Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

Tortured Souls



Mikstury

by morgan & Kinski


Mikstura zmiany działania

(uspot1a)


Czas działania:
Permanentnie

Efekt:
+1 do charyzmy, -1 do zręczności

Miejsce wystąpienia:
I poziom jaskiń Nakanishi (tt0303), ołtarz wody


Uwagi: Cena: 500. Wymaga 5 wiedzy do identyfikacji.

Kinski: Tego typu mikstury można było znaleźć w Dolinie Lodowego Wichru. Trzeba poczytać, co dają poszczególne cechy. Czasem można spokojnie poświęcić 1 punkt (siła 14 czy 15 punktów - niemal żadnej różnicy).

morgan: Jasne, tyle, że w tym przypadku zamiana nie ma najmniejszego sensu. Cena i tak za wysoka dla takiego chłamu, zdecydowanie najgorsza z tych mikstur. Aha, podobnie jak w przypadku kolejnych 2 zdecydowanie odradza się konsumpcję (natychmiastową - wyjaśnienie przy Miksturze wzmocnienia aury).



Mikstura przeniesienia siły

(uspot3c)


Czas działania:
Permanentnie

Efekt:
+1 do zręczności, -1 do siły

Miejsce wystąpienia:
I poziom jaskiń Nakanishi (tt0303), ołtarz powietrza


Uwagi: Cena: 2000. Wymaga 25 wiedzy do identyfikacji.

Kinski: Tego typu mikstury można było znaleźć w Dolinie Lodowego Wichru. Trzeba poczytać, co dają poszczególne cechy. Czasem można spokojnie poświęcić 1 punkt (siła 14 czy 15 punktów - niemal żadnej różnicy).

morgan: Hmm, w obliczu faktu, iż w BG II od groma jest przedmiotów siłę (tymczasowo) podnoszących, wymiana wygląda na naprawdę korzystną. Aczkolwiek podobnie jak w przypadku kolejnej mikstury zdecydowanie odradza się konsumpcję (natychmiastową - wyjaśnienie przy Miksturze wzmocnienia aury).



Mikstura przeniesienia życia

(uspot4b)


Czas działania:
Permanentnie

Efekt:
+1 do siły, -1 do kondycji

Miejsce wystąpienia:
I poziom jaskiń Nakanishi (tt0303), ołtarz ziemi


Uwagi: Cena: 4000. Wymaga 45 wiedzy do identyfikacji.

Kinski: Tego typu mikstury można było znaleźć w Dolinie Lodowego Wichru. Trzeba poczytać, co dają poszczególne cechy. Czasem można spokojnie poświęcić 1 punkt (siła 14 czy 15 punktów - niemal żadnej różnicy).

morgan: W tym przypadku ciężko powiedzieć, czy wymiana się opłaca - raczej nie, bo w przypadku wojownika, na ogół będzie to skutkowało utratą dość znacznej ilości Punktów Życia, w przypadku innych klas siła na pewno nie ma wiekszego znaczenia niż kondycja do 16 punktów włącznie, powyżej tej wartości można pozwolić sobie na stratę. Znacznie bardziej przydatna byłaby mikstura przenosząca punkt siły na kondycję, aczkolwiek podobnie jak w przypadku 2 powyższych mikstur zdecydowanie odradza się konsumpcję (natychmiastową - wyjaśnienie poniżej, przy Miksturze wzmocnienia aury).



Mikstura wzmocnienia aury

(uspot4c)


Czas działania:
Permanentnie

Efekt:
+1 do inteligencji, +5% do odporności na magię

Miejsce wystąpienia:
I poziom jaskiń Nakanishi (tt0303), ołtarz ofiarny


Uwagi: Cena: 4000. Wymaga 45 wiedzy do identyfikacji.

Kinski: Bez komentarza.

morgan: No właśnie - to efekt końcowy zamiany - zanim jej dokonamy warto się zastanowić, czy efekt końcowy rzeczywiście się opłaca. Fakt, że inteligencja jest najmniej istotną cechą rekompensuje nieco 5% odporności na magię, w BG II (gdzie nie ma wpływu na zaklęcia drużyny) to naprawdę przydatna premia. Tyle, że niektóre z substratów były znacznie bardziej opłacalne.



Mikstura świętej przemiany

(uspot5b)


Czas działania:
Permanentnie

Efekt:
+2 do mądrości, -1 do zręczności

Miejsce wystąpienia:
I poziom jaskiń Nakanishi (tt0303), ołtarz ognia


Uwagi: Cena: 8000. Wymaga 65 wiedzy do identyfikacji.

Kinski: Tego typu mikstury można było znaleźć w Dolinie Lodowego Wichru. Trzeba poczytać, co dają poszczególne cechy. Czasem można spokojnie poświęcić 1 punkt (siła 14 czy 15 punktów - niemal żadnej różnicy).

morgan: Hmm, spojrzenie na premię tej flaszki pozwala na stwierdzenie, że może się ona opłacić chyba tylko kapłanowi, ewentualnie druidowi, pozostałe klasy raczej na takiej wymianie stracą.



Robaczy dekokt

(nitrite)


Czas działania:
Natychmiast

Efekt:
Jeśli pijącemu nie powiedzie się rzut przeciw śmierci (z modyfikatorem -4), otrzyma 12-96 punktów obrażeń od trucizny, jeśli natomiast rzut się powiedzie, będzie regenerować 10 PŻ na sekundę przez 5 rund.

Miejsce wystąpienia:
Miedziany Diadem, Joluv (całe 3 sztuki)


Uwagi: Cena: 1250.

Kinski: Dla odpornych na truciznę w 100% (zielone zwoje nie chronią!). 60 PŻ na rundę, 300 PŻ przez 5 rund, ślicznie.