Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Plaszcze

by Philoos


Płaszcz spalonych dusz

(clckbs)

PARAMETRY:

Mądrość: +1

Mogą używać:
Dobre postacie

Miejsce wystąpienia:
Potenciusz, Gospoda "U słonecznego jeziora" - Przełęcz małego zęba


Uwagi: Przydatny płaszczyk, szczególnie dla kapłanów, u których wzrost mądrości zwiększy liczbę slotów na czary.
Kinski: Waga: 80, czyli więcej niż Pełna zbroja płytowa. Jego noszenie może być kłopotliwe np. przez Viconię. I innych kapłanów też, m.in. Yeslicka (nałoży Zbroję płytową, płaszcz i będzie przeciążony). Jak dla mnie, Płaszcz ochrony +1 lepszy (pomijam durne ograniczenie nienoszenia magicznych przedmiotów).

Płaszcz entropii

(entrobe)

PARAMETRY:

Specjalne:
Odbija pociski z powrotem w atakującego
Rzuty obronne: premia +1

Nie może używać:
Zabójca magów

Miejsce wystąpienia:
Avrabar w małej chatce w Riatavin


Uwagi: Nie odbija pocisków, ze względu na +100 do KP przeciw broniom dystansowym, jaką ustalił auotr tego itemu podczas gdy maksymalna premia, jaką umożliwia silnik gry to +20...
Kinski: Tarcza odbić lepsza i to o wiele. Dlaczego? Bo działa. Po drugie nie daje pełnej odporności na ataki dystansowe - chroni przed zwykłą bronią dystansową i nawet magiczną (np. Strzały ukąszeń, przebicia itp.), ale można oberwać i Toporkiem Hangarda, i pociskami +2, krytycznie of course, ale wtedy bardziej boli. Sam przedmiot został najzwyczajniej w świecie spartaczony. Jak pocisk ma się odbić, skoro nawet nie trafi?! A jeśli już to krytycznie. Zresztą sam przedmiot zachowuje się dziwnie - chroni przed Ognistą strzałą, ale przed Kwasową już nie (Tarcza odbić tak samo). Dla różnego rodzaju dziwolągów desperatów.

Płaszcz wieczornej mgły

(misty)

PARAMETRY:

- Umożliwia rzucenie Ciężkiej mgły raz dziennie
- Umożliwia Stworzenie cieni dwa razy dziennie

Nie może używać:
Zabójca magów

Miejsce wystąpienia:
Świątynia Ilmatera w Athkatli


Uwagi: Obydwa zaklęcia można rzucić 2x dziennie. Stworzenie cieni działa jak ul. niewidzialność itrwa 3 rundy, a Ciężka mgła oślepia przeciwników i czyni drużynę niewidzialną (więcej w czarach TDD).
Kinski: Oślepienie bez rzutu obronnego - całkiem niezłe. Całkiem przydatny kawałek szmatki. Brakuje jednej rzeczy - jakichś premii czy cóś...