v1 by morgan & Alvarez, v2 by L`f

Baldur's Gate Trilogy BG1TuTu Polskojęzyczne Kolejność instalacji (BG I w BGT)

Baldur's Gate Trilogy Megainstallation

by morgan (+ wprowadzenie by Alvarez)


Wprowadzenie

(kliknij, aby rozwinąć)

Witaj Wędrowcze i pozwól przeprowadzić się przez proces tworzenia megainstalacji. Do BGT powstało niemal tysiąc nieoficjalnych dodatków (wliczając w to te do BG II - znajdziesz je TUTAJ, którymi możemy urozmaicić sobie rozgrywkę. Oczywiście różnią się one jakością - jedne wpasowują się w klimat, innym to nie wychodzi, są lepsze, gorsze oraz te totalnie beznadziejne, a oprócz odpowiedniego ich wyboru trzeba zainstalować je we w miarę poprawnej kolejności. Lista ta prowadzi krok po kroku przez instalację modów stanowiąc czysto subiektywny dobór wartych uwagi pozycji.

Zanim zabierzesz się za instalację musisz sobie jednak odpowiedzieć na ile jest Ci ona potrzebna. Jeżeli dopiero raczkujesz z instalacją modów, powinieneś prawdziwą megainstalację zostawić na następną okazję, a rozpocząć rozgrywkę z samym tylko BGT, ewentualnie kilkoma modami (pomocniczą listę polecanych do BG II przygotował Vinci w swoim Poradniku. Również ten Alvareza (z uwagi, że poza TWM pozostałe mody istnieją w wersji pod BGT) może okazać się przydatny.

Warto tu wspomnieć jeszcze o rzeczy pozornie oczywistej - instalacja modyfikacji ma sens dopiero, gdy Baldurka przeszło się przynajmniej raz.


Do boju! Na początek warto zaopatrzyć się w parę ułatwiających życie aplikacji:


1. Spora część modów jest spakowana w formacie .zip, .rar lub też .7z w celu zmiejszenia ich rozmiaru. Aby je rozpakować musisz posiadać WinRara, WinZipa bądź 7-zip unpackera.


2. Wszystkie liczące się mody tworzone są obecnie na WeiDU, jest to sprytne narzędzie pozwalające na modyfikowanie zasobów gry bez konieczności ich nadpisywania. Pierwotnie pomyślane jako program do dodawania i modyfikowania dialogów i skryptów (stąd nazwa: "Weimer" Dialogue Utilities), z czasem rozwinęło się w uniwersalne narzędzie do modowania. To dzięki niemu możliwe są naprawdę duże instalacje.

Każdy mod posiada własny instalator WeiDU, jednak zazwyczaj nie jest to jego najnowsza wersja, gdyż WeiDU za sprawą The Bigga cały czas się rozwija. Jest to jednak na tyle cwana aplikacja, że sama aktualizuje się do najnowszej dostępnej wersji, dlatego też warto ściągnąć najnowszą wersję WeiDU i umieścić ją bezpośrednio w katalogu z BG2.


Krótka instrukcja obsługi listy: modyfikacje polskojęzyczne można ściągnąć klikając na grafikę po prawej stronie modów, które wersje PL posiadają. Po stronie lewej znajduje się link do danych technicznych moda lub do pełnego jego opisu, jeśli jest dostępny. Po kliknięciu na nazwę ukazane zostaną związane z modem linki oraz wypiska komponentów, których są cztery rodzaje:


NIEZBĘDNY - Baldur's Gate Trilogy czyli element niezbędny.

POLECANY - główny komponent moda; wymagany do instalacji pozostałych lub po prostu komponent godny polecenia.

OPCJONALNY - czyli inaczej do wyboru;)

ODRADZANY - stwarzający problemy z kompatybilnością z którymś z ujętych na liście modów; posiadający lepszego odpowiednika w innej części instalacji lub taki, który po prostu lepiej sobie odpuścić.


Oczywiście nie musisz ściśle trzymać się do wybranych przeze mnie modów. Jeżeli na Liście modów dostrzeżesz pozycję którą chcesz doinstalować, w części przypadków (modyfikacje WeiDu) wystarczającym będzie zainstalowanie jej wraz z innymi modami z tej samej kategorii. W razie wątpliwości możesz zapytać w którymś z tematów na forum, a ktoś powinien udzielić odpowiedzi.


