Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Avaunis Adelez

by Philoos




Imię:

Avaunis Adelez


Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Klasa: Paladyn (Rycerz Umysłu)
Charakter: Praworządny dobry

Cechy:
Siła: 18/00
Zręczność: 14
Kondycja: 16
Inteligencja: 12
Mądrość: 15
Charyzma: 14

Poziom: 9
TraK0: 12
Liczba ataków: 3/2
Klasa pancerza: 10
Punkty życia: 83

Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 10
Petryfikacja/Polimorfia: 9
Zionięcie: 9
Czary: 11

Biegłości:
Długi miecz +
Miecz oburęczny ++
Styl walki jedną bronią +
Styl walki mieczem i tarczą +
Styl walki bronią dwuręczną ++

Wrodzone odporności:
Brak

Przedmioty:

Hełm
Zbroja paskowa
Mecz oburęczny
2x mikstura leczenia

Dostępność: SoA

Romans: brak

Krótka charakterystyka postaci: Avaunisa spotykamy w Zakonie Promiennego Serca, w Dzielnicy świątyń. Jako rycerz umysłu - przedstawiciel jednej z ciekawszych podklas paladynów z TDD, posiada m.in. odporność na różne zaklęcia działające na umysł, co czyni go niezwykle przydatnym członkiem drużyny. Z jego specjalizacją związane jest z resztą osobiste zadanie tego NPC. Jeśli chodzi o bantery - niestety nie odstaje od reszty - ogranicza się tylko do kilku kwestii dialogowych. Postać ugłosowiona.


Questy *Możliwe spoilery!!* : Już podczas przyłączenia Avaunis mówi, że ma zadanie do wykonania, zlecone przez Zakon. Musi zapobiec, by księga o wielkiej mocy ze starożytnej biblioteki - Świątyni Wiedzy (nowa lokacja) nie dostała się w niepowołane ręce psioników. Krótko rzecz ujmując: trzeba będzie sklepać niemilców i, jak się okaże, odzyskać księgę z rąk (czy raczej łap) pewnego demona, który ubzdurał sobie wybić wszystkich mieszkańców Faerunu. Aby dostać się do Świątyni Wiedzy, trzeba zarezerwować karawanę (;)) u Krenta w Bramach miasta. Podczas zadania można zdobyć godny uwagi miecz oburęczny dla paladyna - Exus Mitalbre (szczegóły w spisie przedmiotów z TDD) oraz książkę dającą na stałe +1 do inteligencji i rzutów przeciwko śmierci.



Oceny i opinie:

Kinski: Bardzo dobry rycerz! Ma przyzwoite statsy (siłą 18/00) i grywalną podklasę paladyna Cerebral Knight (przetłumaczony jako Rycerz umysłu), jedną z niewielu, o której warto pomyśleć. Jednak jest pewna zależność - trzeba zainstalować podklasy TDD, inaczej Avaunis będzie zachowywał się jak paladyn, z tą różnicą, że nie będzie mógł rzucać czarów z kapłańskiego zwoju. Reszta cech paladyńskich zostaje bez zmian. Więc, jeśli zainstalowane są podklasy, będzie wszystko w porządku. Jego wrodzona odporność na ataki mentalne jest przydatna przez całą grę - dotyczy to uroków, zamętu, ogłuszenia, utraty przytomności i ogłupienia. Szczególnie odporność na uroki i ogłuszenie jest bardzo przydatna - wampirów, kapłanów, magów z Dominacją, Słowem mocy: ogłuszenie i Zamętem jest mnóstwo! Pozostałe zdolności są mniej lub bardziej przydatne. Najbardziej chyba (przydatne) są Chaotyczne rozkazy, które może rzucać 7 razy dziennie, a to już coś. Wykrycie iluzji dobre jest na początku (każdy porządny mag zaczyna od Ulepszonej niewidzialności). Mentalne uderzenie jest ciekawe - dezintegruje ofiarę, jeżeli nie powiedzie się jej rzut obronny przeciw śmierci, wykonuje ona dodatkowo rzut na czary -2 lub otrzyma karę -6 do TraK0 i zostanie głucha (nie używać na wrogich magów z Odbiciem czaru, bo Avaunis sam oberwie!). Ogłupienie bywa skuteczne, szczególnie użyte na wrogich wojownikach (najlepiej po obniżeniu rzutów - Zagłada kapłana, Wielkie osłabienie maga). Wady podklasy nie są tak dotkliwe. Ograniczenie biegłości do mieczy to małe piwo - w grze jest ogromny wybór tych broni - niemal od razu dostępny jest Exus Mitalbre, miecz oburęczny mogący równać się z Karsomirem (no, powiedzmy, ale to naprawdę świetna kosa). Jeśli zadanie w Świątyni Wiedzy okaże się dla nas za trudne, zawsze jest Bernard, który oferuje kilka mieczy oburęcznych. Co do zadania - można powiedzieć, że do łatwych nie należy, a nawet jest trudne. Lepiej się przygotować do podróży. Choć przyznam, że można je przejść niemal bez rozlewu krwi, potrzeba trochę niewidzialności (czary, mikstury, pierścienie). Ci psionicy używają naprawdę wrednych zdolności, niech nikogo nie zwiedzie ich wygląd. Punktów doświadczenia nie ma za nich dużo (to jeszcze jeden argument, żeby przemknąć się obok i nie męczyć walką). Na elitarnych nieumarłych rycerzy obowiązkowo Osłona przed śmiercią i odporność na psionikę (Chaotyczne rozkazy powinny starczyć).