F_9898 - Gora Smierci
by Vinci (poprawki i mapy by morgan)



Lokacja główna

Pojawisz się na południu (1), teren nie wygląda ciekawie. Gdy tylko ruszysz na północ, nadziejesz się na Wyjącą śmierć. Rzuca Słowo mocy: giń, które ciągnie 60 PŻ bez rzutu obronnego, do tego sypie nimi jak z rękawa, jedno po drugim. Tylko odporność na magię przed tym chroni i radzę wysłać na przód Drizzta, niech sobie z nią poradzi (8500 PD). Dużo tu też Szkieletów Wojowników. Z ciała smoka leżącego nieopodal (2) można zabrać głowę, przyda się później. Na północy jest wejście do jaskini (3). Obok niego skrytka z zielonym kamieniem Ioun. Wejdź do jaskini.

Jaskinia Śmierci

(F_6668)


Pamiętasz miksturki Ochrony przed śmiercią od gnoma z rozbitego statku? Teraz się bardzo przydadzą. Daj je Drizztowi i wyślij go dalej w bój. Na początek Biesy cienia (2000 PD). Te jeszcze nie są zbyt groźne. Idąc dalej korytarzem natrafisz na komnatę z krasnoludem Varlagiem Srebrnym Młotem (2). Co on tu robi? Któż to może wiedzieć, ale jest w stanie wykuć dla Ciebie parę fajnych przedmiotów. Na początek zbroja z czaszki smoka, którą udało się Ci zdobyć niedawno. Porządny sprzęcior, nie ma co, ale teraz pora na coś lepszego. Lodołamacz z Dziewięciu Piekieł połączony ze zwojem, który znaleźliśmy na ołtarzu drowów. Krasnolud życzy sobie 5000 sztuk złota za zbroję i 10000 sztuk złota za topór. No i co tu dużo mówić, takiej potężnej broni jak ten topór, to nawet w BG II nie ma. Jako ciekawostkę dodam, że krasnoluda można po wszystkim zabić. Odzyskasz swoją kasę i nieulepszoną wersję Lodołamacza. Za krasnoluda nie dostaniesz doświadczenia, ani nie spadnie Ci reputacja. Dobra, pora wysłać Drizzta w prawdziwy bój. Obowiązkowo wypij miksturę Ochrony przed śmiercią. Będzie nieocenioną pomocą w walce z wampirami w dalszej części korytarza. Wampirów jest naprawdę sporo, koło 11, ale są niegroźne, jeśli nie mogą wyssać poziomu. W sarkofagu mniej więcej na środku mapy (3) znajduje się Hełm ochrony przed urokami i mikstura Ochrony przed śmiercią. Oba przedmioty bardzo przydatne do walki z wampirami. Przed samym sarkofagiem jest pułapka. Teraz schodami w dół, na niższy poziom (4).

Wampirze leże

(F_6667)


Po prawej pomieszczenie z grobami i dwa wampiry (2). Uwaga na pułapkę przed grobowcem. W środku Księżycowe Ostrze z ograniczeniem użycia do rasy elfów i półelfów dobrego bądź neutralnego charakteru. Ogólna uwaga w tej części lochów - uważać na pułapki, większość to błyskawice śmiertelne w takich wąskich korytarzach. W przejściu po lewej Mumie (3000 PD) razy sześć i Wyjąca śmierć (3), a nawet dwie. Tylko Drizzt wchodzi w grę, albo ktoś z równie wysoką odpornością na magię. Ewentualnie rozwalić je Kulami ognia z dystansu, zanim Cię zobaczą, czy coś w tym stylu. Po uporaniu się z przeciwnikami masz do spenetrowania dużo grobowców. Pułapek brak. W środku parę mikstur, wekiera Gwiazda burzy i niezbyt ciekawe buty. W dalszych korytarzach standard: wampiry, mumie, duchy itp. aż w końcu kolejne schody w dół (4).


Przed zejściem wzmocnij się miksturami, czarami, cokolwiek tam masz w zanadrzu, bo będzie ostro. To ostatnia walka. Co by tu poradzić... Drizzta na przód, musi się bardzo szybko rozprawić z Wyjącymi..., inaczej będzie krucho. Reszta nie jest trudna. Nie zapominaj o Berle Zmartwychwstania, zawsze można go użyć nawet jak mikstury leczącej. Powodzenia.