Lista kolejności instalacji wybranych modów

Legenda II

Komponent niezbędny
Komponent polecany
Komponent opcjonalny
Komponent odradzany

ZANIM ROZPOCZNIESZ: Przebrnięcie przez opartą na Big World Project megainstalację Baldur's Gate Trilogy oględnie mówiąc nie jest czymś, co można wykonać w godzinę czy dwie, siedząc wygodnie na krześle i popijając herbatę. Niedoświadczony amator instalacji powinien mocno ograniczyć liczbę modów, bądź też przygotować się na mniejsze lub większe - z naciskiem na większe - trudności z dokończeniem instalacji. Forum Children Of Bhaal zna już śmiałków, którzy po tygodniowych zmaganiach z tym wielkoludem musieli - jak zwykł mawiać pewien polityk - wywiesić białą flagę. Oczywistą zaletą dokonywania megainstalacji na własną rękę jest pełna swoboda w doborze modów. Niemniej wartą rozważenia (dla każdego) opcją jest przebiegnięcie tego maratonu na skróty. Jest to skrót pierwszej jakości, dystans 42 km i 195 metrów skracany jest do najwyżej kilku kilometrów, które można spokojnie przebiec truchtaczem. Skrót ten zowie się The World Of Baldur's Gate (wszelkie informacje, o co w tym wszystkim chodzi na stronie).



UWAGA I: Przed przystąpieniem do instalacji upewnij się, że dysponujesz spatchowaną wersją Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy - świadczy o tym plik BGMain2.exe w wersji 1.3.0.1 (właściwości -> zakładka "Wersja"). Jeżeli tak nie jest, zaopatrz się w oficjalny patch.
(Dla porządku uściślić należy, że istnieje nowsza wersja oficjalnego patcha (1.3.5521), jednak Baldur's Gate Trilogy bazuje na wcześniejszej, dlatego też należy pominąć jego instalację.)
BGT wymaga pełnej instalacji Baldur's Gate wraz z dodatkiem - Opowieści z Wybrzeża Mieczy.


UWAGA II: Przed przystąpieniem do instalacji upewnij się, że dysponujesz spatchowaną wersją BG2 (SoA+ToB) - świadczy o tym plik BGMain.exe w wersji 2.5.0.2 (właściwości -> zakładka "Wersja"). Jeżeli tak nie jest, zaopatrz się w oficjalny patch.
(Dla porządku uściślić należy, że istnieje wersja beta oficjalnego patcha (2.5.26499), jednak Baldur's Gate Trilogy bazuje na wcześniejszej, dlatego też należy pominąć jego instalację.)
BGT wymaga pełnej instalacji Baldur's Gate: Cienie Amn wraz z dodatkiem - Baldur's Gate: Tron Bhaala.


Przed przystąpieniem do scalenia obu części Sagi za pomocą konwertera Baldur's Gate Trilogy, należy zainstalować kilka poprawek w BG II, chodzi przede wszystkim o Throne of Bhaal Extendera (I.1, zalecany) i BG2 Fixpacka (I.2, obowiązkowy).

Następnie instaluje się (wciąż w folderze BG II) megamodyfikacje BG II (oczywiście wszystkie opcjonalne), po których rozpoczyna się właściwą instalację Baldur's Gate Trilogy.

A. Baldur's Gate Trilogy
A.1. Baldur's Gate Trilogy
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Baldur's Gate Trilogy - Rdzen]

A.2. Restore Textscreen Music
Forum | Download (Mod) | Download (PL Pack) | Pomoc

Komponenty:

[Restored Textscreen Music [Przywrocony podklad dzwiekowy ekranow tekstowych] dla BG1TuTu, EasyTutu oraz BGT-WeiDU]]

A.3. BGT-Never Ending Journey 2 Compatibility Mod
Download | Pomoc

Komponenty:

[BGT-NeJ2 Compatibility Patch]
[Custom Portraits For Imoen and Jaheira]
[Boo - Minsc's Familiar Fixes]
[Custom Firewalker Kit and continuity for Shar-Teel]
[Merchant League Store]

A.4. Neverending Journey for Baldur's Gate Trilogy
DownloadPomoc

Komponenty:

