BH0100 - Brod Resten
by Vinci (& morgan)



Pierwsza wizyta

Bród Resten (BH0100) to miasteczko rybackie na zupełnie nowej mapie, co jest wyjątkowo przyjemne. Znaleźć w nim można dwie tawerny: Pod Zachodnim Wichrem (2) i Tawernę u Falco (3), trzy sklepy: Magiczne Różności (6), Sklep Pheldmana (5) oraz Zbroje, Bronie, Tarcze (7); ten ostatni najlepiej wyposażony, z 3 kupcami. Na północy jest wejście na dziedziniec Zamku Resten (10), przy rzece znajdują się magazyny (9), a za nimi rezydencja Pelltara (1).

Idąc na wschód trafisz do gospodarstwa Sir BillyBoba, kierując się na zachód do Świątyni, z kolei udając się na południe do opuszczonej dzielnicy.

Twoja pierwsza wizyta nie będzie obfitowała w wyjątkowe wyzwania, jest to zbiór mniejszych zadań:

- W Tawernie Pod Zachodnim Wichrem (2) można spotkać nowego NPC – zowie się Fabio (747,429).

- W domku na południowym-zachodzie (4), po drugiej stronie rzeki, spotkasz Zahrdahla, który wspomni o dawnych koszarach na południu i szczurach roznoszących zarazę, udaj się więc na południe od jego domu, daleko nie masz.

Druga wizyta

Zgłoś zabicie szczurów Zahrdahlowi, w nagrodę 600 PD. Wypytaj go, co tutaj robi, jak spędza czas itd. powie, że lubi przebywać w tawernie Falco, więc pora porozmawiać o nim z Falco w Tawernie u Falco (3). Po tej rozmowie okazuje się, że kłamał i można nabrać podejrzeń, że Zahrdahl nie jest tym, za kogo się podaje. Udaj się do jego domu (4), idź na piętro, kluczem (BHKEY01) z regału otwórz szafkę obok, tam jest jego pamiętnik (BHZAHRJ). Kiedy wspomnisz mu o tym, co zawierała ta lektura, zaatakuje Cię (100 PD); ma przy sobie Bransolety ochrony KP5 i Kolec Chochlika. Teraz trzeba o zdrajcy porozmawiać z Pelltarem dając mu tegoż pamiętnik, można też poczekać aż Pelltar zleci Ci pozbycie się Zahrdahla.

Trzecia wizyta

Po wykonaniu tych zdań wróć do Pelltara, zależnie od pory dnia znaleźć go można w posiadłości (1) w Brodzie Resten w dzień, bądź w jego wieży w nocy. Powiadom go o wszystkich swoich sukcesach, a następnie powiedz mu, że nie ma tu już nic do roboty i może Cię odesłać, wtedy pojawi się Gelpas - przywódca straży i oskarży Cię o kradzież czarnej perły, gdy tylko Cię przeszuka, poprosi Cię o znalezienie prawdziwego złodzieja, a chwilę później pojawi się kolejny strażnik informujący o napadach bandytów na północy.

Czwarta wizyta

W Brodzie Resten pójdź pogadać z Welcarem, kręci się przed magazynami (9) razem z dwoma psami. Dowiesz się od niego o kanałach i rzeczach, jakie zostały skradzione. Do Kanałów dostać się możesz dwiema drogami:

- przez opuszczoną dzielnicę,

- przez Cmentarz.

Piąta wizyta

Za odniesienie sprzętu 500 PD. Welcar odeśle Cię do Zelmara, udaj się więc do Tawerny Pod Zachodnim Wichrem (2) i porozmawiaj z nim. Wspomina o dziwnym zachowaniu gnoma z Latarni morskiej (8) i niezapłaconej przesyłce od kowala. Czas udać się do sklepu Zbroje, Bronie, Tarcze (7) i porozmawiaj z kowalem. Ten skieruje Cię do Latarni morskiej (8), teraz jej drzwi będą otwarte i można tam wejść bez problemu. W środku na drugim piętrze jest złodziej-morderca Sirius (600 PD), z jego zwłok koniecznie zabierz Dłoń chwały (BHGHAND), Dziennik Siriusa (BHSISIUS) i Czarną Perłę (BHBPEARL). Z Czarną perłą wróć do Welcara, dostaniesz 1500 PD. Wróć do Zelmara (2) i oddaj mu jego pieniądze (1800 PD). Z całą resztą do Pelltara. Nadeszła pora na znalezienie Bomarca, starego lokatora latarni morskiej.

Szósta wizyta

Po raz kolejny (na szczęście już ostatni w tej części przygody) wróć do Brodu i zamelduj o tym Pelltarowi. Na tym kończy się część pierwszej Tajemnicy Wzgórza Kości.

Powrót

Przeteleportował Cię tu z Candlekeep Fabio. Pora porozmawiać z Pelltarem. Możliwe, że nie ma w pobliżu Fabio, wtedy dialog z Pelltarem będzie się urywał w ważnym miejscu, gdyż Fabio ma w nim wstawki. Trzeba go przyzwać kodem CLUAConsole:CreateCreature('BHfabi10') tak aby stał blisko Pelltara, wtedy odbędzie się cały dialog. Po rozmowie z nim dostaniesz: Guzik z czerwonej skóry (BHPLOT03), Rubin (BHPLOT02) i Strunę (BHPLOT01), są to dowody znalezione przy ciele Barona. Rubin należy najprawdopodobniej do Harpera, Struna należy do Balmorrowa, a Guzik z czerwonej skóry do Abrahama, przynajmniej tak to wygląda na tę chwilę; wszyscy są mieszkańcami Garrotten. Idź porozmawiać z Falco o Balmorrowie, dowiesz się, że podczas wczorajszego występu nie spisywał się dobrze. W świątyni można porozmawiać z Qualtonem o śmierci Barona, ale nic z tego nie wyniknie. Sir BillyBob na farmach też nie powie Ci nic odkrywczego. Trzeba się udać do Garrotten.