AR3400 - Most Firewine
by Shinigami (BG I) & Vinci (NTotSC) + korekta by morgan (NTotSC)


Firewine




Na północy lokacji znajduje się przejście do Gullykin, na południu do Wieży Durlaga i lokacji AR3900, na zachodzie do lokacji AR3300. Można się tu natknąć na Szkielety – 65 PD, Koboldy – 7 PD i Koboldy weteranów – po 35 PD.

Na północy spotkasz człeka o imieniu Bentan (1) – kapłana Ilmatera, który będzie chciał nawrócić drużynę na swoją wiarę. Lepiej go okraść ze zwoju Ochrony przed magią, niż z nim gadać.

Na moście spotkasz barda Poe (2), który opowie historię o rycerzach, którzy zeszli do podziemi. Niestety jeden z towarzyszy ich zdradził i od tej pory są przeklęci. Mogą odejść w pokoju dopiero, gdy zdrajca do nich powróci. Zdrajcę i drużynę spotkasz w podziemiach mostu Firewine.

Na moście stoi też Svlast (6), paladyn z wyrzutami sumienia, gdyż zabił niesprawiedliwie swojego brata, należy się nieco cofnąć, jego brat-zombie stoi pod wieżą (7), po zabiciu zombie wróć do Svlasta.


Na północnym wschodzie przebywa Meilum (3), który uważa się za najlepszego szermierza na Wybrzeżu Mieczy. Można, a nawet powinno mu się udowodnić, że tak nie jest. Za pokonanie niedoszłego mistrza – 1200 PD, Miecz długi +1 i Rękawice mistrzostwa.

Na zachód od Meiluma stoi Carsa (4), posiada dziwny słój – twierdzi, że jakiś głos każe wypowiedzieć jej jakieś imię. Można odejść w pokoju lub spróbować odebrać słój Carsie. Jeśli to zrobisz, opętana wypowiada imię Kahrk, a potem ginie, zostawia Szatę łotrzyka. Zaraz pojawia się Ogrzy mag – Kahrk, z którym trzeba walczyć. Nie jest on łatwym przeciwnikiem, więc lepiej uważać. Za zabicie go – 3500 PD.

Obok postumentu z dwoma kolumnami (5) znajduje się wejście do podziemi Firewine.



Podziemia Mostu Firewine




Do podziemi można wejść trzema drogami:

1. Przez ruiny mostu Firewine, gdzie znajduje się wejście (1).

2. Przez tajne wejście w piwnicy Świątyni Yondalla Alvanhendara w Gullykin na mapie AR9900 (2).

3. Przez dom Jenkala, który również znajduje się w wiosce Gullykin (7).

Podziemia są opanowane przez Koboldy i Koboldy weteranów – odpowiednio po 7 i 35 PD. Będą się pojawiać w nieskończoność, do czasu zabicia Ogrzego maga i wyjścia z lokacji. Znaczy to, że nawet po odkryciu korytarzy będzie można spotkać w nich nowe grupy koboldów. W podziemiach jest też dużo pułapek oznaczonych czerwonym kwadratem.

Bard Poe na moście Firewine napisał balladę o rycerzach uwięzionych w podziemiach. Upiorni rycerze (3) stoją zebrani razem, lecz nie mogą odejść, dopóki nie dołączy do nich przyjaciel - zdrajca (4). Trzeba odnaleźć zdrajcę i go zabić – 65 PD. Znalezioną przy jego zwłokach Starożytną zbroję można odnieść rycerzom, którzy mogą wreszcie odejść w spokoju – 1500 PD. Jeden z nich ma Długi łuk celności: Zabójczy Strzał, który warto mu ukraść.

Przy wejściu do Domu Jenkala stoi Ogrzy mag (6) – 650 PD. Po jego zabiciu można zgłosić się do Gandolara po nagrodę – 250 sztuk złota.

Niedaleko stoi też mag Lendarn (5) w asyście Ogrillionów – po 175 PD i Koboldów. Zostaniesz przez nich zaatakowany. Lendarn – 1400 PD, zwoje Zabójczej chmury, Kuli ognia, Dotyku ghula, Błyskawicy; Mikstura mocy i Szata wędrowcy.



Lochy Mostu Firewine


Z otrzymanym w lokacji Starożytne ruiny zwojem możesz wkroczyć do nowych podziemi Mostu. W wersji WeiDU, wejście jest niewidoczne, znajduje się za jedną z wież mostu (3), nie pojawi się ono w ogóle, jeśli nie masz przy sobie zwoju.

Poziom pierwszy podziemi(AR51PB). Do znalezienia: Butelka elfiego wina. Do zabicia: 2x Wilk-Wampir(2000 PD), kilka zombie.

Poziom drugi (AR52PB) Do znalezienia: Butelka elfiego wina, 20x Piekielne Strzały, Płonący Olej potrzebny do zejścia na najniższy poziom, Tarcza Firewine, 40x Strzały Przebicia. Do zabicia: 5x Młody Wampir (8500 PD).

Poziom trzeci (AR53PB). Do znalezienia: Kolczuga Firewine, 20x Strzała rozproszenia, Długi łuk refleksyjny Firewine. Do zabicia: 3x Astralny pająk przenikający (4000 PD), 2x Pająk mieczowiec.