[Kontynuacja i wlasna profesja Imoen]
[Nowy portret Imoen]
[Profesja druida - Kaplan Silvanusa i ulepszona postac Jaheiry.]
[Nowy portret Jaheiry]
[Boo - chowaniec Minska (Komponent nie jest dostepny w BG I!)]
[Rozmaite ulepszenia dla BG I (wymagane BGT!)]
[Bank Ligi Kupieckiej (wymagane BGT!)]
[Wiecej przedmiotow z BG I (komponent z BGT Tweaks - wymagane BGT!)]
[Mocniejsi bandyci Elita Czarnych Szponow (wymagane BGT!)]

B. Megamodyfikacje i większe mody
B.1. Dark Horizons
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Mod "Dark Horizons" (Wymaga Opowiesci z Wybrzeza Mieczy, TuTu albo BGT)]
[Level 40 rule pack (Nie instaluj, gdy posiadasz juz inny zestaw zasad awansow na wysokie poziomy, takie jak ten, ktory wchodzi w sklad DSotSC.)]

UWAGA: Polecany z uwagi na dodatkowe przygody, o ile zapomni się o dodawanych przez niego przedmiotach.

B.2. Dark Side of the Sword Coast
Strona | Forum | Download | Download (PL) | Pomoc

Komponenty:

[Ciemna Strona Wybrzeza Mieczy dla BGT-Weidu (Przetlumaczyl Dragonian opierajac sie na tlumaczeniu Evandura)]
[Ciemna Strona - pogaduszki w druzynie]
[Rozszerzone dzwieki postaci NPC]

-> Tylko dodatki]

-> BG1 dzwieki dominujace]

-> BG2 dzwieki dominujace]
[Alternatywny portret Bardo]
[Alternatywny portret Buba Snikt]
[Alternatywny portret Conchobhaira]
[Alternatywny portret CuChoinneacha]
[Alternatywny portret Ferthgila]
[Alternatywny portret Jet'layi]
[Alternatywny portret Keiriy]
[Alternatywny portret Skeezera]
[Alternatywny portret Thorfinna]

B.3 Northern Tales of the Sword Coast
Forum | Download (170a) | Download (171)
Download (170a PL) | Download (171 PL) | Pomoc

Komponenty:

NtotSC v170a:
[NTotSC dla BGT-Weidu; przetlumaczyl Kelthar (na podstawie tlumaczenia Evendura).]
NtotSC v171:
[Fix NTotSC Issues]

B.4. The Secret of Bone Hill
Strona | Forum | Download | Download (PL) | Pomoc

Komponenty:

[Secret of BoneHill (wymaga BGT albo Tutu)]

B.5. The Drizzt Saga
Strona | Download | Pomoc

Komponenty:

[Saga Drizzta dla TuTu/BGT, v2.0 (zmodyfikowana dla rozpoczecia przygody po Wiezy Durlaga)]
[Instaluje wsparcie dla mapy swiata, wersja 7]

UWAGA: Polecany z uwagi na dodatkowe przygody, o ile zapomni się o dodawanych przez niego przedmiotach.

C. Modyfikacje dodające zadania
C.1. The Vault
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[The Vault (erebusant's rework for BGT compatibility)]

C.2. Baldur's Gate Mini Quests & Encounters Mod
Strona | Forum (G3) | Forum (Rosenkranken) | Galeria | Pomoc

Komponenty:

[Baldur's Gate Mini-Quests and Encounters Mod]

UWAGA: Po wypakowaniu modyfikacji, w przypadku chęci gry w wersję spolonizowaną należy do katalogu z grą wypakować zawartość paczki z tłumaczeniem, zastępując oryginalny plik *.tp2, a dopiero potem rozpocząć instalację.

C.3. The Grey Clan Episode I - In Candlelight
Strona | Forum | Pomoc

Komponenty:

[Szary Klan Epizod 1: In Candlelight, edycja BGT-WeiDU

-> Edycja normalna]

-> Edycja uproszczona]

UWAGA: Należy wybrać pożądaną wersję. Tłumaczenie trochę dziwne, wersja uproszczona oznacza, że przeciwnicy są słabsi i mniej liczebni. Mimo wszystko poleca się grę w wersję normalną.

