AR8700 - Oboz bandytow
by Shinigami (BG I) & Alvarez (TSoA) + korekta by Alvarez (BG I) & morgan



Wstęp

Do obozowiska bandytów możesz się dostać na dwa sposoby:


1. Możesz porozmawiać z którymś z przywódców Czarnych Szponów: stacjonującym w Peldvale Raikenem lub przebywającym w Kniei Larsa Tevenem i przekonać jednego z nich do przyjęcia Cię w szeregi bandytów. Razem skierujecie się w stronę obozu na spotkanie z Tazokiem. To jak się sprawy potoczą zależy od sposobu w jaki ich do siebie przekonałeś:

a) jeśli wyraziłeś żądzę krwi, Tazok dopuści Cię do głosu (Kimże jesteście, że miałbym wam pozwolić się do nas przyłączyć?!). Jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę (odpowiedzi: 3, 2) zostaniesz przyjęty na próbę a Tazok rozkaże obserwować szlaki kupieckie, po czym uda się do kopalni. Jeśli w którymś momencie z niego zakpisz, będziesz musiał z nim walczyć.

b) jeśli użyłeś perswazji, Tazok będzie nieufny. Nie da się on przekonać argumentom Tevena/Raikena i Cię zaatakuje. Jeśli jego liczba punktów życia (a ma ich 98) spadnie poniżej połowy, przyzna, że nie jesteś takim słabeuszem i być może będzie z Ciebie całkiem niezły zbój, po czym uda się do kopalni.


2. Możesz po prostu tu przyjść. Obóz zostanie zaznaczony na mapie po rozmowie z Tranzigiem w Beregoście, informację o jego położeniu możesz również zdobyć podczas utarczki z Deke na Skrzyżowaniach. Możesz tu przybyć od zachodu z Wioski rybackiej (mapa AR8300) lub od południa z Peldvale.


Po przyłączeniu się do bandytów będziesz mógł spokojnie poruszać się po obozie. Jeśli przyjdziesz tu jednak 'na partyzanta', co krok będziesz musiał się mierzyć z kręcącymi się po obozie Bandytami (11x 65 PD) oraz Hobgoblinami z Chłodu (5x 35 PD).

Na obszarze wokół obozu (głównie w okolicach ruin) natknąć się można losowo na kilka rodzajów stworzeń - Szkielety (65 PD), Zombie (65 PD), Hobgobliny (35 PD), Elitę Hobgoblinów (95 PD), Czarne niedźwiedzie (175 PD), Niedźwiedzie brunatne (420 PD) i Dzikie psy (35 PD).



Ardenor Crush

W obozie spotkasz przywódcę Chłodu o imieniu Ardenor Crush (1) (900 PD). Jeśli go obrazisz, wraz z innymi Hobgoblinami stanie się wrogi (Do broni, członkowie Chłodu! Obrażono nasz honor!). Jeśli go zauroczysz, dowiesz się, że wbrew temu co sądzą jego ludzie, Chłód nie służy Zhentarimom a Żelaznemu Tronowi, jego zadaniem jest powstrzymanie dostaw żelaza w tym rejonie.

Schowki: Nieopodal na południe od miejsca w którym stoi Ardenor znajduje się worek z Miksturą wzmocnienia oraz zamknięta (60%) skrzynia, a w niej 45 szt. zł., Miecz długi i sztylet; na stole przy wiszącym trupie Ogniste strzały. Przy namiocie na północ, w worku Mikstura heroizmu, w skrzyni Olej wściekłego płomienia.



Taugosz Khosann

Niedaleko dużego namiotu natrafisz na przywódcę Czarnych Szponów - Taugosza "Dziesięć Młotów" Khosanna (2) (2000 PD, Pełna zbroja płytowa, Młot bojowy +1, Tarcza średnia +1, mikstury: wzmocnienia i ognistego dechu). Jeśli go znieważysz, stanie do walki wraz ze swoimi Szponami. Po rzuceniu na niegu zauroczenia dowiesz się, że jego ludziom wmówiono, że pracują dla Zhentarimów na wypadek, gdyby zostali schwytani. W rzeczywistości płaci im Tazok, który działa w imieniu Żelaznego Tronu.

