Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



DD7000 - Riatavin: wieza Orgotha

by Philoos


Mapa ta zostanie odkryta po przyjęciu zadania od maga Avrabara przebywającego w mieście Riatavin, w małej chatce na południu. Trzeba będzie zapobiec ekspansji demonów uwolnionych przez potężnego maga Orgotha. No to do dzieła. Na odchodnym dostaniemy jeszcze dwa kamienie - klucze do drzwi wspomnianej wieży, pierwszy z nich zniknie po przybyciu na nowy teren. Drugi będzie potrzebny do spenetrowania wnętrza budynku.

Na drodze do wieży opór stawi grupa losowego mięsa armatniego (w najgorszym przypadku będą to nieumarli), a dalej Żywiołak powietrza (7000 PD) lub jego Większa odmiana (11 000 PD).



Parter



Już w budynku, w pierwszym pomieszczeniu po prawej (a), w zamkniętej skrzyni jest Kij Shoon, a na stoliku zwój Armia ciemności. W sąsiednim pomieszczeniu, w skrzyni (b) Tetryhedron umysłu (kamień Ioun) i Kamień łotrzyków. Dalej podążamy długim korytarzem. W celi (1) spotkamy Niewolnika, który został uwięziony przez Orgotha, a do tego mag rzucił na niego klątwę głodu. Prosi nas o pomoc w odnalezieniu mikstury, która rzekomo ma go z klątwy wyswobodzić. Jeszcze tylko można wziąć ze stołu (c) kamień łotrzyków i schodami (2) udajemy się do Podziemia.



Podziemie



Tuż po zejściu do podziemi wyglądających jak wnętrze Warowni D'Arnise zostaniemy zaatakowani przez 2 Karmazynowe Śmierci (9000 PD/sztuka). W pomieszczeniu (a) oprócz Karmazynowych śmierci życie utrudniać będą też Mgielny Horror (3000 PD) i Trująca Mgła (3500 PD). Na jednej z półek można znaleźć zwój z czarem Diamentowa zasłona Otiluka. Schodami można zejść do laboratorium - na kształt tego, w którym toczy się pierwszy pojedynek z Irenicusem (1). Dalej na południu atakować będą różne "mgły"i trolle. W pomieszczeniu z piecykiem zabezpieczonym pułapką (b) znaleźć można Różdźkę przywołania potwora. Natomiast w sali za ukrytymi drzwiami w posągach (c) długi miecz Amaros, krótki łuk Subtelny dotyk myśliwego oraz potężny stosik złotych monet. Niedaleko sali jest przejście na górny poziom (2), gdzie wcześniej spotkaliśmy Niewolnika. Naszym celem są jednak teraz schody wiodące do Piwnicy (3), by znaleźć dla niego potrzebne lekarstwo.


Piwnica



I znowu kolejna reminiscencja mapy - tym razem statku Baldurana z pierwszej części sagi. Od razu doskoczą do nas pająki (olbrzymie i przenikające) - jedyni przeciwnicy na tym poziomie. Po rozprawieniu się z pajęczakami można swobodnie opróżnić wszystkie pojemniki. Na stole (a) - zwój z Wezwaniem wiwerny, w beczce po prawej (b) - Mikstura dodatkowego leczenia, po lewej - Nóż do masła Baldurana (c) - pozostałość z BG1, na południu - w worku (d) - Tarcza Burzy +3, w skrzyni (e) - miecz oburęczny Psioniczna odmowa, w beczce (f) - Różdżka niebios. I wreszcie najważniejszy Uzdrawiający balsam (1), z którym wracamy do Niewolnika, wychodząc najpierw z piwnicy (2).

Po wręczeniu Niewolnikowi balsamu ten stwierdzi, że mu już nie pomaga (To cholerstwo straciło dawnego kopa :)) i trzeba zabrać go do laboratorium. Oprócz 3 pojemników z amunicją i drobnicą nie ma w nim nic ciekawego. Po drodze do głównego pomieszczenia trzeba będzie się rozprawić z kilkoma sztukami Karmazynowej śmierci. Tuż po wejściu załączy się cutscenka, po której dowiemy się, że pod postacią Niewolnika kryje się Orgoth, który zyskał dzięki naszej pomocy dawną siłę i chce zawładnąć Faerunem używając do tego przyzwanych demonów - na pierwszy ogień ma iść Riatavin. Po tej gadce zniknie i zostawi nam Balora do pokonania (26 000 PD). Wychodzimy z wieży (tą samą drogą, którą do niej trafiliśmy) i udajemy się do Riatavin.


Na miejscu okaże się, że miasto zostało opanowane już przez demony - trzeba będzie je przetrzebić. Do pokonania w różnych częściach miasta będzie 2x Bies z czeluśći (9000 PD/sztuka), 2x Nabassu (16 000 PD/sztuka) i Balor (26 000 PD). Po tej jatce pojawi się Avrabar mówiąc, że przyjdzie nam się jeszcze zmierzyć z Orgothem - nie można dać mu się rozkręcić, bo rzuca dość nieprzyjemne zaklęcia - m.in. Plugawca. Gdy będzie na skraju śmierci, Avrabar dokończy dzieła i wyśle jego duszę w zaświaty, a my za ukończenie zadania otrzymamy 300 000 PD i +2 do reputacji.