C.4. The Lure of the Sirine's Call
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Zwodniczy Spiew Syreny]

C.5. The Stone of Askavar
Strona | Forum | Download | Galeria | Pomoc

Komponenty:

[Kamien z Askavaru]

UWAGA: Polecany z uwagi na dodatkowe przygody, o ile zapomni się o dodawanych przez niego przedmiotach.

D. Modyfikacje dodające przedmioty
D.1. Herbs and Potions Add-in for Baldur's Gate
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Herbs and Potions Add-in (BG1 / BG1Tutu / BGT) by Baronius]

D.2. Thalantyr Item Upgrade Mod
Forum, Pomoc

| Download I | Download II

Komponenty:

[Thalantyr - ItemUpgrade]

E. Modyfikacje dodające bohaterów przyłączalnych
E.1. BG1 NPC Project
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[The BG1 NPC Project: Wymagane modyfikacje: v20]
[The BG1 NPC Project: Flirty, zadania i wtracenia: v20]

[The BG1 NPC Project: Daj Edwinowi jego portret z Cieni Amn.: v20]
[The BG1 NPC Project: Daj Imoen jej portret z Cieni Amn.: v20]
[The BG1 NPC Project: Daj Jaheirze jej portret z Cieni Amn.: v20]
[The BG1 NPC Project: Daj Minskowi jego portret z Cieni Amn.: v20]
[The BG1 NPC Project: Daj Viconii jej portret z Cieni Amn.: v20]
[The BG1 NPC Project: Portret Kivana z modyfikacji "Kivan and Deheriana Companions": v20]
[The BG1 NPC Project: Do zadan i dialogow dodaj portrety postaci nieprzyłaczalnych: v20]

[The BG1 NPC Project: Watek romansu z Ajantisem (bez ograniczen): v20]
[The BG1 NPC Project: Watek romansu z Branwen (bez ograniczen): v20]
[The BG1 NPC Project: Watek romansu z Coranem (tylko dla doroslych): v20]
[The BG1 NPC Project: Watek romansu z Dynaheir (bez ograniczen): v20]
[The BG1 NPC Project: Watek stosunkow z Shar-Teel (tylko dla doroslych): v20]
[The BG1 NPC Project: Watek romansu z Xanem (bez ograniczen): v20]
[The BG1 NPC Project: Rywalizacja miedzy Ajantisem, Xanem a Coranem o romans z bohaterka: v20]
[The BG1 NPC Project: Postaci moga byc odeslane do tawerny, by oczekiwac tam na ponowne przylaczenie.: v20]

[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Alory. -> Alora zaczyna w Komnacie Cudow.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Alory. -> Alora zacznie w Gullykin.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Eldotha. -> Eldoth zaczyna w lokacji Knieja Otulisko III.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Eldotha. -> Eldoth zaczyna w lokacji Nadbrzezny Trakt I - Polnoc.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Quayle'a. -> Quayle zaczyna w lokacji Most do Wrot Baldura.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Quayle'a. -> Quayle zaczyna w lokacji Jarmark Naskel.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Tiaxa. -> Tiax zaczyna we Wrotach Baldura.: v20]
[The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Tiaxa. -> Tiax zaczyna w Beregoscie.: v20]
[Skrypt Banter Accelerator Jasona Comptona.: v20]

[The BG1 NPC Project: Uczyn niemozliwym zabicie Shar-Teel az do czasu jej przylaczenia: v20]
[The BG1 NPC Project: Dostosowywanie reputacji barda: v20]
[The BG1 NPC Project: Dostep do Kniei Otulisko w Rozdziale pierwszym -> Otwarta Knieja Otulisko I (tylko pierwsza lokacja): v20]
[The BG1 NPC Project: Dostep do Kniei Otulisko w Rozdziale pierwszym -> Otwarte cztery lokacje Kniei Otulisko (z wyjątkiem Kopaln): v20]
[The BG1 NPC Project: Dostosowywanie Dziennika Sarevoka -> Rozszerzenie Dziennika Sarevoka autorstwa SixofSpades: v20]
[The BG1 NPC Project: Dostosowywanie Dziennika Sarevoka -> Zmiany w Dzienniku Sarevoka dotycza jedynie dat: v20]
[The BG1 NPC Project: Sprawdz w TutuFix predkosc poruszania się: v20]

[The BG1 NPC Project: Dialogi inicjowane przez gracza: v20]

UWAGA: Wartość literacka tej modyfikacji na ogół jest znikoma - dialogi czestokroć są zupełnie niedopasowane do NPCa, swoim grafomaństwem potrafią zwalić z nóg, także romanse nie powalają na kolana. Polecana dla tych, którzy lubią NPCów wyzewnętrzniających się z prędkością pocisków wypluwanych przez CKM.

