F_8888 - Jaskinie drowow
by Vinci (poprawki i mapy by morgan)



Lokacja główna

Zaraz po wejściu spotkasz Bruenora (1), kolejnego bardzo silnego NPC. Przyjmij go bez dwóch zdań. Ma 12 poziom, TraK0 -5, 4 ataki i ponad 160 PŻ. Będzie kosił. Świetnie sprawdzi się w jego rękach topór, który znajdował się w Dziewięciu Piekłach. Idź kamiennym pomostem dalej, przed wejściem do jaskini czeka na Ciebie Demoniczny rycerz (3) (15000 PD), już dawno tacy przeciwnicy nie stanowią problemu dla Twojej drużyny. Wejdź do jaskini.

Komnata Pajęczej królowej

(F_8889)


Uwaga na pułapki w wąskim przejściu (1). Potrafią mocno zranić. Można wysłać Regisa dalej na zwiad, pod płaszczem z cieni. Będziesz wiedzieć, czego się spodziewać. Dokładniej: 6 drowów-wojowników (2) (2000 PD), Tanar'ri (3) (25000 PD) i Demoniczna królowa pająków (4). Ekstra. Ale można ich na szczęście wyciągnąć pojedynczo. Jest też taki myk, że Tanar'ri nie zmieści się w przejściu, z którego przybywasz, więc Bruenor może go spokojnie nawalać swoim nowym toporem po tym, jak Drizzt przyjmie na siebie pierwszą falę czarów. Pora na Demoniczną Królową Pająków. Gdy tylko Cię zobaczy rzuci Pajęczynę i przyzwie parę pająków, w tym Demoniczne Astralne Pająki (4000 PD). Trzeba ją szybko wykończyć, żeby nie przyzwała ich zbyt wiele. Gdy padnie, zostawi po sobie bardzo nieprzyjemną Kulę Ognia, więc warto, żeby ostatnie ciosy zadał sam Drizzt, a reszta drużyny niech się oddali. Z jej ciała można zabrać Figurkę Pająka. Za Królową jest niewielkie przejście, które prowadzi do dalszej części jaskini (4).


Tam pięć Demonicznych astralnych pająków i dwa posągi, które atakują kulami ognia (5000 PD) są odporne na obrażenia sieczne, ale podatne na obuchowe. Tak, młot Wulfgara ponownie spisuje się świetnie ;) Można go nawet dać Drizztowi, niech idzie sam, bo Wulfgar oberwie od ognia, a Drizzt jest odporny na magię. Po wybiciu przeciwników przejdź do kolejnej lokacji.

Kokon

(F_9595)


W następnej komnacie od razu przywita Cię kilka pająków (1), a trochę dalej drowy, z Bitewnym magiem drowów na czele (2) (2000 PD). Rzuca całkiem niezłe czary, np Wielkie Osłabienie, ale Bruenor uzbrojony w Lodołamacz powinien go szybko zabić z dystansu. Wchodząc do miejsca, którego strzegła mag (3), znajdziesz Catti-Brie, nie jest może zbyt mocna w porównaniu do swoich towarzyszy, ale łucznik się przyda. 9 poziom, TraK0 -4, 3 ataki. Problem w tym, że w tym samym pomieszczeniu znajdziesz też Jarlaxle'a (12000 PD), Errtu (15000 PD) i Artemisa Entreri (12000 PD). Byłoby niezwykle ciężko, gdyby nie to, że możesz sobie wyjść, kiedy chcesz i nikt za Tobą nie podąży. Można się wtedy przespać, podleczyć, wzmocnić czarami, kto tam co woli. Taktyka standardowa - Drizzt na pierwszy ogień, niech skupi na sobie wrogów, a reszta niech pomoże mu ich wybijać. Przy zwłokach znajdziesz mnóstwo sprzętu. Dość ważny jest też zwój, który leży na ołtarzu. Wyjdź stąd i skieruj się w stronę drugiego przejścia (4). W środku drowy, w tym dwie kapłanki (2000 PD), nic trudnego. Na ołtarzyku kilka mikstur leczenia i Kostur Magów. Tak, tak, ten sam co w BG II. Wyjdź z kompleksu jaskiń.

Powrót

(F_8888)


Na poczatku mostu (2) będzie stał teraz zakapturzony mężczyzna. Zagada do Ciebie; tak naprawdę nie będziesz mieć wyboru, przeniesie Cię do następnej lokacji.