AR8900 - Peldvale
by Shinigami (BG I) & Vinci (NTotSC) + korekta by Alvarez (BG I) & morgan (NTotSC)



Wstęp

Z lokacji tej możesz się udać: na południe do Kniei Larsa i Pajęczej kniei (mapa AR9100), na zachód do gospody Pod Pomocną Dłonią i Wioski rybackiej (mapa AR8300), oraz po oczyszczeniu Kopalni Nashkel na północ do Obozu bandytów.

Po okolicy kręcą się Bandyci i Elita czarnych szponów. Poza nimi można tu natrafić na: Dzikie psy, Psy bojowe, Flindy, Hobgobliny, Gibberlingi, Niedźwiedzie czarne i brunatne oraz Pająki ogromne i olbrzymie.



Viconia

W północno-zachodniej części spotkasz Viconię (1), która błaga o pomoc, gdyż grozi jej śmierć. Jeśli odmówisz - odejdzie, jeśli jednak zdecydujesz się jej pomóc, pojawi się Najemnik Płomiennej Pięści, która jest poszukiwana za najohydniejsze morderstwo. Jeśli zauroczysz najemnika, dowiesz się, że Viconia ścigana jest za zabójstwo wieśniaka, jego żony i dzieci. Możesz stanąć po stronie najemnika, a Viconia stanie się wroga (800 PD), albo też ją chronić. Wtedy najemnik skaże Cię śmierć i zaatakuje (250 PD). Nie traci się reputacji.

Jeśli ocaliłeś Viconię, to jeśli Twoja reakcja jest niższa niż 8, Viconia podziękuje za pomoc i odejdzie; jeśli wyższa niż 7, ale niższa niż 15 - zaproponuje przyłączenie się do drużyny; jeśli zaś wyższa niż 14, dodatkowo powie o sobie kilka słów - jest mrocznym elfem, jednak nie czci pajęczych bogów, a boginię nocy Shar. Pod wpływem zauroczenia Viconia wyznam, że pochodzi z miasta Menzoberranzan, jej rodzina została zabita a ona musiała uciekać na powierzchnię.



Palin

Spotkasz tu też Palina (2). Poproszony przedstawi się jako Ted i powie, że właśnie śledzi niedźwiedzia (trzeba przyznać, że dość biernie). Jeśli powiesz, że jesteście poszukiwaczami przygód, opowie fascynującą historię o swoim wuju, który myślał, że jest bohaterem; oraz poradzi, że jeśli chcesz się wzbogacić, to powinieneś przeszukać ruiny mostu Firewine, a w poszukiwaniu dreszczyku emocji, możesz zapolować na bandytów na Nabrzeżnym Trakcie.



Ogr mag

Na moście do Wrót Baldura (AR7900) można otrzymać zadanie pozbycia się ogra maga. Wbrew temu, co mówi zleceniodawczyni - Shilo Chen (wysyła Cię do Lasu Ostrych Kłów), spotkasz go tutaj. Ogr mag (w zasadzie to jest ich paru) znajduje się w północno-zachodnim rogu mapy (3).



Powrót


Raiken

Jeśli po powrocie z kopalni Nashkel, rozmawiałeś w Beregoście z Tranzigiem, to podał on lokację obozu bandytów. W liście, który miał przy sobie było napisane, że następny atak bandytów przeprowadzony będzie w Kniei Larsa albo Peldvale. I tak jest w istocie, spotkasz tu jednego z dowódców Czarnych Szponów - Raikena (1) (650 PD, Młot bojowy +1) w obstawie siedmiu bandytów (65 PD/sztuka). Możesz postąpić na kilka sposobów:

1. Poddać się, a zabierze całe złoto (max. 1 milion szt. zł.) i odejdzie;

2. Zaproponować przyłączenie się do bandytów. Raiken zapyta o motywy. Możesz odrzec, że to obecnie jedyne korzystne zajęcie na Wybrzeżu Mieczy (Ha, ha! Jesteście tak śmieszni, że zaczynacie mi się podobać!) bądź dać wyraz pasji zabijania (Połączmy się i niech drogi spłyną krwią!), acz druga opcja poskutkuje tylko jeśli Twoja siła jest wyższa niż 14. Jeśli wszystko się uda, otrzymasz 400 PD i wraz z Raikenem udasz się na spotkanie z Tazokiem;

3. Zabić go i samemu iść do obozu bandytów;

4. Zabić go po czym udać się do Kniei Larsa, gdzie również możesz przyłączyć się do bandytów.



Bohaterka przyłączalna

VICONIA - kapłan, elf, neutralny zły, kobieta

Statystyki: 10|19|8|16|15|14