E.2. Indira NPC
Download | Download II | Pomoc

Komponenty:

[Indira NPC do BGT-WeiDU]

E.3. Mur'Neth NPC
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Nowa przylaczalna postac dla TuTu i Baldur's Gate Trylogy (WeiDU) - Mur'Neth: v10]
[Usun rzadkie dzwieki wybierania: v10]

F. Modyfikacje zmieniające zasady
F.1. BG1 Unfinished Business
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Przywrócenie drugiego poziomu Lodowej Wyspy]
[Tajemniczy flakonik]
[Dodatkowe spotkanie z Elminsterem]
[Angelo reaguje na Shar-teel]
[Możliwość ukończenia zadania Kagaina]
[Coran i wiwerny]
[Kivan i Tazok]
[Branwen i Tranzig]

[Flirt Safany]
[Sensowna nagroda Alberta]
[Umieszczenie Entara Srebrnej Tarczy w jego domu]
[Scar i córka Sashenstarów]
[Kapłan Quoningar]
[Shilo Chen i Ogrzy-Mag]
[Edie, kandydatka do Ligii Kupieckiej]
[Poprawki dla Najemników Płomiennej Pięści]
[Poprawki istot]
[Przywrócenie istot]
[Przywrócenie imion istotom]
[Przywrócenie pomniejszych dialogów]
[Przywrócenie dźwięków]
[Poprawki i przywrócenia dla sklepów, tawern i karczm]
[Przywrócenie i poprawki przedmiotów]
[Poprawki i przywrócenia dla obszarów]
[Wieczne zwłoki]

[Elfia odporność na sen i uroki]
[Poprawki listy utworów dla Oryginalnej Sagi]
[Poprawki dla pamiętnika Sarevoka]

UWAGA: Oznaczone na czerwono komponenty są niekompatybilne z BG1 NPC Project, gdzie stanowią element wiekszej całości.

F.2. BG Spawn
Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[BGSpawn system based on levels & party members (NOTE: Baldur's Gate Trilogy - BGT required)]
[Choose the time between re-spawns

-> Re-spawn time = 8 hours (standard ad&d rules)]

-> Re-spawn time = 24 hours]

-> Re-spawn time = 10 days]

-> Re-spawn time = 50 days (eventually, no chance of re-spawned creatures)]
[Vampiric Wolf Lord (inspired to DavidW Wolf of Ulcaster) NOTE: this changes some Vampiric Wolf in the game. It’s used by BGSpawn-system]
[Random Encounters between Areas]

F.3. The One Drizzt
Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[THEONEDRIZZT: Drizzt in Drizztsaga and in Region of Terror combined into one]


Modyfikacje do Baldur's Gate II

W tym miejscu czas powrócić do instalacji modyfikacji do BG2. Tak jak zostało to ujęte w megainstalacji BG2, instaluje się kolejno mody dodające zadania, przedmioty oraz NPC i ich pochodne (sekcje od III do VII.).

G. Modyfikacje utrudniające rozrywkę
G.1. Sword Coast Stratagems
Strona | Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Inicjalizacja (wymagany przez prawie wiekszosc komponentow z innych modow)]
[Zezwol by SI wrogow wykrywala magiczne przedmioty druzyny]
[Popraw rozmaite bledy ras, klas, itp.]
[Poprawka bledu: Popraw czar Lustrzane odbicie tak, aby nie blokowal czarow obszarowych]
[Poprawka bledu: Napraw Czar Rozproszenie magii tak, aby poprawnie pozwalal rozproszyc magie na poziomie rzucajacego]

[Uniemozliw przypadkowym wyjsciom gry do systemu w Beregoscie (przez Ascension64)]
[Spraw by Ochrona przed pociskami blokowala Magiczne pociski

-> Magiczne pociski nie przenikaja przez Ochrone przed pociskami]

