Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



DD1900 - Purskal

by Kinski


To górnicza wioska na południowy wschód od Athkatli. 4 godziny drogi. Zostaje odkryta po rozmowie z Paranoidalnym Sprzedawcą w gospodzie Pod Pięcioma Dzbanami w Dzielnicy Mostów. Trzeba kupić od niego mapę, po tym Purskal odkryje się na mapie świata. Przed wyruszeniem zaopatrz się w jakąś broń +4 i kilka zwojów Ochrony przed nieumarłymi (tych zielonych).



Purskal - wioska



Po przybyciu trafisz do lokacji przypominającej znane miejsca z Wrót Baldura - Obóz Bandytów, Szkoła Ulcastera itp. Zamieszkują ją półorkowie. W skrzyniach i beczkach można znaleźć te same przedmioty, co w części pierwszej, z ciekawszych będą to: Różdżka strachu, Mikstura percepcji, wzmocnienia, heroizmu, ognistego oddechu, Olej wściekłego płomienia i zwój Ognistej strzały. Reszta to mało znaczące drobiazgi. W wiosce znajduje się kopalnia, do której wejścia pilnują strażnicy. Podczas rozmowy z mieszkańcami można zorientować się, że wioskę trapią problemy - ludzie chorują i umierają.

W namiocie (a) spotkasz Fjorda, Bjodlauga, Kroldhira - możesz ich sprowokować do walki, wypowiadając się niepochlebnie o półorkach - za każdego 4000 PD.

W namiocie (b) handluje kupiec Deneron. Ma trochę mikstur i Młot bojowy +1, +4 przeciwko olbrzymom. Jeśli nie masz żadnej broni +4, to najwyższa pora ją kupić, będzie potrzebna.

W namiocie (c) jeszcze jeden kupiec Carval. Z co ciekawszych rzeczy ma Strzały +3, Cytrę uroku (dla barda) i Szafirową wekierę.

Na początek zajmiemy się dodatkowym zadankiem.


Pomoc synowi Dindila

Wejdź do jego namiotu (1) i porozmawiaj z nim. Jego syn umiera i potrzebuje pomocy. Dindil będzie chciał, żebyś sprowadził mu Liść Delelotusa, którego można użyć do przyrządzenia leczniczego eliksiru. Wyrusz do Athkatli do Doków. Kupiec - Alagar - będzie stał na południu od siedziby Harfiarzy. Porozmawiaj z nim i kup zioło - można się potargować, ale obniży cenę tylko o 1 sztukę. Kup roślinę (499 szt. złota) i wróć do Purskal. Daj ją Dindilowi. Porozmawiaj z nim, uzdrowi syna i podziękuje Ci za pomoc - 29 000 PD i +1 do reputacji.

Zadanie główne

Idź do głównego namiotu-gospody (2). W rogu stoi Thorknar (to ten w karmazynowej zbroi, jakby ktoś nie wiedział), porozmawiaj z nim. Wyjaśni sytuację i poprosi o pomoc. Cóż, skoro prosi, nie wypada odmawiać. Żeby dostać się do jaskini potrzebne będzie drewno do pochodni i papużka. Przedmioty ma Orfa na południe od wioski. Idź tam (3) i porozmawiaj z nim. Da ci trochę chrustu (który wygląda jak skalp bandyty...). Orfa ptaszka nie ma :-), ale ma go Marcus (4). Jest on zręcznym łowcą i złapanie ptaka to dla niego nie sztuka. Rachu ciachu, fiki miki i już łapie dla Ciebie ptaka. Wróć do Thorknara, który umówi się z Tobą przed wejściem do kopalni (5).

Wejdź do niej. Będzie wyglądać znajomo, bo przypomina Kopalnie Nashkel z Wrót Baldura. Zwiedzanie kopalni nie ma większego sensu, nic w niej nie ma ciekawego, wagoniki w większości puste. Kieruj się cały czas na południe, przed wejściem na kolejny poziom spotkasz Agala. „Golas” wygląda na wyczerpanego, jest chory, umiera i takie tam. Przy zwłokach znajdziesz Kolczugę umarłych +2 i przeklęty Miecz Berserkera.


Kopalnia - poziom II



Następny poziom przypomina przedsionek Świątyni Kresselacka z IceWind Dale. Porozmawiaj krótko z Eterycznym widmem. Podziemia okupują hordy umarlaków - Zombie (975 PD), Szkielety wojownicy (4000 PD) i Eteryczne widma (3000 PD). Część pojemników jest zabezpieczona pułapkami. W większości znajdziesz drobiazgi (niemal identyczne jak w IWD), co ciekawsze: Relikwia z krypty (a), Rękawice biegłości (b), Pierścień niewidzialności (c), cep bojowy Zwiastun nieszczęścia (d), trochę zwojów z czarami maga - Stopienie pancerza, Prawdziwe uderzenie, Aura skupienia (świetne zaklęcia dla wojowników/magów). Żeby sprawę rozwiązać jeszcze prościej, warto użyć zwojów Ochrony przed nieumarłymi. Martwiaki mają sporą redukcję obrażeń, więc dobra broń obuchowa w łapki, Przyspieszenie, Mikstura siły i jazda. Szkielety wojownicy mają Miecze oburęczne +1, trochę losowych przedmiotów.

