Amulety i naszyjniki
Drogocenna chwila
(bmastamu)
PARAMETRY:
Zapewnia +1 do Klasy pancerza
Zapewnia +2 do TraK0
Może używać:
Mistrz miecza
Inni wojownicy
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Inni wojownicy oznacza w tym przypadku kensaia, berserkera oraz wszystkich wieloklasowców z klasą wojownika.
Kinski: Imporcik z Planescape Torment. Całkiem dobry amulet, premie nie są może oszałamiające, ale przydatne. Wojowników w grze jest mnóstwo, więc przedmiot będzie pożyteczny.

Talizman czarnego wilka
(bwtalis)
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 1
Specjalne: +10 PŻ
Odporności:
+10% Odporności na zimno
+1 do rzutów obronnych przeciwko zionięciu
Nie może używać:
Zabójca magów
Miejsce wystąpienia:
Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
Uwagi: Daje premię +1 do KP, a nie ustala jej - jak to sugeruje opis.
Kinski: Stary znajomy z IWD, gdzie nosi się go przez naprawdę długi czas. W Cieniach Amn może być podobnie. W przeciwieństwie do np. Amuletu Czuciowców czy Egidy cierpienia, amulet działa jak należy, czyli po zdjęciu i nałożeniu nie leczy postaci. Premie są umiarkowane, przez co przedmiot nie jest zbyt potężny. To bardzo dobrze.

Demoniczna ochrona
(demonchm)
PARAMETRY:
Noszący otrzymuje +3 do wszystkich obrażeń zadawanych demonom
Może używać:
Zabójca Demonów
Kilka innych profesji paladynów
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Efekt dodatkowych obrażeń nie działa - w zasadzie amulet więc nie daje nic.
Kinski: Efekt powinien działać... Tak czy inaczej beznadziejny kawałek metalu. Niemal nikt nie może go nosić - ani Keldorn, ani Avaunis. Zwykły Amulet ochrony jest lepszy i przydatniejszy.

Eteralny sen
(dreamnec)
PARAMETRY:
Gdy noszony:
Naszyjnik sprawia, że postać noszącego staje się w oczach innych niewyraźna, rozmyta, zapewniając mu +2 do KP i 15% odporność na magię.
Mogą uzywać:
Druidzi
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Naszyjnik będzie mógł założyć także wojownik/druid.
Kinski: Czyli Jaheira. Błyskotkę łączymy z Pierścieniem Aravorna i jest git. Dostępny od razu. Szkoda, że efekt Rozmycia nie jest prawdziwy (+3 do KP i +1 do rzutów).

Kołczan Mielikki
(mielikki)
Ten magiczny kołczan ma takie same właściwości, jak bezdenne torby lub magiczne siedziby, a mianowicie zdolność do tworzenia przestrzeni, która w materialnej sferze nie istnieje. Tworzy on 3 strzały w dowolnym czasie, gdy tylko używający ich potrzebuje. Może być użyty 200 razy w ciągu dnia i jest przeznaczony dla każdego praworządnego łowcy.
Miejsce wystąpienia:
Kuźnia Edheldora, Riatavin
Uwagi: Oprócz praworządnego łowcy może używać także łowca/kapłan o takim samym charakterze. Strzały, które można stworzyć - z różnym prawdopodobieństwem - to strzały przebicia, ukąszeń, kwasowe oraz +1.
Kinski: Policzmy - 200 ładunków po 3 strzały, czyli codziennie może stworzyć 600 strzał. Ładnie. A teraz trochę innej matematyki - 200 ładunków, czyli żeby wyczerpać wszystko, potrzeba na to 200 rund, co daje 1200 sekund, czyli 20 minut. Dodajemy do tego 200 kliknięć myszką... Qrwa mać, przecież można było tego uniknąć! Choćby 10 ładunków po 30 strzał i starczy. Już nawet lepiej i łatwiej wydać trochę złota na strzały u sklepikarzy, ewentualnie ukraść (choćby Płatnerz na Promenadzie Waukeen). Żaden łowca w grze nie jest praworządny! Zamiast tego głupiego kołczana (tworzy pojedyncze strzały, litości!) autorzy mogliby dodać Kołyskę Mielikki, sejmitar z IWD. Ciekawe, który łowca nosi kołczan, jak amulet...

Naszyjnik Cieni
(swindblr)
PARAMETRY:
Raz dziennie pozwala Kanciarzowi zwiększyć jego zdolności kradzieży kieszonkowej o 80, daje mu też premię +2 do TraK0
Może używać:
Kanciarz
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Obydwa efekty trwają 10 rund. Naszyjnika będzie mógł używać także człowiek, złodziej o zręczności i inteligencji nie mniejszej niż 14 (choć po zdobyciu UAI wymagania tracą na znaczeniu).
Kinski: Niemal wszystkie podklasy dodawane przez TDD to badziew. Kanciarz także. Nie rozumiem po co równocześnie zwiększać kradzież kieszonkową i TraK0. To powinna być zdolność specjalna „kanciarza", po co tworzyć przedmiot specjalnie dla niego...

Zhentarimski kołnierz bojowy
(zgorget)
PARAMETRY:
Klasa pancerza: +1
Specjalne:
Raz dziennie na 4 rundy właściciel może stać się niemal niewrażliwy na ciosy w plecy, gdyż 95% ataków chybia celu dzięki umagicznieniu przedmiotu.
Raz dziennie właściciel może zadziałać na przeciwnika ciśnieniem rzędu 300 kg, które, jeśli cel nie wykona udanego rzutu obronnego przeciw magii, spowolni ofiarę i otworzy na wolę właściciela przedmiotu.
Właściciel raz dziennie może wywołać falę uderzeniową. Ci, którym nie powiedzie się rzut obronny przeciw czarom, zostaną odrzuceni od właściciela naszyjnika, oraz poddadzą się panice na 6 rund.
Chroni przed nagłą śmiercią.
Mogą używać:
Magowie
Miejsce wystąpienia:
Nagroda od Johanny za uratowanie jej syna, Trollowy Bród
Uwagi: Niewrażliwość na cios w plecy de facto oznacza +20 do Klasy Pancerza przeciwko atakom bronią kłutą (tyle wynosi maksymalna premia). Obydwa rzuty przeciw pozostałym efektom specjalnym ofiary muszą wykonać z modyfikatorem -2. Spowolnienie trwa 5 rund.
Kinski: Ciśnienie rzędu 300 kg, które spowalnia ofiarę - very funny. „Otworzy na wolę właściciela przedmiotu" - niezbyt fortunne tłumaczenie, jak mniemam. Pośmiali my się, pożartowali, teraz do rzeczy. Pierwszy efekt spowalnia, to już wiadomo, a co robi drugi? Po pierwsze nie odrzuca, fala uderzeniowa nie działa. Po drugie Panika działa na wszystkich w obszarze działania - na drużynę także, jeśli przypadkowo oberwie. Pozostałe premie, czyli odporność na nagłą śmierć i +1 do KP są jak najbardziej w porządku. Nagłej śmierci w Cieniach Amn jest bardzo dużo - te Palce śmierci, Symbole, Zawodzenia Banshee, etc.