-> Tylko pociski +1 i lepsze przenikaja przez Ochrone przed pociskami, a pociski +1 zastapione sa na niemagiczna wersje pociskow doskonalej jakosci]
[Logiczniejsze zaklecie Wylomu (nie przenika przez Odbicie czaru)]
[Ataki antymagiczne przenikaja przez Ulepszona niewidzialnosc

-> Zaklecia antymagiczne obejmuja tylko jedna istote, ale atakuja wybrane istoty, ktore znajduja sie pod wplywem Niewidzialnosci lub nie (opcja domyslna)]

-> Tylko Zbicie czaru, Tajemne slowo, Rubinowy promien odwrocenia otrzymuja efekty obszarowe (opcja domyslna)]

-> Wszystkie zaklecia, ktore znosza czary ochronne otrzymuja efekty obszarowe]
[Zelazna skora zachowuje sie jak Kamienna skora (moze zostac zdjeta przez Wylom)]
[Zmniejszenie mocy Inkwizytorow przy Rozproszeniu magii

-> Inkwizytorzy rozpraszaja magie na 1.5 x swojego poziomu (nie dwukrotnym)]

-> Inkwizytorzy rozpraszaja magie na swoim poziomie (nie dwukrotnym)]
[Uczyn nieco slabszym zaklecie Plaga insektow i pozwol by Ogniste tarcze blokowaly je]
[Zmiana kosmetyczna: Kamienna skora nie zmienia koloru postaci]
[Spraw by wszyscy magowie mogli nauczyc sie (uzywac) Sekwencerow zaklec, Wyzwalaczy zaklec i Warunkowan]
[Upodobnij strzaly zywiolow (strzaly ogniste, lodowe, kwasowe) na ich odpowiedniki z BG2]
[Zastap wiele magicznych broni na bronie wysokiej jakosci

-> Bronie wysokiej jakosci dotkniete przez kryzys zelaza]

-> Bronie wysokiej jakosci nietkniete przez kryzys zelaza]
[Ponowne wprowadzenie mikstur dodatkowego leczenia]
[Usun strzaly Rozproszenia ze sklepow BG1]
[Standaryzacja czarow: BG1, a BG2

-> Usun czary i zaklecia nie wystepujace w BG1]

-> Wprowadz do BG1 zwoje z czarami z BG2]
[Szybsze niedzwiedzie]

[Zezwol graczowi na wybranie punktow bieglosci i umiejetnosci postaciom niezaleznym]
[Zezwol na rozdzielenie par postaci niezaleznych]
[Postacie niezalezne ida do gospod]

[Lepsze zarzadzanie postaciami niezaleznymi]
[Pozwol Yeslickowi na uzywanie toporow]
[Przesun postacie niezalezne w bardziej dogodne lokalizacje]
[Ulepszona zmiana ksztaltu]
[Spraw by czlonkowie druzyny nie umierali ostatecznie]
[Zmniejsz tempo wzrostu, przy ktorym reputacja zwieksza sie

-> Reputacja zwieksza sie o okolo 2/3 normalnego tempa jej wzrostu]

-> Reputacja zwieksza sie o okolo 1/2 normalnego tempa jej wzrostu]

-> Reputacja zwieksza sie o okolo 1/3 normalnego tempa jej wzrostu]

-> Reputacja zwieksza sie o okolo 1/4 normalnego tempa jej wzrostu]
[Bardziej realistyczne wilki i dzikie psy]
[Pomin Candlekeep]
[Usun efekt rozmycia z Plaszcza przesuniecia]
[Mozliwosc ukladania w stosy skorup ankhegow, skor snieznych wilkow i glow wiwern]
[Przesun Boo z przegrodki podrecznego przedmiotu do ekwipunku Minsca]

[Zapewnij by Shar-Teel nie zginela przy poczatkowym wyzwaniu]
[Latwy w uzyciu skrypt SI dla gracza]
[Inteligentniejszy ogolny skrypt SI]
[Lepsze wolanie o pomoc]
[Sensowniejszy wybor rodzajow bieglosci w broniach i podklasach dla wojownikow (naprawia rowniez niektore bledy w statystykach wojownikow)]
[Mikstury dla postaci niezaleznych