Gdy dojdziesz do północnego tunelu (1) będziesz świadkiem, jak Szkarłatny zesłaniec ucina sobie krótką pogawędkę z Thornkarem, który wkrótce po tym ginie „straszliwą śmiercią”. Szkarłatny przyzwie kilka Eterycznych widm do pomocy. Najpierw rozprawiamy się z nimi, na końcu ze Szkarłatnym zesłańcem. Dobre złego początki... Za zabicie cholery (no, może cholerki, bo trudno nie jest) dostajemy 70000 PD (o jedno zero za dużo...). Przy zwłokach Thornkara znajdziemy zbroję Skąpany we krwi (nic ciekawego KP: -1), Buty szybkości (to już o wiele ciekawsze) i przeklęty Miecz Berserkera.

Po przeszukaniu loszków i wybicia nieumarłego tałatajstwa skieruj się we wschodnie tunele. Idź korytarzem po prawej, w grobowcu (e) znajdziesz trochę zwojów, Hełm ochrony, miecz oburęczny Ostrze Tyrana +4 (ładne cacko, fiu, fiu!). Po zabiciu ostatnich Eterycznych widm wejdź na następny poziom (2).


Kopalnia - poziom III


Po wejściu, tak samo jak w IceWind Dale, zaatakują Cię szkielety Wojownicy, tyle tylko, że nie będzie Upiornych wojowników. Standardowo zostawiają Miecz oburęczny +1, trochę losowych przedmiotów. Na północy znajduje się pomieszczenie z grobowcami (a) - kilka Eterycznych widm i Wojowników szkieletów. Przejście chronione pułapkami (Magiczne pociski). W sarkofagach znajdziesz trochę przedmiotów i drobiazgów. W pierwszej po prawej Kij uderzania i przeklęte Rękawice niezdarności. W środkowej mikstury i klejnoty, w tej po lewej zwoje Dotyku ghula i Uduszenia (czar 8. poziomu). Wróć do wejścia i skieruj się na południe, do sali (b) z Zombie i Eterycznymi widmami. W sarkofagu znajdziesz mniejsze skarby i Miecz krótki +2, w następnym zwoje z czarami (m.in. Wyłom).

Wróć do wejścia i kieruj się na zachód (1). Spotkasz Spektralny cień, będzie coś bredził o powrocie jakiegoś przywódcy. Po scence dowiesz się, że potężny potwór Beghael z reliktu gatunków (co do licha jest?) uwolnił się z więzienia dusz i pragnie objąć władzę nad całym Faerunem (ma się te ambicje, nie?). Spektralny cień przyzwie ekipę do pomocy - kilka Biesów cienia (2000 PD). Zabij ich i Spektralny cień - kolejne 70000 PD. Idź dalej, przy przypominającej ołtarz (2) części pomieszczenia spotkasz Beghaela, lisza. Przyzwie Nocnego wędrowca do pomocy, który potrafi napsuć krwi, dosłownie, rzuca kilka razy pod rząd Bolesny rozkład, a na siebie Regenerację. Nie ma za niego punktów doświadczenia. W przypadku lisza, jest to zwykły lisz, czyli jest odporny na czary poziomów 1-5 i bronie do +3. W sumie poza czarami ochronnymi nie rzuca nic ciekawego - jak minie Ochrona przed magicznymi broniami - sklepać drania - 22 000 PD. W międzyczasie niech ktoś weźmie z sarkofagu skarby - Pas siły burzonego olbrzyma (24 siły, ale -2 do KP), Hełm Kiela, zwój Wytrzymałości. Lepiej wziąć teraz, po później trzeba będzie wracać.

Po zabiciu lisza, drużyna jest automatycznie przenoszona na pierwszy poziom kopalni. Spotkasz Thorknara, którego ciało posiadł (no, no, no) Beghael. Wyjdź z kopalni, będziesz świadkiem scenki, w której mieszkańcy przeklinają Thorknara/Beghaela za zdradę. Nie wiedzą, że ich przywódca został „opętany”. To lisza oczywiście trochę zdenerwuje, wiec adwersarze będą musieli przenieść się do krainy wiecznych łowów. Nic nie poradzisz, mimo oporów, ulegniesz jego woli. Na szczęście nie na długo. Ni stąd, ni zowąd, z czeluści wyzioną koledzy lisza - trzech innych liszów (jakiś zjazd czy cóś). Będą mówić coś o zadaniu i sprzeniewierzeniu się im przez Beghaela. Bla, bla, bla i nieumarły zginie w pojedynku z kolegami. Za zniszczenie go - 100 000 PD (o jedno zero za dużo...).

Idź i porozmawiaj z Rane’m, stoi na lewo. Będzie chciał, żebyś sprowadził kapłana, który odprawi egzorcyzmy i juz ostatecznie oczyści wioskę. Wróć do Athkatli do Dzielnicy świątyń. Kapłana znajdziesz w Świątyni Lathandera, nazywa się Erolas. Wyjaśnij mu sytuację i poproś o pomoc, przy okazji zwiń mu Pierścień Tarana. Wróć do Purskal i przejdź do wejścia do kopalni. Kapłan Erolas będzie już czekał, zanim z nim porozmawiasz, sięgnij do jego kieszeni, a zdobędziesz kolejny Pierścień Tarana... Porozmawiaj z nim i obejrzyj scenkę. Za zadanie zdobędziesz 25 000 PD i +1 do reputacji. Niedługo potem podejdzie do Ciebie Rane, który będzie na tyle wdzięczny, że podaruje młot bojowy (+1 do kondycji, odporność na petryfikację i paraliż, może używać krasnolud). I koniec.