AR6900 - Skrzyzowania
by Shinigami (+ korekta by Alvarez)



Wstęp

W tej lokacji możesz spotkać Wilki – 65 PD, Straszne wilki – 650 PD lub Wściekłe wilki – 125 PD, Xvarty – 15 PD, Gibberlingi lub Zarażone gibberlingi – 35 PD, trafić może się również Kobold - 7 PD i Bandyta - 65 PD.

Na zachodzie znajduje się przejście na Lwi Trakt (mapa AR6600), na północy do gospody Pod Pomocną Dłonią, na południe do Beregostu zaś na wschodzie do Kniei Larsa.



Napotykane postaci

Zaraz po wejściu na ten obszar podejdzie do ciebie ubrany na czerwono, w spiczastym kapeluszu, Starzec (1). Nieczęsto napotyka on ludzi na drodze, stwierdzi on, że podróżowanie obecnie wydaje się domeną desperatów lub obłąkanych. Po krótkiej rozmowie wskaże on drogę do gospody Pod Pomocną Dłonią i odejdzie. Starzec jest dość tajemniczy, zdaje się, że coś o Tobie wie. Przyjdzie Ci jeszcze go spotkać na szlaku.

Na południu natrafisz na Andouta (2) - kuriera, który musi dostarczyć Gubernatorowi Keldathowi z Beregostu wiadomość o dodatkowych oddziałach, jakie mają tam stacjonować na wypadek wojny z Amnem.

Niedaleko na wschodzie spotkasz małego chłopca Jase'a (3), który przeżył atak na karawanę. Jeśli powiesz, że nie masz czasu na wysłuchiwanie jęków małego smarka, wtedy ten postraszy cię swoim kumplem Albertem, którego prawdopodobnie w przyszłej podróży przyjdzie ci go jeszcze spotkać. Wokół przewróconego wozu widać kilka ciał, w skrzyni znajduje się kilka sztuk złota (dobre i to). Uwaga: to jest właśnie karawana, której poszukuje Kagain. Jeśli będziesz mieć go w drużynie, to powinien rozpocząć dialog z główną postacią (zadanie z krasnoludem się kończy).

Na północy możesz spotkać łowcę Aolna (4). Wspomni on, że w związku z kryzysem żelaza, wielu ludzi straciło źródło utrzymania i szuka go w lesie, który stał się ostatnio bardziej niebezpieczny - wszyscy ludzie polują, przez co mieszkańcy lasu nie mogą się wyżywić.



Inne

Natomiast na wschodzie kręci się Ogr (5) – 270 PD za zabicie; który ma Pas przebić oraz Pas zmiany płci. Pasa przebić poszukuje krasnoludka Unshey przebywająca na piętrze gospody Pod Pomocną Dłonią. Jako że na tym etapie gry Ogr może sprawić trudności, zalecany jest atak dystansowy. Jedna postać może odwracać jego uwagę i uciekać.

W skale-kamieniu (x = 1005, y = 1112) oznaczonej zielonym kwadratem znajduje się skrytka z Pierścieniem ochrony +1.

Tak jak polecił Gorion, warto udać się teraz gospody Pod Pomocną Dłonią, gdzie znajdziesz jego przyjaciół - Khalida i Jaheirę.



Powrót


Deke

Gdy wrócisz na ten obszar po oczyszczeniu kopalni Nashkel, na wschodzie (1) spotykasz bandytę imieniem Deke (65 PD). Jak tylko Cię zauważy, zaatakuje wraz z pięcioma kompanami (zwykli Bandyci). Kiedy zginie 4 spośród jego towarzyszy, Deke zacznie prosić o litość (Poddaję się! Cze..czego ode mnie chcecie?).

1. Możesz popróbować perswazji - jeśli Twoja reakcja jest wyższa niż 8, Deke zaznaczy na mapie Obóz Bandytów, dostaniesz też 300 PD; w przeciwnym razie zaatakuje Cię.

2. Możesz użyć szantażu bazującego na sile - jeśli jest ona większa niż 9, Deke zdradzi położenie Obozu, jeśli nie, wyśmieje Cię i będziesz musiał spróbować innego sposobu wydobycia zeń informacji.

Możesz go też zauroczyć a również wskaże lokalizację siedziby bandytów (Oczywiście, starzy kumple. Obóz bandytów zaznaczę na waszej mapie. Znajdziecie go bez problemu).