-> Wszystkie mikstury upuszczone przez zabitych przeciwnikow sa mozliwe do odzyskania]

-> Jedna trzecia mikstur upuszczona przez zabitych przeciwnikow rozbija sie i zostaje utracona]

-> Polowa mikstur upuszczona przez zabitych przeciwnikow rozbija sie i zostaje utracona]

-> Dwie trzecie mikstur upuszczonych przez zabitych przeciwnikow rozbija sie i zostaje utracona]

-> Trzy czwarte mikstur upuszczonych przez zabitych przeciwnikow rozbija sie i zostaje utracona]

-> Wszystkie mikstury upuszczone przez przeciwnikow rozbijaja sie i zostaja utracone]
[Inteligentniejsi magowie

-> Magowie uzywaja tylko czarow z BG1; magowie nie "rzucaja czarow przed walka" (tj. rzucaja szybko kilka czarow ochronnych na poczatku walki)]

-> Magowie uzywaja czarow z BG1 i BG2; magowie nie rzucaja czarow przed walka]

-> Magowie uzywaja tylko czarow z BG1; magowie rzucaja czary przed walka]

-> Magowie uzywaja czarow z BG1 i BG2; magowie rzucaja czary przed walka]
[Madrzejsi kaplani

-> Kaplani uzywaja tylko zaklec z BG1; kaplani nie "rzucaja zaklec przed walka" (tj. rzucaja szybko kilka zaklec ochronnych na poczatku walki)]

-> Kaplani uzywaja zaklec z BG1 i BG2; kaplani nie rzucaja zaklec przed walka]

-> Kaplani uzywaja tylko zaklec z BG1; kaplani rzucaja zaklecia przed walka]

-> Kaplani uzywaja zaklec z BG1 i BG2; kaplani rzucaja zaklecia przed walka]
[Madrzejsze rozmieszczenie]
[Harder spiders - old version]
[Inteligentniejsze siriny i driady]
[Nieco trudniejsze pelzacze scierwojady]
[Inteligentniejsze bazyliszki]
[Ulepszone sobowtorniaki]
[Trudniejsze olbrzymie i przenikajace pajaki]
[Mocniejsi straznicy Czarnych Szponow i Zelaznego Tronu]
[Ulepszone rozmieszczenie druzyn skrytobojcow]
[Ulepsz koboldy na wzor z Dark Side]
[Zmiana polozenia lowcow glow]

[Ulepszony Ulcaster]
[Ulepszona Wyspa Baldurana]
[Ulepszona Wieza Durlaga]
[Ulepszeni kultysci demona]
[Ulepszeni druidzi w Kniei Otulisko]
[Ulepszony Bassilus]
[Ulepszona druzyna Drasusa]
[Ulepszeni Czerwoni Magowie]
[Ulepszona druzyna w Podziemnym miescie]
[Ulepszone pomniejsze potyczki]
[Trudniejsza walka koncowa drugiego rozdzialu]
[Trudniejsza walka koncowa trzeciego rozdzialu]
[Trudniejsza walka koncowa czwartego rozdzialu]
[Trudniejsza walka koncowa piatego rozdzialu]
[Trudniejsza walka koncowa szostego rozdzialu]
[Ulepszona walka finalowa]

UWAGA: W przypadku instalacji megamodyfikacji BG2, koniecznie przed SCS należy zainstalować The Big Picture (pkt. VIII.1), bez megamodyfikacji - opcjonalnie.

UWAGA: Liczne komponenty dublują się z tymi zawartymi w SCS II - należy porównać listy komponentów obu modów.


Następnie należy przystąpić do instalacji pozostałych modów do BG2 (sekcje od VIII do X, poza wspomnianym już The Big Picture).

H. Ułatwiacze

UWAGA: Mofyfikacje z tej sekcji instaluje się razem z Tweakami i zmianami zasad przeznaczonymi do BG2 (pkt. XII). Nie wolno zapomnieć o zainstalowaniu BG-BGT Worldmap, bez którego gra z BGT jest niemożliwa.

