dbają o interesy co niepokoi Aldetha. Prosi nas byśmy zbadali co się dzieje w jego konsorcjum. Jeśli się zgodzimy otwiera nam drzwi do Ligi Kupieckiej i możemy zacząć dochodzenie. Na parterze spotkamy Irlentree jednego z partnerów Aldetha. Bardzo nalega byśmy udali się na 2 piętro gdyż ma się tam odbyć przyjęcie z powodu rocznicy przyłączenia się Aldetha do konsorcjum. Na następnym piętrze spotkamy Aldetha, Brandilara i Zorla. Na razie darujmy sobie dialogi i udajmy się na następne piętro. Tam spotkamy Grupę Sobowtórniaków (420 exp./sztuka) którzy będą chcieli nas zabić. Irlentree chciał nas wciągnąć w pułapkę co oznacza że on i Zorl również są Sobowtórniakami. Potrzebujemy jednak na to dowodów. Wracamy na piętro na którym stoi Aldeth i udajemy się do gabinetu Zorla. Wyniknie z nich że jest on Sobowtórniakiem. Bierzemy te dokumenty do Brandilara któremu mówimy prawdę na temat naszej obecności w konsorcjum. Zagadujemy jeszcze raz i pokazujemy dokumenty. Ten prosi nas byśmy zabili wszystkich zmiennokształtnych w budynku. Zabijamy Zorla oraz wracamy na parter gdzie eliminujemy resztę gadów. Potem wracamy do Aldetha po nagrodę (5000 exp., 100 szt. złota, Miecz półtoraręczny +1,+3 przeciw zmiennokształtnym). Nasze zadanie wykonane możemy opuścić już Ligę Kupiecką.
Znajduje się tu też konsorcjum "Siedem Słońc" (10) o którym wspominał nam Scar i które mieliśmy zbadać. Zaraz po wejściu zagada do nas kupiec który opuszcza konsorcjum gdyż coś podejrzanego dzieje się z kupcami. Podobno zmieniają im się twarze. Atakujemy jednego z kupców a po chwili przemieni się on w Sobowtórniaka (420 exp./sztuka). Zabijamy dwóch na parterze, dwóch na piętrze i jednego w piwnicy. W piwnicy odnajdziemy też Jhasso o którym wspominał Scar. Powie nam że jakiś czas temu zmiennokształtni przeniknęli do konsorcjum ale nie wie on dlaczego to zrobili. Warto przeszukać skrzynie i beczki w piwnicy gdyż można w nich znaleźć parę przydatnych przedmiotów i mikstur. Gdy to zrobimy opuszczamy "Siedem Słońc" i udajemy się do Scara złożyć mu raport, który przebywa w koszarach Płomiennej Pięści.
W siedzibie Płomiennej Pięści (11) spotkamy Scara. Składamy mu raport dotyczący "Siedmiu Słońc". Jeśli ubiliśmy wszystkie bestie wtedy dostajemy 5000 exp., 2000 szt. złota. Zleci nam też następne zadanie. We wschodniej części miasta giną mieszkańcy a my mamy się dowiedzieć dlaczego. Udajemy się wiec na mapę 0800 i za "Czarodziejskimi Rozmaitościami" znajduje się wejście do kanałów. Schodzimy nim na dół a spotkamy Ogrzego Maga (650 exp., Miecz półtoraręczny +1, Pierścień z rubinem) z obstawą Pełzaczy ścierwojadów (420 exp./sztuka). Bierzemy z ciała Ogra Maga Pierścień z rubinem i wracamy do Scara. Informujemy go o Ogrzym Magu oraz o tym że zabijał ofiary po to by łupić je ze wszystkiego co były warte. Wtedy Scar zapyta czy nie znaleźliśmy Pierścienia z rubinem. Oddajemy pierścień za co otrzymujemy 3000 exp., 3000 szt. złota. Teraz Scar chce nas nająć do zbadania Żelaznego Tronu. Musi on jeszcze coś załatwić więc spotykamy się z nim przed wejściem do koszar. Zanim wyjdziemy z koszar Rozmawiamy z Fergusem. Ten powie że potrzebuje Pierścienia z anielską skórą dla swojej dziewczyny. Jeśli mamy to dajemy mu ten pierścień (800 exp., reputacja podnosi się o 1). Uwaga: zadanie jest zależne od naszej reputacji i charyzmy. Jeśli charyzma będzie na poziomie około 12 a reputacja poniżej przeciętnej wtedy nie otrzymamy tego zadania. Udajemy się na spotkanie ze Scarem. Ten powie że na temat Żelaznego Tronu chce z nami pogadać sam Książę Eltan. Udajemy się więc na spotkanie z wielkim księciem. Eltan wynajmuje nas do zbadania siedziby Żelaznego Tronu i poszukania dowodów że są oni odpowiedzialni za napady na karawany. Nie pozostaje nam nic innego jak wyruszyć na mapę 1200 i zrobić porządek w tej organizacji. Szczegóły naszej podróży po siedzibie Tronu na mapie 1200. Ponadto na piętrze leży w skrzyni leży Zbroja paskowa +1 i Tarcza średnia +1 a w piwnicy Kolczuga +1 i Halabarda +1.
Przed siedzibą Płomiennej Pięści spotkamy Tiaxa (12) którego możemy przyłączyć do drużyny.
W wielu miejscach znajduje się wejście do kanałów. Jednak to wejście jest szczególne (13). Gdy zejdziemy na dół spotkamy Szlumsze Króla Kanałów (2500 exp.) z obstawą (35,65,175,650,650 exp. za obstawę). Mówi on że jesteśmy dzieckiem ksiąg i tym podobne rzeczy. Można uniknąć walki lub walczyć z nim. Zależy jak poprowadzimy rozmowę.

NPC do przyłączenia:

TIAX - Kapłan/Złodziej, Gnom, Chaotyczny Zły, Mężczyzna Statystyki: 9/16/1610/13/9.