AR4600 - Wzgorza gibberlingow
by Shinigami (BG I) & Vinci (DSotSC) + korekta by morgan (DSotSC)



Na zachodzie lokacji znajduje się przejście do Kopalni Nashkel, zaś na północy do lokacji AR3900 (Dolina grobów). Można się natknąć na Gibberlingi – 35 PD, Psy dzikie i bojowe - po 35 i 65 PD, Wściekłe i Straszne wilki - po 975 i 650 PD.

Na zachodzie lokacji można spotkać Najemnika Płomiennej Pięści (1). Jeśli odpowiesz, że jesteś bandytą, bandą rozszalałych Tarrasków (kra! kra!) albo stwierdzisz, że nie musisz odpowiadać na jego kretyńskie pytania, stanie się wrogi, jego śmierć spowoduje spadek reputacji. Najemnik wspomni, że szuka człowieka o imieniu Samuel, który zdezerterował z Płomiennej Pięści. Za jego znalezienie wyznaczono nagrodę: 50 sztuk złota. Jeśli posiadasz już z sobą ciało Samuela, najemnik będzie chciał wiedzieć, kogo masz z sobą; jeśli odpowiesz, że to kupiec, na którego się natknąłeś, zostawi cię w spokoju. Można mu też powiedzieć, że to ranny towarzysz, jednak jeśli już rozmawiałeś wcześniej z najemnikiem, ten zwietrzy podstęp i rozpozna Samuela.

W skrytce (x = 1956, y = 2375) w skale jest ukryty Pierścień odporności na ogień, Szafir gwiaździsty i Kamień lol. Położenie oznaczono zielonym kwadratem.

Na północy natkniesz się na gnoma (w dialogu jest mowa o krasnoludzie...) Hafiza (2), w zależności od rozmowy jej skutki będą różne, jeśli mu odburkniesz i powiesz, że nie masz czasu na pogawędki ze stukniętym karłem, zniknie. Jeśli przedstawisz mu się i powiesz, że niewiele masz do powiedzenia, a szczególnie komuś, kto tak niewiele wie..., oddali się i zniknie. Jednak jeśli stwierdzisz, że jeśli jego sny zawsze się kończą śmiercią jednego z was i może w ogóle nie powinniście rozmawiać..., wtedy gnom stanie się wrogi, gdyż otacza cię aura zła – 650 PD za zabicie, zwój Ochrony przed magią i Migoczących barw. Jeśli powiesz, że sporo jest do opowiadania..., wtedy gnom wręczy ci zwój Ochrony przed magią i zniknie.

Na wschodzie spotkasz Lenę (3) i Samuela, o którym wspominał już Najemnik Płomiennej Pięści. Lena błagalnie prosi o zabranie Samuela do Świątyni Mądrości w lokacji z gospodą Pod Pomocna Dłonią. Jeśli się zgodzisz, Lena odchodzi, a ty otrzymujesz ciało umierającego Samuela. Dodatkowo można wymóc dopłatę w postaci Pierścienia z jadeitem. Samuela można teraz zanieść Najemnikowi Płomiennej Pięści, od którego dostaniesz 50 sztuk złota lub zabrać go do Świątyni Mądrości do Gellany Lustrzany Cień. Samuela trzeba dostarczyć do świątyni w ciągu 3 dni, w innym przypadku umrze. Za dostarczenie żywego Samuela zdobędziesz 500 PD, Miksturę heroizmu i Eliksir zdrowia (chyba że ukradłeś wcześniej) oraz reputacja zwiększy się o 1. Jeśli jednak czas minął i Samuel umarł, drużyna nic nie dostanie. Jeśli nie zgodzisz się pomóc Lenie, to zadanie się zamyka i już nie będzie go można wykonać.


Nieco wcześniej spotkasz grupę niziołków (4), która będzie Ci życzyć powodzenia w walce ze smokiem.

Trochę dalej spotkasz Bardo Furfoota (5), kolejnego nowego NPCa. Niziołek złodziej, ma przy sobie ciekawe strzały, doskonałe na smoka.

Dalej na wschód jest już tylko smok (6), w BGT znacznie łatwiejszy niż w wersji nie-weidu, nie powinno być problemów, a w razie kłopotów zawsze można użyć strzał od Bardo Furfoota. Smok (Leśny) warty jest 10 000 PD, nie ma on przy sobie skarbów, są one w jaskini (7), do której wejście jest mało widoczne, około (x=3848,y=609), w środku całkiem sporo fantów: Topór bojowy +3 'Rozłupywacz Czaszek', Amulet z nefrytem, Pierścień odporności na ogień i parę innych. Koniecznie należy wziąć ze sobą Starożytną Relikwię Lathandera (DSMISC10), poświadczy Jarentowi jako dowód na zabicie smoka.

W drodze powrotnej z leża smoka, już po jego zabiciu, zaczepi Cię Torquil (8) i wspomni o nieszczęściu, jakie dotknęło burmistrza Nashkel, trzeba to oczywiście sprawdzić - wróć do Nashkel.