H.1. BGT Tweak Pack
Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Eldoth przypomina Skie o okupie]
[Angelo rozpoznaje Shar-teel]
[Zakonczenie questu Kagaina z karawana]

[Silniejszy Sarevok i Semaj]
[Odkrycie wazniejszych lokacji podczas wizyty]
[Druid/Lowca-przyjazne niedzwiedzie w BG1]
[Szczesliwy patch

-> NPC nie moga wybrac opuszczenia druzyny]

-> Jedynie Dobrzy oraz Zli NPC moga opuscic druzyne]
[Importowanie wiekszej ilosci przedmiotow do SoA (UWAGA: Moze byc postrzegany jako cheat)]

[Losowo aktywowane pulapki w jaskini piratow

-> Randomizacja czasu instalacji]

-> Randomizacja czasu gry]
[Pojemniki Wybrzeza Mieczy]

[Zmienione spawny potworow

-> Poziomowe spawny jak w TuTu]

-> Wylaczenie losowych potworow BGT-WeiDU: Losowe potwory nigdy sie nie pojawiaja]

-> Wylaczenie losowych potworow BGT-WeiDU: Losowe potwory pojawiaja sie tylko raz]
[Arkion zwraca uwage na reputacje gracza]
[Coran reaguje na smierc wywerny]
[Wiecej skalpow bandytow]

[Wylaczenie niszczenia sie przedmiotow

-> Usuniecie niszczenia sie przedmiotow]

-> Zbroje i tarcze moga sie niszczyc]
[Zakapturzeni nieopancerzeni magowie]
[Poprawki zasad gry przez Salka]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Alora]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Branwen]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Eldoth]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Kagain]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Kivan]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Sharteel]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Skie]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Xan]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Yeslick]

[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Bub Snikt]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Conchobhair Strongblade]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Ferthgil Trollslayer]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Jet'laya]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Keiria Silverstring]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Skeezer Lumpkin VI]
[Importowanie wiekszej ilosci NPC do Cieni Amn: Will Scarlet O'Hara]

[Przywrocenie premi doswiadczenia za rozbrajanie pulapek, otwieranie zamkow i nauke czarow z BG2]
[Modyfikacje biografii postaci glownej

-> Nie ustawiaj biografii BG1 dla importowanych postaci]

-> Ustaw biografie BG2 podczas przejscia do Cieni Amn]
[Egzotyczne bronie dla Taeroma]
[Zmiana przedmiotow na styl BG1: Zmiana Cen]
[Zmiana przedmiotow na styl BG1: Zredukowane stosy pociskow z 40 do 20]
[Zmiana przedmiotow na styl BG1: Zmiany WIEDZY]
[Zmiana przedmiotow na styl BG1: Zmiany poziomow zwojow czarow]
[Zmiana przedmiotow na styl BG1: Zmiany w zachowaniu przedmiotow]
[Wylacz nieprzyjazne reakcje po zauroczeniu]
[Przedmioty wrogow moga ulec zniszczeniu]

[Dostep do Brody Ulgotha jedynie na zachod od Zmijowego skrzyzowania.]
[Uniemozliwienie dostepu do Wiezy Durlaga z pobliskich obszarow]

[Umiesc Miecz Chaosu+2 w ekwipunku Sarevoka]
[Reputacja ulega zresetowaniu na poczatku BG2]

UWAGA: Występują niezwykle liczne niekompatybilnosci, pełną (prawdopodobnie) listę znajdziesz w punkcie Kompatybilność w Danych technicznych modyfikacji.

H.2. TWM Tweaks for BGT Mod
Forum | DownloadPomoc

Komponenty:

[Modul techniczny PRE]
[Urozmaicenie przedmiotow]
[Rozszerzone grupowanie przedmiotow w BGT]

[Zbalansowane doswiadczenie za rozbrajanie pulapek, otwieranie zamkow i zapamietywanie czarow]
[Dla hardkorowych graczy: alternatywna tabela doswiadczenia postaci hardkorowych graczy: mniej rabania potworow (H&S) w BGT]

I. Inne zmiany
I.1. BG Travel
Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Nowy system podrozowania w obrebie Wrot Baldura]

I.2. Hard Times
Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[Ciezkie Czasy dla Baldur's Gate Trilogy, wersja 2]
[Ciezkie Czasy: Potyczka w Akademii Ulcastera]

I.3. BG1 Level Cap Reinstator
Forum | Download | Pomoc

Komponenty:

[BG1 Level Cap Reinstator for BGT]

[Opis oznaczeń]