Schowki: W pierwszym namiocie na wschód: w beczce 39 szt. zł., w zamkniętej (50%) skrzyni zwoje z Kulą ognia i Pajęczyną. Z kolei przy pierwszym na północ, w worku 102 szt. zł., w beczce Mikstura percepcji, w zamkniętej (60%) skrzyni strzały kwasowe i przebicia.



Tersus

W namiocie w północno-zachodniej części obozu (3) spotykasz kolejnego hobgoblina - Tersusa (35 PD), któremu trafiła się fucha w aprowizacji - zaopatruje rekrutów w zbroje skórzane. Możesz spróbować pociągnąć go za język - nie wiele zbyt wie, ale zdradza nazwy podejrzewanych organizacji, m.in. Żelazny Tron. Dowiesz się również, że obóz bandytów składa się z dwóch frakcji: hobgoblinów z Chłodu i Czarnych Szponów, ludzi. Nie dowiesz się niestety co skłoniło do współpracy tak różne istoty. Jeśli dobrze poprowadzisz rozmowę otrzymasz - uwaga, czyste szaleństwo - po jednej nowiutkiej (chyba) zbroi skórzanej na głowę! Zanim wyjdziesz możesz przeszukać schowki - w beczce przeklęty olej szybkości, w worku 83 szt. zł., w zamkniętej (30%) skrzyni Miecz długi i Miecz krótki.

Schowki: W zamkniętej (50%) skrzyni przy namiocie znajdziesz 35 szt. zł.



Knott

W namiocie poniżej jaskini (4) natrafisz na kolejnego bandytę (człowieka dla odmiany) - Knotta. Nie przypadniesz mu do gustu, co zresztą zakomunikuje (Nie podobacie mi się, wcale a wcale.). Możesz go zastraszyć a powie nieco o samym obozie i namiocie Tazoka, a także - jeśli będziesz drążyć temat - o jego zabezpieczeniach, ograniczających się do straży; wspomni też, że znajduje się tam więzień. W pojemnikach znajdziesz Miksturę wzmocnienia, sztylet i 32 szt. zł.

Schowki: Do namiotu przylegają dwie zamknięte (obie 50%) skrzynie - w jednej dwie Mikstury uzdrowienia i 13 szt. zł., w drugiej 47 szt. zł.



Jaskinia

Przed wejściem do jaskini natrafisz na Hobgoblina (5) (wg pliku nazywa się Glart), który ostrzeże Cię przed znajdującymi się wewnątrz Gnollami (Gnolle dbają o spokój w całej jaskini. Jeśli tam wejdziecie... wyniosą was w kawałkach!).

Po wejściu do środka (6) zaczepi Cię Garclax (120 PD). Wraz ze swoim klanem tkwi w tej jaskini przez kłopoty jakie sprawili w obozie przed dwoma dniami. Garclax zażąda uwolnienia, po czym rozpozna, że nie jesteś z Czarnych Szponów i zaatakuje - oprócz niego do wybicia: 3x Siepacz Gnolli (65 PD/sztuka), 2x Elita Gnolli (65 PD/sztuka), Weteran Gnolli (65 PD), Gnoll (35 PD) oraz Flind (120 PD).



Credus

Przed dużym namiotem (7) spotkasz Credusa (65 PD). Stoi on na straży, jednak robota ta zdaje się mu średnio pasować. Z racji tego, że jest nieco starszy stażem uzna się za Twojego szefa i rozkaże zmienić wartę, wspomni też o ważnych dokumentach znajdujących się wewnątrz namiotu.

Schowki: Wokół namiotu znajduje się sporo różnych skrytek. W zamkniętej (70%) skrzyni na prawo od schodków Różdżka strachu i 34 szt. zł, w worku na lewo 76 szt. zł. Do lewej części namiotu przylegają dwie zamkniętę skrzynie - w pierwszej (50%) Mikstura ognistego dechu i 87 szt. zł., w drugiej (70%) Miecz krótki +1 i 134 szt. zł. W worku po prawej od wejścia znajdziesz 95 szt. zł. Z namiotem sąsiaduje coś w rodzaju magazynu - w worku 56 szt. zł., w dwóch zamkniętych skrzyniach (obie 40%) Tarcza średnia +1, 10 sztyletów do rzucania i 23 szt. zł.



