Adario Kalvaras

Imię:
Adario Kalvaras
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Klasa: Złodziej (zabójca)
Charakter: Praworządny zły
Cechy:
Siła: 15
Zręczność: 19
Kondycja: 13
Inteligencja: 17
Mądrość: 13
Charyzma: 14
Poziom: 12
TraK0: 15
Liczba ataków: 1
Klasa pancerza: 6
Punkty życia: 64
Umiejętności złodziejskie:
Otwieranie zamków: 75
Wykrywanie pułapek: 85
Kradzież kieszonkowa: 30
Ciche chodzenie: 80
Krycie się w cieniu: 100
Wykrywanie iluzji: 0
Zastawianie pułapek: 10
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
Berła/Różdżki/Laski: 10
Petryfikacja/Polimorfia: 10
Zionięcie: 14
Czary: 11
Biegłości:
Katana +
Sejmitar +
Krótki łuk +
Krótki miecz +
Styl walki dwiema broniami +
Wrodzone odporności:
Brak
Przedmioty:
Mroczny Żywiciel
Bransolety podwójnej złośliwości
Obrońca Zastępcy (zbroja znana z BG2)
2x 40 sztyletów do rzucania
Krótki miecz
Dostępność: SoA
Romans: brak
Krótka charakterystyka postaci: Można go spotkać w Miedzianym Diademie. Jako złodziej spisuje się świetnie (cios w plecy, kradzież), można go też postawić na linii frontu (z uwagi na właściwości jego mieczyka) - jednak tu będzie radził sobie dużo gorzej (ze względu na znaczne kary i słabe TraK0) - można to częściowo zniwelować przez instalację modów umożliwiających przydzielenie mu 3* w walce 2 broniami (aPack, Song&Silence) lub/i wyposażenie w broń dodającą dodatkowy atak (Belm, Kundan czy Mężny z TDD). Adario dodatkowo może dwuklasować na maga. Niestety, dla miłośników banterów, podobnie jak inne NPC z TDD, wypada b. słabo - ogranicza się jedynie do komentarza nt. przyłączenia/ odłączenia postaci i jego osobistego zadania. Częściowo ugłosowiony - 3 dźwięki.
Questy*Możliwe spoilery!!*: Adario posiada 3 drobne, powiązane ze sobą zadania. Po paru dniach od przyłączenia obudzi się w nim instynkt zabójcy - będzie szukał ofiary, którą okaże się w podejrzliwy szlachcic znajdujący się na dachu Miedzianego Diademu. Łatwo się domyślić, co trzeba z nim zrobić...
Drugie zadanie jest bliźniaczo podobne - też trzeba będzie zabić ofiarę, tym razem z obstawą, którzy znajdują się w podziemiu Slumsów, do którego prowadzi ukryte przejście w pobliżu domu Jansena.
Po upływie około tygodnia od wykonania drugiego zadania pojawi się posłaniec od dawnego szefa Adario, który przekaże, że ma się z nim spotkać (z szefem, nie posłańcem :) ) w kanałach pod Miedzianym Diademem. Gdy przybędziemy we wskazane miejsce okaże się, że to pułpaka i trzeba będzie rozprawić się z "czarującym" towarzystwem. Po walce Adario będzie chciał opuścić drużynę - można nakłonić go do zmiany decyzji.

Oceny i opinie:
Kinski: Zabójca w otwartej walce to leszcz. Ma rozprawiać się z przeciwnikami 1 ciachnięciem. Walka 2 broniami jest w przypadku Adaria dyskusyjna - mizerne TraK0 czy więcej ataków. Ale po co mu 5 ataków, skoro ma załatwić 1 trafieniem? 2 broniami też może walczyć, ale o tym za chwilę. Bez modów dających złodziejom 3 punkty biegłości w ten styl, nie ma co nawet myśleć o 2 broniach. Co po drugiej broni, skoro nie będzie trafiał z pierwszej? Tak więc po przyłączeniu wywalamy drugą broń z ręki i walczymy 1 bronią (jeśli dodamy punkt biegłości, zyskamy dodatkowe 10% na trafienie krytyczne - u mnie walił krytyki ponad 100 pkt. - bez premii za siłę). Najlepiej od razu przemyśleć sprawę czy będziemy Adaria dwuklasować na maga. A jeśli tak, to po którym poziomie. Dość optymalny jest 17 poziom, kiedy dostanie przedostatnią premię do mnożnika (na 17 poziomie x 6, na 21 poziomie x7). Wtedy zmienia się trochę postać rzeczy. Jako zabójca - walka 1 bronią, jako zabójca/mag można kombinować z walką 2 broniami. W pierwszym przypadku lepiej zmienić Mrocznego Żywiciela (przyspieszenie i leczenie występują mniej więcej co 3 trafienie, ale to tylko 1k6) na katanę (1k10), w drugiej kolejności poprawiamy siłę np. Pas siły wzgórzowego olbrzyma od Ribalda - 19 pkt. doda +7 do obrażeń i +3 do trafienia. I starczy. Będąc niewidzialnym, Adario dodatkowo będzie dostawał premię +4 do trafienia (dotyczy to wszystkich niewidzialnych). Razem z jego rękawicami TraK0 powinno być na minus. Jeśli dojdzie jakieś Przyspieszenie (buty) będzie rewelacyjnie. Jedziemy - Krycie się w cieniu, sztyletowanie, zniknięcie i replay. Umiejętności złodziejskie Adaria są naprawdę niezłe, oczywiście, po ok. 100 pkt. ma w Kryciu się w cieniu u Cichym chodzeniu, ale też dużo w Otwieraniu i Wykrywaniu pułapek (po ok. 80 pkt.). Kombinujemy Mikstury skupienia (+3 do zręczności doda po ok. 15 pkt. do umiejętności złodziejskich) i styknie. Punkty z awansu można przeznaczać w Wykrycie iluzji lub zakładanie pułapek. Nawet jeśli zdwuklasujemy go po ok. 15 poziomie i tak będzie lepszy niż Imoen czy Nalia. Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego... W przypadku zdwuklasowania na maga otwierają się przed nim spore możliwości - na niższych poziomach Physical Agility - poprawia TraK0 o 10 na 2 rundy i True Strike - poprawia TraK0 o 8 na 5 rund (efekty się kumulują - wkładamy 2 do Mniejszego sekwencera i jesteśmy prawie jak kensai :-). Na średnich poziomach Przemiana Tensera, Ulepszone przyspieszenie ruchów + Kostur floty lub 2 bronie, na wyższych Zatrzymanie czasu i takie tam ;-)