AR9000 - Knieja Larsa
by Shinigami (BG I) & Vinci (NTotSC) + korekta by Alvarez (BG I) & morgan



Wstęp

Z lokacji tej możesz się udać: na północ do Peldvale, na południe do Świątyni Pieśni Poranka, na zachód na Skrzyżowania (mapa AR6900) i na wschód do Pajęczej kniei (mapa AR9100).

Po okolicy kręcą się Bandyci (65 PD) i Elita Czarnych Szponów (240 PD) oraz trochę zwierzyny - Czarne niedźwiedzie (175 PD), Niedźwiedzie brunatne (420 PD), Worgi (120 PD), Wilki (65 PD), Wściekłe wilki (125 PD), Straszne wilki (650 PD), Dzikie psy (35 PD) i Gibberlingi (35 PD). Można ich spotkać losowo w różnych miejscach.



Osmadi

Na północnym wschodzie w kamiennych ruinach spotkasz druida Osmadiego (1) (1000 PD). Oskarży Cię o rzeź dokonaną na jego braciach, czyli innych druidach. Możesz próbować go uspokoić lub nonszalancko się przyznać (Owszem, zabiliśmy twoich braci, przyznajemy się. Wypiliśmy ich krew i zjedliśmy wątroby). Obie opcje kończą się walką, Osmadi do pomocy przywoła dwa Niedźwiedzie jaskiniowe (650 PD/sztuka). Pojawi się też Corsone (1000 PD), który razem z Tobą będzie walczył z Osmadim i jego pluszakami.

Po walce możesz porozmawiać z Corsonem i podziękować mu za asystę, albo wykazać się większą dociekliwością i zacząć go wypytywać, dlaczego pozwolił zaatakować Osmadiego. Druid wyjaśni, że nie było innego wyjścia, gdyż ten postradał zmysły, prosi o zostawienie go w spokoju, by mógł pogrzebać towarzysza. Trzeba go więc lekko przycisnąć, przyzna wtedy, że należy do Druidów Cienia i to on otruł Osmadiego wraz z kompanami, bez Ciebie nie mógł by go jednak zabić. Po tym szczerym wyznaniu czeka Cię walka (Czas, byście poczuli gniew natury... ja zaś mogę go na was spuścić. Żegnajcie!).



Powrót


Teven

Jeśli po powrocie z kopalni Nashkel, rozmawiałeś w Beregoście z Tranzigiem, to podał on lokację obozu bandytów. W liście, który miał przy sobie było napisane, że następny atak bandytów przeprowadzony będzie w Kniei Larsa albo Peldvale. I tak jest w istocie, spotkasz tutaj Tevena (1) (975 PD) w obstawie siedmiu bandytów (65 PD/sztuka). Możesz postąpić na kilka sposobów:

1. Poddać się, a zabierze całe złoto (max. 1 milion szt. zł.) i odejdzie;

2. Zaproponować przyłączenie się do bandytów. Teven zapyta o motywy. Możesz odrzec, że to obecnie jedyne korzystne zajęcie na Wybrzeżu Mieczy (Zostawcie sobie tę gadkę dla szefa. Zaprowadzę was do niego, ale jeżeli powie, żeby was zabić, to zginiecie) bądź dać wyraz pasji zabijania (Połączmy się i niech drogi spłyną krwią!), acz druga opcja poskutkuje tylko jeśli Twoja siła jest wyższa niż 14. Jeśli wszystko się uda, otrzymasz 400 PD i wraz z Tevenem udasz się na spotkanie z Tazokiem;

3. Zabić go i samemu iść do obozu bandytów;

4. Zabić go po czym udać się do Peldvale, gdzie również możesz przyłączyć się do bandytów.

Jeśli zauroczysz Tevena dowiesz się, że służy on Czarnym Szponom już od trzech lat i otrzymał rozkaz, by przeszkodzić w przepływie żelaza w tym rejonie.



Haeball

W wieży (2) urzęduje Haeball, wejście do niej w zasadzie nie istnieje, dlatego trudno je dostrzec;) Jeśli porozmawiasz z nim po zabiciu Brata Hasdara, odda Ci jego zadania: znaleźć Elfi Łuk „Zmora Goblinów” (DSGBBOW) i Wielką Księgę Niewiedzy (NTMISC10). Wielka Księga Niewiedzy powinna już znajdować sie w Twoim posiadaniu, najlepiej jednak się do tego nie przyznawać przed Haeballem. Elfi Łuk „Zmora Goblinów” ma Fey'doch z Północnego Lasu.


Po przyniesieniu przedmiotów Haeball (1) zaatakuje Cię (9000 PD). Przy jego ciele znajdziesz kluczyk (NTKEYPB7), który pasuje do skrzyni w piwnicy. Skrzynia jest zabezpieczona pułapką, w środku znajdziesz Grimuar Owocnych Ćwiczeń i Niezidentyfikowane Ciało (NTMISC06).


Po raz ostatni wracasz tu z kluczem z UWAGA: Sztylet wygląda jak zwykły, niemagiczny, łatwo go zlekceważyć.