Namiot Tazoka

[Mapa - Namiot Tazoka]

1. Wejście

2. Raemon

3. Venkt

4. Britik

5. Hakt

6. Ender Sai

Po wtargnięciu do namiotu Tazoka (4) zaczepi Cię Raemon (1200 PD), ups... chyba nie wolno tu wchodzić;). Po chwili będziesz musiał walczyć z nim i jego kompanami - Haktem (750 PD, Długi łuk celności), Britikiem (900 PD) i Venktem (900 PD).

Po walce porozmawiaj z więzionym tu Enderem Sai. Dowiesz się od niego, że za kryzysem żelaza nie stoją Zhentarimowie, lecz organizacja zwana Żelaznym Tronem. Rozkazy dla Tazoka przychodzą gdzieś z jej bazy ukrytej w Kniei Otulisko. Generalnie ta cała sprawa śmierdzi jak zdechły przed miesiącem szczur. Nawiasem mówiąc Ender ma nieprawdziwą informację, że dowódcy Chłodu i Czarnych Szponów nie wiedzą od kogo naprawdę Tazok otrzymuje rozkazy.

Przeszukaj skrzynię, koło której stał Ender (pułapka z błyskawicą, 20/20%). W środku 2060 szt. zł., kilka zwojów (Płomienie Agannazara, Śmierdząca Chmura i Horror) oraz korespondencja z której dowiesz się, że Tazok otrzymuje rozkazy od Davaeorna, który przebywa gdzieś w kopalni w kniei Otulisko:

[List 1]

Tazoku,
Zauważyłem, że tempo przewożenia żelaza nieco zmalało. Konieczne jest, byśmy otrzymali kolejną tonę rudy. Pogoń swych podwładnych i niech następna partia dotrze do naszej bazy w kniei Otulisko w przeciągu następnego tygodnia. Musimy zebrać możliwie najwięcej rudy zanim ogłosimy ultimatum. Sarevok pragnie również dowiedzieć się, co stało się z tą bandą najemników. Czy zostali zabici? Upewnij się, że już nie żyją, Sarevok bowiem nie życzy sobie innej odpowiedzi.

DAVAEORN

[List 2]

Tazoku,
Mam nadzieję, że wszystko dobrze idzie. Piszę, by przekazać ci instrukcje naszych zwierzchników. Powiedziano mi, że niewielka grupa może w przyszłości zaszkodzić nieco Żelaznemu Tronowi. Masz postarać się, by nie pożyli oni tak długo, by pokrzyżować nasze plany. Poproś o usługę zabójcę imieniem Nimbul - z pewnością dobrze spełni swój obowiązek.

DAVAEORN

W pozostałych schowkach w sumie 750 szt. zł. i Mikstura tłumienia magii. Zdobycie drugiego z listów rozpoczyna kolejny etap gry, a na mapie zostanie odkryta Knieja Otulisko. Zanim jednak udasz się do Kniei wróć do Wesołego Żonglera w Beregoście, by sprzedać bandyckie skalpy oraz zdać raport Oficer Vai.

Świątynia Bane'a

Wejście do świątyni (ARS007) ukryte jest wśród ruin (8), w środku spotkasz wyznawców Bane’a, którzy nawet się ucieszą, że nie muszą szukać ofiary do swoich obrzędów – ofiara przyszła sama, niestety jeszcze nie wiedzą, jak bardzo się mylą;). Musisz zmierzyć się z całkiem sporą grupką – jest ich siedmiu: Kamienny golem, 2x Łucznik Teldorna oraz Hanwen (mag, 3000 PD), Rondan (mag, 3000 PD), Cileen (mag, 3000 PD), Andrath (wojownik, 4000 PD) i Lelthorn (wojownik, 4000 PD), jeśli dojdzie do tego kilkoro Twoich, to już robi się tłok. Po walce zabierz ze zwłok Hanwena tak długo wyczekiwany Kamień z Askavaru. Inne łupy: 2x Miecz oburęczny +1, Pierścień niewidzialności i Cormyriański hełm. Z Kamieniem należy wrócić do Aranora w Spłonionej Syrenie i poinformować go o powodzeniu Twojej misji.