F_7779 - Smocze jaskinie
by Vinci (poprawki i mapy by morgan)



Lokacja

Na wejście parę goblinów (1). Tak. Po armii demonów z otchłani przyszła kolej na gobliny. Przynajmniej mają zatrute sztylety, a elitarne gobliny mają krótkie miecze +1. Uwaga na młode smoki na wschodzie (2). Mocno walą obrażeniami od ognia, poza tym są niemal niegroźne. Samotny Drizzt rozwali je bez problemu. Na północy jest kilka cyklopów i grupka wilkołaków, w tym Większy wilkołak, który jest wyjątkowo groźny (3, 4 i 5). Broń sieczna na nic się nie zda, ale rani go młot Wulfgara i magia. Za większego wilkołaka 9000 PD.


Strzegą wejścia do jaskini (3), w samej jaskini znajdziesz Przywódcę wilkołaków (9000 PD), ponownie młot Wulfgara będzie niezastąpiony. W środku jest skrytka, a w niej czaszka i płaszcz. Czaszka przyda się na później.


Teraz wróć do jaskini, której strzegły młode smoki (2). W jaskini jest jeszcze kilku wrogów, średniaki po 2000 PD. Trzeba uważać tylko na duchy, bo rzucają Horror. W skrytce do znalezienia Wekiera zniszczeń, świetna na nieumarłych, jeszcze się przyda. A właściwie to przyda się za moment, bo idąc dalej jaskinią trafisz na komnatę z grobowcem, którego strzegą nieumarli, w tym 2 Szkielety Wojownicy (4000 PD) i jeden Wampir (8500 PD). Uwaga na pułapkę przed ołtarzem/grobowcem i pułapkę przed wejściem do następnej komnaty. W grobowcu jest Amulet z nefrytem i kilka mikstur. Idź dalej, a napotkasz kolejne pomieszczenie i kolejny grobowiec. Odgłosy nietoperzy i złowieszcza muzyka oznaczają coś złego. Przed kliknięciem na grobowiec radzę zapisać grę. Okazuje się, że to coś w sarkofagu chce czaszkę. Skądś już ten schemat znasz;) (a raczej poznasz). Czaszkę powinna już znajdować się w Twoim posiadaniu, była w jaskini Przywódcy wilkołaków. Po oddaniu czaszki pojawia się Lisz Kangaxx. Mocny jest, rzuca kilka bardzo nieprzyjemnych czarów na początek walki, takich jak Kula ognia, Zabójcza chmura, Większe osłabienie. Potem już tylko wali z błyskawicy, która przechodzi przez odporność na magię. Ja posłałem samego Drizzta, ze względu na jego odporność na magie, reszta drużyny stała z boku. Pierwsza fala czarów nie wyrządziła mu najmniejszych ran, trzeba było tylko później walić w Kangaxxa (8000 PD), nim wykończy Drizzta z Błyskawicy. Lisz przywołuje do pomocy jeszcze pięć Szkieletów-wojowników (4000 PD), one też mogą trochę namieszać, ale nimi może się zająć Wulfgar z Wekierą zniszczeń w ręce. Ze zwłok lisza weź Pierścień Gaxxa. Znany z BG II artefakt, potężny tam, a co dopiero w BG I.


Pora udać się do kolejnej lokacji, idziemy na północ (6).