Cepy bojowe i morgenszterny
Pięciogłowy wąż
(drowcfla)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 + 3
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
5% szansa, że jedna z głów zada dodatkowe 1K8 obrażeń
Rodzaj Biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Może używać:
Kapłanka Lloth
Niektóre podklasy złych kapłanów
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Umagicznienie cepa to +3. Dodatkowe obrażenia mogą być typu obuchowego, od kwasu, zimna, elektryczności lub ognia. Broni mogą używać kapłani o złym charakterze - dotyczy to głównie podklas kapłana z TDD, ale także kapłana Talosa z BG2.
Kinski: 24000 szt. zł. Oczywiście Cep Bojowy Wieków czy Obrońca Easthaeven są lepsze, jednak zaletą pięciogłowca jest szybka dostępność, no i animacja dodatkowych obrażeń.

Zwiastun nieszczęścia
(misery)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +4, +5 przeciw elfom
TraK0: +3, +4 przeciw elfom
Specjalne:
15% trafień wywołuje Grozę u ofiary
Wymagana siła: 13
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Jeden z pojemników na 2. poziomie jaskiń w Purskal
Uwagi: Broń +3. Groza trwa 5 rund, bez rzutu obronnego, pomija odporność na magię. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie, złodzieje i druidzi, to to ograniczenie nie dotyczy ich wieloklasowców, oprócz woj/druid i zło/mag.
Kinski: 19500 szt. zł. Nawet skuteczna - przede wszystkim na humanoidów i potworki, lecz nie na tych silniejszych, bo są odporni. Drobną wadą przeciwników, którzy ulegną Grozie jest to, że trzeba ich ganiać. Ta dodatkowa premia przeciwko elfom jest po prostu śmieszna i nie warta uwagi.

Trójząb Shar
(sharflal)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 + 2
Trak0: +3
Specjalne:
20% szans na spowolnienie i sparaliżowanie celu na 4 rundy, lub oślepienie go na 8 rund. Każdego efektu można uniknąć jeśli cel wykona rzut obronny przeciw śmierci.
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać:
Kapłan Shar
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Umagicznienie broni to +2. Na spowolnienie i paraliż (ogłuszenie) jest 7% szans, nie 20%, a na oślepienie 5%. Wszystkie rzuty wykonywane są z modyfikatorem -1.
Kinski: 17500 szt. zł. ciekawe efekty można zaobserwować, jeśli ma się z co najmniej 3-4 ataki.

Hiena cmentarna
(tomb)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 + 4
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: cep bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Do kupienia w Świątni Helma, w Dzielnicy świątyń
Uwagi: Cep +4. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie, złodzieje i druidzi, to to ograniczenie nie dotyczy ich wieloklasowców, oprócz woj/druid i zło/mag.
Kinski: 16500 szt. zł. W porównaniu do Doliny Lodowego Wichru zwiększono umagicznienie do +4, poza tym żadnych efektów. Cep Bojowy Wieków nadal nie ma sobie równych.

Niewzruszona Gwiazda +3
(umstr4b)
PARAMETRY:
Obrażenia: 2K4 +3
TraK0: +3
Specjalne:
15% szansy na spowolnienie celu
25% szansy na zadanie dodatkowych 2K3 obrażeń od elektryczności
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
"Kupiec" - ten sam, który sprzedaje Pas bezwładnej bariery, Targowo
Uwagi: Spowolnienie trwa 2 rundy, bez rzutu obronnego. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie, złodzieje i druidzi, to to ograniczenie nie dotyczy ich wieloklasowców, oprócz woj/druid i zło/mag.
Kinski: 5000 szt. zł. Te procentowe szanse są nie na miejscu, lepiej wyszłaby ta broń, gdyby zrobić w niej rzut obronny - podobnie jak to jest np. w Upadku Ardulli. Spowolnienie tylko spowalnia - nie wpływa na rzuty obronne i Klasę Pancerza (jak czyni to wspomniana wekiera).

Morgensztern Działania +4
(umstr5a)
PARAMETRY:
Obrażenia: 2K4 +4
TraK0: +4
Specjalne:
5% szansy na oszołomienie celu
1 dodatkowy atak na rundę
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Sklep we wschodniej części Calimportu
Uwagi: Ogłuszenie trwa 4 sekundy i pomija odporność na magię. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie, złodzieje i druidzi, to to ograniczenie nie dotyczy ich wieloklasowców, oprócz woj/druid i zło/mag.
Kinski: 9500 szt. zł. Używać z Cepem Bojowym Wieków. Bardzo dobra broń (te powyższe się chowają), szczególnie dla wieloklasowców kapłanów/łowców i wojowników/kapłanów. W przypadku broni siecznych, nie ma problemu ze znalezieniem takich, które dodają atak na rundę (Kundun, Belm, Valiant, Szkarłatne ninja to), zaś jeśli chodzi o obuchowe jest problem, bo w podstawowej wersji nie ma. A dodatkowy atak na rundę to potęga - głównie wtedy, gdy w grę wchodzi walka 2 broniami i dopalacze wspomnianych wieloklasowców - Przywołanie boskiej mocy czy Słuszna magia (Kai i 25 pkt. siły). W przypadku jednoklasowych kapłanów ta broń będzie marnotrastwem (dwoma atakami niewiele zdziałają).